Auteur Topic:  [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u  (gelezen 17633 keer)

Offline kraftbayer

• Trade Count: (+7)
  • Crashed!
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km/u
« Reactie #120 Gepost op: 19 januari 2017, 18:00:21 »
Ik wil nog een laatste keer bellen naar Bmw Duitsland dan, maar ik zou het dan wel graag hebben dat alle gedupeerden ook eens bellen naar Bornem, ook diegenen die niet geregistreerd zijn op het forum, maar toch meelezen.

Nu komt het bij Bornem over alsof één onnozelaar eens een probleempje heeft.

Ik volg Kraftbayers redenering deels, maar ik zeg er wel bij dat dit geen auto is van de bank of leasemaatschappij maar wel betaald met mijn centen. Ik heb hier ook voor moeten sparen en wat bezuinigen waar het kon. Tis niet leuk als je betaalt en dan iets ondeugdelijk krijgt. Ik was beter geen autoliefhebber geweest dan ging ik me mss een lichte vracht hebben aangeschaft: goedkoop rijden.

Het kan me allemaal niet zoveel schelen als de idrive ofzo wat mankementen heeft, ik koop een auto vooral om het rijden zelf. Vooral wanneer Bmw, een merk dat zich profileert als de ultieme rijders auto (maakt rijden geweldig, echt rijplezier, als je echt wilt rijden, ode an die FRAUDE), dan een auto aflevert die niet lekker rijdt.

T gaat mij ook al niet meer om die kosten. Ik wil weten waaraan het ligt en als zij het dan willen oplossen, des te beter. Daarom heb je garantie. Daarom betaalde ik ook de hoofdsom, net omdat ik een goeie auto wil. En nee, ik heb vanmorgen nog eens in de tuin gekeken, maar ik heb geen ezeltje zien staan.

Als ik als zelfstandige een ontevreden klant heb, dan moet ik het oplossen. Ook al steek ik eraan toe. Een boze klant komt niet meer terug en bederft mijn goede naam met alle gevolgen vandalen. Ik snap de houding van Bmw niet. Uiteindelijk moet Bmw het niet hebben van al die 316d tjes uit de lease waar alles bemillimeterd is qua aankoop en onderhoud, maar wel voor die mensen die alles zelf betalen en voor een bvb klein onderhoudje ver 500 euro neerleggen. Daar zit hun winst, want wat olie en een filtertje kost hen mss 100 euro, de rest is pure winst voor dat half uurtje werk.

Ik ga de dealers nu niet afbreken, ik ben tevreden van de mijne voor zover dat kan, maar ik had meer verwacht van BMW. Je weet zelf ook wel wat die auto's kosten. Tis nu niet dat ze niets verdiend hebben eraan.

Ik volg U 100%
behalve in 1 ding en dat is dat BMW het niet moet hebben van de kleine of  Lease auto's.
Dat is de markt waarop ze blijven draaien en zelf nog goed aan verdienen ook.
Als een grote leasemaatschappij of verhuur die problemen moesten hebben dan zullen die wel beter gehoord worden.
Want die zijn tenslotte wel goed voor bijna 85% van de BMW omzet jaarlijks.
En die hebben weinig problemen omdat die auto's meestal vrij vlug doorgeschoven worden naar de handel en ook omdat de meeste bestuurders ze zelf niet hebben moeten betalen.
Maar het is wel een probleem dat ze niet iedereen op gelijke voet behandelen.
Ik kan zo nog een hoop dingen bovenhalen die niet altijd naar wens opgelost of niet opgelost geraken maar daar is niemand mee geholpen.

Ik duim wel mee dat er een oplossing uit de bus valt maar ik vrees er eerlijk gezegd voor want ze gaan U geen nieuwe auto geven.
Hoogstens een deftig voorstel doen denk ik om een andere te kopen.

Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline Boin

• * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+6)
  • World Champion
« Reactie #121 Gepost op: 19 januari 2017, 20:28:58 »
@kazzz vanwaar ben je juist?

En de trilling is niet zozeer een trilling volgens een vast aantal hertz als ik het goed uitdruk. Het lijkt meer het snelle opvolgen van de oneffenheden in de weg. Alleen is ie dan wellicht al gevoelig voor oneffenheden van twee millimeter ofzo.

