Na de Ringtrip heel de week lopen stressen over Gandalf, wat zou dat probleem zijn waardoor hij op vijf cylinders loopt?
Mijne makker was afgekomen met een set dopsleutels en wat basismateriaal en ik was de koperpasta al gaan halen. Hij heeft wat gedaan om te laten zien, daarna mocht ik het zelf doen. Ik had woensdag al alles proper gemaakt, de bougiekabels eraf, eerste bougie eruit en ik had prijs. Helemaal onder den olieprut. Dan de luchtfilterbak gedemonteerd (want die zat in de weg voor de andere bougies), die bak ook gekuisd aangezien ik er dan toch in zat, en de andere ook gecheckt. Enkel die eerste (het dichtst bij het oliebijvulgat) zat onder de olie, de rest had gewoon mooie burnmarks. Bougies er terug in, kabels erop, slangetje gefixt naar het koelwateroverloopvat, daar zat een haarscheurtje in, luchtfilterbak er terug op, kap dicht en rijden.
Bij het starten viel het al op, iedereen is terug thuis onder de kap zoals hij het zei

Ook bij het warmrijden draaide alles smooth, gaan tanken want na de rit naar huis op vijf was de tank leeg geraakt, en dan een ritje gaan doen met wat meer gas erop... De power is terug, het beest leeft!!!!! HEEL tevreden naar huis gereden.
Het is een beetje raar mss van met zo'n auto te rijden en dit heel wat te vinden, maar ik heb het nooit ergens van meegekregen dus sleutelen was mij heel erg vreemd. Maar sinds ik Gandalf heb ben ik meer en meer beginnen zelf doen. Gewoon kalm, goed informeren en desnoods zelfs filmkes bekijken en ge komt al een heel end. En zo gaan we stapje per stapje verder hè. Wie weet doe ik ooit mijn eigen engineswap

Het gevoel van geld bespaard te hebben, maar vooral van zelf de mouwen opstropen en zoeken naar het probleem, het oplossen en daar van de vruchten plukken tijdens een testritje, ik denk dat ik weet waarom wij petrolheads dat zo leuk vinden.
Op naar het volgende, de uitlaat rammelt. Daar zal ik vast zelf ni veel aan kunnen doen (want geen brug), en daar moet mss aan gelast worden. Dus ff langs de gebruikelijke garage en hij kan er weer tegen! Dit krijgt hoedanook vervolg, ik ga mij zo snel mogelijk een dopsetje kopen. MET bougiesleutel