Auteur Topic:  1987 - E28 - ///M535i - Gandalf  (gelezen 46736 keer)

Offline BIG charlie

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #390 Gepost op: 27 januari 2019, 16:44:32 »
Idd zeer mooie foto  :drool: :thumbsup:
F45 218D Active Tourer Arktikgrau
Suzuki Burgman 650 Executive

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i - F21Lci-116Ed

Offline Freke

• Trade Count: (0)
  • World Champion
« Reactie #391 Gepost op: 27 januari 2019, 17:44:36 »
 :drool: Geweldige foto in z'n natuurlijke habitat  :drool:
* Skoda Octavia RS245 (Daily)
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline -Laurens-

• World Champion
« Reactie #392 Gepost op: 27 januari 2019, 19:53:24 »
Eentje voor in de living op te hangen
2013 BMW f30 320d M Sport
1994 BMW e36 318is/4 ClassII (Procar)
1990 BMW e34 525i Aerodynamic

Offline Nostra

• Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #393 Gepost op: 4 juli 2019, 11:09:41 »
Hoe is het met witte Gandalf?

Long time no see dude...

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
next year new fun car

Offline vinox

• World Champion
« Reactie #394 Gepost op: 4 juli 2019, 12:56:23 »
Gaat goed, gaat goed. Ik kan er nu minder geld in steken nu ik het alleen moet ophoesten, maar dat mag de pret niet drukken. Momenteel wel last van trillingen in mijn stuur, oorzaak zelf snel gevonden, wielnaaflager, dus nieuwe naaf. Buiten dat blijft hij even leuk rijden, geeft hij me nog altijd een glimlach op mijn gezicht en krijg ik nog altijd even leuke reacties. Dien auto gaat, als het aan mij ligt, nooit weg. :bow:

Online order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #395 Gepost op: 4 juli 2019, 18:17:08 »
Gaat goed, gaat goed. Ik kan er nu minder geld in steken nu ik het alleen moet ophoesten, maar dat mag de pret niet drukken. Momenteel wel last van trillingen in mijn stuur, oorzaak zelf snel gevonden, wielnaaflager, dus nieuwe naaf. Buiten dat blijft hij even leuk rijden, geeft hij me nog altijd een glimlach op mijn gezicht en krijg ik nog altijd even leuke reacties. Dien auto gaat, als het aan mij ligt, nooit weg. :bow:

Mooi zo! Want ik hou van deze kar ;D

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #396 Gepost op: 4 juli 2019, 18:33:22 »
Gaat goed, gaat goed. Ik kan er nu minder geld in steken nu ik het alleen moet ophoesten, maar dat mag de pret niet drukken. Momenteel wel last van trillingen in mijn stuur, oorzaak zelf snel gevonden, wielnaaflager, dus nieuwe naaf. Buiten dat blijft hij even leuk rijden, geeft hij me nog altijd een glimlach op mijn gezicht en krijg ik nog altijd even leuke reacties. Dien auto gaat, als het aan mij ligt, nooit weg.
Goed nieuws makker! Maar met dat eerste? Heb ik iets gemist?

next year new fun car

Offline vinox

• World Champion
« Reactie #397 Gepost op: 5 juli 2019, 09:12:41 »
Mja 't is een autoforum he :) Vrouw en ik zijn uit mekaar. En toch blijven plakken in Holland. 't Is ier verzekerst goe :)

Offline vinox

• World Champion
« Reactie #398 Gepost op: 4 april 2020, 13:21:17 »
Verdekke seg, het zijn rare tijden he... Maar in die rare tijden is het fijn een uitlaatklep als Gandalf te hebben. Vorige week met mijn vriendin een ritje gemaakt met de "winding roads" functie van Tomtom (holy shit da's vet, proberen die hap!) en bij het eindpunt een fotoke genomen. Perfect ritje met de perfecte auto met de perfecte meid met perfect weer. Did I say it was perfect yet? Because it was. ^-^ En binnen vijf minuten is 't vaneir van da, sleutel ligt al klaar 8)

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #399 Gepost op: 6 april 2020, 11:32:03 »
Verdekke seg, het zijn rare tijden he... Maar in die rare tijden is het fijn een uitlaatklep als Gandalf te hebben. Vorige week met mijn vriendin een ritje gemaakt met de "winding roads" functie van Tomtom (holy shit da's vet, proberen die hap!) en bij het eindpunt een fotoke genomen. Perfect ritje met de perfecte auto met de perfecte meid met perfect weer. Did I say it was perfect yet? Because it was. ^-^ En binnen vijf minuten is 't vaneir van da, sleutel ligt al klaar 8)

Geniet er van Vincent!

