Auteur Topic:  [TEST] i8  (gelezen 2396 keer)

Offline wannes

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
[TEST] i8
« Gepost op: 9 juli 2014, 10:23:25 »
Vandaag op uitzonderlijke uitnodiging kunnen gaan testrijden met de i8..
Ook al was ik niet echt dol enthousiast over de looks op voorhand , eens je ernaast staat is het wel echt een dik machien .
Enkel de eerder smalle banden doen om wat oneer aan vind ik maar eens je daarover kijkt staat hij wel lekker dik . Binnen in de wagen voelde ik mij als BMW rijder meteen thuis , alles zit dan ook op dezelfde plaats als in elke andere BMW
Er zijn 4 verschillende modi om in te rijden , starten doet hij zowiezo in comfortstand , en dat heeft niks te maken met de ophanging maar eerder met het schakelprogramma . Tot 65 per uur rijdt hij dan elektrisch ( als je de gas zacht beroerd want anders komt de verbrandingsmotor dadelijk tussen om het gevraagde vermogen te bieden . Wat dus bij mij al dadelijk het geval was . Dan heb je een ecoplus stand die we gemakkelijkshalve gewoon niet hebben gebruikt omdat dat toch enkel maar goed is om de voorgestelde groene waardes te halen .. en daar doen we niet aan mee
Moest ik dat ding effectief kopen ik zou enkel in stand 3 rijden en dat is de sportstand ! In te schakelen door de pook naar links te duwen . Vanaf dat moment wordt het echt wel leuk .. dan geeft hij tussengas en al ( weliswaar door de luidsprekers .. maar is wel zeer realistisch ! ) Geeft ook een mooie brom bij het accelereren trouwens , en dankzij de constante 4 wielaandrijving had ik vandaag ook in het nat nooit echt een onveilig gevoel in da spel ... plat stampen en gaan !! Ja ik vond het zowaar echt leuk een elektrische auto !!

De indruk die je ermee maakt op straat zijn echt wel de max .. iedereen bekijkt u of ze een ufo zien passeren ( en daar in bornem zullen ze hem nu al wel gewoon aan het worden zijn )

De vierde stand is de idrive .. dan staat hij in zuiver elektrische modus en kan je een 25 km bollen tot 120 km per uur . Als je echt nood hebt aan extra trekkracht volstaat het om een kickdown te geven en dan komt de benzinekrachtbron u een handje helpen .

In de sportstand is er ook een generator die de elektrische motor oplaad , en natuurlijk regenereert hij ook energie bij het loslaten van het gas bij het uitbollen .

De koets is ook superstijf , wat hem tamelijk hard afgeveerd maakt , maar dat stoort eigenlijk niet .

Een koffer is er wel niet aan .. denk dat die van een lotus groter is ... maar je hebt wel twee noodzitjes die je als bagageruimte kan gebruiken .

Opladen doe je ofwel met een speciale kabel aan een oplaadpunt ( welke je voor 1000€ ook voor thuis kan kopen , en dan duurt het dacht ik twee uur om hem op te laden en met de gewone kabel voor het normale stopcontact duurt het een uur langer .. daarvoor zou ik de kosten dus niet doen ...

Zou ik hem kopen ? wel na vandaag zou ik dat zeker durven overwegen .. al ben ik er geen enkel moment nat van geworden ( onder mijn armen welteverstaan ) alles verloopt zo makkelijk en klinisch dat zelfs het grootste kalf er snel mee zou kunnen gaan .. en dat is tegenwoordig wat het moet zijn voor het overgrote deel van de bevolking natuurlijk .... dus misschien zou ik hem op dat gebied wel snel moe worden ?!

« Laatst bewerkt op: 29 maart 2016, 07:58:11 door dadoke »

Offline wannes

• Grand Prix Winner
Re: testdrive BMW i8
« Reactie #1 Gepost op: 9 juli 2014, 10:24:21 »

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #2 Gepost op: 9 juli 2014, 10:50:42 »
Dat ziet er inderdaad best wel een dik machien uit 8)
« Laatst bewerkt op: 9 juli 2014, 12:13:05 door Woodykipo »

Offline Steven231

• Pole Position
« Reactie #3 Gepost op: 9 juli 2014, 11:17:33 »
Bedankt voor testrapport!

Ivm (te) gemakkelijk om mee te rijden: ja auto's worden misschien té goed, is onvermijdelijk bij techn. evolutie? 
« Laatst bewerkt op: 9 juli 2014, 11:19:28 door Steven231 »
E46 330i sedan

Offline chris k

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #4 Gepost op: 9 juli 2014, 21:39:31 »
In Tisselt volgens mij ....bij Pinnekes nadien bij  Torrekes  .

Terloops mijn geboorte dorp is daar heel dichtbij ....Blaasveld.( ben er wel al lang weg )
« Laatst bewerkt op: 9 juli 2014, 21:43:43 door chris k »