Auteur Topic:  Testrit: Tesla Model S (UPDATE: TESTVERSLAG)  (gelezen 16911 keer)

Offline Pannenkoek

• Trade Count: (0)
  • World Champion
Re: Testrit: Tesla Model S (UPDATE: TESTVERSLAG)
« Reactie #180 Gepost op: 26 april 2019, 15:01:21 »
's Avonds. Maar ik heb ook een thuisbatterij.

edit: Allez, ook soms overdag. Vrouw staat in't onderwijs, is ook soms namiddag en dergelijke thuis.

Mag ik vragen waarom je, los van ecologische overwegingen, een thuisbatterij hebt? Als je een terugdraaiende teller hebt, dan maakt dat toch niet veel uit als je stroom van het net pakt?

Tenzij je net niet genoeg zelf produceert en de thuisbatterij gebruikt om op te laden met een exclusief nachtmeter dat nog goedkoper is per kwh dan een nachtteller?

Hoewel, tegen dat je dan die behoorlijke kost van de batterij terug uitgespaard hebt, is die accu al versleten vermoed ik.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #181 Gepost op: 26 april 2019, 15:02:53 »
Maar wordt die wagen dan overdag opgeladen bij je thuis?
Zonnepanelen zijn imo een goede combo met een elektrisch voortuig als je die overdag kunt opladen, op je werk dus (als je overdag werkt althans).

Ik denk dat de meeste bedrijven voor de bedrijfs- elektrische wagens wel toestaan dat je daar oplaadt, maar dat wellicht niet niet mag met een eigen elektrisch voertuig, net zoals je met een prive wagen geen diesel mag tanken aan bvb een bedrijfseigen pomp voor het zwaarder rollend materieel?

Offline arbe

• World Champion
« Reactie #182 Gepost op: 26 april 2019, 15:17:50 »
Mag ik vragen waarom je, los van ecologische overwegingen, een thuisbatterij hebt? Als je een terugdraaiende teller hebt, dan maakt dat toch niet veel uit als je stroom van het net pakt?

Tenzij je net niet genoeg zelf produceert en de thuisbatterij gebruikt om op te laden met een exclusief nachtmeter dat nog goedkoper is per kwh dan een nachtteller?

Hoewel, tegen dat je dan die behoorlijke kost van de batterij terug uitgespaard hebt, is die accu al versleten vermoed ik.
Ja, was al om te beginnen uit technologische interesse. Het kon dan nog in de bvba met verhoogde investeringsaftrek dus toch maar gedaan. Met de komst van die digitale meter dus eens gaan uitrekenen.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline jan.van.gent

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #183 Gepost op: 26 april 2019, 15:38:13 »
Ik denk dat de meeste bedrijven voor de bedrijfs- elektrische wagens wel toestaan dat je daar oplaadt, maar dat wellicht niet niet mag met een eigen elektrisch voertuig, net zoals je met een prive wagen geen diesel mag tanken aan bvb een bedrijfseigen pomp voor het zwaarder rollend materieel?
Er zijn volgens mij maar miniem aantal bedrijven waar je on site kunt opladen. Degene die ik ken, zijn dan meestal kleine "hipster" bedrijven, waar er 5 man en een paardekop werkt.
Zonder incentive zie ik ook niet in waarom bedrijven daar in zouden in investeren. (kosten, maar geen baten?)

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #184 Gepost op: 26 april 2019, 15:56:52 »
Er zijn volgens mij maar miniem aantal bedrijven waar je on site kunt opladen. Degene die ik ken, zijn dan meestal kleine "hipster" bedrijven, waar er 5 man en een paardekop werkt.
Zonder incentive zie ik ook niet in waarom bedrijven daar in zouden in investeren. (kosten, maar geen baten?)

Ik heb weet van verschillende bedrijven hoor. Soms hebben ze laadboxen aan de muur hangen waar je kan parkeren, maar ik heb ook al gezien dat voor plug-in hybrides (met bedrijfsreclame op, dus geen prive) - ok, is niet puur elektrisch, maar toch - een verlengkabel langs de inkom of langs een nooddeur naar buiten loopt waar dat ding staat bij te laden.

De incentive is vooral dat elektrische wagens voorlopig nog 120 procent aftrekbaar zijn, of liever: 100 procent plus 20 procent "geparkeerd" wat bij vereffening of ontbinding of overname van de venn verrekend wordt en als die laadboxen aangesloten zijn op het gewone elektriciteitsnet van het bedrijf dit bij het elektriciteitsverbruik van de overneming gegooid wordt en 100 procent aftrekbaar is (als reguliere onkost), ipv de 75 procentaftrek die heerst op brandstoffen waar ook elektrische stroom toegerekend wordt. Reken daarbij dat laden bij laadpalen soms 1 euro per kwh kan kosten en dan is de rekening al snel gemaakt.

Offline arbe

• World Champion
« Reactie #185 Gepost op: 26 april 2019, 15:58:02 »
Laadpalen van 1 euro? Die heb ik nog niet gezien. Hier op't werk staan er een paar van 35cent excl/btw, dat vind ik al meer als genoeg.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #186 Gepost op: 26 april 2019, 16:03:55 »
Ja, was al om te beginnen uit technologische interesse. Het kon dan nog in de bvba met verhoogde investeringsaftrek dus toch maar gedaan. Met de komst van die digitale meter dus eens gaan uitrekenen.

De verhoogde investeringsaftrek? Ik dacht dat dat niet kon als je dat bvb op je woning hebt gezien daar altijd iets van prive gebruik opzit. Wel interessant dan.

Offline Blue

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #187 Gepost op: 26 april 2019, 16:17:47 »
Weet je wat het alleen al kost aan nieuwe kabel tot aan je woning/bedrijfje om vb 1/2/3 Tesla te goei te laten chargen??

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #188 Gepost op: 26 april 2019, 16:42:30 »
Laadpalen van 1 euro? Die heb ik nog niet gezien. Hier op't werk staan er een paar van 35cent excl/btw, dat vind ik al meer als genoeg.

Er zijn er, hoor. Ik heb daar ook nog voor gekeken en bij een van hen was dat de prijs. Gelukkig niet allemaal en 35 cent is al meer dan genoeg vermits Dats bvb maar 25 cent vraagt en Tesla maar 28 cent terwijl dat nog superchargers zijn. Als ik snel google, dan vraagt bluecorner bvb voor occasioneel laden 69 eurocent per kwh. Kun je evengoed naar Tesla zijn superchargers gaan en daar laden, bij diegene die ik weet is er een mc donalds, kinepolis en pizzahut in de buurt. Dan kan je even de patatten afgieten, dan wel iets eten/drinken whatever of babbelen met andere Tesla eigenaren.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #189 Gepost op: 26 april 2019, 16:46:23 »
Weet je wat het alleen al kost aan nieuwe kabel tot aan je woning/bedrijfje om vb 1/2/3 Tesla te goei te laten chargen??

Jij zal het mij vertellen.  ;)

Als dat een bedrijf is dat 3 teslas kan veroorloven, dan zal die ook wel een bedrijvigheid hebben met een degelijke aansluiting. Zelfs particulieren kunnen met een 3 fasenaansluiting al een eind uit de voeten om een Tesla op te laden. Ik denk wel dat weinig particulieren drie tesla's kunnen veroorloven voor "thuisgebruik" om dan nog drie tesla's tegelijk op te laden.  :)

Zelf heb ik ook nog drijfkracht, dus moest ik voor elektrisch rijden gaan, dan denk ik dat dat laden nog wel zal lukken.

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #190 Gepost op: 27 april 2019, 02:23:51 »
Wie een Tesla of andere EV snel wil laden kan ook opteren voor een Setec Chademo-lader , die zit qua snelheid tussen 3-fasige lader en Supercharger in

http://setec-power.com/

https://www.egear.be/elektrische-auto-thuis-opladen/

Een Tesla model S kan aan een ChaDeMo in 45min 200km rijbereik laden :

http://www.laadkabelwinkel.be/Tesla_Chademo

http://setec-power.com/index.php?m=content&c=index&a=lists&catid=13

« Laatst bewerkt op: 28 april 2019, 02:26:52 door M-Power »

Offline ThomasD

• Grand Prix Winner
« Reactie #191 Gepost op: 27 april 2019, 13:06:56 »

superchargen aan 250KW per auto da zal gene 2.5 carré zijn :p

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #192 Gepost op: 27 april 2019, 13:09:41 »
Een niet onbelangrijke vraag is: hoe krijg je zo goedkoop mogelijk stroom?

Nachttarief is maar licht goedkoper dan dagtarief en valt al af als je zonnepanelen hebt.

Naar r schijnt kan je ook een extra meter “uitsluitend nacht” nemen waar enkel vaste aansluitingen voor verwarmingstoestellen en boilers voor nachtelijk gebruik mogen worden op aangesloten. T voordeel daar is dat je een extra korting tav nachttarief zelfs krijgt op de transport en distributietarieven die de hoofdmoot van de kWh prijs uitmaken. Als je bvb moet kiezen tussen 30 ct / kWh of 16 ct/kWh... Dat is bijna een halvering van de “brandstof”kost van je EV.

Dat is al een aardig verschil.

De vraag is, voor mensen die de materie wat kennen, of dat uit kan komen dat je in werkelijkheid een laadbox op zo een nog aan te schaffen meter zou plaatsen?

Offline ThomasD

• Grand Prix Winner
« Reactie #193 Gepost op: 27 april 2019, 13:14:10 »
als je dan 8 uren nachttarief zou hebben op die exclusieve meter , moet je toch al minimaal 10Kw lader hebben om je 100Kwh 80 percent te kunne laden .
het trage deel tot 100 percent dat vaak net zolang duurt als 0 tot 80 kan je dan mss op duurdere stroom aansluiten met minder vermogen

Offline arbe

• World Champion
« Reactie #194 Gepost op: 27 april 2019, 16:19:56 »
Er zijn er, hoor. Ik heb daar ook nog voor gekeken en bij een van hen was dat de prijs. Gelukkig niet allemaal en 35 cent is al meer dan genoeg vermits Dats bvb maar 25 cent vraagt en Tesla maar 28 cent terwijl dat nog superchargers zijn. Als ik snel google, dan vraagt bluecorner bvb voor occasioneel laden 69 eurocent per kwh. Kun je evengoed naar Tesla zijn superchargers gaan en daar laden, bij diegene die ik weet is er een mc donalds, kinepolis en pizzahut in de buurt. Dan kan je even de patatten afgieten, dan wel iets eten/drinken whatever of babbelen met andere Tesla eigenaren.
Bluecorner inderdaad duur, die zitten aan 35 cent. Dats en zo inderdaad goedkoper.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #195 Gepost op: 27 april 2019, 16:52:20 »

Multinational waar ik werk heeft 2 laadplaatsen. De CEO rijdt ook elektrisch, die heeft dan ook een paal gekregen op zijn eigen parkeerplaats.

Kleine inzet als je ziet dat er op de site meer dan 800 man werkt, maar het is er wel :)
Elk begin is klein.
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline Tom

• Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
« Reactie #196 Gepost op: 29 mei 2019, 09:16:09 »
Multinational waar ik werk heeft 2 laadplaatsen. De CEO rijdt ook elektrisch, die heeft dan ook een paal gekregen op zijn eigen parkeerplaats.

Kleine inzet als je ziet dat er op de site meer dan 800 man werkt, maar het is er wel :)
Elk begin is klein.

Bij ons op het werk zijn er 20 laadplaatsen, en meer dan 100 man die met een hybride firmahok rijdt.
De eerste model 3 firmawagen is ook al een feit hier.

