Well well well, weer even geleden, tijd voor een update. Serieus wat hoofdpijn gehad ivm Gandalf de voorbije weken, maar ook ERG veel geleerd. Na het bougieakkefietje moest ik nog een rammelende uitlaat fixen. Dat was vijf minuten werk met een dopje, flens zat los. Easy peasy. Maar dan, en dat zat er eigenlijk al veel langer, merkte ik een akelig geluid dat vroeger een tsjirpje was, maar nu een klingelklangelrammel aka niet gezond. Ik dacht eerst nog da's die uitlaat, maar het zat vanvoor. Conclusie: lager waterpomp naar de genou. FINE. Weer aan het sleutelen. Goddammit. Ff getwijfeld, ga ik dit zelf doen? Dit is toch al iets anders dan een bougie hè. Maar mijne maat heeft mij overtuigd, we gaan da zelf doen.
Pomp besteld, ook ineens nieuw bougies aangezien ik de vorige niet vervangen heb, enkel gereinigd. Pomp toegekomen, lang wachten want mijne maat kon pas een week later, en dan aan het sleutelen. Ze zeggen altijd "in oude motorruimtes had ge altijd veel meer plaats" en "aan oude auto's kon je altijd makkelijk overal aan". ZEVER, GEZEVER!

Vooral die onderste bout van de dynamo is een TRUT als ge geen brug hebt. Soit, all is well, pomp eraf, nieuw pomp erop, alles terug aangesloten, opgevangen koelvloeistof + een paar liter verse der terug ingemikt, DONE. Bougies vervangen, de vorige bijgehouden als reserve, en dan nog een kleine mod gedaan na een gesprek met iemand die zei "hey, uw vin blaast de verkeerde kant op". Ikke verbaasd, maar ik neem het aan van die kerel na ff "logisch nadenken", en ik denk er verder niet bij na, ik draai ze gewoon om. Gestart, pomp draait, water gaat rond, awesome.
Naar huis gereden, nog geen 10km, thuisgekomen met temp in het rood. FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU. Ok, wat heb ik verkeerd gedaan... Getest, nagekeken, nog getest, gekeken of er lucht in zat via bout op het thermostaathuis, gekeken of er lucht in zat via de radiatorslang bijvullen, tot het eruit loopt, radiatorslang terug bevestigd, dop van het expansievat, starten, geen bubbelkes, nul komma nul. Motor werd ook niet overdreven warm. What the actual motherfuck G-man, you screwing with me here? Vraag gesteld op E28forum "ik wil u niet bang maken maar die dansende temperatuurnaald, het oplopen van de temp, na het vervangen van de waterpomp, ge hebt niet goed ontlucht, dat lijkt een kapotte koppakking" klonk het.

*paniek* Ik gaf het op, ik was er helemaal klaar mee zoals ze dat hier zeggen.
Naar mijne garagist gedaan, die moest lachen, maar hij vond het chapeau da'k het op z'n minst allemaal probeer. Krijg ik een telefoontje den dag erop "hey, welke pippo heeft u gezegd dat ge uw vin moest omdraaien?" Euuuuuuuuh

Ik wijt het aan mezelf, niemand kan mij zeggen wat ik moet doen, niemand heeft mij dertoe gedwongen, enkel duvelkes op mijne schouder doen dat. Ik moet leren nadenken. Logica gebruiken. Dingen tekenen. Nu heb ik dat eens op papier gezet, NATUURLIJK blies die juist. Plus dan het feit dat ik aan
@Frits zijn skills twijfelde op die manier, want hij heeft dat ding erop gezet. Diepe schaam, maar wel mijn lesje geleerd. Hij heeft wel ontdekt dat de vin wat te vroeg aansloeg, dus hij heeft dat wat bijgesteld. Anyway, problem solved!!!

Dan moest hij nog door de APK, die doet de garage zelf hier, maar hij heeft wel een krikpunt ontdekt waar de afmelder van de APK over zou vallen, zat helemaal doorgeroest. Gefixt, gelast, zo goed als nieuw. Ook vond hij een paar slechte uitlaatrubbers en dat de uitlaat wat scheef zat op de ophangingspunten, waarschijnlijk van't batsen wa trekken gehad ergens, shit happens. APK op de valreep er nog door gisteren qua tijd, en ik kon hem EINDELIJK gaan ophalen. Wat een fijn weerzien was het. Na in totaal een maand gedoe na mijn fantastische roadtrip naar de Nordschleife was ik eindelijk herenigd met mijne makker. Het ritje terug was eentje van metertje kijken maar het was er ook eentje van inhalen, de redline opzoeken, glimlachen van oor tot oor dat mijn kaken er nu nog pijn van doen.
Ik heb ook besloten om een mod terug te draaien. Hier zullen mss veel mensen over vallen, maar ik vind het beter zo. Ik ga terug mijn ACT's steken. Ik vind het wit op wit eigenlijk iets té om altijd mee te rijden. Lekker bling bling voor een trackday of iets dergelijks, dus af en toe steek ik ze nog wel eens terug, maar ik vind de ACT's beter zitten in de kassen, lekker afsteken zoals alle racevelgen dat indertijd deden in de DTM en op de CSL tegen dat wit met de ///M striping, en ze zijn periodiek correcter. Kort samengevat, een veel betere set voor onder die kar. Twee KU36's besteld ('k had er nog twee goei), die komen er binnenkort op.
En dan 27 september deze doen, hier kijk ik HEEL erg naar uit!
http://www.seasondrive.nl/