Auteur Topic:  1987 - E28 - ///M535i - Gandalf  (gelezen 48300 keer)

Offline Brecht

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #330 Gepost op: 24 augustus 2016, 06:31:30 »
TOP  :thumbsup:
Goed dat het maar bij die enkele kleine mankementjes gebleven is.

Offline vinox

• Trade Count: (0)
  • World Champion
« Reactie #331 Gepost op: 2 september 2016, 14:41:31 »
Updates bitches!

- Keuring weer okay voor een jaarke! :thumbsup:
- Probleem met instabiele watertemp is eindelijk opgelost!!! Ik kwam erachter in Duitsland bij het vrij stevige hoekwerk aldaar dat da meterke van de watertemp een wel heel grappig eigen leven leidde, da spel ging van jut nor jaar als ik van links naar rechts ging :toofunny: Ik was er dus quasi zeker dat het aan da meterke op die print lag. Ik heb dikke chance gehad me ne maat hier vlakbij die just nen tellerbak had gekocht in België, werking onbekend, die hij had gebruikt voor de zijne. Da middenste printje van watertemp/benzineniveau/inspection lichtjes zat daar nog in. Overgestoken, ontdekt dat ik een paar ringetjes miste vanachter op de bevestiging van de print, die ook meteen overgezet... and it worked!!!  8) :thumbsup:
- Ik ben een paar speakers armer, diezelfde maat vond mijn tweeterkes wel leuk in de deur, en aangezien ik toch geen radio heb, want who the fuck heeft dat nu nodig met een dikke M30 in't vooronder, heb ik ze bij hem achtergelaten. Hij blij. Ik blij. Gandalf blij.

Morgen de boulevard van Zandvoort ne keer aandoen voor de Historic Grand Prix, hij wordt altijd erg geapprecieerd daar :p En 't wordt vet, want ne maat moet rijden in de 3.0CSL vs 2002 tribute in zijn 2002 Alpina. Life's pretty awesome today :)
« Laatst bewerkt op: 2 september 2016, 14:43:10 door vinox »

Offline Chasingdreams.be

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
    • Chasing Dreams
« Reactie #332 Gepost op: 2 september 2016, 15:04:51 »
Netjes!
Chasing Dreams - Automotive Auctions

Follow us on Instagram: https://www.instagram.com/chasingdreams.be/

Offline vinox

• World Champion
« Reactie #333 Gepost op: 14 september 2016, 10:28:55 »
Wegens unfinished business maandag naar de Ring geweest met Tim en zijne Caterham. 3,5u heen en 3,5u terug voor uiteindelijk twee rondjes, en dan nog was het het waard. DAT is de Ring. :)

Eerst een half uur te laat open, maar daardoor wel foto's kunnen snappen van de DTM van Augusto Farfus, een selfie met de beste man (die overigens echt supervriendelijk was en wat on board beelden van zijn rondje liet zien als primeur op zijn telefoon!!!), en mss nog wel het beste van al... EEN VAN DE ORIGINELE 635CSI (BMW TEILE) DTM AUTOS!!! :wow: :wow: :wow: :bow: :bow: :bow:

Dan eindelijk de ring op, Gandalf ff terug wat opwarmen, baan wat verkennen, zoals ik dat altijd doe. Toen ik dan mijn tweede rondje, en mijn eerste snelle rondje wou doen... GESCHLOSSEN. FUCK. Weer een van die gasten in een huurClio die van over de oceaan komt en nog nooit van FWD lift off oversteer gehoord heeft reed zijn huurClio de prak in thv Wehrseifen, voorkant weg, oliespoor de baan op. Ik zweer het, ze zouden een vergunning moeten eisen voor ge in een huurauto de baan op moogt. The wait began. Het was ondertussen 19u toen dat ding op de trailer de baan af kwam gevolgd door de Streckensicherung. Toen ik dat zag ben ik instinctief ingestapt, GoPro aan, handschoenen klaar, harnas aan, auto starten net als het signaal ging dat het weer open ging. Der waren er mij wel een paar voor, maar ik was vrij vooraan, YES.

