Auteur Topic:  2014 - F31 - 318d - in overweging  (gelezen 779 keer)

Offline Basil

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
2014 - F31 - 318d - in overweging
« Gepost op: 24 februari 2014, 14:23:28 »
Hallo,

Op deze moment nog Volvo rijder maar deze week zou ik willen beslissen voor een nieuwe wagen, de salonvoorwaarden lopen nog tot 3 maart en zullen nadien wel iets minder zijn.
Momenteel nog de salonactie met €3000 korting + 7% dealerkorting.
Na mijn eerste bmw proefrit (f30) enorm positief  verrast door het rijgedrag en volgende offerte laten opmaken :

BMW 318 d touring

Kleur&binnenbekleding :

475  Saphirschwartz
KCSW Sensatec schwartz

Standaard uitrusting:

249 Multifunctioneel stuur
423 Fluwelen tapijten
465 Doorlaadsysteem (40/20/40)
520 Mistlichten vooraan

Line Sport :

481 Sportzetels vooraan
4AD Decoratieve lijsten Aluminium Langschliff fein
4DL Sierlijsten in Schwarz hochglänzend
710 M sportstuur

Optie's:

ZBO Business pack
2A5 Alu velgen styling 392 (op mijn vrag non-rft te leveren met winterbanden)
606 Navigatiesysteem Business
6NH Handsfree systeem met USB-aansluiting
258 Runflat banden-aanvrag dus voor winterbanden non rft
320 Zonder monogram, ook geen 'sport' aanduiding
3AA Dakrails schwarz
502 Hogedrukreiniging koplampen
522 Xenonlichten
507 Park Distance control achteran (PDC)
544 Cruise Control met remfunctie
575 Bijkomend 12v stopkontakt
6VB Interne code ivm navigatie
775 Hemelbekleding Anthrazit
ZOR Niet-gereduceerd vermogen

Over volgende optie's twijfel ik nog, maar wil mijn huidige offertebedrag niet teveel overschrijden :

. Donkere zonneboord bovenaan voorruit, aangezien ik vrij groot ben twijfel ik eraan om dit erbij te nemen.
. Upgrade hifi luidspreker. Ben geen freak maar in de Volvo nu High Performance sound met een naar mijn normen fantastisch geluid. Bij de proefrit in Bornem zei men dat de hifi upgrade van +€500 niet veel   
  verschil maakt met het standaardsysteem. Zou ik toch nog even willen testen.
. Veronkerde ruiten achteraan, bewust niet voor gekozen aangezien dit voor mij de wagenlijn niet ten goede komt, maakt er twee delen van. Eventueel achteraf laten tinten.
. 710 M stuur, klopt het dat je dan ook een kortere m-schakelpook krijgt ?

Aangezien ik liever een klasvolle discrete wagen heb, bewust niet gekozen voor een M-pack.
Daarentegen vind ik de Alpina f31 fantastisch ! Wat een wagen, elegant, "discreet" maar toch sportief !

Volgende upgrade's zou ik ook snel na aankoop willen laten uitvoeren om een elegante Alpina-look te bekomen  :

. Verlaging met schroefkit AP of KW V1
. Alpina style 19" velgen, 20" ben ik in replica nog niet tegengekomen en mischien ook een beetje overkill. De rode f31 op het autosalon kon anders de 20" velgen goed verdragen dus over de maat nog niet 
  helemaal uit..
. Vervangen van de grijze splitter in de frontgrille door eventueel zwarte, weet niet of deze in het zwart bestaan, anders laten lakken.
. Dubbele uitlaat zwart of blinkend, ben ik nog niet uit. Is het dan nodig om een nieuwe achterdiffuser te plaatsen of kan de huidige aangepast (verzaagd) worden ?
. Chiptuning op maat, indien ooit mogelijk...

Wil graag half deze week een beslissing nemen dus suggestie's meer dan welkom.. :)

« Laatst bewerkt op: 19 maart 2014, 14:08:32 door Basil »

Offline Ubetya

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
Re: 2014 - F31 - 318d - in overweging
« Reactie #1 Gepost op: 24 februari 2014, 15:09:18 »

...

