Auteur Topic:  2001 - E46 - ///M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel  (gelezen 3305 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline rollo

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 60
  • "If in doubt, go flat out"
2001 - E46 - ///M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Gepost op: 24 februari 2014, 21:29:25 »
Hey,

Na lang zoeken heb ik de M3 gevonden die ik wou.
E46, manueel, zwart, rood leder,  ...   :///M:  :D
Er is wel nog wat werk aan, maar ik rij er wel dagelijks mee rond, het zijn kleinere dingen, details
Meestal werk ik zelf aan mijn wagens, de gemakkelijkere zaken, maar een M3 is toch iets speciaals.
En ik veronderstel dat hier heel wat mensen op dit forum me met raad (en daad?) zullen kunnen bijstaan.


2001 E46 /// M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
full option (voor zover ik weet)

Model description:    M3
Market:    Europa
Type:    BL91
E-Code:    E46 (2)
Chassis:    Coupé
Steering:    links
Doors:    2
Engine:    S54 - 3,20l (252kW)
Drive:    Heckantrieb
Transmission:    manuell
Body Color:    Carbonschwarz Metallic (416)
Upholstery:    Teilleder W.n./imolarot (N5IM)
Production date:    17.11.2000
Assembled in:    Regensburg
 
S210A   Dynamische-Stabilitäts-Control    
S249A   Multifunktion für Lenkrad    
S431A   Innenspiegel automatisch abblendend    
S459A   Sitzverstellung elektrisch mit Memory    
S520A   Nebelscheinwerfer    
S534A   Klimaautomatik    
S548A   Kilometertacho    
S550A   Bordcomputer    
S710A   M Lederlenkrad    
S775A   Dachhimmel anthrazit    
S785A   Blinkleuchten weiss    
S832A   Batterie im Kofferraum    
S302A   Alarmanlage    
S313A   Aussenspiegel Anklappfunktion    
S358A   Klimakomfort-Frontscheibe    
S403A   Glasdach elektrisch    
S415A   Sonnenschutzrollo hinten    
S423A   Fussmatten Velours    
S428A   Warndreieck und Verbandstasche    
S435A   Edelholzausführung    
S441A   Raucherpaket    
S473A   Armlehne vorne    
S490A   Verstellung Sitzlehnenbreite    
S494A   Sitzheizung Fahrer/Beifahrer    
S502A   Scheinwerferreinigungsanlage    
S508A   Park Distance Control (PDC)    
S521A   Regensensor    
S522A   Xenon-Licht    
S609A   Navigationssystem Professional    
S632A   Vorbereitung BMW Handy (Motorola)    
S672A   CD-Wechsler 6-fach    
S674A   HiFi System Harman Kardon    
S760A   Hochglanz Shadow-Line    
S854A   Sprachversion französisch    
S863A   Händlerverzeichnis Europa    
S877A   Entfall Überkreuzbedienung    
S886A   Bordliteratur holländisch    


Grtz
rollo
« Laatst bewerkt op: 2 augustus 2014, 19:15:31 door dadoke »
E46 M3 Coupe Carbonschwarz & Teilleder Imolarot :
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=46442.msg1198823#msg1198823

Offline rollo

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 60
  • "If in doubt, go flat out"
Re: 2001 E46 /// M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #1 Gepost op: 24 februari 2014, 21:31:22 »
Carbonschwarz is toch meer een soort heel donker blauw ...
E46 M3 Coupe Carbonschwarz & Teilleder Imolarot :
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=46442.msg1198823#msg1198823

Offline rollo

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 60
  • "If in doubt, go flat out"
Re: 2001 E46 /// M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #2 Gepost op: 24 februari 2014, 21:41:24 »
en hier een paar fotookes:

E46 M3 Coupe Carbonschwarz & Teilleder Imolarot :
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=46442.msg1198823#msg1198823

Offline rollo

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 60
  • "If in doubt, go flat out"
Re: 2001 E46 /// M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #3 Gepost op: 24 februari 2014, 22:07:31 »
nu liggen nog de 18" velgen met winterbanden eronder
hoewel het stilletjesaan toch warm genoeg wordt om de 19" eronder te steken met zomerbandjes
maar in maart kan het ook nog vriezen
en met die aprilse grillen weet je nooit
E46 M3 Coupe Carbonschwarz & Teilleder Imolarot :
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=46442.msg1198823#msg1198823