Ff terug op tempo komen, en dan GAAN. Ik denk niet dat ik al zo hard heb gereden over de Ring, ook niet met Daffy indertijd. Ik heb Gandalf echt FUCKING hard de sporen gegeven, vooral na de Karussel zat het tempo er goed in. Echt ZO HARD GENIETEN MAN :drool: :drool: :drool: Ik klop in het filmke ergens op mijn stuur, en dat is van puur contentement :toofunny: Afgezien van ff afremmen voor het oliespoor en twee randmongolen die helemaal naar links uitweken om mij der langs rechts langs te laten... (DA MAG NI, MOVE BITCH ::) ) ben ik dan ook erg tevreden van mijn rondje. Het smaakt naar meer, en ik weet nu als ik de beelden bekijk en ff nadenk wat beter kon, dat een sub 9 zeker mogelijk is. Meer moet het van mij ook niet zijn, maar die magische 8 komt er ooit. Gandalf's spiegelke kwam alleen mid lap los, supergrappig om dat terug te zien in't filmke :toofunny:

Daarna geëindigd met de infamous Pinocchio pizza, man dat was lang geleden!!! 8 euro voor ne Pizza die qua diameter de gemiddelde Original Gangsta Rimz Yo tot schaamte brengt, ZALIG. Lange rit naar huis terug, en moe maar HEEL voldaan thuis gekomen.

Foto's en, ook belangrijk, ... filmke!!!

! No longer available
« Laatst bewerkt op: 14 september 2016, 10:35:09 door vinox »

Offline PIRRE.

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #334 Gepost op: 14 september 2016, 10:50:54 »
Zalig dat je zo geniet van Gandalf :thumbsup:
BMW E46 ///M3 coupe silbergrau 6MT 2004 --->  weekend toy    VMR CSL's 19' - Bilstein B6 - H&R lowered - eisenmann - EBC yellowstuff - Performance shortshift - PPE power
BMW F87 ///M2 competition DKG 2018 Hockenheim Silber---> daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm mikuni - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

Offline ADR

• World Champion
« Reactie #335 Gepost op: 17 september 2016, 11:33:06 »
Leuk om te bekijken. Ook je spiegel heeft er zichtbaar van genoten.
Het hebt met deze M natuurlijk wel een opvallende verschijning! Supermooi.

nog vele leuke ringtimes ermee gewenst.
Dave

Offline vinox

• World Champion
« Reactie #336 Gepost op: 21 september 2016, 15:35:20 »
Na mijn ringtrip onderweg naar huis is het lichtje van de batterij gaan branden en na wat meten (met verwarming, lichten, etc aan trok hij bij gas geven amper 12,30V) heb ik de dynamo ingestuurd voor revisie. Nieuw achterhuis, gefixt wat gefixt moest worden en er weerop, weer als nieuw! :thumbsup:

Offline DéGioke

• Premium Member
  • Trade Count: (+3)
  • Race Legend
« Reactie #337 Gepost op: 21 september 2016, 15:43:53 »
Het is een alternator, geen dynamo.
2003 Volvo V70 2.4d LV
1991 Mercedes 500SL

Offline vinox

• World Champion
« Reactie #338 Gepost op: 21 september 2016, 16:03:31 »
Het is Holland :P Serieus, ALLES IS HIER FUCKING ANDERS :censor: :toofunny:

Offline DéGioke

• Premium Member
  • Trade Count: (+3)
  • Race Legend
« Reactie #339 Gepost op: 21 september 2016, 16:17:18 »
Of dat nu hol-land is of niet. Een dynamo is en blijft iets anders :)
2003 Volvo V70 2.4d LV
1991 Mercedes 500SL

Offline Tmass

• World Champion
« Reactie #340 Gepost op: 21 september 2016, 18:03:53 »
Blijft een zalige wagen, zeker in zijn natuurlijke habitat!  :thumbsup:

Offline Nostra

• Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #341 Gepost op: 21 september 2016, 20:22:21 »
Knap gereden makker!

Respect dat je met Gandalf zo gaat beulen! Ik zou het met men dierbare oldie (die ik niet heb :iono: ) niet durven.

Heb van het filmpje genoten ;)!
Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
Porsche Cayman 987 or Lotus Elise S2???

