Auteur Topic:  Testrit: Tesla Model S (UPDATE: TESTVERSLAG)  (gelezen 11134 keer)

Eri///M4 en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pannenkoek

• Trade Count: (0)
  • World Champion
Re: Testrit: Tesla Model S (UPDATE: TESTVERSLAG)
« Reactie #120 Gepost op: 9 oktober 2018, 22:38:18 »
Excuus: je had al 245 wh per km vermeld in het ander topic...

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #121 Gepost op: 10 oktober 2018, 08:01:51 »
We hebben een Model X, dus geen klinken.
Die vervangwagen heeft die klinken wel en is van voor de facelift, niks gezien aan de klinken. Ga straks eens beter kijken.

Ik heb er nog niet echt bochtenwerk mee geprobeerd, het blijft natuurlijk een mastodont. De S daarentegen plakt aan de weg, al dat gewicht laag tegen de grond en behoorlijk breed, dat gaat lekker hoor.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #122 Gepost op: 23 oktober 2018, 13:41:10 »
@Pannenkoek is dit niets voor jou?: https://shop.hln.be/hln-talks-jef-vermassen.html?utm_source=hln&utm_medium=banner&utm_campaign=hlntalks&utm_content=jefvermassen+300x600
Er is een vragenronde voorzien,dan kan je die mens meteen al je vragen voorleggen ;D (in het kader van je mening over Vermassen in dit topic)

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #123 Gepost op: 23 oktober 2018, 23:08:34 »
@Pannenkoek is dit niets voor jou?: https://shop.hln.be/hln-talks-jef-vermassen.html?utm_source=hln&utm_medium=banner&utm_campaign=hlntalks&utm_content=jefvermassen+300x600
Er is een vragenronde voorzien,dan kan je die mens meteen al je vragen voorleggen ;D (in het kader van je mening over Vermassen in dit topic)

:toofunny:

Ik zou dat nog durven doen,  hoor. 1 ding stuit er me wel wat tegen de borst, dat is dat hij betaald wil worden terwijl hij niet meer doet dan zijn narcistisch personage uitleven.  ;)

Ik heb niets tegen de mens Vermassen, voor de duidelijkheid. Ik heb die nog in een bakkerij ("Ponnet" in de stad die ruikt naar zetmeelfabriek)  voor me gehad, waar bij me opviel dat zijn haar er maar mottig bij lag. Toen vroeg ik hem wanneer hij die bandiet te grazen zou nemen. Viel wat uit de lucht waarop ik zei: "Ja, diegene die u dat toupetje verkocht heeft". Kon er nog mee lachen. Dat was toen niet zo lang na die moordpartij in het centraal station van Brussel om die mp3 speler. Tempus fugit...

Misschien herkent hij me nog wel?

Kijk, waar het mij om gaat is Vermassen in de rol van zijn beroepsactiviteit. Hij heeft het spel in de vingers, zoveel is zeker, maar ik mis normen en waarden bij hem. Het gaat niet alleen maar om de bühne, maar ook om rechtvaardigheid. Dat ontbreekt al wel eens. Wat het debacle met zijn Tesla betreft, ik geloof er nog steeds niet zoveel van. Hij had in de krant ook een oproep kunnen doen voor getuigen etc. Als diegene die dit veroorzaakte, weet dat het Vermassen was, zal hij misschien toch contact opnemen, wetende dat als hij alsnog ooit gevonden wordt, hij juridisch zeker vermalen wordt door Jefke. Dat weet Vermassen zelf ook. Niets van dat alles werd gedaan, zelfs geen politieonderzoeken aangevraagd en dat voor een jurist.

Uit interesse voor Tesla heb ik ondertussen wat meer informatie opgezocht en die auto bulkt werkelijk van de assistentiesystemen.

Ik denk dat het zo moet gegaan zijn:
A)
- Jefke is bezig met zijn smartphone.
- Een tegenligger gaat lichtjes over de lijn.
- Jefke kijkt op en ziet de tegenligger over de lijn en/of wordt getriggerd door het in werking getreden veiligheidssysteem van Tesla. Beeld je dat moment in dat je het ene moment nog op je smartphone bezig bent met je heavy-metal muzieklijst samen te stellen in Spotify en vervolgens plots opschrikt door een gebeurtenis die je totaal niet verwacht. De kans is groot dat je dan reflexmatig een bruuske stuurbeweging zult maken, waarbij sommigen zodanig abrupt reageren dat ze de mensen hun huis binnenrijden. Dat is hier wellicht gebeurd.

B)
Jefke wou voorwaarts inparkeren, maar had per ongeluk de Ludicrousmode ingeschakeld en het gas gevloerd. Voila, Vermassen maakte zijn eigen Drive-in bij de mensen.

