Auteur Topic:  1987 - E28 - ///M535i - Gandalf  (gelezen 47526 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2934
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #150 Gepost op: 23 juni 2014, 20:40:40 »
Gandalf en ik zullen op de Sharknose Meet jammer genoeg niet aanwezig zijn vanwege wat vermoedelijk een kapotte opvoerpomp is. Liever dat eerst regelen dan risico's nemen. Ach, meetings en ritjes genoeg hè :)

Offline stoffie

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2166
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #151 Gepost op: 23 juni 2014, 20:51:30 »
Spijtig. Da's toch op kwartiertje vervangen? Heb die van mij ook zelf gedaan enkele jaren geleden. Je bedoelt toch de pomp in de tank?

Wat zijn de symptomen?

Sent from my C5503 using Tapatalk


Online Laurent1602

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3930
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #152 Gepost op: 23 juni 2014, 21:17:28 »
Mocht het toch nog gefixt raken op tijd, zeker nog welkom hé! ;)

Online b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10292
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #153 Gepost op: 23 juni 2014, 22:46:08 »
2 weken voor een opvoerpomp te vervangen ... dat zou toch moeten lukken he.  :D

Offline stoffie

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2166
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #154 Gepost op: 23 juni 2014, 23:11:04 »
Dat dacht ik ook, tenzij het ingewikkelder natuurlijk.

Sent from my C5503 using Tapatalk


Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2934
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #155 Gepost op: 23 juni 2014, 23:21:34 »
't Is eerder om budgetaire redenen dat het ff niet gaat ;) En 't feit dat ik niet weet hoe da moet helpt ook ni :) Maar we fixen da wel.

Offline Ashimal

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 516
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #156 Gepost op: 24 juni 2014, 15:22:20 »
Echt VET!!  :thumbsup:
Effe off-topic ;) Gij kent de gasten van ACG ofwa?
Kga daar altijd voor mijn onderhoud... toffe gast den Frank! :)


More

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2934
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #157 Gepost op: 24 juni 2014, 16:30:33 »
Da zijn nog stikkers van de Jables hier op 't forum ;D

Ff serieus gasten, gelle zegt een kwartierke? Hebde daar geen brug voor nodig dan? Ik zou nog ni weten hoe eraan te beginnen... Mss tijd om eindelijk die Haynes boek is vast te pakken die stof ligt te vangen ;D Ik ben gewoon zo bang iets verkeerd te doen...

Anyway Stoffie: de symptomen doen zich enkel voor bij vollast in tweede in de hogere toeren. Door zijn eerste sleurt hij vlot, maar in tweede houdt hij op hogere toeren 1, soms zelfs 2 keer precies alles in, alsof de brandstoftoevoer gewoon ff wegsnijdt. In alle andere versnellingen doet hij het niet.

Online b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10292
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #158 Gepost op: 24 juni 2014, 16:41:43 »
Anyway Stoffie: de symptomen doen zich enkel voor bij vollast in tweede in de hogere toeren. Door zijn eerste sleurt hij vlot, maar in tweede houdt hij op hogere toeren 1, soms zelfs 2 keer precies alles in, alsof de brandstoftoevoer gewoon ff wegsnijdt. In alle andere versnellingen doet hij het niet.
Exact dit symptoom had mijn E12 (wat eigenlijk een E28 M535i was) ook, maar enkel als de tank op minder dan 20L stond. Ook bij stevig bochtenwerk durfde hij dan even dood vallen.
De verklaring die ik voor mezelf bedacht heb, en nooit geweten wat ik eraan kon doen was dat de benzine in de tank ergens in één hoek plakte waardoor de aanzuiging even droog kwam. Ik weet dat in een benzintank een soort kommetje zit dat altijd hoort vol te blijven zodat de opvoerpomp nooit droog komt te staan. En toch.

Als toch de opvoerpomp moet vervangen worden, daarvoor moet je helemaal niet onder de auto zijn. De pomp zit in de tank en kan je bereiken door in de kofferbodem een deksel weg te nemen dat toegang geeft tot de aansluiting van de tank en ook de pomp.

( Om een slimme voor te zijn ... ik weet dat er onder de auto NOG een pomp zit  ;) )

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2934
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #159 Gepost op: 24 juni 2014, 17:04:40 »
Hmm dat ga ik dan toch eens bekijken. De tank staat idd onder de 20 ;D Blijkt een probleem te zijn dat wel vrij vaak voorkomt zeggen de mannen op 't E28 forum, en valt meestal op te lossen met het vervangen van die pomp. Of zou ik verder nog iets nodig hebben van darmpjes oid? Ik heb ze gevonden hier vlakbij bij Schmiedmann denk ik, mss toch maar overwegen om het zelf te doen dan... :wiggleyes: Merci voor de hulp, superchill dat ik hier toch weer met raad en daad word bijgestaan :)

Offline stoffie

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2166
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #160 Gepost op: 24 juni 2014, 17:11:45 »
Had soortgelijke problemen, inhouden bij goed doortrekken in 1ste en 2de. Na vervangen nooit meer voorgehad.

Bij controle draaide de pomp inderdaad ook niet meer bij mij. Stekker was ook kapot en de aansluitingen gecorrodeerd (waterlek in koffer en een batterijbak vlakbij in een M6). Na vervangen (mits nodige voorzorgen, het is wel in een benzinetank dat je iets gaat plaatsen dus opletten voor vonken etc), hoorde je die mooi zoemen.

Was niet zo super goedkoop, maar ik heb wel in 1 keer ook de vlotter vervangen. Niet vergeten de o-ringen te vernieuwen!!!

Alleszins wel de moeite om te kijken of het aan de pomp ligt, en er geen stekkertje los zit of iets dergelijks, of er stroom op de stekker toekomt etc.

P.S. Weet niet hoe dat bij een E28 zit, maar bij mijn E24 heb ik wel de benzineleidingetjes die op die pomp zitten vastgebonden met een koordjes omdat die de neiging hadden om weg te kruipen van die opening.

Als je tank vol is merk je daar inderdaad weinig van, maar naarmate die leger komt, begint de inline pomp onderaan de auto hoorbaar meer lawaai te maken omdat die caviteert.

Dus, nieuwe kopen indien duidelijk is dat ze niet meer werkt, effe aan b_ken vragen hoe dat precies zit in een E28, paar boutjes los, nieuw er in, aansluiten, en gaan!
« Laatst bewerkt op: 24 juni 2014, 17:16:34 door stoffie »

Online b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10292
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #161 Gepost op: 24 juni 2014, 17:20:01 »
Mijn pompen zoemden erop los, beiden. Nu ... dat is nog niet altijd een garantie dat ze nog voldoende debiet pompen, dus misschien had het bij mij ook geholpen om daar eens een nieuwe te zetten.

Toch blijf ik het raar vinden dat het enkel in 1e & 2e is en bij bochten. In 3e, 4e en 5e is er mogelijk nog meer debiet brandstof nodig en dan bleef hij wel gaan. Enigste verschil dat ik kon verzinnen zijn de G-krachten, en dus de plaats van de benzine in de tank. En als die niet meer rond de pomp zit dan kan die ook niet meer pompen, nieuw of niet.  :thinking:

Er zal geen verschil zijn in montage en dus werkwijze bij het vervangen tussen een E24 type 2 en een E28.
« Laatst bewerkt op: 24 juni 2014, 17:22:17 door b_ken »

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2934
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #162 Gepost op: 24 juni 2014, 21:40:07 »
Check! Moesten er meer vragen volgen hoorde mij wel ;D

Online Laurent1602

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3930
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #163 Gepost op: 24 juni 2014, 22:26:40 »
Mocht het gefixt geraken voor de SNT, je hebt de procedure al op mail om je inschrijving terug te bevestigen hé ;D

Offline bt.

  • Trade Count: (+2)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 527
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #164 Gepost op: 10 juli 2014, 14:42:12 »
Gandalf geniet opkomende roem op het internationale front!  :exited:

En zoals dat dan gaat met gossip, gaat de waarheid onderweg ergens verloren  ;D

http://instagram.com/ilovebimmers
'79 BMW 635CSi
'99 BMW 328i - Slunse
'71 Peugeot 504 Cabriolet
'76 Jaguar XJ-C 4.2

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2934
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #165 Gepost op: 26 juli 2014, 14:12:06 »
Holy shizzle bt, uw berichtje hierboven heb ik helemaal gemist blijkbaar, just is gaan kijken, zo cool! :exited:

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2934
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #166 Gepost op: 5 augustus 2014, 09:51:29 »
Ondertussen een beetje bekeken hoe we het inschrijven hier gaan aanpakken, want hoe interessant oldies zijn in BE, hier in NL  is 't allemaal andere kak.

Hier moogde met oldtimers ni rijden van 1 december tot 28 en moete echt oppassen als ge ne wat degelijkeren auto koopt, want ze taxeren hier per gewicht! Bizar systeem, maar het zal zijn redenen wel hebben zeker. Mooi als ge met ne E30 met V10 blok erin wilt rondrijden, want hier kan het :D

DUS, wij gaan hier kijken naar een klein ottoke voor het dagelijkse verkeer, een Polo oid, sowieso iets Duits. Beetje opties erop en ge hebt leuk dagelijks vervoer, zelfs voor langere ritten naar het kikkervaderlandje voor een familiebezoek :)

Belangrijkste van dit verhaal: Gandalf zal serieus minder gebruikt worden voor dingen waarvoor hij eigenlijk niet dient. Ik had hem indertijd gekocht omdat ik een firmawagen had, nu zal ik zelf iets moeten voorzien om zijn lange leven te garanderen :)

Offline Zaskar

  • Premium Member
  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 1317
  • I am getting older but I refuse to grow up
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #167 Gepost op: 5 augustus 2014, 16:28:27 »
Kunde Gandalf niet gewoon op Belgische oldtimer platen laten rond rijden in Nederland?
Daily: Benz C205 220d 
Weekend: F87 M2 LCI + fun Suzuki GSX-R1000 K8
F11 520d(Sold) -MK7 GTI PP(Sold) -E82 135i(sold)-E36 M3 EVO (sold)
I am getting older but I refuse to grow up

Online GeoBem007

  • Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6184
    • @hertgoan
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #168 Gepost op: 5 augustus 2014, 16:36:18 »
Kunde Gandalf niet gewoon op Belgische oldtimer platen laten rond rijden in Nederland?

Dan moet den auto ingeschreven worden op een Belgisch adres... Als hij niet meer in België woont is dat in principe niet legaal :P

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2934
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #169 Gepost op: 5 augustus 2014, 17:49:40 »
Indendraad :)

Offline RubenV

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4654
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #170 Gepost op: 5 augustus 2014, 18:54:19 »
Ondertussen een beetje bekeken hoe we het inschrijven hier gaan aanpakken, want hoe interessant oldies zijn in BE, hier in NL  is 't allemaal andere kak.

Hier moogde met oldtimers ni rijden van 1 december tot 28 en moete echt oppassen als ge ne wat degelijkeren auto koopt, want ze taxeren hier per gewicht! Bizar systeem, maar het zal zijn redenen wel hebben zeker. Mooi als ge met ne E30 met V10 blok erin wilt rondrijden, want hier kan het :D

DUS, wij gaan hier kijken naar een klein ottoke voor het dagelijkse verkeer, een Polo oid, sowieso iets Duits. Beetje opties erop en ge hebt leuk dagelijks vervoer, zelfs voor langere ritten naar het kikkervaderlandje voor een familiebezoek :)

Belangrijkste van dit verhaal: Gandalf zal serieus minder gebruikt worden voor dingen waarvoor hij eigenlijk niet dient. Ik had hem indertijd gekocht omdat ik een firmawagen had, nu zal ik zelf iets moeten voorzien om zijn lange leven te garanderen :)
Valt best mee, mijn vriend doet het nu ook zo (woont ook in NL).
Een simpele Suzuki Alto voor dagelijks verkeer en een Mercedes 500 SEL voor in't weekend. Tov België kost dat maandelijks niets...

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2934
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #171 Gepost op: 12 augustus 2014, 14:53:32 »
Net gaan aanmelden bij de RDW, blijkt dat G ooit al in NL is ingeschreven van 1996-2008! :thinking: Joris wist dit ook niet (kon ook niet), echt straffen toebak. Soit, geen ramp natuurlijk, ware het niet dat er dan ineens ook daar een keuring gebeurt en ik dus mag terugkomen voor een aantal puntjes, waarvan het ergste het feit dat de luchthapper die Joris zo mooi achter het rechter grootlicht heeft gestoken eruit moet... Nog eens uitzoeken hoe dat zit. Op zich geen ramp, het gaat me niet storen, maar het komt er maar weer bij hè, qua kosten zal die opvoerpomp dan weer wat langer moeten wachten. Ook geen ramp, wat vaker tanken dan maar ^-^

Zowel de keurder als de dame achter de balie hebben echter beiden hun uiterste best gedaan om voor ons zo min mogelijk geloop te veroorzaken, echt knap hoe ze hier met je meedenken. Bij de keuring in België heb ik zo't gevoel dat het allemaal niet zo vlot zou gegaan zijn :)

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2934
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #172 Gepost op: 26 augustus 2014, 14:50:49 »
Update! Raam gefixt (bleef niet omhoog), rechter grootlicht terug gestoken (moet voor de APK in NL en ik vind het om eerlijk te zijn VEEL mooier zo!), claxon gefixt, rechter mistlicht voor gefixt, deursluitingen afgesteld, handremkabel aangespannen en batterij vastgezet (ook ivm APK). Nu nog de sproeiers en de opvoerpomp en hij is weer tiptop in orde!!! Happy times! :exited:

Offline stoffie

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2166
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #173 Gepost op: 26 augustus 2014, 15:22:51 »
Nice! Maar is die opvoerpomp nu nog niet gefixed ?  >:D

Wat bedoel je met sproeiers ? Injectoren ? Die Bosch injectoren kan je in principe perfect reinigen. http://www.asnu.de/home.html is hier top voor!

Online dadoke

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 12813
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #174 Gepost op: 26 augustus 2014, 15:29:02 »
Is idd een beter zicht met de 2 grootlichten ...  :thumbsup:

Offline Dragon

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2532
    • Frituur 't draakje
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #175 Gepost op: 26 augustus 2014, 15:39:44 »
Idd welke worst heeft die er dan ook uitgehaald :gayfight: :wiggleyes:
Bmw E34 M5 1989 "verkocht - Bmw E34 M5 1991 "verkocht" - Bmw E60 M5" Verkocht" - Bmw E36M3 "verkocht" - Bmw 1m Coupé "verkocht"
Bmw F21 118d 190pk 438Nm "Nestor"verkocht
 Bmw E91 335i Touring "Olaf" 361pk  541Nm "verkocht" - Bmw E39 525d touring "Rudolph" sold
  Renault Kangoo 19d !!!!!!!!!!
2012 Bmw 525 xd touring
https://www.facebook.com/tdraakje/

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2934
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #176 Gepost op: 26 augustus 2014, 17:21:22 »
Lol :D Die pomp ligt er idd nog niet in nee... ;D 't Is ff crisis, dus we zien gewoon dat de tank vol genoeg blijft voorlopig, eerst hier deftig op platen krijgen. ;)

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2934
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf The White
« Reactie #177 Gepost op: 2 oktober 2014, 15:41:33 »
1up! Ondertussen staat hij mooi geregistreerd in NL bij de RDW, heeft hij een spiksplinternieuwe 74aH Bosch batterij en heb ik gisteren met Dasty (omg dat spul heerst) de motorruimte eens onder handen genomen. Geen concoursstaat, omdat dat voor mij echt niet hoeft, maar genoeg dat ik er zelf heel tevreden over ben!

Offline vinox

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2934
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #178 Gepost op: 26 oktober 2014, 22:15:26 »
Upgrade time! Allez, ge kunt het ook als een downgrade bekijken natuurlijk :P Reden dat ik de middenconsole teruggeplaatst heb was eigenlijk om een pookhoes te kunnen plaatsen omwille van het luide versnellingsbakgeluid (aka "tsjikketsjikketsjikketsjikke" als een trein). Bonus is dat het er eigenlijk per ongeluk beter uit ziet dan ervoor, dat ik mijn portefeuille niet meer in de deur moet rammen en dat mijn vrouw nu, ook met vierpuntsgordels, aan de ruitenschakelaar kan ;D Maar het belangrijkste: het geluid is een PAK gedempter nu. I'm VERY happy with this one!
« Laatst bewerkt op: 26 oktober 2014, 22:17:40 door vinox »

Online Laurent1602

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3930
Re: 1987 - E28 - ///M535i - Gandalf
« Reactie #179 Gepost op: 26 oktober 2014, 22:53:45 »
Zou ik ook doen denk ik, de versnellingsbak is niet wat je wilt horen in zo'n auto :D