Tis raar om te beschrijven, maar iedereen merkt het wel op. Hoewel... sommigen mensen zijn nogal gevoelloos en merken die trilling niet. Die vinden dat normaal dat hun auto wat leeft, zeker als ze vroeger met goedkope banden/velgen reden etc. Ik heb nog met een andere vijf gereden op 17 duimers en die had het ook, minder maar toch.

@Boin Bedenk je eens wat dit je oplevert als jij de oplossing vindt voor het probleem. Ze zullen van heinde en verre komen.
Ik wi daar gerust eens naar kijken, maar dan moet er zich eerst eentje aanbieden die het probleem voor heeft.
Vanop afstand kan ik niet zeggen waaraan het ligt. :P

Offline cerealkiller

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
« Reactie #122 Gepost op: 25 januari 2017, 09:17:06 »
Gisteren met mijn trillende wagen langs Antonissen autobanden in Breda gegaan.

Prachtige zaak,  hebben hun tijd genomen om te helpen.  Alles met de hunter met aandrukrol gedaan,  hier en daar serieus banden van positie gewisseld en ook 1 gewisseld van velg naar andere.

Het probleem is niet weg,  maar ik kan wel zeggen dat het 70% minder is..

En dat grapje heeft me slechts 80 euro gekost.  Dus voor mijn zomerbanden zien ze mij normaal daar ook weer verschijnen..

Is misschien het te stijve chassis van de f10-f11 het probleem?

Zo ja,  is er in dat geval wel ooit iets aan te doen?  Boin? 

Offline dannyro

• Trade Count: (+8)
  • World Champion
« Reactie #123 Gepost op: 25 januari 2017, 09:33:28 »
Na een 1500km gereden te hebben met mijn F11, kan ik besluiten dat het voornoemde probleem zich niet voordoet.
Ik had er ook al veel over gelezen, en dat was het eerste waar ik heel goed heb op gelet.
Voor de mensen die het probleem wel hebben, zou ik aanraden om toch eens langs Boin te passeren ;)
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline chris k

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #124 Gepost op: 25 januari 2017, 18:18:26 »

Prachtige zaak,  hebben hun tijd genomen om te helpen.  Alles met de hunter met aandrukrol gedaan,  hier en daar serieus banden van positie gewisseld en ook 1 gewisseld van velg naar andere.

En dat grapje heeft me slechts 80 euro gekost.  Dus voor mijn zomerbanden zien ze mij normaal daar ook weer verschijnen..

Zit er op de velgen geen slag ? -> zonder je banden !

Offline cerealkiller

• Qualifying
« Reactie #125 Gepost op: 25 januari 2017, 18:25:24 »
Met vorige velgen zelfde verhaal..

Offline chris k

• World Champion
« Reactie #126 Gepost op: 25 januari 2017, 18:30:41 »
Heb vroeger eens aan de automatische bandenmachine van GM Antwerpen gestaan voor onderhoud en was toen eens een serie velgen uit Roemenië  met slag op de velgen men moest er wat veel lood op slaan om ze goed te krijgen ....grootste deel ervan  is toen op de auto's gezet ....waren goed uitgebalanceerd  (  ?  )

Offline Boin

• * Board Sponsor *
  • World Champion
« Reactie #127 Gepost op: 25 januari 2017, 21:49:23 »

Ik moet het eerst zelf kunnen voelen, ik ben geen fan van natte vinger werk. :P
(Shit, dat klinkt fout  :D)
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2017, 21:52:11 door Boin »

Offline Boin

• * Board Sponsor *
  • World Champion
« Reactie #128 Gepost op: 25 januari 2017, 21:53:42 »
Oja, en liefst ene waar het duidelijk meekbaar is, en niet voor 90% weg is. :P

Offline vfr

• Qualifying
« Reactie #129 Gepost op: 26 januari 2017, 17:13:33 »
Met mijn vorige f11 80000 km gereden in die periode werd er 1 band vervangen waar er een probleem was met de flank. Met de nieuwe(f11) nog maar 2000 km bijeen gereden maar geen probleem.

Offline sharky

• World Champion
  • Snowy, the white shark
Re: [F10] Trilling in bestuurderszetel tussen 110 en 130 km
« Reactie #130 Gepost op: 26 januari 2017, 19:05:37 »
Diegenen dien GEEN trillingen hebben: is jullie ophanging oem, handgeschakeld of automaat, sedan of break?