Offline wesleyBimmer

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2230
Re: 2001 E46 /// M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #4 Gepost op: 24 februari 2014, 23:07:24 »
Knappe  :///M:3
qua werken aan de wagen : dit is even moeilijk/makkelijk als een andere wagen ;) enkel als je aan de motor werkt moet je wat meer opletten maar anders ist het ook maar een auto ;)
veel plezier ermee ;)

Online d.fine

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • *****
  • Berichten: 18383
  • Carpe diem!
Re: 2001 E46 /// M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #5 Gepost op: 25 februari 2014, 07:19:13 »
Knappe M! Proficiat :thumbsup:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline stevos

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 179
Re: 2001 E46 /// M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #6 Gepost op: 25 februari 2014, 08:23:24 »
Mooie  :///M:

Wat is de kilometerstand? :)

Offline Rik Taminol

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 917
Re: 2001 E46 /// M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #7 Gepost op: 25 februari 2014, 09:36:43 »
Knappe :///M:

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

E61 - 525dA ( sold )
E30 - 320i sedan ( sold )
E30 - 318i cabbie ( sold )
E46 - 320d Touring ( sold )

Offline PIRRE.

  • Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 2709
Re: 2001 E46 /// M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #8 Gepost op: 25 februari 2014, 10:19:20 »
Nice, veel plezier 8)
BMW E46 ///M3 coupe silbergrau 6MT 2004 --->  weekend toy    VMR CSL's 19' - Bilstein B6 - H&R lowered - eisenmann - EBC yellowstuff - Performance shortshift - PPE power
BMW F87 ///M2 competition DKG 2018 Hockenheim Silber---> daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm mikuni - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

Offline rollo

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 60
  • "If in doubt, go flat out"
Re: 2001 E46 /// M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #9 Gepost op: 25 februari 2014, 12:20:13 »
@ Stevos : 147.000 km voor een auto van 13,5 jaar oud, tussen de 10.000 en 11.000 km per levensjaar
E46 M3 Coupe Carbonschwarz & Teilleder Imolarot :
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=46442.msg1198823#msg1198823

Online d.fine

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • *****
  • Berichten: 18383
  • Carpe diem!
Re: 2001 E46 /// M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #10 Gepost op: 25 februari 2014, 12:23:14 »
@ Stevos : 147.000 km voor een auto van 13,5 jaar oud, tussen de 10.000 en 11.000 km per levensjaar

Toch netjes gereden voor een wagen die meestal 2de/3de/weekendwagen is :)
Aangezien het je daily is zal je er wel meer opzetten per jaar, of niet?
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline rollo

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 60
  • "If in doubt, go flat out"
Re: 2001 E46 /// M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #11 Gepost op: 25 februari 2014, 14:03:04 »
wat is er al veranderd:

- lagerschalen vervangen en krukas gerectificeerd (door vorige eigenaar)
- differentieel gereviseerd (zingen, grollen, knarsen)
- subframe reinforcement kit: platen gelast op ophangingspunten van subframe want hij vertoonde al heel fijne kleine barstjes/scheurtjes
- silent blocks vervangen
- remleidingen achteraan vervangen
- telefoonvoorbereiding eruit gezwierd en vervangen door bekerhouders (ja ik heb soms dorst in mijn wagen, ik weet dat de puristen daar tegen zijn)


Nog te doen:

- probleem met slot passagiersdeur (ofwel motortje, ofwel controle-unit, wie kan me zeggen dewelke defect is?)
- lak zit vol krasjes en krassen, zou eens naar een specialist moeten gaan ... kostelijk  :(
(en dan een jaloerse lul op een parking die er een kras in trekt... was zo bij mijn CLK >:(  )
- 2 paar velgen herstellen
- ophanging waarvan de demping kan aangepast worden, ik wil niet verlagen, te veel verkeersdrempels op de baan dezer dagen
- paar plaatsen waar sierlijsten en bumpers niet perfect aansluiten
- bmw-navi eruit en een dynavin erin (tenzij er iets beters is) ik heb nog een Kenwood dubbel-din liggen maar die past niet in de e46 zonder gevaarlijk zaagwerk  >:(
- angel eyes
- drl's in de mistlichten
- short shift versnellingspook eventueel??
- lederen interieur moet ook eens een verwenbeurt krijgen
- 4 uitlaatpijpen zien er een beetje roestig uit, dus daar dan misschien een chromé opzetstukje voor zoeken dat er niet uitziet alsof het van de aldi komt
- LED achterlichten facelift
- bi-xenon
- strut brace

en als ik ergens veel geld kan vinden gaan we de pk'tjes opkrikken (maar ik ben nu eigenlijk al héél content hoor, ik moet nu al constant het voetje lichten om geen boetes te rijden  ::) )
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2014, 14:55:46 door rollo »
E46 M3 Coupe Carbonschwarz & Teilleder Imolarot :
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=46442.msg1198823#msg1198823

Offline rollo

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 60
  • "If in doubt, go flat out"
Re: 2001 E46 /// M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #12 Gepost op: 25 februari 2014, 14:16:36 »
Toch netjes gereden voor een wagen die meestal 2de/3de/weekendwagen is :)
Aangezien het je daily is zal je er wel meer opzetten per jaar, of niet?

Ja, de vorige eigenaar had er veel mee gereden in het begin, maar was er de laatste jaren minder mee aan het rijden omdat hij veel meer ander en nieuwer speelgoed heeft staan (wagenpark waar de meesten onder ons maar van kunnen dromen).
Ik verwacht van ergens tussen de 10.000 en 15.000 km te doen per jaar.
We hebben nog een tweede auto (oude mazda 626 stationwagon, geeuw) waar we de vuile werkjes mee opknappen en mee naar de colruyt gaan
Dus ik verdeel mijn tijd tussen de 2 wagens.
Altijd een hele aanpassing om terug in die lamgereden mazda te kruipen...
E46 M3 Coupe Carbonschwarz & Teilleder Imolarot :
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=46442.msg1198823#msg1198823

Offline PIRRE.

  • Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 2709
Re: 2001 E46 /// M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #13 Gepost op: 25 februari 2014, 14:25:00 »
wat is er al veranderd:

- lagerschalen vervangen en krukas gerectificeerd (door vorige eigenaar)
- differentieel gereviseerd (zingen, grollen, knarsen)
- subframe reinforcement kit: platen gelast op ophangingspunten van subframe want hij vertoonde al heel fijne kleine barstjes/scheurtjes
- silent blocks vervangen
- remleidingen achteraan vervangen
- telefoonvoorbereiding eruit gezwierd en vervangen door bekerhouders (ja ik heb soms dorst in mijn wagen, ik weet dat de puristen daar tegen zijn)


Nog te doen:

- probleem met slot passagiersdeur (ofwel motortje, ofwel controle-unit, wie kan me zeggen dewelke defect is?)
- lak zit vol krasjes en krassen, zou eens naar een specialist moeten gaan ... kostelijk  :(
(en dan een jaloerse lul op een parking die er een kras in trekt... was zo bij mijn CLK >:(  )
- 2 paar velgen herstellen
- ophanging waarvan de demping kan aangepast worden, ik wil niet verlagen, te veel verkeersdrempels op de baan dezer dagen
- paar plaatsen waar sierlijsten en bumpers niet perfect aansluiten
- bmw-navi eruit en een dynavin erin (tenzij er iets beters is) ik heb nog een Kenwood dubbel-din liggen maar die past niet in de e46 zonder gevaarlijk zaagwerk  >:(
- angel eyes
- drl's in de mistlichten
- short shift versnellingspook eventueel??
- lederen interieur moet ook eens een verwenbeurt krijgen
- 4 uitlaatpijpen zien er een beetje roestig uit, dus daar dan misschien een chromé opzetstukje voor zoeken dat er niet uitziet alsof het van de aldi komt
- LED achterlichten facelift
- bi-xenon

en als ik ergens veel geld kan vinden gaan we de pk'tjes opkrikken (maar ik ben nu eigenlijk al héél content hoor, ik moet nu al constant het voetje lichten om geen boetes te rijden  ::) )

ivm de dynavin, ik heb deze ook steken, E46 model. Ik ben er wel content van. Ok een originele is wel wat nicer mja. Gps en dergelijke werk zeer goed. Ook in combinatie met Harman Kardon speelt deze zeer goed. Bij mij is er alles uit van de dvd en cd lader in de koffer. Dynavin heeft ook ipod-usb aansluiting.

