Auteur Topic:  Voor iedereen die met een X-drive rijdt  (gelezen 13927 keer)

Offline F31J

• Trade Count: (0)
  • World Champion
Re: Voor iedereen die met een X-drive rijdt
« Reactie #90 Gepost op: 9 oktober 2019, 09:17:42 »
Het is een soort verzekering h. Als je niets aan de hand krijgt heb je die ook niet nodig. Ik vind een handig iets die coulance, ik heb er al drie keer beroep op moeten doen. En keer zelfs de vervanging van een gans stuurhuis (op de E91), was een kostelijke zaak. En onderhoud bij een niet officile dealer kost ook geld.
Alle vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Offline Jurgen M3

• Qualifying
Re: Voor iedereen die met een X-drive rijd
« Reactie #91 Gepost op: 20 oktober 2019, 07:34:21 »
Dat is een algemeen bekend feit dat je de juiste bandenmaten moet hebben met een X Drive.
Als dit niet het geval is dan moet de tussenbak ALTID werken om de diverse wielsnelheden gelijk te houden.
En dan gaat die bak stuk want daar is die niet voor gemaakt.
Best ook nog de door BMW vrijgeven bandenmerken monteren.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
Dit kan allemaal wel zijn maar dan moeten ze wel de juiste bandenmaat maken met een ster.
No offence.
Greetz,
Jurgen

Offline Jurgen M3

• Qualifying
« Reactie #92 Gepost op: 28 oktober 2019, 13:51:57 »
Heb net Bmw Bornem aan de lijn gehad en *banden zijn GEEN verplichting ze raden het alleen aan.
 :bow:

Online order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #93 Gepost op: 28 oktober 2019, 13:55:13 »
Heb net Bmw Bornem aan de lijn gehad en *banden zijn GEEN verplichting ze raden het alleen aan.

Hopelijk heb je dat gesprek opgenomen voor bij de dealer

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #94 Gepost op: 28 oktober 2019, 15:18:14 »
Dealer says NO ;D

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #95 Gepost op: 28 oktober 2019, 20:46:43 »

Was dat iemand van het callcenter of was dat iemand van de inspecteurs? Die laatste kreeg je zo goed als zeker niet aan de lijn. Mij zei die letterlijk dat ze garantie kunnen afwijzen op zaken die direct met banden in verbinding staan. Garantie op motor zullen ze niet moeilijk doen bvb, wel over andere prul er om heen. Nu, bij reguliere garantiegevallen komt er geen inspecteur tussen natuurlijk, maar als dat gebeurt dan spitten ze alles boven.

En wat het callcenter zegt moet je echt met een korreltje zout nemen. Been there, done that.

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #96 Gepost op: 29 oktober 2019, 14:51:53 »
De sterbandjes, blijft een leuk verhaaltje.

BMW beveelt bepaalde merken en types banden aan. Zo ga je nooit een Nankang bij de OEM banden gaan terugvinden. Maar als je bij de aanbevolen merken, types en loadindex blijft, dan mag dat zonder of met ster zijn, dat is net hetzelfde. Ik begrijp hun politiek wel, ze willen uiteraard dat je bij hen hun duurder geprijsde sterbanden neemt, en dat is hun volste recht. Die ster dient om die meerprijs te rechtvaardigen. Dat is hun OEM stempeltje zeg maar. Maar een garantiegeval gaan afwijzen omdat je wel het juiste merk en type band hebt, maar enkel de magische ster ontbreekt. Dan gaan ze toch eindelijk eens mogen gaan bewijzen wat er anders aan is die sterband tegenover een niet-sterband. En bij sommige klanten gaat dat verhaaltje misschien pakken, en dan is dat goed voor hen. Maar als je een wat kritische klant bent die wat netelige vragen gaat stellen omtrent die ster, dan gaan ze ook niet moeilijk gaan doen hoor. Hun marketingafdeling zegt ook nergens letterlijk dat het andere banden zijn, en ze weten wel waarom ze dat doen. Is hier in het verleden trouwens al uitvoerig besproken geweest.

Offline JANBL

• Qualifying
« Reactie #97 Gepost op: 29 oktober 2019, 18:10:24 »
De sterbandjes, blijft een leuk verhaaltje.

BMW beveelt bepaalde merken en types banden aan. Zo ga je nooit een Nankang bij de OEM banden gaan terugvinden. Maar als je bij de aanbevolen merken, types en loadindex blijft, dan mag dat zonder of met ster zijn, dat is net hetzelfde. Ik begrijp hun politiek wel, ze willen uiteraard dat je bij hen hun duurder geprijsde sterbanden neemt, en dat is hun volste recht. Die ster dient om die meerprijs te rechtvaardigen. Dat is hun OEM stempeltje zeg maar. Maar een garantiegeval gaan afwijzen omdat je wel het juiste merk en type band hebt, maar enkel de magische ster ontbreekt. Dan gaan ze toch eindelijk eens mogen gaan bewijzen wat er anders aan is die sterband tegenover een niet-sterband. En bij sommige klanten gaat dat verhaaltje misschien pakken, en dan is dat goed voor hen. Maar als je een wat kritische klant bent die wat netelige vragen gaat stellen omtrent die ster, dan gaan ze ook niet moeilijk gaan doen hoor. Hun marketingafdeling zegt ook nergens letterlijk dat het andere banden zijn, en ze weten wel waarom ze dat doen. Is hier in het verleden trouwens al uitvoerig besproken geweest.

nogthans zeggen alle BMW garage en neven garage {die ik gesproken heb}dat het beter is om de 4banden te gelijkt te wisselen .

Als leek is het dan moeilijk .

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #98 Gepost op: 29 oktober 2019, 21:14:03 »
nogthans zeggen alle BMW garage en neven garage {die ik gesproken heb}dat het beter is om de 4banden te gelijkt te wisselen .

Als leek is het dan moeilijk .

Euh... ok. Wat heeft dat te maken met sterren of geen sterren?

Offline JANBL

• Qualifying
« Reactie #99 Gepost op: 30 oktober 2019, 10:56:45 »
Euh... ok. Wat heeft dat te maken met sterren of geen sterren?
Effe verduidelijken.
Xdrive; altijd banden wisselen met ster banden.
Dit advies door; Bmw herentals, Bmw turnhout,  acg geel.
Dan kan ik toch als leek mij voorstellen dat er toch waarheid in zit, wand deze garages zullen toch met ondervinden spreken dacht ik.
Als u er anders over denk, dan graag staven met bewijzen aub.
Dan is het probleem met Xdrive en ster band opgelost.
Want wij zijn stilaan toe aan ander banden  ;)

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #100 Gepost op: 30 oktober 2019, 11:07:37 »
Effe verduidelijken.
Dan kan ik toch als leek mij voorstellen dat er toch waarheid in zit, wand deze garages zullen toch met ondervinden spreken dacht ik.

Je kan vier banden samen wisselen met ster, of vier samen zonder ster. Duidelijk?

En waarom BMW de ster aanraadt, heb ik hierboven al uitvoerig uitgelegd... .

Offline JANBL

• Qualifying
« Reactie #101 Gepost op: 30 oktober 2019, 15:11:24 »
Je kan vier banden samen wisselen met ster, of vier samen zonder ster. Duidelijk?

En waarom BMW de ster aanraadt, heb ik hierboven al uitvoerig uitgelegd... .

U mailt dat, maar kan u het staven met bewijs.
Van banden makers of dergelijke
Dat zou duidelijk kunnen zijn.

Offline b_ken

• Moderator
  • Crashed!
« Reactie #102 Gepost op: 30 oktober 2019, 15:48:22 »
www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=35606.0

Dit topic bevat al 11 pagina's discussie en argumenten. Gelieve dit eens door te nemen en eventueel aan te vullen indien gewenst.
We gaan hier niet een.parallel topic laten groeien.