Ik heb een F10 , ophanging OEM, wel EDC, automaat, 4 deur model. ik ervaar geen trillingen.
M the most powerful letter in the world
MINI Clubman cooper 2017, BMW F10 520da 2012, BMW E24 635CSI 1985, BMW E38 728i 1999
BMW E92 320d coupe 2008, BMW 520d 2002, BMW 525d 2001, BMW 525da 2003, BMW 320 1977, BMW 318is coupe 1995, BMW 635csi 1980 -> sold

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #131 Gepost op: 3 februari 2017, 21:38:29 »
@cerealkiller : kreeg je al respons vanuit Duitsland?

En ik denk dat de mensen die geen trillingen voelen, het mss gewoon niet gewaar worden. Als je voorheen bvb een ander merk reed of laagprofiel banden had, dan ben je wel iets gewoon en kijk je niet op van wat trillingen.

Ik zeg niet dat het per se bij jullie zo is, he. Ik weet gewoon dat sommigen pakweg hun Renault stil vinden of goed vinden optrekken.., tot je eens meerijdt en je je afvraagt of ze eigenlijk wel weten waarover ze spreken dan. Ik vind mijn auto ook vinnig. Iemand met een 535d zal daar eens goed mee lachen. Maw, Tis mss allemaal wat subjectief. Ik ben het in ieder geval niet gewoon. Zelfs de f30 die een sportiever karakter heeft dan de 5 rijdt comfortabeler wat roadfeedback betreft.

Offline fonny

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #132 Gepost op: 12 februari 2017, 15:19:05 »
Net dit topic eens volledig gelezen, lijkt me een degoutant probleem.
Ik rijd met een F10 M5 maar ik heb daarin geen last van trillingen.   :iono:
Live your life.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #133 Gepost op: 12 februari 2017, 17:53:23 »
Rijdt zo een m5 op zich al niet gewoon "hard" zodat je die trillingen niet voelt of gewoon ervaart als roadfeedback?

En mss hebben ze voor de m5 sowieso wel hun best gedaan met wellicht een compleet andere aandrijflijn en ophanging.

Ik ben de mijne eigenlijk beu hierdoor. Ik ben benieuwd wat de feedback is van diegenen met de  nieuwe 5. Als het moet, koop ik nog liever zo iets. Ik weet anders niet welk merk nemen. Audi en Mercedes vind ik van binnen en buiten lelijk. Jaguar vind ik ook maar niets. Als autoliefhebber houdt de mogelijke keuze snel op. T enige wat ik mss nog zou overwegen is een jonge tweedehands M 550d f10 bij Bmw zelf te kopen (wegens dan wel betaalbare bergen kracht) op voorwaarde dat die M modellen soepel rijden. Volgens jou is dat dus zo?
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2017, 18:00:59 door Pannenkoek »

Offline kazzz

• World Champion
    • D-ProC
« Reactie #134 Gepost op: 12 februari 2017, 18:40:23 »
Pannenkoek, niet iedereen met een f10 heeft dezelfde ervaring als jij, gelukkig of spijtig genoeg.
De nieuwe G30 zal ik je 15 april weten te zeggen of hij zo een probleem heeft.

Ik ben alleszins allergisch aan rijgeluiden en voor mij is de accoustiek minder goed in de f10 dan de E60. De nieuwe G30 zou opnieuw zoals de E60 stiller moeten zijn.

Trillingen dus in beide geen issue mee gehad.

De nieuwe heeft trouwens edc en 20" wielen dus zal het snel weten.

Dinsdag met een G30 520d testrijden, met 20" maar dacht zonder edc. Zal snel duidelijk worden...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #135 Gepost op: 12 februari 2017, 18:59:51 »
Pannenkoek, niet iedereen met een f10 heeft dezelfde ervaring als jij, gelukkig of spijtig genoeg.

Dat komt over alsof ik iets verkeerd gezegd heb. Ik sprak vooral over diegenen het probleem wel hebben. Tis niet leuk dat die auto je tegen begint te steken.

Nu meteen en deze maand al een 5 bestellen, zie ik niet zitten. Hoewel je er tijdelijk een m pakket bijkrijgt, dacht ik. Ik heb me daar vroeger al eens aan laten vangen. Eerst wachten tot de kinderziektes er uit zijn.

Overigens: qua motorisatie is het nogal beperkt vergeleken bij vroeger. Ik had graag een tussenslag tussen de 520d en de 530d gehad, zoals nu. Volgens de verkoper komt die er niet.

Ik wijk nu wel af, maar ik hoop dat de nieuwe aangenamer rijdt op snelwegsnelheden. De e60 was inderdaad een fantastische auto. Qua kraakjes had ik zelfs geen klagen zoals sommigen die omschreven. De F10 daarentegen kan er wat van, zeker als die koud staat.

Offline kazzz

• World Champion
    • D-ProC
« Reactie #136 Gepost op: 12 februari 2017, 19:09:24 »
Er zijn meer dan 2,4 miljoen F10's gemaakt.
Stel nu nog dat er 5000 een probleem hebben, is dat nog altijd heeeeeeel beperkt.
Die 5000 gaan sneller hun probleem op internet komen neerpennen, dan die andere 2,4 miljoen.
Daar ligt ook het moeilijke dat bmw er geen geld gaat tegenaan gooien omdat het probleem voor hun wss te klein is.

Bmw waardig? Neen! Realiteit, helaas wel.

Ik hou ook mijn hart vast. Nog nooit eerder een auto gekocht zonder testrit.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #137 Gepost op: 12 februari 2017, 19:27:44 »
In de usa wordt de fabrikant verplicht de auto terug te kopen in gevallen als deze. Hier in Europa betekent die garantieregeling als het erop aankomt juist niets.

Wacht maar tot de overheden alle leasekarren voor werknemers minder interessant maken zodat deze sterk in aantal zullen zakken. Ze zijn nu al bezig met de tankkaarten duurder te maken, T zal er niet op verbeteren. Ik denk niet dat velen uit eigen zak dan zullen een Bmw aanschaffen. Dan zal Bmw misschien wel oren hebben naar diegenen die hun auto s daadwerkelijk (nog willen) kopen. Wie betaalt, bepaalt. Niet absoluut, maar toch voldoende om kwaliteit te verwachten.

Schaf gewoon gans die leasezooi af. Sinds dat opkwam zijn olieverversingstermijnen beginnen opschuiven, worden waterpompen en multiriemen niet meer preventief vervangen en worden alle problemen afgedaan als onbestaand of onbenullig. Die onderhoudsprogrammas zijn echt geschreven op leasemaatschappijen en kosten dan nog geweldig veel ook (voor de niet-leaser). Wat olie een oliefilter, microfilter: quasi 500 euro. Als ik het zelf zou doen, zelfs met oem spul dan kost het me mss 160-170 euro. Kun je nagaan. Maar ja, de garantie he... die uiteindelijk toch niets voorstelt.

Offline Snorkel

• Premium Member
  • Crashed!
  • undereZtimated
« Reactie #138 Gepost op: 12 februari 2017, 19:43:24 »
Schaf gewoon gans die leasezooi af. Sinds dat opkwam zijn olieverversingstermijnen beginnen opschuiven, worden waterpompen en multiriemen niet meer preventief vervangen en worden alle problemen afgedaan als onbestaand of onbenullig. Die onderhoudsprogrammas zijn echt geschreven op leasemaatschappijen en kosten dan nog geweldig veel ook (voor de niet-leaser). Wat olie een oliefilter, microfilter: quasi 500 euro. Als ik het zelf zou doen, zelfs met oem spul dan kost het me mss 160-170 euro. Kun je nagaan. Maar ja, de garantie he... die uiteindelijk toch niets voorstelt.

Zo lijkt het wel, ja.  :P

Offline fonny

• World Champion
« Reactie #139 Gepost op: 12 februari 2017, 20:41:31 »
Rijdt zo een m5 op zich al niet gewoon "hard" zodat je die trillingen niet voelt of gewoon ervaart als roadfeedback?

En mss hebben ze voor de m5 sowieso wel hun best gedaan met wellicht een compleet andere aandrijflijn en ophanging.

Ik ben de mijne eigenlijk beu hierdoor. Ik ben benieuwd wat de feedback is van diegenen met de  nieuwe 5. Als het moet, koop ik nog liever zo iets. Ik weet anders niet welk merk nemen. Audi en Mercedes vind ik van binnen en buiten lelijk. Jaguar vind ik ook maar niets. Als autoliefhebber houdt de mogelijke keuze snel op. T enige wat ik mss nog zou overwegen is een jonge tweedehands M 550d f10 bij Bmw zelf te kopen (wegens dan wel betaalbare bergen kracht) op voorwaarde dat die M modellen soepel rijden. Volgens jou is dat dus zo?

Ik heb totaal geen last van die trillingen die hier vernoemd worden. :iono:
In comfort, sport of sport +.

Nu een M550d of M5 zijn niet dezelfde wagens.
Live your life.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #140 Gepost op: 12 februari 2017, 20:53:01 »
Ik dacht dat men de m550d promootte als diesel versie van de m5. Qua prestaties zullen ze wellicht vrij gelijklopend zijn.

Tja, ik weet het ook niet meer nu.

Offline fonny

• World Champion
« Reactie #141 Gepost op: 12 februari 2017, 21:03:30 »
Ik dacht dat men de m550d promootte als diesel versie van de m5. Qua prestaties zullen ze wellicht vrij gelijklopend zijn.

Tja, ik weet het ook niet meer nu.

2 verschillende wagens, M550d gaat mee op naar de 100 op een rechte lijn, eens daarboven gaat de M5 er vandoor.
Verder in bochtenwerk is de M5 ook beter, ze hebben ook niet dezelfde automaat.
Live your life.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #142 Gepost op: 12 februari 2017, 21:11:57 »
Ja, er is altijd baas boven baas natuurlijk. Die m5 zal wel de allerbeste zijn van het gamma.

Maar ik doe 50.000 km per jaar, aan een m5 verbruik denk ik dat die kar me een 9000 euro aan brandstof zou kosten. Die m550d nog niet de helft. Dan rest nog maar weinig keuze natuurlijk. Ik rijd toch zelden sneller dan 160, dus ik denk dat de prestaties van een m550d wellicht volstaan om eens het gas te vloeren, inhaalmanoeuvres te vergemakkelijken etc.

Ik vind dan wel dat Bmw die m mag weglaten, want zo wekken ze echt de indruk dat die gelijkwaardig is aan de m5.

Offline fonny

• World Champion
« Reactie #143 Gepost op: 12 februari 2017, 21:31:56 »
Dat verbruik is gerekend aan veel snelweg rijden?

Van een M550d al gehoord dat deze stevig drinkt in stadsgebruik. 16l...
M5 zit aan 14-16l stadsverkeer, gemengd aan 12l. Mijn vrouw slaagt erin op snelwegen
9,8l te halen aan 120km/h weliswaar.

Maar met uw kilometers is de 550 de logische keuze.
Live your life.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #144 Gepost op: 12 februari 2017, 21:58:00 »
16 liter/100 km? Dat is idd van het goeie te veel. Al moet je daarvoor wellicht er serieus op stampen.

Ik doe veel snelweg en secundaire wegen. Op secundaire wegen heb je altijd sukkels die de max snelheid niet rijden waar je dan amper over geraakt met eventueel tegenliggend verkeer. Met 218 pk gaat dat een fractie makkelijker, maar nog wat meer punch is altijd welkom. Mss kinderachtig, maar kom: aan de lichten ben ik liever de eerste weg. Dat zijn dingen die de dag wat aangenamer maken en even alle stress doen verdwijnen.

Ik hoop stiekem nog steeds dat mijn trilprobleem opgelost raakt. Dan kan ik rijden tot die afgeschreven is en mij een nieuwe aanschaffen. Al zal ik mij beperken tot een 530d. T kost eigenlijk al genoeg, je mag daar eigenlijk niet bij stil staan als autogek, maar toch.

Nu m5 of m550d: splinternieuw vind ik die auto's, hoe aimabel ook, te duur voor mijn portefeuille. Of ik zou elke dag boterhammetjes met choco moeten eten enzovoort. Dat zie ik nu niet direct zitten. Aan diegenen die het zich wel kunnen permitteren: het is jullie van harte gegund. T leven gaat al veel te snel voorbij om er alles uit te persen, dan is zo een M-tuig wel leuk speelgoed om sneller op je werk/thuis/bij tante Odette te zijn... :-)

Offline kazzz

• World Champion
    • D-ProC
« Reactie #145 Gepost op: 12 februari 2017, 23:20:42 »
Voorlopig is die M550d dan nog goedkoper in tanken, maar vanaf 2018 is dat ook weer voorbij.
Dieselprijs gelijk aan benzineprijs...

Offline dannyro

• Trade Count: (+8)
  • World Champion
« Reactie #146 Gepost op: 13 februari 2017, 09:33:11 »
Ik begrijp niet dat je met de wagen eens niet langs Boin gaat. Ik zou daar niet om geven om daar een eindje voor te rijden. Een advies van een specialist zou altijd welkom zijn.
Het is eerder in dit topic ook al aan bod gekomen. :wiggleyes:
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline davy78

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #147 Gepost op: 13 februari 2017, 09:49:15 »
Dat komt over alsof ik iets verkeerd gezegd heb. Ik sprak vooral over diegenen het probleem wel hebben. Tis niet leuk dat die auto je tegen begint te steken.

Nu meteen en deze maand al een 5 bestellen, zie ik niet zitten. Hoewel je er tijdelijk een m pakket bijkrijgt, dacht ik. Ik heb me daar vroeger al eens aan laten vangen. Eerst wachten tot de kinderziektes er uit zijn.

Overigens: qua motorisatie is het nogal beperkt vergeleken bij vroeger. Ik had graag een tussenslag tussen de 520d en de 530d gehad, zoals nu. Volgens de verkoper komt die er niet.

Ik wijk nu wel af, maar ik hoop dat de nieuwe aangenamer rijdt op snelwegsnelheden. De e60 was inderdaad een fantastische auto. Qua kraakjes had ik zelfs geen klagen zoals sommigen die omschreven. De F10 daarentegen kan er wat van, zeker als die koud staat.
Als mijn auto mij begint tegen te steken verkoop ik hem in plaats van me er druk in te maken of te lopen zagen. Mijn F10 was na 7 maand weer buiten en rammelde of trilde niets. Kar deed me niets. Dus ofwel wen je er aan ofwel verkopen, toch simpel.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #148 Gepost op: 13 februari 2017, 09:56:56 »
T probleem is dan wel dat de garantie kan vervallen. Stel dat de automaatbak het begeeft, dan kunnen ze het - is onzin, weet ik ook - steken op eventuele niet originele dempers (als dat bvb de oplossing zou zijn om maar iets te zeggen).

Bovendien heb ik wel uit eigen zak en volledig die auto betaald. Ik vind nog steeds dat Bmw mij tegemoet mag komen, desnoods door samenwerking met boin. Ik weet dat ze dat bvb doen voor audio upgrades (met externen samenwerken).

Offline mega_stihl

• World Champion
« Reactie #149 Gepost op: 13 februari 2017, 10:15:27 »
Als mijn auto mij begint tegen te steken verkoop ik hem in plaats van me er druk in te maken of te lopen zagen. Mijn F10 was na 7 maand weer buiten en rammelde of trilde niets. Kar deed me niets. Dus ofwel wen je er aan ofwel verkopen, toch simpel.
Als je €50 000 (of hoeveel die ook kosten tegenwoordig, probably nog iets meer) neertelt, en de wagen voldoet niet aan de normen die ze zelf opleggen, dan kan ik er wel inkomen dat je dat niet zomaar verkoopt, omdat
1. dat is verkopen met duizenden euros verlies
2. dan zet je sowiso de volgende in 't zak met dit probleem

door een probleem dat BMW eigenlijk moet oplossen, omdat jij betaalt voor garantie.

Hier gaat het niet zomaar om "ik heb een okkassie gekocht van 5j oud en ik wil iets anders", hier koop je iets nieuw bij de dealer, dan verwacht je op zn minst dat deze aan de eisen voldoet tot de garantieperiode door is (en liefst langer :P )
2008-2010 Opel Astra F 1.6 16v sport  -  2010 BMW E36 320i (RIP)
2010-2011 Mitsubishi Carisma 1.6 16v  -  2011-2013 BMW E34 520i
2012-... BMW E32 730i  -  2013-2016 BMW E46 320d
2014-... Suzuki SV650S  -  2016-... BMW E46 320Ci