Offline ADR

• World Champion
« Reactie #342 Gepost op: 23 september 2016, 12:05:44 »
Of dat nu hol-land is of niet. Een dynamo is en blijft iets anders :)

Ik heb nog nen BMW met nen dynamo!  :razz:

Dave

Offline Brecht

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #343 Gepost op: 24 september 2016, 17:08:01 »
Ik heb nog nen BMW met nen dynamo!  :razz:

Dave

Ik ook  :thumbsup: ;D

Schoon foto's, leuk om te zien dat deze gebruikt wordt  :thumbsup:

Offline vinox

• World Champion
« Reactie #344 Gepost op: 8 februari 2017, 14:31:01 »
Weer ff geleden, tijd voor een update. Gandalf heeft behoorlijk lang stilgestaan onder een zeil. Tijdje weinig tijd gehad voor ritjes, dan werd het koud, en er was iets dat me wat tegen stak, meer daarover later.

Vorige week dan even uit de winterslaap gewekt, want het is tijd voor een "upgrade", en dat was er eentje met een bang hart: het differentieel uit mekaar en reviseren/vervangen wat nodig was. Naar de garage gereden, daar achter gelaten, zonet het verdict gekregen: enkel de lagers aan vervanging toe, phew! En terwijl hij toch bezig was, zei hij "dat hij de sperklok ook had opgewaardeerd." Ik: "Euh, eh?" Hij: "Ja ik dacht aan 40%". Damn, die kerel leest mijn gedachten :bow: Dus: 40% sper baby!!!!! :exited:

Dan wat me wat tegen stak: de kuipen. Ik zou liegen als ik zeg dat dat geen miskoop was. Ik had ze gekocht because racecar, uiteraard. ... Ik ben welgeteld twee keer naar de Nordschleife geweest... ::) Ik heb ook geen behoefte aan meer. Wat ik het liefste doe is een ritje hier en daar, een georganiseerde rit, en binnenkort zelfs een heuse Kaartleesproef van de Dutch Historic Rally Club! Maar lange ritten, man daar keek ik tegen op. En op de duur zelfs tegen gewoon een kort ritje, en da's gewoon zonde. Daarom ben ik beginnen rondkijken voor een stoel met goeie steun, maar toch ook het nodige comfort, om te kijken of dat dan beter is. Tijd zal het uitwijzen, maar de keuze is gevallen op een Sparco R100. Die komen er dus ook eerstdaags in, ik ben benieuwd.

Als laatste gaat er binnenkort werk gemaakt worden van een afdekking van de achterbank-bak zoals Joris net heeft gedaan met zijn E30, dat stond bij mij al langer op de planning, maar zoiets wordt het dus, alleen komt er bij mij wel nog een laagje Dynamat tussen voor wat geluidsdemping :thumbsup: Het begint eindelijk aan te voelen alsof ik een visie heb gevonden voor wat ik wil bereiken met Gandalf, en dat voelt goed!

Al bij al kan ik niet wachten tot het weer beter weer wordt, en zelfs niet tot dat hoogstwaarschijnlijk veel te koude ritje terug naar huis. Gelukkig mag hij heel de tijd binnen slapen daar, en is hij weer in gouden handen :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 8 februari 2017, 14:32:33 door vinox »

Offline Jables

• Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • Do. Or do not. There is no try.
« Reactie #345 Gepost op: 8 februari 2017, 15:13:11 »
Mooie plannen pie! 😎
2011 Volvo V70 D3

Offline Philippe6

• Pole Position
« Reactie #346 Gepost op: 8 februari 2017, 17:36:24 »
Ivm de zetels, ooit aan de recaro's gedacht?
Zitten pakken beter dan de standaard sportzetels en origineel.  8)
(wel redelijk moeilijk te vinden..)
« Laatst bewerkt op: 8 februari 2017, 17:48:45 door Philippe6 »

Offline vinox

• World Champion
« Reactie #347 Gepost op: 9 februari 2017, 00:06:36 »
Citaat

Da's dan ook de reden dat het die niet geworden zijn :)

Offline Prezz

• Nieuw
  • *
  • Drive Tastefucky
« Reactie #348 Gepost op: 16 februari 2017, 20:26:39 »
Heerlijk verhaal, heerlijken bak. Heeft mij gesterkt in mijn zoektocht naar 'the ultimate for me', thanks!  :bow:
BMW E28 M535i 1987
BMW F11 520dA M-pack 2012
BMW E61 525dA M-pack 2006 >sold
BMW E39 525dA 2001 >crashed & sold