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #103 Gepost op: 1 november 2019, 08:43:38 »
U mailt dat, maar kan u het staven met bewijs.
Van banden makers of dergelijke
Dat zou duidelijk kunnen zijn.

Ik 'mail' niks. Je kan misschien zelf eens mailen naar BMW om het te 'staven' met bewijzen.  ;D

Offline Jurgen M3

• Qualifying
« Reactie #104 Gepost op: 1 november 2019, 15:37:40 »
Hopelijk heb je dat gesprek opgenomen voor bij de dealer
Heb contact opgenomen met dealer en zij zeggen hetzelfde "word aangeraden het is geen verplichting".
Heb ook aangehaald dat het ook zo in het instructieboekje staat ;"BMW raad aan".
Greetz,
Jurgen

Offline Jurgen M3

• Qualifying
« Reactie #105 Gepost op: 1 november 2019, 15:43:23 »
Effe verduidelijken.
Neen GEEN verplichting Die * enkel en alleen de juiste bandenmaat(staat op het gelijkvormigheidsattest) en profieldiepte in het oog houden moeten min of meer gelijk zijn,dus niet vooraan 8mm en achteraan kletskop .
Greetz,
Jurgen

Offline Jurgen M3

• Qualifying
« Reactie #106 Gepost op: 1 november 2019, 15:45:11 »
Was dat iemand van het callcenter of was dat iemand van de inspecteurs? Die laatste kreeg je zo goed als zeker niet aan de lijn. Mij zei die letterlijk dat ze garantie kunnen afwijzen op zaken die direct met banden in verbinding staan. Garantie op motor zullen ze niet moeilijk doen bvb, wel over andere prul er om heen. Nu, bij reguliere garantiegevallen komt er geen inspecteur tussen natuurlijk, maar als dat gebeurt dan spitten ze alles boven.

En wat het callcenter zegt moet je echt met een korreltje zout nemen. Been there, done that.
Klantendienst heeft contact opgenomen met Bornem terwijl ik aan de lijn was.

Offline Jurgen M3

• Qualifying
« Reactie #107 Gepost op: 1 november 2019, 15:53:35 »
Effe verduidelijken.
Bij Centrauto zeggen ze dat het geen verplichting is en in Bornem ook ,in het instructie boekje staat ook letterlijk AANBEVOLEN BANDENMERKEN.

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #108 Gepost op: 1 november 2019, 16:14:59 »
Tuurlijk is dat geen verplichting. Bij m'n E91 is zelfs gans het stuurhuis in coulance vervangen geweest, lagen Dunlop Sportmaxx ZONDER ster op.

Offline JANBL

• Qualifying
« Reactie #109 Gepost op: 1 november 2019, 16:40:16 »
Aangezien wij al op 2 plaatsen BMW garages en 1neven bmw garage werden geadviseerd om ster banden te laten plaatsen.
Hebben wij bij neven BMW garage frits in geel ook contact genomen betreffende de ster banden.
Dit was antwoord van Frits

Hey Jan,

dat klopt inderdaad.  Wat eventueel ook kan, is rondom hetzelfde merk, zelfde type, en zelfde maat.  Dan hoeven het geen sterbanden te zijn.  Dat kan eigenlijk alleen als de auto 4 dezelfde wielen heeft.  Dus als daar achteraan bredere velgen en banden opstaan, dan kan je dat niet toepassen.

Mvg,

Frits

Offline Jurgen M3

• Qualifying
« Reactie #110 Gepost op: 2 november 2019, 07:41:18 »
Met alle respect, maar dit is allemaal flauwe kul en verkooppraat ,dan moeten ze in het instructie boekje zetten dat je *banden MOET gebruiken en niet aanraden ,trouwens voor mijn wagen zijn er geen *winterbanden  in de maat 245/45R20 103V en 275/40R20 106V ???
Greetz,
Jurgen

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #111 Gepost op: 7 november 2019, 07:10:20 »
Met alle respect, maar dit is allemaal flauwe kul en verkooppraat ,dan moeten ze in het instructie boekje zetten dat je *banden MOET gebruiken en niet aanraden ,trouwens voor mijn wagen zijn er geen *winterbanden  in de maat 245/45R20 103V en 275/40R20 106V ???
Greetz,
Jurgen

Het zal de laatste flauwekul niet zijn die verkocht wordt over die ster.  ;D

Offline Jurgen M3

• Qualifying
« Reactie #112 Gepost op: 7 november 2019, 17:57:02 »
Het zal de laatste flauwekul niet zijn die verkocht wordt over die ster.  ;D
:thumbsup:

Offline ADW1

• Grand Prix Winner
« Reactie #113 Gepost op: 10 mei 2020, 02:16:20 »
Ff dit topic terug opstarten. :)

Ik heb 20" Styling 405M (OEM M Performance) velgen met OEM Pirelli P Zero banden in 225/35/20 & 255/30/20.

De maten van velgen zijn vooraan 8j x 20 & achteraan 8,5j x 20

De velgen hebben op een achtertractie gestaan dus profieldiepte zal zowiezo verschillen wat ik begrijp dat zeker niet goed is.

Kan ik dan wel of niet terug dezelfde bandenmaat gebruiken als ik nieuw banden aankoop?

Dit zijn de maten die BMW zelf voorschrijft op deze velgen, echter vind ik niet of deze goedgekeurd zijn voor een xDrive..

Grtz

Offline b_ken

• Moderator
  • Crashed!
« Reactie #114 Gepost op: 10 mei 2020, 09:54:50 »
Wat van belang is met een x-drive is dat de rolomtrek niet (te veel) verschilt tussen de banden van voor- en achteras. Met de opgegeven combinatie zit je met een verschil van slechts 0.8%. Lijkt me in orde.

Offline ADW1

• Grand Prix Winner
« Reactie #115 Gepost op: 12 mei 2020, 12:27:28 »
Wat van belang is met een x-drive is dat de rolomtrek niet (te veel) verschilt tussen de banden van voor- en achteras. Met de opgegeven combinatie zit je met een verschil van slechts 0.8%. Lijkt me in orde.
Is het dan ook wel of niet goed om met niet sterbanden te rijden?

Als ik dan toch verander zou ik liever Michelin PS4S banden aankopen non rft dan terug Pirelli's met rft.

Offline b_ken

• Moderator
  • Crashed!

Offline ADW1

• Grand Prix Winner
« Reactie #117 Gepost op: 14 mei 2020, 03:24:43 »
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=35606.0

Hmm ok, dan kies ik wellicht beter sterbanden voor BMW tussenkomst te behouden maar dit brengt mij dan tot de volgende vraag, de wagen word binnenkort ook verlaagd.. Maakt het dan uberhaupt uit dat ik sterbanden steek juist voor tussenkomst van BMW te behouden?

Als ik problemen krijg met de tussenbak & de wagen is verlaagd met schroefset, zullen ze dit dan niet steken op de schroefset zelf & zich weerhouden van een eventuele tussekomst?

Offline b_ken

• Moderator
  • Crashed!
« Reactie #118 Gepost op: 14 mei 2020, 09:20:43 »
Ik dacht dat de meningen verdeeld zijn over het kwaliteitsverschil tussen banden met en zonder ster.  :thinking:

Waarschijnlijk kun je uw garantie vergeten bij verlaagde auto.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #119 Gepost op: 14 mei 2020, 10:06:22 »
Tenzij je je originele ophanging bijhoudt (dat krijg
 je toch niet aan deftige prijs verkocht) en bij een probleem van de x drive er terug onder steekt? Wat ze niet zien, kunnen ze niet moeilijk over doen.