Short shift heb ik ook, lekker kort maar koud een hel soms!!
BMW E46 ///M3 coupe silbergrau 6MT 2004 --->  weekend toy    VMR CSL's 19' - Bilstein B6 - H&R lowered - eisenmann - EBC yellowstuff - Performance shortshift - PPE power
BMW F87 ///M2 competition DKG 2018 Hockenheim Silber---> daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm mikuni - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

Offline rollo

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 60
  • "If in doubt, go flat out"
Re: 2001 E46 /// M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #14 Gepost op: 25 februari 2014, 14:46:57 »
ivm de dynavin, ik heb deze ook steken, E46 model. Ik ben er wel content van. Ok een originele is wel wat nicer mja. Gps en dergelijke werk zeer goed. Ook in combinatie met Harman Kardon speelt deze zeer goed. Bij mij is er alles uit van de dvd en cd lader in de koffer. Dynavin heeft ook ipod-usb aansluiting.

Short shift heb ik ook, lekker kort maar koud een hel soms!!

hoe is de dynavin voor kaartupdates? en flitspalen?
Bij mijn kenwood kon ik de nieuwste Garmin kaarten altijd gratis en voor niets van het internet halen  >:D
Is er voor de Dynavin en gelijkaardige community die alle nieuwe kaarten deelt?
Mijn originele navi is er nog een van de hele eerste met dat kleine schermpje en een cassettespeler...
Daar zijn zelfs geen updates meer voor en cassettes heeft niemand meer denk ik.
En een extra opbergvakje erbij in de koffer klinkt ook niet slecht  :) , oude brol eruit zwieren dus.


Short shift ga ik dus nog eens goed moeten overwegen want euhm
Ik vind hem nu soms al een beetje stroef schakelen als hij koud heeft.
Na 5 minuten gaat het al veel beter en minder 'schokkerig'
tja, voor mij is het niet zo schokkerig maar het vrouwtje klaagt altijd...
wat kan daaraan gedaan worden? olie in de versnellingsbak verversen?
E46 M3 Coupe Carbonschwarz & Teilleder Imolarot :
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=46442.msg1198823#msg1198823

Offline wesleyBimmer

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2230
Re: 2001 E46 /// M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #15 Gepost op: 25 februari 2014, 15:38:19 »
Als je nu al klaagt over schakelen , geen shortshift dan! Is dubbel zo stroef :p.
Versnellingsbak olie verversen helpt weinig maar is wel goed :)

Offline PIRRE.

  • Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 2709
Re: 2001 E46 /// M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #16 Gepost op: 25 februari 2014, 16:20:43 »
hoe is de dynavin voor kaartupdates? en flitspalen?
Bij mijn kenwood kon ik de nieuwste Garmin kaarten altijd gratis en voor niets van het internet halen  >:D
Is er voor de Dynavin en gelijkaardige community die alle nieuwe kaarten deelt?
Mijn originele navi is er nog een van de hele eerste met dat kleine schermpje en een cassettespeler...
Daar zijn zelfs geen updates meer voor en cassettes heeft niemand meer denk ik.
En een extra opbergvakje erbij in de koffer klinkt ook niet slecht  :) , oude brol eruit zwieren dus.


Short shift ga ik dus nog eens goed moeten overwegen want euhm
Ik vind hem nu soms al een beetje stroef schakelen als hij koud heeft.
Na 5 minuten gaat het al veel beter en minder 'schokkerig'
tja, voor mij is het niet zo schokkerig maar het vrouwtje klaagt altijd...
wat kan daaraan gedaan worden? olie in de versnellingsbak verversen?

Voor dynavin kan updates kopen of mss via download sites wel gratis maar ik heb het nog niet gedaan. De mijne is nog niet geüpdatet.

Shortshift stond al reeds op de mijne en mijn vorige E46 M3 was SMG, dus ik ken het verschil niet tussen de normale schakelpook/shortshift. Koud is dit soms moeilijk eens hij warm is, is dit voorbij. De versnellingsbak olie ga ik ook eens laten vervangen dees jaar.
BMW E46 ///M3 coupe silbergrau 6MT 2004 --->  weekend toy    VMR CSL's 19' - Bilstein B6 - H&R lowered - eisenmann - EBC yellowstuff - Performance shortshift - PPE power
BMW F87 ///M2 competition DKG 2018 Hockenheim Silber---> daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm mikuni - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

Offline B3noît

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 566
Re: 2001 - E46 - ///M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #17 Gepost op: 12 februari 2015, 19:20:01 »
Ben je toevallig van regio Dikkebus?