Gandalf blijft toch echt een dikke kist!

next year new fun car

Offline vinox

• World Champion
« Reactie #400 Gepost op: 14 juni 2020, 23:22:55 »
Duuuuuus... tijd voor nog eens een echte update :) Voor het eerst in lange tijd had ik nog eens wat budget voor Gandalf. De voorbije vier weken elke zaterdag gaan sleutelen bij mijne maat, zo goed als alles zelf gedaan 8) Oliewissel, nieuwe bougies, kleppen gesteld (het stellen zelf mocht hij doen, daar waag ik me nog niet aan), Wiechers veerpootbrug achter (Racing Line Alu), Simota airbox (80mm, grootste die ze hebben). Dat het kleppen stellen voldoende was om het tikken van de tuimelaars terug op normaal niveau te krijgen (het blijft een oude BMW), is een pak van mijn hart, nieuwe tuimelaars (12 stuks) en dan ook maar meteen een nieuwe nokkenas had pittiger geweest ::) De airbox had Joris al gestoken indertijd (al denk ik dat dat een 70mm was), maar ik had besloten terug een OEM te steken. Na wat deftige research geleerd dat het allemaal toch niet zoveel uitmaakt, en besloten terug een te steken, because muh intake noise. Tunneltjes zijn tof nu en ik moet dringend iemand vragen om een flyby filmke op te nemen ;D En een oliewissel, ik ga heerlijk eerlijk bekennen, dat was de eerste keer. :wiggleyes: Maar 'k ben toch blij dat ik het kan nu ^-^

En dan twee upgrades die sommige mensen mss maar niks vinden of een stap "achteruit", maar ik ben fier en blij als een gieter op de kermis met een snoepwinkel. ;D Racestuur en vierpuntsharnas out, OEM Mtech stuur en setje fancy E4 gekeurde gordels in. Man man wat een verschil. Het stuur had ik eerst gedaan, dat was ff wennen want toch stukje verder naar voren (stuurkolom zit vast, ga ik eens proberen los krijgen), maar het is een gigantische sprong in comfort terwijl het toch sportief genoeg is voor het betere werk. En dan de gordels... sjah, waarom heb ik dat in godsnaam niet eerder gedaan...

Ik ging aan het denken toen iemand op Reddit een opmerking maakte op het harnas. Dat zat onder een hoek van meer dan 20 graden. Als ik goesting heb in een nieuwe ruggengraat, moest ik het vooral zo laten ;D Toen ik daarover aan het wikken en wegen was, besefte ik dat ik in die zes jaar (jaja...) dat ik hem heb, amper 1 keer echt een trackday heb gedaan, en 8 rondjes Nordschleife... De andere 30000 kilometer die ik erop heb gezet (OOK JAJA :o ) was allemaal op B wegen, en uiteraard nog meer op snelwegen. Looks cool, is cool, maar voor mijn gebruik is het gewoon niet de beste oplossing, daar moet ik eerlijk in zijn. Dus, knoop doorgehakt en besteld. Het is zalig. Instappen, klik en rijden. Hoe zoiets stoms ZO fijn kan zijn. De combinatie van dat stuur en die gordels maken de rijervaring echt perfect wat mij betreft, geen stap achteruit, maar een vierschansensprong vooruit ^-^

FOTOS!

Bij het kleppen stellen. Nokkenas ziet er ook nog goed uit, nice. :) Oh er komt ook nog een nieuwe klepdekselpakking, ik had een bougie met wat olie op, toch maar preventief vervangen.

Veerpootbrug

Airbox. Ik ga nog wel eens een busje zwarte lak halen voor die beugel. Alles zelf gefabriceerd. Aluminium knippen is NI MAKKELIJK ;D

Stuurke

Gordels :exited: :exited: :exited:

Omdat ik die Sparco stoelen heb, en ik die wél ga houden, hebben we besloten een plaat met bout te lassen op de middentunnel.
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2020, 23:25:29 door vinox »

Online order66

• Race Legend
« Reactie #401 Gepost op: 15 juni 2020, 07:23:11 »
Ziet er allemaal top uit, en begrijp volledig de redenering rond de gordels. Het mag al eens praktisch zijn. Die Sparco’s zijn sowieso lekker, de rode gordels maken het af. Heerlijke setup!

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Freke

• World Champion
« Reactie #402 Gepost op: 15 juni 2020, 11:59:23 »
Knappe updates.  :thumbsup:
We zijn idd geen racers waar enkel gekeken word naar de functionaliteit. Als liefhebber moet je ook wat kunnen genieten van uw wagen zonder er elke keer een zere rug of pijnlijke armen aan over te houden...
* Skoda Octavia RS245 (Daily)
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline Jables

• Premium Member
  • Race Legend
  • Do. Or do not. There is no try.
« Reactie #403 Gepost op: 15 juni 2020, 20:57:25 »
Ik mis je elke dag...een beetje meer
2011 Volvo V70 D3