Ik moet nog altijd mijn Z3M daar eens parkeren met zo een kabel onder de motorkap ofzo.
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #197 Gepost op: 1 juni 2019, 00:38:31 »

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #198 Gepost op: 2 juni 2019, 13:32:12 »
Tesla brandt uit aan laadpaal : https://www.gva.be/cnt/dmf20190602_04440545/tesla-brandt-uit-aan-laadpaal

Elektrische wagen vat vuur tijdens het laden in Antwerpen : http://www.standaard.be/cnt/dmf20190602_04440753

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06/01/autobrand-tesla-in-antwerpen/

Citaat
De eigenaars van de elektrische auto hadden thuis bij vertrek in Nederland reeds een verbrande geur waargenomen.

Bij het laden in België vatte de auto vuur. Niemand raakte gewond. De laadpaal raakte ook beschadigd. Het laadstation is voorlopig buiten gebruik.
« Laatst bewerkt op: 3 juni 2019, 00:49:47 door M-Power »

Offline arbe

• World Champion
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Laatst bewerkt op: 4 juni 2019, 00:59:14 door M-Power »

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #202 Gepost op: 13 juli 2019, 18:06:16 »
Laadpaalstress: met je elektrische auto op vakantie is nog niet zo eenvoudig : https://www.bndestem.nl/auto/laadpaalstress-met-je-elektrische-auto-op-vakantie-is-nog-niet-zo-eenvoudig~a16e7383/

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #203 Gepost op: 13 juli 2019, 19:39:07 »
De Tesla's hebben gedaan met in brand staan. Even was er inderdaad een hype waarbij de ene na de andere opfikte...

Ik stel mij zeer ernstig de vraag of er geen opzet in het spel is. Olieproducerende landen en misschien ook de autoindustrie
hebben niet veel boodschap aan het elektroverhaal. Als je een paar booswichten inschakelt om overal ter wereld, toevallig
gelijktijdig terwijl het minder warm was dan nu, tesla's te saboteren zodat ze oververhitten, dan jaag je de bevolking schrik
aan.

De afgelopen weken is het veel warmer dan nu, de temperatuur van de auto's in vol zonlicht loopt behoorlijk op, daarnaast moet
nog een aircocompressor draaien die flink wat warmte afsteekt en nu gebeurt er vrijwel niets.

Zeer raar allemaal.

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #204 Gepost op: 12 augustus 2019, 21:47:35 »
Tesla ontploft op drukke weg tijdens het rijden : vader en twee kinderen zwaargewond :

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190812_04555476/tesla-ontploft-op-drukke-weg-tijdens-het-rijden-vader-en-twee-kinderen-zwaargewond

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #205 Gepost op: 30 augustus 2019, 12:43:32 »

Offline Junni

• Pole Position
« Reactie #206 Gepost op: 30 augustus 2019, 12:46:22 »
Blijkbaar heeft Tesla hiervoor al een nieuwe software update uitgerold :)
Tesla Model 3 Performance 2019
BMW 330d F30 M Sport 40 Years Edition 2016

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #207 Gepost op: 30 augustus 2019, 12:50:59 »
Blijkbaar heeft Tesla hiervoor al een nieuwe software update uitgerold :)

Ja , op gebied v snelheid om veiligheidsproblemen met key-less met software-update te fixen kunnen andere merken een voorbeeld nemen aan Tesla , want bij andere merken blijft het soms jaren duren eer zoiets opgelost geraakt (als het al opgelost geraakt )

Offline steve.blade.902

• Qualifying
« Reactie #208 Gepost op: 30 augustus 2019, 16:32:43 »
heb al toch enkele lanks de kant zien staan ....

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #209 Gepost op: 2 september 2019, 23:09:40 »
Alweer gaat Tesla in vlammen op: “Laad elektrische auto buiten op” :

https://www.gva.be/cnt/dmf20190901_04585927/alweer-gaat-tesla-in-vlammen-op-laad-elektrische-auto-buiten-op