Ik meen me te herinneren daar vaak een soortgelijk model te zien staan :)

Offline rollo

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 60
  • "If in doubt, go flat out"
Re: 2001 - E46 - ///M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #18 Gepost op: 12 februari 2015, 21:04:56 »
Ik ben afkomstig van Dikkebus en ik kom daar nog af en toe eens maar niet meer zo veel en ook niet altijd met de m3. De m3 is dezer dagen vaker te zien in regio geluveld :-)
E46 M3 Coupe Carbonschwarz & Teilleder Imolarot :
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=46442.msg1198823#msg1198823

Offline Isi

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 775
Re: 2001 E46 /// M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #19 Gepost op: 13 februari 2015, 10:59:05 »
hoe is de dynavin voor kaartupdates? en flitspalen?
Bij mijn kenwood kon ik de nieuwste Garmin kaarten altijd gratis en voor niets van het internet halen  >:D
Is er voor de Dynavin en gelijkaardige community die alle nieuwe kaarten deelt?
Mijn originele navi is er nog een van de hele eerste met dat kleine schermpje en een cassettespeler...
Daar zijn zelfs geen updates meer voor en cassettes heeft niemand meer denk ik.
En een extra opbergvakje erbij in de koffer klinkt ook niet slecht  :) , oude brol eruit zwieren dus.


Short shift ga ik dus nog eens goed moeten overwegen want euhm
Ik vind hem nu soms al een beetje stroef schakelen als hij koud heeft.
Na 5 minuten gaat het al veel beter en minder 'schokkerig'
tja, voor mij is het niet zo schokkerig maar het vrouwtje klaagt altijd...
wat kan daaraan gedaan worden? olie in de versnellingsbak verversen?

Met de olie te vervangen ga je niet echt iets voelen.
Met een short-shift gaat het koud nog moeilijker zijn, zeker bij koud weer.
Eens op temperatuur, geen probleem.
Is een gekend "probleem", als je begint te lezen op meer model gebonde forum's zoals M3forum.net...
Daar is meestal het antwoord: "leer ermee leven of verhuis naar een warmer land"

Ik rij +/-15000km/jaar met een e46 320d en +/-4000km/jaar met m'n M3 en vindt dat de 320d veel leuker schakeld, maar het algemene gevoel van de M3, daar kan het dieselke niet aan  ;)

Offline PIRRE.

  • Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 2709
Re: 2001 E46 /// M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #20 Gepost op: 13 februari 2015, 14:43:33 »
Met de olie te vervangen ga je niet echt iets voelen.
Met een short-shift gaat het koud nog moeilijker zijn, zeker bij koud weer.
Eens op temperatuur, geen probleem.
Is een gekend "probleem", als je begint te lezen op meer model gebonde forum's zoals M3forum.net...
Daar is meestal het antwoord: "leer ermee leven of verhuis naar een warmer land"

Ik rij +/-15000km/jaar met een e46 320d en +/-4000km/jaar met m'n M3 en vindt dat de 320d veel leuker schakeld, maar het algemene gevoel van de M3, daar kan het dieselke niet aan  ;)

Ik heb hier thuis ook een E46 320d staan, deze schakelt idd veel soepeler. De M3 vraagt meer precisie(niet dat je verkeerd schakelt ofzo) en is meer klak/klak meer mechanisch contact precies. Eens hij warmer is gaat het allemaal wat beter. 
BMW E46 ///M3 coupe silbergrau 6MT 2004 --->  weekend toy    VMR CSL's 19' - Bilstein B6 - H&R lowered - eisenmann - EBC yellowstuff - Performance shortshift - PPE power
BMW F87 ///M2 competition DKG 2018 Hockenheim Silber---> daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm mikuni - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

Offline rollo

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 60
  • "If in doubt, go flat out"
Re: 2001 - E46 - ///M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #21 Gepost op: 17 februari 2015, 07:12:00 »
Ben je toevallig van regio Dikkebus?

Ik meen me te herinneren daar vaak een soortgelijk model te zien staan :)
Ben jij ook van die kanten misschien?
E46 M3 Coupe Carbonschwarz & Teilleder Imolarot :
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=46442.msg1198823#msg1198823

Offline B3noît

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 566
Re: 2001 - E46 - ///M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #22 Gepost op: 17 februari 2015, 09:38:03 »
Ben jij ook van die kanten misschien?