Een aanrijding kan iedereen overkomen, maar geef dat dan ook gewoon toe. Misschien was hij bang om voor te komen voor rechter d'Hondt? Je weet wel, die azijnzuiper.

Misschien ga ik toch wel naar die bijeenkomst: heeft iemand toevallig een polygraaf te leen? Dan weten we het voor eens en altijd.  :)

Nu, een Tesla past nu wel eens echt bij Vermassen. Zie bvb volgend feature van de Model X :

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #124 Gepost op: 25 oktober 2018, 11:16:12 »
Echt lekkere feature. Gisteren nog moeten tonen in de bandencentrale :)
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline Blue

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #125 Gepost op: 25 oktober 2018, 16:36:59 »
Foorbakken feature voor Tesla’s :)

Offline b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #126 Gepost op: 25 oktober 2018, 17:57:27 »
Zegt genoeg.

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #127 Gepost op: 25 oktober 2018, 19:27:50 »
Echt lekkere feature. Gisteren nog moeten tonen in de bandencentrale :)

:)

Ik zie jullie daar al staan

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #128 Gepost op: 26 oktober 2018, 00:03:13 »
Is gewoon knap gedaan. Met mooie muziek.

Vind ik minder foorbak als een active sound module om waardeloos geluid te verbergen :)
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #129 Gepost op: 26 oktober 2018, 05:44:35 »
Foorgehalte vind ik nu toch ook wel redelijk hoog,een lichtshow doet me denken aan de tijd van neonlampen onder de wagens in alle kleurtjes op meetings :-X
Zijn er nog geen active sound modules voor Tesla's? ;D

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
« Reactie #130 Gepost op: 26 oktober 2018, 06:51:56 »
Foorgehalte vind ik nu toch ook wel redelijk hoog,een lichtshow doet me denken aan de tijd van neonlampen onder de wagens in alle kleurtjes op meetings :-X
Zijn er nog geen active sound modules voor Tesla's? ;D

Natuurlijk wel!   ;D

https://www.active-sound.eu/en/tesla/tesla-model-s/complete-kit-active-sound-soundbooster-app-control-tesla-model-s

https://www.sound-booster.com/en/sets/electric-vehicle.html
« Laatst bewerkt op: 26 oktober 2018, 06:54:53 door dadoke »

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #131 Gepost op: 26 oktober 2018, 09:34:48 »
Ik zou het zelf ook niet meteen op straat durven showen omwille van het gauw betichte foorbakkengehalte, maar...
eigenlijk dwingt het wel respect bij me af, vooral voor Elon Musk. Dat is nu eens een echte down-to-earth kerel, heeft eigen-
lijk geen pretentie en kijkt op niemand neer en geeft graag zijn eigen wending aan de dingen. Je moet het maar durven,
een zot idee in je hoofd hebben en dat toch maar ten uitvoer brengen, wetende dat je misschien wel bakken met verbale
diarree in je richting geslingerd zal krijgen.

Ik zie Bill Gates indertijd bvb geen Windows Pc in de ruimte katapulteren. Misschien ook omdat hij bang is dat de aliens hem zullen
uitlachen als ze bemerken wat een vieze rommel Windows eigenlijk is. Ok, ik stel mij wel een aantal vragen bij het Space X programma van Musk,
oa met de terugkerende en dus herbruikbare boosters waar enerzijds nog niemand anders in geslaagd is en waar ook maar geen enkel ononderbroken doorlopend videobewijs van terug te vinden is, maar toch.

Dat is nu eens een intelligent en creatief iemand met de juiste losse schroef in de kop, kan ik alleen maar toejuichen. :bow:

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend

Offline Monky

• Premium Member
  • Crashed!
  • Freude am Fahren
« Reactie #133 Gepost op: 5 december 2018, 15:55:00 »
Gaat Trump Tesla de doodsteek geven ?

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/adviseur-trump-wil-alle-subsidies-voor-elektrische-auto-s-schrappen~a4cf751e/

Artikel zelfs gelezen?   :thinking:
En is niet omdat subsidies verdwijnen dat de verkoop stopt of dat het een doodsteek is he  ::)
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #134 Gepost op: 8 december 2018, 08:22:49 »
Pas opgevangen.
Na 20x superchargen zouden je batterijen maar op 50% capaciteit meer staan.
Ook best iets wat je dus probeert te vermijden.

Offline b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #135 Gepost op: 8 december 2018, 16:22:28 »
Artikel zelfs gelezen?   :thinking:
En is niet omdat subsidies verdwijnen dat de verkoop stopt of dat het een doodsteek is he  ::)
Nee, maar het zou wel helpen.
Hoeveel Tesla's zullen er nog verkocht worden in België als ze geen fiscaal voordeel meer krijgen tov. een benzine of diesel, dus dezelfde BIV, verkeersbelastingen, VAA als een benzine met hetzelfde vermogen ? En als er dan toch nog een die hard blijft Tesla rijden, zullen we dan ook nog accijnzen op zijn brandstof rekenen, net zoals bij benzine of diesel.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #136 Gepost op: 8 december 2018, 16:55:11 »
Nee, maar het zou wel helpen.
Hoeveel Tesla's zullen er nog verkocht worden in België als ze geen fiscaal voordeel meer krijgen tov. een benzine of diesel, dus dezelfde BIV, verkeersbelastingen, VAA als een benzine met hetzelfde vermogen ? En als er dan toch nog een die hard blijft Tesla rijden, zullen we dan ook nog accijnzen op zijn brandstof rekenen, net zoals bij benzine of diesel.

Ik vrees dat dit klopt. Een Model S met maximale capaciteit dan wel vermogen overstijgt de 100.000 euro ruimschoots. Zonder incentives koopt niemand dit nog, gezien je gelijke prestaties ook kan vinden bij andere merken die nog vertrouwen op klassieke brandstoffen.

Offline ThomasD

• Pole Position
« Reactie #137 Gepost op: 8 december 2018, 16:55:49 »
Pas opgevangen.
Na 20x superchargen zouden je batterijen maar op 50% capaciteit meer staan.
Ook best iets wat je dus probeert te vermijden.

flauwekul :D . telefoons laadt je ook met een paar C tegenwoordig , is die ook na 20 keer de helft van zen capaciteit kwijt ?  :toofunny:

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #138 Gepost op: 8 december 2018, 19:56:11 »
Nochtans van iemand die werkt bij een grote batrerij fabrikant die ook samenwerken met Tesla.

Hier staat trouwens ook zoiets:
https://cleantechnica.com/2017/07/09/tesla-limiting-supercharging-rates-frequent-users/

Offline ThomasD

• Pole Position
« Reactie #139 Gepost op: Vandaag om 07:24:09 »
The peak charging rate possible in a Li-ion cell will slightly decline after a very large number of high-rate charging sessions.
zelfs met de supercharger op een half uur 80 percent , dan ga je van CC naar CV laadgedeelte , is dat nog maar 2C .

Bij men hobby laad ik wel ens cellen op 4 tot 5 C . na een seizoen zijn ze mss beetje minder , maar de helft never nooit ni ;)

Offline b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #140 Gepost op: Vandaag om 09:24:27 »
The peak charging rate possible in a Li-ion cell will slightly decline after a very large number of high-rate charging sessions.
zelfs met de supercharger op een half uur 80 percent , dan ga je van CC naar CV laadgedeelte , is dat nog maar 2C .

Bij men hobby laad ik wel ens cellen op 4 tot 5 C . na een seizoen zijn ze mss beetje minder , maar de helft never nooit ni ;)
Ik vind het nogal een rare redenering om het laden van een paar losse cellen of een GSM batterij te vergelijken met het laden van een battery pack van 80KWh of zo. Als het geen kwaad kon om ze snel te laden zou tesla niet zitten te sleutelen aan zijn systeem van superchargers . Toch ?

Offline ThomasD

• Pole Position
« Reactie #141 Gepost op: Vandaag om 16:31:36 »
raar is dat helemaal niet hoor , C is beschreven de laadstroom relatief tot de capaciteit . 1cell of 100 parallelle cellen krijgen dan nog altijd 2C.
2C voor een bekke kwaliteit cell is echt geen probleem . heeft het meer te maken met de warmte die het pakket kwijt moet tijdens het laden mss ?
omdat ze daar wel met hun 7000 redelijk dicht op elkaar zitten .
Als ze in de US nog maar effectief 50 percent zouden hebben na 20 keer snelladen , zou het nogal claims regenen denk je niet ?

Offline b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #142 Gepost op: Vandaag om 17:49:46 »
Ja, vooral de thermische huishouding van zoveel cellen op elkaar gepakt gaat aanzienlijk verschillend zijn van één of enkele cellen apart laden.

Offline Monky

• Premium Member
  • Crashed!
  • Freude am Fahren
« Reactie #143 Gepost op: Vandaag om 20:04:20 »
Ik denk dat de onze dan al op 0% capaciteit moet staan  :toofunny:
Wat een onzin dat er toch nog steeds rond gaat, je kan het niet gekker bedenken.
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS