Auteur Topic:  1987 - E28 - ///M535i - Gandalf  (gelezen 48595 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10324
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #270 Gepost op: 9 augustus 2015, 10:40:48 »
Ik hoop dat ik mis ben maar één bougie die onder de olie zit heeft wel een diepere reden. Dat is niet opgelost met die bougie proper te meken.

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2944
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #271 Gepost op: 9 september 2015, 09:02:25 »
Well well well, weer even geleden, tijd voor een update. Serieus wat hoofdpijn gehad ivm Gandalf de voorbije weken, maar ook ERG veel geleerd. Na het bougieakkefietje moest ik nog een rammelende uitlaat fixen. Dat was vijf minuten werk met een dopje, flens zat los. Easy peasy. Maar dan, en dat zat er eigenlijk al veel langer, merkte ik een akelig geluid dat vroeger een tsjirpje was, maar nu een klingelklangelrammel aka niet gezond. Ik dacht eerst nog da's die uitlaat, maar het zat vanvoor. Conclusie: lager waterpomp naar de genou. FINE. Weer aan het sleutelen. Goddammit. Ff getwijfeld, ga ik dit zelf doen? Dit is toch al iets anders dan een bougie hè. Maar mijne maat heeft mij overtuigd, we gaan da zelf doen.

Pomp besteld, ook ineens nieuw bougies aangezien ik de vorige niet vervangen heb, enkel gereinigd. Pomp toegekomen, lang wachten want mijne maat kon pas een week later, en dan aan het sleutelen. Ze zeggen altijd "in oude motorruimtes had ge altijd veel meer plaats" en "aan oude auto's kon je altijd makkelijk overal aan". ZEVER, GEZEVER! :censor: Vooral die onderste bout van de dynamo is een TRUT als ge geen brug hebt. Soit, all is well, pomp eraf, nieuw pomp erop, alles terug aangesloten, opgevangen koelvloeistof + een paar liter verse der terug ingemikt, DONE. Bougies vervangen, de vorige bijgehouden als reserve, en dan nog een kleine mod gedaan na een gesprek met iemand die zei "hey, uw vin blaast de verkeerde kant op". Ikke verbaasd, maar ik neem het aan van die kerel na ff "logisch nadenken", en ik denk er verder niet bij na, ik draai ze gewoon om. Gestart, pomp draait, water gaat rond, awesome.

Naar huis gereden, nog geen 10km, thuisgekomen met temp in het rood. FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU. Ok, wat heb ik verkeerd gedaan... Getest, nagekeken, nog getest, gekeken of er lucht in zat via bout op het thermostaathuis, gekeken of er lucht in zat via de radiatorslang bijvullen, tot het eruit loopt, radiatorslang terug bevestigd, dop van het expansievat, starten, geen bubbelkes, nul komma nul. Motor werd ook niet overdreven warm. What the actual motherfuck G-man, you screwing with me here? Vraag gesteld op E28forum "ik wil u niet bang maken maar die dansende temperatuurnaald, het oplopen van de temp, na het vervangen van de waterpomp, ge hebt niet goed ontlucht, dat lijkt een kapotte koppakking" klonk het.  :o :'( :jpshakehead: *paniek* Ik gaf het op, ik was er helemaal klaar mee zoals ze dat hier zeggen.

Naar mijne garagist gedaan, die moest lachen, maar hij vond het chapeau da'k het op z'n minst allemaal probeer. Krijg ik een telefoontje den dag erop "hey, welke pippo heeft u gezegd dat ge uw vin moest omdraaien?" Euuuuuuuuh :-[ :-[ :-[ ;D Ik wijt het aan mezelf, niemand kan mij zeggen wat ik moet doen, niemand heeft mij dertoe gedwongen, enkel duvelkes op mijne schouder doen dat. Ik moet leren nadenken. Logica gebruiken. Dingen tekenen. Nu heb ik dat eens op papier gezet, NATUURLIJK blies die juist. Plus dan het feit dat ik aan @Frits zijn skills twijfelde op die manier, want hij heeft dat ding erop gezet. Diepe schaam, maar wel mijn lesje geleerd. Hij heeft wel ontdekt dat de vin wat te vroeg aansloeg, dus hij heeft dat wat bijgesteld. Anyway, problem solved!!! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Dan moest hij nog door de APK, die doet de garage zelf hier, maar hij heeft wel een krikpunt ontdekt waar de afmelder van de APK over zou vallen, zat helemaal doorgeroest. Gefixt, gelast, zo goed als nieuw. Ook vond hij een paar slechte uitlaatrubbers en dat de uitlaat wat scheef zat op de ophangingspunten, waarschijnlijk van't batsen wa trekken gehad ergens, shit happens. APK op de valreep er nog door gisteren qua tijd, en ik kon hem EINDELIJK gaan ophalen. Wat een fijn weerzien was het. Na in totaal een maand gedoe na mijn fantastische roadtrip naar de Nordschleife was ik eindelijk herenigd met mijne makker. Het ritje terug was eentje van metertje kijken maar het was er ook eentje van inhalen, de redline opzoeken, glimlachen van oor tot oor dat mijn kaken er nu nog pijn van doen.

Ik heb ook besloten om een mod terug te draaien. Hier zullen mss veel mensen over vallen, maar ik vind het beter zo. Ik ga terug mijn ACT's steken. Ik vind het wit op wit eigenlijk iets té om altijd mee te rijden. Lekker bling bling voor een trackday of iets dergelijks, dus af en toe steek ik ze nog wel eens terug, maar ik vind de ACT's beter zitten in de kassen, lekker afsteken zoals alle racevelgen dat indertijd deden in de DTM en op de CSL tegen dat wit met de ///M striping, en ze zijn periodiek correcter. Kort samengevat, een veel betere set voor onder die kar. Twee KU36's besteld ('k had er nog twee goei), die komen er binnenkort op.

En dan 27 september deze doen, hier kijk ik HEEL erg naar uit! http://www.seasondrive.nl/
« Laatst bewerkt op: 9 september 2015, 09:11:43 door vinox »

Offline Blue

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3752
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #272 Gepost op: 9 september 2015, 10:02:14 »
Denk dat ik jouw auto gespot heb op een driving-fun trackday (zandvoort) tijdje terug.
 :thumbsup:

Offline ADR

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1830
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #273 Gepost op: 9 september 2015, 10:08:05 »
Leuk om te lezen, minder leuk om mee te maken waarschijnlijk.
Wél top dat je er allemaal zélf aan begint. :thumbsup:

Dave

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2944
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #274 Gepost op: 9 september 2015, 10:14:33 »
Leuk om te lezen, minder leuk om mee te maken waarschijnlijk.
Wél top dat je er allemaal zélf aan begint. :thumbsup:

Dave

Het moest er ooit van komen hè, 't is een goeie auto om mee te leren, ook al is het geen brakbak waar het allemaal niet uit maakt. De voldoening van het zelf te fixen is het hem echt wel waard!

Denk dat ik jouw auto gespot heb op een driving-fun trackday (zandvoort) tijdje terug.
 :thumbsup:

Kan kloppen! Tijdje terug hoor, 4 januari om precies te zijn :)

Offline Blue

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3752
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #275 Gepost op: 9 september 2015, 10:27:22 »
haha klopt :-)
(ik dacht dat het de laatste die ik daar had gedaan maar het was veel vroeger dus  >:D)

Ik was daar toen om de (toen) nieuwe aanwinst de sporen te geven.
was een leuke gladde dag met weinig auto's op de baan.

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2944
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #276 Gepost op: 27 september 2015, 22:55:02 »
Vandaag deelgenomen aan de End Of Season Drive, echt een topevent. Leuke route, super ontvangstlocatie, heerlijk gegeten achteraf en supervoldaan naar huis! Foto's volgen nog, maar hier alvast een filmpje van het vertrek. G-man kwispelt met zijn staart @1min12 8) ;D

! No longer available

Offline Blue

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3752
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #277 Gepost op: 28 september 2015, 10:12:22 »
veruit de mooiste actie  :thumbsup:

Die Lexus heeft ook wel een unieke sound!
(heb ik nog nooit in het echt gespot!)

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2944
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #278 Gepost op: 28 september 2015, 20:43:13 »
Die was ZIEK. Veruit de dikste sound van de dag. Zo high pitched, zo fucking lekker, ze zijn een paar keer gestopt, dat groepke, dus hij heeft mij een paar keer gepasseerd, echt ni normaal :drool: :drool: :drool:

Offline Beemerke05

  • Trade Count: (+8)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4509
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #279 Gepost op: 2 oktober 2015, 09:32:43 »
Een tal zieke bakken bijeen! Uwe burnout was echt wel de max >:D
Ford Fiesta 1991 waits restauration - Skoda Fabia 2001 sold - BMW E46 318d Touring sold
BMW E46 320Ci Cabrio sold - BMW E36 325i Coupé sold - BMW E46 320d Touring M-Tech crashed
BMW E36 323ti sold - BMW 320Cd Coupé M-Tech sold - BMW E39 525iA daily - BMW E46 325ti track&fun

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2944
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #280 Gepost op: 29 december 2015, 23:02:47 »
Ik kreeg zonet een pm op het Driving Fun forum van iemand die mij met zijn E36 325i aan't opjagen is geweest tijdens mijn een van mijn Ringrondjes! :bow: :exited: Dit is toch wel leuk om te zien ze :)

! No longer available

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2944
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #281 Gepost op: 23 januari 2016, 19:47:22 »
Daarstraks mijn eerste solo succesvolle sleutelsessie achter de rug, bougies vervangen - vorige keer door omstandigheden Beru gestoken, nu terug the good stuff :) Ook nieuwe centreerringen gestoken voor de witte velgen. Die plastieken gaven nog altijd vibraties in bepaalde situaties, en ge merkt meteen dat deze veel vaster zitten. Alu is definitely the way to go! En dus nu zitten de witte der terug onder! Because racecar verdoeme! :) Tevens mijn doppensetje voor den eerste keer eens deftig benuttigd, man ik ben zo blij als een kind in ne snoepwinkel, 't is echt goe gerief! :bow:

« Laatst bewerkt op: 23 januari 2016, 19:54:54 door vinox »

Offline d.fine

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • *****
  • Berichten: 17990
  • Carpe diem!
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #282 Gepost op: 24 januari 2016, 10:47:07 »
Nice! :thumbsup:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline PIRRE.

  • Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 2804
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #283 Gepost op: 24 januari 2016, 18:10:07 »
Goe bezig!!
BMW E46 ///M3 coupe silbergrau 6MT 2004 --->  weekend toy    VMR CSL's 19' - Bilstein B6 - H&R lowered - eisenmann - EBC yellowstuff - Performance shortshift - PPE power
BMW F87 ///M2 competition DKG 2018 Hockenheim Silber---> daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm mikuni - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

Offline BimmerFan

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1415
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #284 Gepost op: 24 januari 2016, 19:43:29 »
Prachtige auto! :thumbsup:

Offline Brecht

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1623
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #285 Gepost op: 25 januari 2016, 06:45:30 »
Beru is niet zo slecht hoor, zo lang je maar geen Champion bougies steekt.

Hopelijk heb je de alu centreer-ringen ingewreven met een keramisch vet of zo, want alu kan nogal reageren met water en vuil en dan krijg je de ringen er heel moeilijk af.

Heel dikke wagen en leuk te lezen dat je er zelf leert aan te werken  :thumbsup:

Offline WJJ

  • Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4937
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #286 Gepost op: 25 januari 2016, 14:07:35 »
Good bezig hier, bangelijke kar is dit!
En E28's zijn  :drool:

Offline Nostra

  • Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 8545
  • G-Sense Driver
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #287 Gepost op: 28 januari 2016, 14:06:31 »
Ik ken je gevoel makker!
Zelf alleen sleutelen is voor mij zo rustgevend!
Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
Porsche Cayman 987 or Lotus Elise S2???

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2944
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #288 Gepost op: 28 januari 2016, 14:19:40 »
Da Kraftwerk setje is overigens best geniaal. Heel compact en toch zit ALLES erin. Onder het deksel zit een setje steeksleutels (met ratel!), en die schroevendraaier die je ziet, daar zit bovenin het 1/2" gaatje voor de ratel :bow: En ik maar zoeken achter een verlengstuk voor die 1/2" :toofunny: Oh, en de bougiedop: met grip, uiteraard. Echt een bangelijk setje, zo content van.

Online Monky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10447
  • Freude am Fahren
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #289 Gepost op: 8 februari 2016, 00:21:40 »
Topic eens bij gelezen ...  :wiggleyes:
Fantastisch, wat een prachtige kist. :thumbsup:
Blij dat ik hier in het verleden al aantal keer heb mogen in passagieren.  :exited:
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline Beemerke05

  • Trade Count: (+8)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4509
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #290 Gepost op: 11 februari 2016, 12:24:28 »
Niks zo bevredigend als een geslaagd sleutelmomentje! :thumbsup:
Soms vloeken, maar als het lukt des te beter!
Ford Fiesta 1991 waits restauration - Skoda Fabia 2001 sold - BMW E46 318d Touring sold
BMW E46 320Ci Cabrio sold - BMW E36 325i Coupé sold - BMW E46 320d Touring M-Tech crashed
BMW E36 323ti sold - BMW 320Cd Coupé M-Tech sold - BMW E39 525iA daily - BMW E46 325ti track&fun

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2944
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #291 Gepost op: 7 april 2016, 20:21:49 »
Kreeg zonet telefoon dat zijn jaarlijkse beurt (incl een nieuw setje Goodridge remleidingen, remolie, diff olie, bakolie, etc, gewoon heel den bataklang deze keer) gedaan is en dat hij helemaal klaar is voor het nieuwe seizoen. Ik heb hem zo gemist dit jaar al, maar eindelijk is het batstijd >:D Laat de ritjes, eifeltripjes en meetinkjes (heel selectief dit jaar) maar komen! FUCK YEAH EINDELIJK DAMN IK KAN NI WACHTEN DA WERD TIJD :exited: :exited: :exited: :exited: :exited:

Offline Jables

  • Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6701
  • Do. Or do not. There is no try.
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #292 Gepost op: 7 april 2016, 20:43:15 »
Tof om te zien dat deze op BB blijft.
Lekker hok.
En nu snel terug die witte wielen eronder...




Ik had het begin van dit topic niet opnieuw moeten lezen   :censor:
2011 Volvo V70 D3

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2944
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #293 Gepost op: 8 april 2016, 08:21:51 »
Toen stonden der veel schoonder plakken op :-\

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2944
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #294 Gepost op: 9 april 2016, 16:58:22 »
It's back baby!! 8) Olie, diff olie, bakolie, Goodridge stalen remleidingen, remvloeistof, blokken ff gereinigd want ze waren nog goed (waar is den tijd van een setje per jaar, thank god dat dat voorbij is), de slang van de gasklep (luchtaanzuigslang) was stuk, had ik nog niet gezien, maar was gewoon verduurd vanwege ouderdom, dus nieuwe erop. Ik merk iets betere gasrespons en hij trekt ietsjes beter, dus het zal heel traag zo gekomen zijn, te traag om het zelf te merken. Verder zijn de kleppen gesteld, en EINDELIJK is de olieniveausensor vervangen. Heel raar zicht nu, want daardoor brandt dat Motoröl lampje niet meer en staat er niet meer heel de tijd Inspection, wat beide al zo was sinds de dag van aankoop ;D Eeeeeeen: ik heb eens een compressietest laten doen! Tussen de 10-12 bar, dik in orde dus. Den deze is content! :thumbsup: Eindelijk klaar voor het nieuwe seizoen, het werd tijd! :exited:



Offline Bananenman

  • Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10904
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #295 Gepost op: 10 april 2016, 22:34:43 »
 :thumbsup:

Offline Nostra

  • Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 8545
  • G-Sense Driver
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #296 Gepost op: 14 april 2016, 13:59:39 »
Dik vinox!
Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
Porsche Cayman 987 or Lotus Elise S2???

Offline Jables

  • Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6701
  • Do. Or do not. There is no try.
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #297 Gepost op: 19 april 2016, 20:04:42 »
Dju he...eigenlijk heb ik toch gevoel voor design he :D
Keteltje <3

I'll be back...

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

2011 Volvo V70 D3

Offline ADR

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1830
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #298 Gepost op: 19 april 2016, 21:38:26 »
Deze E28 waardeert daar de wooninfrastructuur heel hard op.  :thumbsup:

Offline Chasingdreams.be

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3836
    • Chasing Dreams
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #299 Gepost op: 19 april 2016, 22:46:56 »
Heel erg dikke slee dit. Jealousy!
Chasing Dreams - Automotive Auctions

Follow us on Instagram: https://www.instagram.com/chasingdreams.be/