Offline Chasingdreams.be

• World Champion
    • Chasing Dreams
« Reactie #349 Gepost op: 16 februari 2017, 21:24:47 »
Topverhaal weer. Leuk te lezen (met een Antwerpse tong)
Chasing Dreams - Automotive Auctions

Follow us on Instagram: https://www.instagram.com/chasingdreams.be/

Offline BMWtouring

• World Champion
  • BMW E39 525it '03,BMW E28 525i '87 ,BMW Q4S MTB
« Reactie #350 Gepost op: 16 februari 2017, 23:22:25 »
Ivm de zetels, ooit aan de recaro's gedacht?
Zitten pakken beter dan de standaard sportzetels en origineel.  8)

Klopt het dat de Recaro's uit een E34 ook passen?
Meen dat ergens gelezen te hebben.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline BMWtouring

• World Champion
  • BMW E39 525it '03,BMW E28 525i '87 ,BMW Q4S MTB
« Reactie #351 Gepost op: 16 februari 2017, 23:23:23 »
Weer ff geleden, tijd voor een update. Gandalf heeft behoorlijk lang stilgestaan onder een zeil. Tijdje weinig tijd gehad voor ritjes, dan werd het koud, en er was iets dat me wat tegen stak, meer daarover later.

Vorige week dan even uit de winterslaap gewekt, want het is tijd voor een "upgrade", en dat was er eentje met een bang hart: het differentieel uit mekaar en reviseren/vervangen wat nodig was. Naar de garage gereden, daar achter gelaten, zonet het verdict gekregen: enkel de lagers aan vervanging toe, phew! En terwijl hij toch bezig was, zei hij "dat hij de sperklok ook had opgewaardeerd." Ik: "Euh, eh?" Hij: "Ja ik dacht aan 40%". Damn, die kerel leest mijn gedachten :bow: Dus: 40% sper baby!!!!! :exited:

Dan wat me wat tegen stak: de kuipen. Ik zou liegen als ik zeg dat dat geen miskoop was. Ik had ze gekocht because racecar, uiteraard. ... Ik ben welgeteld twee keer naar de Nordschleife geweest... ::) Ik heb ook geen behoefte aan meer. Wat ik het liefste doe is een ritje hier en daar, een georganiseerde rit, en binnenkort zelfs een heuse Kaartleesproef van de Dutch Historic Rally Club! Maar lange ritten, man daar keek ik tegen op. En op de duur zelfs tegen gewoon een kort ritje, en da's gewoon zonde. Daarom ben ik beginnen rondkijken voor een stoel met goeie steun, maar toch ook het nodige comfort, om te kijken of dat dan beter is. Tijd zal het uitwijzen, maar de keuze is gevallen op een Sparco R100. Die komen er dus ook eerstdaags in, ik ben benieuwd.

Als laatste gaat er binnenkort werk gemaakt worden van een afdekking van de achterbank-bak zoals Joris net heeft gedaan met zijn E30, dat stond bij mij al langer op de planning, maar zoiets wordt het dus, alleen komt er bij mij wel nog een laagje Dynamat tussen voor wat geluidsdemping :thumbsup: Het begint eindelijk aan te voelen alsof ik een visie heb gevonden voor wat ik wil bereiken met Gandalf, en dat voelt goed!

Al bij al kan ik niet wachten tot het weer beter weer wordt, en zelfs niet tot dat hoogstwaarschijnlijk veel te koude ritje terug naar huis. Gelukkig mag hij heel de tijd binnen slapen daar, en is hij weer in gouden handen :thumbsup:

Jouw E28 is echt een beest.
I like it!

Offline vinox

• World Champion
« Reactie #352 Gepost op: 16 februari 2017, 23:24:46 »
Klopt het dat de Recaro's uit een E34 ook passen?
Meen dat ergens gelezen te hebben.

Alles past als ge da wilt hè :) Maar E34 stoelen passen idd zonder al te veel aanpassingen.

Offline vinox

• World Champion
« Reactie #353 Gepost op: 13 maart 2017, 09:32:27 »
Ze zitten er al ff in, maar ik wou er toch eerst een paar keer mee gereden hebben voor ik mijn oordeel vel.

