Die was het inderdaad
. 3.4 moet een dijk van een motor zijn uiteraard, maar als je kijkt naar de verschillen onderling, dan denk ik dat de extra punch die je krijgt niet in verhouding staat tot de extra tax
.
Vorige week heb ik nog met mijn kameraad zijn Boxster 981 2.7 gereden (PDK) en verschil is toch best groot.
Fantastische auto, als cabrio weet ik niet goed wat nog beter zou zijn, heerlijk om te rijden en absurd veel beleving van dat 2.7 blok met OEM PSE

Heel speels en super baanligging, in rechte lijn voel je het "gebrek" aan vermogen natuurlijk het meeste, tis echt een blok dat leeft boven de 4500 toeren en dat is uiteraard leuk.
Mijn 330 pk 3.4 voelt aan als de sweet spot, onderin een bak koppel en op elk toeren gebied sterker, is normaal ook, ik mis nooit te weinig power, hij neemt gewoon grotere stappen.
Ik kan me inbeelden dat ik dat in de 2.7 soms wel zou hebben.. maar die heeft dan zoveel goeie voordelen dat het misschien minder stoort.. ligt er ook aan voor wat je het allemaal gaat gebruiken, puur fun of daily.
Maar sowieso een sterk en leuk blok, geen enkel slecht woord daar over.
Wat dat IMS probleem betreft.
In dezelfde week ben ik mee gaan kijken naar een 987 2.7 en een 987 2.9 voor een kennis.
Met mijn ervaring heb ik die 2.7 aangeraden om te kopen en ondertussen is die koop ook rond.
Zo zullen er uiteraard wel slechte tussen zitten maar deze was te goed en te mooi om te laten staan.
Die 2.9 was een schandaal en amper historiek, deze was van 2005 tot heden onderhouden in een Belgische Porsche garage met 14 afgestempelde beurten.
Tja, voor mij is dat wel belangrijk, net zoals ik mijne persé wilde met enkel P historiek.
Dat zal je zelf moeten uitmaken, er zijn evengoed genoeg andere zonder officieel onderhoud die even goed zijn, dat zal ik ook niet tegenspreken.
Ligt er ook deels aan over welk type auto het gaat maar daar heeft iedereen ook evengoed een andere mening over.