Zie pm ;)

Offline thijsie

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 156
Re: 2001 - E46 - ///M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #23 Gepost op: 17 februari 2015, 23:01:59 »
Bij koude motor is demijne ook zo stroef maar was wel een hele verbetering toen ik de versnellingsbakolie ververst had met die van royal purple...  Dat klein beetje meer soepelheid maakt juist genoeg verschil om het niet meer trekken en sleuren te noemen :p

Offline B3noît

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 566
Re: 2001 - E46 - ///M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #24 Gepost op: 18 februari 2015, 17:08:07 »
Btw Thijsie en Rollo; aangezien we toch van dezelfde streek zijn misschien eens leuk om een triple E46 M3 shoot te doen? ;)

Offline rollo

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 60
  • "If in doubt, go flat out"
Re: 2001 - E46 - ///M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #25 Gepost op: 21 april 2015, 22:56:52 »
Bij koude motor is demijne ook zo stroef maar was wel een hele verbetering toen ik de versnellingsbakolie ververst had met die van royal purple...  Dat klein beetje meer soepelheid maakt juist genoeg verschil om het niet meer trekken en sleuren te noemen :p

heb al veel goeie dingen gehoord van die royal purple
maar langs hier is dat waarschijnlijk wel moeilijker te vinden
kzou wel eens eerst het verschil moeten voelen voor ik de verse olie die er nu in zit vervang door die royal purple...
E46 M3 Coupe Carbonschwarz & Teilleder Imolarot :
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=46442.msg1198823#msg1198823

Offline rollo

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 60
  • "If in doubt, go flat out"
Re: 2001 - E46 - ///M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #26 Gepost op: 21 april 2015, 23:03:48 »
Btw Thijsie en Rollo; aangezien we toch van dezelfde streek zijn misschien eens leuk om een triple E46 M3 shoot te doen? ;)

zou wel eens leuk kunnen zijn inderdaad
maar de mijn staat eigenlijk nog verre van in orde wat het 'cosmetische' gedeelte betreft
is dus niet super fotogeniek, foto's van ver trekken dus ;-)

al eens naar de esplanade meeting gegaan in Ieper? is nu wel naast de Lidl
vorige maand daar ook een paar  :///M: 's zien rondrijden/staan
E46 M3 Coupe Carbonschwarz & Teilleder Imolarot :
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=46442.msg1198823#msg1198823

Offline rollo

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 60
  • "If in doubt, go flat out"
Re: 2001 - E46 - ///M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #27 Gepost op: 21 april 2015, 23:06:38 »
heb hem eens op de rollen laten zetten bij APEC
319 pk en 318 pk
ze vertelden me dat dit normaal was
niet dat ik hen niet geloof hoor, maar wat halen jullie nog uit jullie ongetunede E46  :///M: 3 ?


E46 M3 Coupe Carbonschwarz & Teilleder Imolarot :
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=46442.msg1198823#msg1198823

Offline PIRRE.

  • Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 2709
Re: 2001 - E46 - ///M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #28 Gepost op: 22 april 2015, 07:28:30 »
Er zijn veel E46M3 die het standaard vermogen niet halen nl 343pk.

De meeste zitten rond 330-335pk, nu 319pk is wel wat aan de weinige kant.

Alles in orde met vanos, koppakking?
BMW E46 ///M3 coupe silbergrau 6MT 2004 --->  weekend toy    VMR CSL's 19' - Bilstein B6 - H&R lowered - eisenmann - EBC yellowstuff - Performance shortshift - PPE power
BMW F87 ///M2 competition DKG 2018 Hockenheim Silber---> daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm mikuni - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

Offline PIRRE.

  • Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 2709
Re: 2001 - E46 - ///M3 Carbonschwarz & Teilleder Imolarot manueel
« Reactie #29 Gepost op: 22 april 2015, 07:34:28 »
Als ik je uitdraai vergelijk met de mijne denk ik dat er iets mis is met de vanos.

Bij mij springt de koppelcurve (60nm) ineens omhoog op 2400rpm en geeft deze nog een extra sprong op 7500rpm. Dit duidt op een vanos die correct werkt.

Slecht werkende vanos kan vermogenverlis teweeg brengen.
BMW E46 ///M3 coupe silbergrau 6MT 2004 --->  weekend toy    VMR CSL's 19' - Bilstein B6 - H&R lowered - eisenmann - EBC yellowstuff - Performance shortshift - PPE power
BMW F87 ///M2 competition DKG 2018 Hockenheim Silber---> daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm mikuni - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.