Het oordeel: gewoon veel, VEEL beter voor waar ik Gandalf voor gebruik. De ritjes die ik tot nu toe gedaan heb waren stuk voor stuk genieten. Ik heb terug het gevoel dat ik kan cruisen, wat ik met die kuipen niet had, mission accomplished! Het valt me op dat ze zoals verwacht aan de billen wat minder laterale steun geven, aan mijn zij lijken ze juist meer steun te geven, wat ik erg fijn vind. Ook is uiteraard de rug niet vast, wat weer wat meer customizing biedt qua zitpositie. Dat heb ik ook wel een beetje gemist moet ik zeggen. Het beste is natuurlijk hoeveel comfortabeler ze zijn. Ondanks dat de skai bekleding niet heel strak blijft zitten (zie foto's) is dat by far het grootste voordeel tov de kuipen die ik had. Dat is dan meteen ook wat mij betreft het enige minpuntje, en daar moete ni over bleiten voor da geld vind ik. Bovendien zal die bekleding toch een stuk durabeler zijn dan de stoffen versie. TL;DR: ze zitten geweldig, ze zien er vet uit en 't is exact wat ik ervan verwacht had! :thumbsup:

Dan naar het grote werk voor dit jaar. Zoals gezegd huilde het diff behoorlijk bij +80km/h, en dat ligt natuurlijk voor een stuk aan de ontbrekende achterbank, maar ge weet zoiets nooit zeker tot ge het open haalt. Bij openhalen bleek dat de lagers weldegelijk aan vervanging toe waren. Dan kwam de vraag of ik het sper ineens wou meepakken en while we're at it, van 25% naar 40% sper gaan. Zure appel, maar fuck it, wanneer ga ik dat anders nog kunnen doen dacht ik. Dus, diff is volledig gereviseerd, en het sper heeft nu vier platen ipv twee en 40% lock (vier nieuwe platen, want de twee die erin zaten waren ook gaar). Ik moet dit uiteraard nog ne keer echt aan de tand voelen (openbare weg en zo), maar wat ik tot nu toe al heb gemerkt is dat hij in het algemeen veel meer bite heeft als ik hem de sporen geef. Bij het uitkomen van een bocht voel ik dat de auto zich nog meer zet dan voorheen, en wat belangrijk is, hij is enorm consistent geworden wat betreft aandrijving. Al bij al was dit een serieuze investering, maar volgens mij een die het enorm waard is, voor de durabiliteit van de auto in het geheel alsook voor de waarde. Het is tenslotte een belangrijk dingetje om af te vinken in de weg naar een mechanisch tip top in orde auto.

Alles samen dus 1 heel zichtbare en 1 heel voelbare upgrade waar ik echt blij mee ben! Up next dit weekend: Kaartlezen in de Praktijk met de DHRC, een echte klassiekerrallytest. Mag hij zich voor een keer de jongste voelen :)

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #354 Gepost op: 14 maart 2017, 12:36:56 »
Leuk weer om allemaal te lezen makker!

Ben zelf ook voor iets meer sporty stoelen aan het kijken maar twijfel hoe langer hoe meer aan verstelbare kuipen dan vaste. Mede door de redenen die jij opgeeft en ik toch maar een trackday of 4 max op een jaar doe. Het is en blijft men daily he...

Offline vinox

• World Champion
« Reactie #355 Gepost op: 27 maart 2017, 00:24:35 »
Toerke gedaan langst den Amstel.

Offline Jables

• Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • Do. Or do not. There is no try.
« Reactie #356 Gepost op: 27 maart 2017, 07:10:19 »
<3
2011 Volvo V70 D3

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #357 Gepost op: 31 maart 2017, 17:09:05 »
<3
Der heeft der ene spijt dat ie weg is :neener:

Knappe foto's weer maar! :thumbsup:

Offline vinox

• World Champion
« Reactie #358 Gepost op: 12 mei 2017, 11:11:32 »
Hij slaapt eindelijk terug echt binnen!!! Geen half z'n gat overdekte parkeerplekken meer, gewoon lekker warm binnen! That old car smell when walking into the garage though <3

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #359 Gepost op: 13 mei 2017, 15:13:01 »
Heerlijke foto vinox!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro