Auteur Topic:  [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u  (gelezen 14343 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline davy78

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 77
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #150 Gepost op: 13 februari 2017, 10:30:14 »
Gewoon het verlies slikken en verkopen. Hij spreekt zelf van een andere wagen al. En de volgende in't zak zetten.. kan goed zijn dat de volgende eigenaar er niets van merkt.

Offline Pannenkoek

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1417
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #151 Gepost op: 13 februari 2017, 16:09:31 »
Als je Ä50 000 (of hoeveel die ook kosten tegenwoordig, probably nog iets meer) neertelt, en de wagen voldoet niet aan de normen die ze zelf opleggen, dan kan ik er wel inkomen dat je dat niet zomaar verkoopt, omdat
1. dat is verkopen met duizenden euros verlies
2. dan zet je sowiso de volgende in 't zak met dit probleem

door een probleem dat BMW eigenlijk moet oplossen, omdat jij betaalt voor garantie.

Hier gaat het niet zomaar om "ik heb een okkassie gekocht van 5j oud en ik wil iets anders", hier koop je iets nieuw bij de dealer, dan verwacht je op zn minst dat deze aan de eisen voldoet tot de garantieperiode door is (en liefst langer :P )

Helemaal mee akkoord. Als ik die trouwens verkoop voor ie afgeschreven is, dan wil de fiscus en de BTW nog een deel van de koek.

Als davy78 zoveel financiŽle reserves heeft voor zijn rollend materieel dan wil ik wel eens weten wat ie doet voor de kost. Ik zal mij naast een nieuwe auto ook een nieuwe stiel moeten aanmeten dan.

Ook dient een forum, naast vele andere ook om een kanaal te bieden aan mensen die hun ei kwijt willen. Als jij dat niet graag leest, dan moet je maar scrollen. Dan hoef jij ook geen gezaag meer te doorworstelen. Ook simpel toch?

Offline Pannenkoek

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1417
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #152 Gepost op: 13 februari 2017, 16:14:48 »
En ik sprak inderdaad van een andere wagen. Ik heb vandaag inlichtingen genomen, omdat ik ergens een Premium selection zag met m550d motor, wat mss de bittere pil zou verzachten daar ik altijd wel al zoiets wou maar te duur was. Echter... Door zowel waardevermindering als de Belgische Staat wordt dat een te kostelijke klucht om de mijne te verkopen.

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4168
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #153 Gepost op: 13 februari 2017, 18:42:39 »
Iedereen heeft wel eens een financieel verlies op een wagen, bvb ongeval of motorschade. Dan moet je ook de pil doorslikken, als je geen omnium of garantie meer hebt. Als je dan je wagen als particulier in bezit hebt, is het trouwens nog een ander verhaal. Het is trouwens allemaal kwestie van prioriteiten en wat heb ik er voor over.

Offline Boin

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+6)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4655
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #154 Gepost op: 13 februari 2017, 18:56:20 »
En ik sprak inderdaad van een andere wagen. Ik heb vandaag inlichtingen genomen, omdat ik ergens een Premium selection zag met m550d motor, wat mss de bittere pil zou verzachten daar ik altijd wel al zoiets wou maar te duur was. Echter... Door zowel waardevermindering als de Belgische Staat wordt dat een te kostelijke klucht om de mijne te verkopen.
Waarom zou een m550d geen trillingen kunnen hebben? Dat is krak hetzelfde qua ophanging/chassis.

Offline Pannenkoek

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1417
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #155 Gepost op: 13 februari 2017, 19:21:39 »
Iedereen heeft wel eens een financieel verlies op een wagen, bvb ongeval of motorschade. Dan moet je ook de pil doorslikken, als je geen omnium of garantie meer hebt. Als je dan je wagen als particulier in bezit hebt, is het trouwens nog een ander verhaal. Het is trouwens allemaal kwestie van prioriteiten en wat heb ik er voor over.

Als, als, als... Als mijn tante kloten had, dan was het mijn nonkel. ;-)

Het is nu geen kwestie van geen opnium of geen garantie. De garantie is er wel in dit geval en dan nog...

Als jij een veranda laat plaatsen en T regent binnen... De patron van de zaak komt langs en zegt: ja, iedereen doet wel eens verlies, pech he, jongen. Ga je dan ook braaf ja-knikken?

Als je ergens voor betaalt, al is het voor een onnozele koffiezet, dan moet het werken zoals men mag verwachten.

Ik zie niet in waarom ik moet plooien voor de fouten van een ander.

Ik heb ook nergens particulieren afgebroken trouwens. Ik maak gewoon mijn eigen rekening en ik geef gewoon de reden mee waarom ik toch nog geen andere koop. Ik heb al de hoofdprijs betaald, dat volstaat, ook als ik particulier was geweest, want een euro is voor iedereen evenveel waard.

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4168
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #156 Gepost op: 13 februari 2017, 19:24:50 »
Dan weet ik niet waar jij spel van maakt. Als je nog garantie hebt, drop die wagen dan gewoon bij een dealer tot het opgelost is. Ik zou een vervangwagen vragen, en die gebruiken tot mijn wagen in orde is. En geloof me, ik heb het al voorgehad bij Mercedes met een splinternieuwe wagen. Ik weet waarover ik spreek. Ik heb me daar sereius boos gemaakt, de baas erbij gehaald en de Brabus van de verkoper opgeŽist. Was knal dezelfde als die van mij. 3 weken heb ik met zijn wagen rondgereden, en achteraf nog een onderhoudscontract van 4 jaar gekregen voor de miserie.
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2017, 19:27:04 door order66 »

Offline Pannenkoek

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1417
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #157 Gepost op: 13 februari 2017, 19:25:42 »
Waarom zou een m550d geen trillingen kunnen hebben? Dat is krak hetzelfde qua ophanging/chassis.

Als die m550d geen trillingen zou gehad hebben, dan was dat een optie geweest als leuk en betaalbaar speelgoed in Premium selection. Sommigen zeggen dat hun 5 trillingsvrij rijdt. Er moeten dus goede zijn.

Ps, voor diegenen die denken dat ik wat sta te zeiken: de passagiersstoel gaat gewoon weg en weer en de zonnekleppen trillen zelfs. Welk onnozelaar gaat daarvoor nog geld geven als ik die al zou willen verkopen. Iedereen merkt het op, behalve de expert van Bmw.

Offline Pannenkoek

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1417
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #158 Gepost op: 13 februari 2017, 19:29:59 »
Dan weet ik niet waar jij spel van maakt. Als je nog garantie hebt, drop die wagen dan gewoon bij een dealer tot het opgelost is. Ik zou een vervangwagen vragen, en die gebruiken tot mijn wagen in orde is. En geloof me, ik heb het al voorgehad bij Mercedes met een splinternieuwe wagen. Ik weet waarover ik spreek.

De ganse procedure is al doorlopen. Zelfs tot voor de expert van Bmw. De dealer geeft het probleem toe en zegt dat dit niet kan. Tot de expert langs kwam. Dan trokken ze de staart in.

Ondetussen zelf expert van verzekering aangesproken. Deze voelde ook de trilling, maar zei kortweg dat dit niet aantoonbaar was voor een rechtbank.


Offline cerealkiller

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 113
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #159 Gepost op: 13 februari 2017, 20:03:18 »
Pannekoek,  ga eens langs Boin met uw wagen..  Misschien weet hij raad..

Offline Dťtail Magnifique

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 400
    • Test
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #160 Gepost op: 13 februari 2017, 20:56:07 »
Ik begrijp niet dat je met de wagen eens niet langs Boin gaat. Ik zou daar niet om geven om daar een eindje voor te rijden. Een advies van een specialist zou altijd welkom zijn.
Het is eerder in dit topic ook al aan bod gekomen. :wiggleyes:

Ik volg Danny hierin, sinds 1 december ben jij de maker van dit topic, probeer je anderen te stimuleren om mede jouw probleem aan te pakken met mails naar Duitsland.

Ik zou in uw geval ook gek worden, ook ik ben een detail-neuker, maar je merkt ook aan andere reacties dat het wat lastig wordt om de focus te houden als je om hulp vraagt maar eigenlijk niet geholpen wil worden.  :wiggleyes:

Samengevat lees ik over deze 7 pagina's dat je dit niet vanachter eender welk beeldscherm zal opgelost krijgen.
Je zal toch ooit eens de weide wereld inmoeten met je probleem, wil je het opgelost krijgen.

Zoals je schrijft weet je dat het "garantie-verhaal" b*llshit is, stap in die rammelkar, rij naar Boin, en hopelijk kom je met een big smile terug naar huis!  :thumbsup:


Offline cerealkiller

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 113
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #161 Gepost op: 16 februari 2017, 22:29:46 »
Als ik traag rij bv file op de Antwerpse ring,  voel ik het ook.  De trillingen zijn dan minder frequent uiteraard.

Het voelt wat alsof je rijd met rechtsvooraan z'n linksachteraan een kleiner wiel waardoor de wagen zowat diagonaal kwakkelt als een wipplank..

Klinkt iemand dit bekender?

Offline kazzz

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1507
    • D-ProC
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #162 Gepost op: 17 februari 2017, 09:12:19 »
Neen, zelfs nog nooit zo iets ervaren en heb er nu 120k km mee.

Offline Pannenkoek

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1417
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #163 Gepost op: 17 februari 2017, 11:18:26 »
Het is inderdaad geen ritmische trilling zoals bvb bij een slecht gebalanceerd wiel.

Het is alsof de oneffenheden in het wegdek die zodanig minuscuul zijn dat je ze bij een andere auto niet voelt, bij deze uitvergroot waarneemt. Door de snelle opvolging ervan, lijkt dit op trilling.

Ik heb, zonder hem te kennen, een groot respect voor boin, maar ik vraag me af hoe die een conceptueel probleem gaat oplossen (Lees: hoe bekwaam die ook moge zijn, deze serie auto's is gewoon vervloekt). Kraftbayer liet ook al uitschijnen dat het probleem niet met wat reparaties op te lossen is.

En ja, de garantie is idd ondeugdelijk, maar voor andere onderdelen heb ik ze mss wel nog ooit nodig. Stel dat mijn automaat kapot gaat en men stelt (hoewel dat in mijn opinie er niets mee te maken heeft) dat deze stukgegaan is door - ik zeg maar wat - aangepaste draagarmrubbers... Ik mocht bvb ook geen niet sterbanden leggen want dat zou kunnen zorgen voor automaatproblemen (garantie weg). Zelfs op bvb de elektrische parkeerrem zou de garantie vervallen. Al kan ik me niet voorstellen dat dit er iets mee te maken kan hebben, maar gezien mijn mening toch niet telt voor hen.
Ik ben er ondertussen achter dat de garantie sterk uitgehold is, maar ik wil zeker geen extra problemen als ik ze ooit echt nodig heb en "mag" gebruiken.

Ik waardeer ieders adviezen heel erg, maar Tis helaas niet zo evident.

Ik ben nu terug in dubio hem toch te verkopen daar ik toch flink wat kilometers slijt. Als ik een auto zou aanschaffen bij een dealer in Duitsland zou ik naar verluidt de btw bij inruil vermijden en zelfs nog een extra premie krijgen. Ik hoor dan ook graag de ervaringen van mensen die een nieuwe vijf besteld hebben. Maar nogmaals, ik ben er nog niet uit. Een mens zou door de bomen het bos niet meer zien. Ik blijf het ranzig vinden dat Bmw een probleem heeft waarvoor ze hun kop in het zand steken.

Offline cerealkiller

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 113
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #164 Gepost op: 17 februari 2017, 11:24:18 »
Inderdaad,  minuscule oneffenheden worden uitvergroot is ook mijn gevoel.

Gebrek aan tolerantie van bepaalde onderdelen?

Boin?

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4168
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #165 Gepost op: 17 februari 2017, 13:12:49 »
Ik vind het erg sneu voor je man, dat zijn dingen die serieus op de zenuwen kunnen werken.
Ik kan nog steeds niet begrijpen dat een Belgische mecanicien het WEL voelt, en dan plots de specialist niet meer.
Die tegenstrijdige meningen zijn echt belachelijk om er dan samen niet uit te komen. Hoe is dat toch mogelijk.

Offline Pannenkoek

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1417
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #166 Gepost op: 18 februari 2017, 08:51:48 »
Ik vind het erg sneu voor je man, dat zijn dingen die serieus op de zenuwen kunnen werken.
Ik kan nog steeds niet begrijpen dat een Belgische mecanicien het WEL voelt, en dan plots de specialist niet meer.
Die tegenstrijdige meningen zijn echt belachelijk om er dan samen niet uit te komen. Hoe is dat toch mogelijk.

De "specialist" ofwel expert van Bmw was ook Belgisch, hoor. ;-)

Maar inderdaad, nu ik het ganse topic wat herlees, dan lijkt het wel op een slecht scenario uit "Thuis".

Sinds het bezoek van de expert, die wel iets voelt, maar het omschrijft als "acceptabel feedback van de weg" is er geen probleem meer voor de dealer. Net alsof: "Dag dokter, ik heb een gezwel." "Nee, meneer, uw mitochondriaal DNA is beschadigd wat normaal is volgens de kankerstatistieken. U krijgt geen behandeling." Cynische vergelijking, maar het is wel het soort zwartgallig gedachtegoed dat men daar hanteert.

Ik weet dat ze in de USA het probleem wel erkennen. Van Duitsland weet ik het zo niet. Duitsers gooien niet alles zomaar te grabbel op het net.

Vreemd vind ik ook dat ze me 8 procent korting willen geven als ik een nieuwe koop. Ik weet niet eens of dat een goede deal is (eigenlijk sowieso niet als je eigenlijk niet echt zinnens was een andere te kopen), maar het toont toch wel aan dat ze eigenlijk ook wel weten dat het potje stinkt.

Had het gekund dat een Duitse ingenieur zou zeggen van: de oorzaak is dit of dat, dan weten we tenminste allemaal wat we al dan niet kunnen doen of liever laten doen door Bmw.

En Tis wat off topic, maar ik heb ook het gevoel dat mijn banden telkens nogal vlug beginnen "zagend geluid" maken. Al na 5000 km. Verleggen gaat niet want achteraan zijn het bredere banden dan vooraan. Dat is ook een bijkomstig probleem. T kan mss geen kwaad, maar bij radio af, hoor je het wel. Die onbalans tekent zich dus ook af op de banden. Daar hebben ze ook geen antwoord op, behalve dat het aan de rijstijl kan liggen. Mijn banden gaan ongeveer 40.000 km mee, dus zo erg zal ik wel niet zijn zeker.

Offline cerealkiller

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 113
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #167 Gepost op: 18 februari 2017, 09:29:07 »
Als het een conceptueel probleem is pannekoek,  waarom hebben sommigen het fan wel en anderen niet,  ongeacht bouwjaar..

Offline Pannenkoek

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1417
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #168 Gepost op: 18 februari 2017, 10:09:12 »
Sommigen voelen bvb niet eens dat hun auto slecht uitgelijnd is of een balancering nodig heeft.

Je hebt ook mensen die beweren dat hun CitroŽn aan de baan plakt, tot je er eens zelf mee rijdt en voelt wat voor bagger het is.

Op reis bvb maakte ik een boottocht. Ik ergerde me aan de motor die trilde terwijl de anderen zeiden: waar heb je het over? Wij voelen niets?

Als ik in een Mercedes vito kruip dan vind ik dat een zompige camionet  terwijl anderen dat even goed vinden als een personenauto.

Waar ik dan weer graag wat muziek heb tijdens het werk, vinden anderen dat ze zich niet kunnen concentreren.

Tis allemaal subjectief. Ik reed het laatst met een eigenlijk nieuwe f 10 van 3000 km (vervangwagen). Aan 120 voelde ik, hoewel iets minder wegens wellicht de absolute nieuwte van de wagen, diezelfde trilling...

Ik heb geen flauw idee van de oorzaak, feit blijft dat jij en ik niet de enige zijn. Als diegenen die geen trilling voelen, echt geen trillingen hebben, dan is het gewoon een compleet raadsel. Mss komt het door bepaalde velgentypes die de naaf een "duw" hebben gegeven waardoor die uit tolerantie is in dat geval?

Offline cerealkiller

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 113
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #169 Gepost op: 18 februari 2017, 10:14:55 »
Dus wij zijn kommaneukers :-)

Dan mogen ze ons aannemen als testrijders bij bmw.  Wij merken het direct op :-)

Offline Pannenkoek

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1417
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #170 Gepost op: 18 februari 2017, 10:42:49 »
Kommaneukers nu ook weer niet he. :-)
Een Kiarijder zal bvb niet moeilijk doen over wat trillingen daarom koopt ie immers een auto die ver niets kost.

Bmw s zijn van nature ook wat harder afgeveerd. Mss nemen anderen die trilling dan gewoon aan als "hard" rijgedrag waarbij je alles voelt en ervaren wij het als trilling wat het uiteindelijk ook is.

Feit is trouwens ook dat passagiers in mijn auto het wel opmerken als ze bvb de zonneklep zien daveren.

Feit is ook dat mijn voorgaande auto's van Bmw dit niet hadden en die waren wel een stuk harder afgeveerd dan de f10. Ik had bij eentje niet de m maar de sportoohanging. Reed trillingvrij en best aangenaam.

Offline cerealkiller

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 113
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #171 Gepost op: 18 februari 2017, 10:58:41 »
Het chassis is te stijf?

Offline chris k

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1147
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #172 Gepost op: 18 februari 2017, 13:11:42 »
Denk men ook eens naar de puntlassen en de sealen moet kijken is dit allemaal wel goed gedaan .

Puntlassen los is  "leven"  van de carrosserie ....sealing vervangt meer en meer puntlassen kan het zelfde effect hebben als losse of fout geplaatste puntlassen.

Puntlassen kan men misschien ultrasoontesten door de laklaag ( alhoewel ik heb staaltjes gezien van ultrasoonspecialisten ....zij de puntlassen is 100% betrouwbaar....... ik met ťťn schroevendraaier  in de hand -> klopt niet schroevendraaier tussen de platen zonder veel kracht en los  )

Mijn Opels vroeger de Vectra en Omega daar trilden de voorzetels allemaal zo erg dat deze rugleuningen naar achterkantelden ....op den duur lang meen in die auto's.

Offline Pannenkoek

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1417
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #173 Gepost op: 18 februari 2017, 17:09:24 »
Lijkt nog zo gek niet geredeneerd. Alleen... als het dit probleem is dan is de auto eigenlijk Total lŲss. Dit krijg je nooit meer opgelost.

En inderdaad, de passagiersstoel gaat heen en weer.

Daarmee wellicht dat superbalanceren deels werkt imdat zo de laatste anders bijna niet voelbare trillingen geŽlimineerd worden en het zo minder erg doorbreekt qua weggevoel.

Eigenlijk is dit een gevaar op wielen als de rigiditeit van het chassis eraan is? Dan mogen ze me mijn geld teruggeven. Hoe kan ik dit eigenlijk controleren? Ik zou niet weten waar je kan beginnen wrikken met een tournevis?

Offline chris k

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1147
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #174 Gepost op: 18 februari 2017, 17:56:49 »
Waar men 2 platen tegen elkaar last iets tussen de platen wringen maar ....men kan min of meer zien of een last vast is en goed vast zit ( onder voorbehoud ).


Een puntlas moet normaal "plat zijn " de vlammen zoals me op tv ziet is het bewijs dat de lastang niet loodrecht op het materiaal staat  of lasstromen of lasdruk  niet ok zijn.

Doorsnede van een las een 5 a 6 mm en een lichte indrukking ...als men niet op een een koper plaatje laste .

Kapt men de las dan moet het materiaal inscheuren en niet losspringen.

En als het gespoten is ....moeilijker na te zien .

Uiteindelijk mogen er een aantal lassen los zitten ......als er een las loskomt tijdens het rijden ( kan altijd ) hoor je het een knal en nadien voel je het wel ....trillingen.

Veiligheidslassen moeten vastzitten  vb...van de   veiligheidsriemen.


De schuld is onvoldoende eind controle vroeger kapte men om de x aantal een wagen zijn lassen ( verlies ..scrapcar ) ....nu met ultrasoon is er geen verlies van materiaal  maar onbetrouwbaar.

Heb 13 jaar  in onderhoud gestaan body shop .....auto's maken is NIET simpel ! 


 

Offline cerealkiller

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 113
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #175 Gepost op: 18 februari 2017, 19:31:35 »
Als ik u was pannekoek,  en schrik ivm garantie (niet naar Boin willen voor garantie),  zou ik uw rechtsbijstand in gang zetten.  Gratis advocaat en je hebt niets te verliezen.  Documentatie genoeg op internet om debat te voeren..

Offline Pannenkoek

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1417
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/uiw
« Reactie #176 Gepost op: 18 februari 2017, 20:02:44 »
Ik ben al rechtstreeks naar een expert geweest, maar die zei meteen al dat het niets wordt voor de rechtbank en dat de verzekeringsmaatschappijen er zelfs niet eens aan beginnen als ze het niet opportuun achten.

Nu, of het gelul is, weet ik niet. Ik weet uit ervaring wel met gerechtelijke gedingen dat je gauw vier jaar verder bent, als men dan nog niet in beroep gaat. Ondertussen is de schuldenaar onvermogend en zie je je geld nooit meer. Met Bmw zal dat nu wel niet zo gauw gebeuren, maar kom. Zelfs in het beste geval dat ze niet in beroep gaan, zijn we vier jaar verder. Tegen dan is die auto weg wegens afgeschreven of op zijn minst compleet versleten. En riante geldsommen zullen ze me ook wel niet toewijzen.

Het is nu dat we die oplossingen nodig hebben.

Qua consumenten en prosumentenbescherming sta je nergens in BelgiŽ. Tenzij je heel hard roept in de media etc. Dat durft al eens werken. Dan besloot Bmw bvb ook om de kettingen te vervangen. Maar ik denk niet dat er een rechtszaak is die daarvoor gezorgd heeft.

Tis allemaal zo simpel nog niet. In theorie wel, maar ik ben helaas al een paar keer stevig op mijn bek gegaan terwijl ik ook dacht recht in mijn schoenen te staan.

Ik weet wel dat ze mij in Duitsland wel serieus namen door me terug te bellen en zelfs de dealer en Bornem te berichten. Ik had verwacht dat die moffen achter mijn rug eens goed gelachen gingen hebben, maar kennelijk niet. T moet dan toch zijn dat ze de kwaadste nog niet zijn.

Heb jij trouwens geen mail naar hen gestuurd? Want ik was daarop aan T wachten om dan terug contact op te nemen met die kartoffelfretters. Dat ik toch niet overkom als die enige die zeurt.

Moesten er trouwens andere gedupeerden niet ingeschreven zijn op bb maar wel stiekem meelezen: gelieve jullie toch te melden of voor mijn part ook eens te mailen/bellen.


Offline cerealkiller

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 113
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #177 Gepost op: 18 februari 2017, 22:06:15 »
Ik wacht op antwoord van BMW.

En om het cru te stellen (niet slecht bedoeld)

-ofwel doe je poging via rechtsbijstand (kost u alleen moeite)
-ofwel ga je naar Boin
-ofwel aanvaard je de auto zoals hij is en maak je je er niet meer druk in
-ofwel verkoop je hem

Hoe graag wil je een oplossing..
It's in your hands :-)


Offline djemz

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1116
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #178 Gepost op: 19 februari 2017, 08:15:50 »
Ik heb het echt niet. En ik voel en hoor ook alles.

In het begin had ik wel trillingen, maar dat was door goedkope banden op de 19ers die er op zaten. Met de 17 winterset niks van trillingen.

E36 320i
E91 318d

BIMMERWEST

Offline Pannenkoek

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1417
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #179 Gepost op: 19 februari 2017, 08:51:01 »
Ik wil gerust bellen naar de rechtsbijstand. Dat is geen moeite uiteindelijk. Maar noch ik noch jullie gaan er tijdig mee geholpen zijn, wil ik gewoon even meegeven.

Ik heb wel een sterk vermoeden dat dat van Chris k wel eens kan kloppen. Ik heb net eens de auto opgekrikt in de hoop iets te zien (niet dus) en ik zag bvb ter hoogte van de linker en rechter achterdeur aan elke kant een bodemplaatje van een 30 cm lang die in het midden zelfs wat doorhing met zichtbare blokjes zwarte mousse om wellicht trillingen te dempen ofzo. Wat ziet dat er goedkoop en triest uit, zeg.