Over volgende optie's twijfel ik nog, maar wil mijn huidige offertebedrag niet teveel overschrijden :

. Donkere zonneboord bovenaan voorruit, aangezien ik vrij groot ben twijfel ik eraan om dit erbij te nemen.
. Upgrade hifi luidspreker. Ben geen freak maar in de Volvo nu High Performance sound met een naar mijn normen fantastisch geluid. Bij de proefrit in Bornem zei men dat de hifi upgrade van +€500 niet veel   
  verschil maakt met het standaardsysteem. Zou ik toch nog even willen testen.
. Veronkerde ruiten achteraan, bewust niet voor gekozen aangezien dit voor mij de wagenlijn niet ten goede komt, maakt er twee delen van. Eventueel achteraf laten tinten.
. 710 M stuur, klopt het dat je dan ook een kortere m-schakelpook krijgt ?

Aangezien ik liever een klasvolle discrete wagen heb, bewust niet gekozen voor een M-pack.
Daarentegen vind ik de Alpina f31 fantastisch ! Wat een wagen, elegant, "discreet" maar toch sportief !

Volgende upgrade's zou ik ook snel na aankoop willen laten uitvoeren om een elegante Alpina-look te bekomen  :

. Verlaging met schroefkit AP of KW V1
. Alpina style 19" velgen, 20" ben ik in replica nog niet tegengekomen en mischien ook een beetje overkill. De rode f31 op het autosalon kon anders de 20" velgen goed verdragen dus over de maat nog niet 
  helemaal uit..
. Vervangen van de grijze splitter in de frontgrille door eventueel zwarte, weet niet of deze in het zwart bestaan, anders laten lakken.
. Dubbele uitlaat zwart of blinkend, ben ik nog niet uit. Is het dan nodig om een nieuwe achterdiffuser te plaatsen of kan de huidige aangepast (verzaagd) worden ?
. Chiptuning op maat, indien ooit mogelijk...

Wil graag half deze week een beslissing nemen dus suggestie's meer dan welkom.. :)

Donkere zonneboord: Vind ik persoonlijk niets, maar smaken verschillen  :).
Hifi-upgrade: Helaas geen ervaring mee.
710-M stuur: Dat denk ik niet, dat is volgens mij geen pack.

De F3X kan zeker zonder M-pakket, hij is zo al redelijk sportief van carosserie  :thumbsup:.

AP of KW, daar heb ik beide al goede dingen van gehoord.
En ik denk dat 19" goed genoeg zal zijn. Maar ook hier weer, smaken verschillen  :P.

Zwarte grill bestaat zeker wel, hier moet je eens kijken: www.salesafter.eu.
Dubbele uitlaat daar is een goed adres voor: Skytune. Tevens ook boardsponsor.
Het is niet nodig een nieuwe diffusor te plaatsen.
Ben er zelf al geweest, en is echt iemand die weet wat hij doet  :thumbsup:.
Tip: Wel tijdig een afspraak maken, want de man zijn agenda zit goed vol  :P.

De F3X is helaas nog niet te chippen, momenteel alleen met een externe module.
Die kan je makkelijk weer verwijderen, zodat je garantie niet in gevaar komt.

Hoop je hier al wat mee geholpen te hebben  :thumbsup:.
BMW 3 F30 328i - daily drive
BMW 1 E87 116i - sold!

Offline BIMONDUBS

• Trade Count: (0)
  • Pole Position
« Reactie #2 Gepost op: 24 februari 2014, 17:35:55 »
Op zo een dure wagen zou ik toch een inox schroefkit overwegen, ik ga ook een van dees de kw V1 inox line bestelllen voor mijn F30. Persoonlijk zou ik wat geld opleggen voor de HARMAN KARDON surround system, dat blaast echt  :exited: :thumbsup: Beste aan men wagen vind ik.. :drool:
Adrenaline junk - It's a Lifestyle

Offline WJJ

• Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
« Reactie #3 Gepost op: 25 februari 2014, 00:01:17 »
Ik heb de KW V1 op mijn F30 laten plaatsen en ik ben hier erg tevreden van!
En zoals coupeondubs zo mooi verwoord: Harman Kardon, echt een geweldige installatie!
Ik zou niet meer zonder kunnen!
Ik ben zelf ook niet zo'n fan van die senatec zetels... Dan vind ik de alcantara/stof zetels van het m pack eens zo mooi! Maar smaken verschillen nu eenmaal en aangezien je geen m pack neemt  ;)

Wat de velgen betreft 20" gaat zeker alleen ik heb het niet gedurfd... Ik ben voor 19" gegaan en ik ben er erg tevreden over!

In ieder geval veel succes met kiezen  :thumbsup: