Auteur Topic:  1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily  (gelezen 28902 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10108
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #60 Gepost op: 13 januari 2015, 23:41:29 »
Krijgt alles wat ie nodig heeft  :thumbsup:

Offline stoffie

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2132
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #61 Gepost op: 14 januari 2015, 00:45:29 »
Zoals op AF gemeld zou ik de air flow meter zeker eens checken op versleten koolstof baantjes. Zou een verklaring kunnen zijn voor rare toerental fenomenen en andere willekeurige rariteiten.

Offline bmw e12 e21

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1173
  • SHARK ATTACK!
    • 1980 - e12 - M535i
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #62 Gepost op: 14 januari 2015, 11:47:55 »
Dat heb je mooi opgelost! :thumbsup:
MIJN e12  M535i  -  218pk   
MIJN e21  323i edition S ´´RUN OUT´´  - 143pk
BMW  e21  315  -  75pk

Offline Andy

  • Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 751
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #63 Gepost op: 14 januari 2015, 22:49:22 »
 :thumbsup: opgelost, altijd plezant om een gedetaileerd verslagje ervan te lezen en hierdoor zelf iets bij te leren.
Nu hopelijk eerst weer wat kms afmalen vooralleer het volgende probleem daar is  ;)

1999 E46 316i stahlblau -> geprakt - 2002 E46 320ci topasblauw -> verkocht - 2006 E87 116i M-pakket titansilber -> verkocht - 2008 E91 335i M-pakket alpinweiss -> daily/fun - 1990 E30 (325i) lagunagroen -> verkocht - 1978 E21 316 pastellblau -> verkocht - 1993 E36 325i sedan -> 100% track  - 2009 R56 COOPER S horizon blue -> fun & voor madam

Offline Tito

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1263
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #64 Gepost op: 16 januari 2015, 19:55:02 »
 :respekt: voor alle werkzaamheden! Deze wordt echt wel gesoigneerd :thumbsup:

Groeten,
Kristof.

Offline Philippe6

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 417
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #65 Gepost op: 16 januari 2015, 22:58:24 »
Krijgt alles wat ie nodig heeft  :thumbsup:

En meer zelfs..  :-[

:thumbsup: opgelost, altijd plezant om een gedetaileerd verslagje ervan te lezen en hierdoor zelf iets bij te leren.
Nu hopelijk eerst weer wat kms afmalen vooralleer het volgende probleem daar is  ;)



Inderdaad! En wat profiteren van de huidige gasprijzen, 26ct/liter!

:respekt: voor alle werkzaamheden! Deze wordt echt wel gesoigneerd :thumbsup:

Groeten,
Kristof.

We doen ons best!  ;D

Offline Philippe6

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 417
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #66 Gepost op: 18 januari 2015, 21:26:26 »
Ivm het slechter stationair draaien van de motor;

Deze middag een test gedaan op koude motor.
Motor gestart en als ik dan herhaaldelijk kort gas geef aan het gasklephuis en gas los, begint de motor snel te stotteren en in te houden.
Als ik hetzelfde doe met de stekker van de AFM () losgekoppeld, reageert de motor veel sneller/beter en stottert ie niet meer!

-> Moet toch een probleem met de AFM zijn dan?
Best wel eerst een 2ehands zoeken vooraleer ik aan de mijne begin te prullen.  :P


Daarna een ritje gemaakt, samen met Wogo van het forum. Wat foto's van onderweg, met dank aan Wogo!  :tumbsup:















« Laatst bewerkt op: 11 juli 2017, 21:14:51 door Philippe6 »

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10108
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #67 Gepost op: 18 januari 2015, 21:33:54 »
Begint wel te ruiken naar een slechte lucht debiet meter. Als je naar Alken komt kunnen we wel eens ene van een E24 erop zetten. Misschien wel eerst eens uitzoeken of dat dezelfde is met dezelfde stekker etc.

Verder ... throwing star deksels zoeken.  :P

Offline Philippe6

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 417
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #68 Gepost op: 18 januari 2015, 21:50:22 »
Begint wel te ruiken naar een slechte lucht debiet meter. Als je naar Alken komt kunnen we wel eens ene van een E24 erop zetten. Misschien wel eerst eens uitzoeken of dat dezelfde is met dezelfde stekker etc.

Verder ... throwing star deksels zoeken.  :P


Merci voor het voorstel!  :thumbsup:

http://bmwfans.info/parts-catalog/E34-Sedan/Europe/535i-M30/L-M/apr1988/browse/fuel_preparation_system/volume_air_flow_sensor/

Deze steekt op mijn E34 maar het zou me nix verbazen moest een E24 een andere hebben, luchtinlaat is ook anders..
Moest je zo een hebben liggen, mag je het altijd laten weten voor eens te testen.


Ik ben rustig op zoek naar turbines / throwing stars maar zijn vrij zeldzaam en geprijsd.
Moest je er toch ooit tegenkomen voor een deftige prijs, let me know!  :)
Nu voor in de winter is deze velg perfect gezien het zwarte hart.

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10108
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #69 Gepost op: 18 januari 2015, 22:00:35 »
Toch wel kans dat het uitwisselbaar is. Als ik het nummer ingeef op real OEM komt er dit:

Onderdeel 13627547981 (Vervangen luchthoeveelheidsm.) is gevonden voor de volgende voertuigen:
E23: Details over E23
E23 735i Sedan, Europa

E24: Details over E24
E24 635CSi coupe, Europa

E28: Details over E28
E28 535i Sedan, Europa
E28 M535i Sedan, Europa

E30: Details over E30
E30 M3 2 doors, Europa

E32: Details over E32
E32 730i Sedan, Europa
E32 730iL Sedan, Europa
E32 735i Sedan, Europa
E32 735iL Sedan, Europa

E34: Details over E34
E34 530i Sedan, Europa
E34 535i Sedan, Europa

Offline Low Budget

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2098
  • Waarom
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #70 Gepost op: 18 januari 2015, 22:08:00 »
En anders heb ik ook nog wel eentje van een E32 730i en woon 10min van Alken af.
Maar had op ook op real oem gekeken en zou de E24 geen probleem mogen zijn.

MVG
Low Budget

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10108
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #71 Gepost op: 18 januari 2015, 22:10:51 »
E32 730i moet volgens mijn lijst even goed passen.
En voor alle duidelijkheid ... mijne is enkel voor te testen, is niet te koop.  ;)

Offline Low Budget

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2098
  • Waarom
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #72 Gepost op: 18 januari 2015, 22:20:20 »
@b_ken : mijn is ook niet te koop, op stock voor als de mijne het moest begeven, zijn kostelijke onderdelen  :wow:

MVG
Low Budget

Offline stoffie

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2132
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #73 Gepost op: 19 januari 2015, 06:51:30 »
Dacht wel dat jullie philippe6 zouden kunnen helpen met diagnose. Heb die van mij drie jaar geleden meer dan 900 euro betaald, maar die prijzen durven nogal variëren.

Kan natuurlijk nog wel wat anders zijn want gaat de ecu bij ontbreken van sensor input niet in een soort noodloop/default modus?

Offline bmw e12 e21

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1173
  • SHARK ATTACK!
    • 1980 - e12 - M535i
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2015, 08:58:58 door bmw e12 e21 »
MIJN e12  M535i  -  218pk   
MIJN e21  323i edition S ´´RUN OUT´´  - 143pk
BMW  e21  315  -  75pk

Offline Philippe6

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 417
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #75 Gepost op: 19 januari 2015, 10:14:04 »
Merci mannen!  :thumbsup: Een 2e hands vinden zal dus geen probleem zijn.

Had wel graag eerst eentje getest vooraleer een te kopen.. Werk in Genk dus Alken is goed haalbaar na het werk.  ;D

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10108
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #76 Gepost op: 19 januari 2015, 15:27:41 »
Kom gerust eens af om te testen. PM'ed.

Offline Low Budget

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2098
  • Waarom
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #77 Gepost op: 22 januari 2015, 17:00:23 »
Heb mijn koudstart gefilmd met een kodak, filmpje is 100mb, weet enkel niet hoe dit op BB te krijgen  :iono:

MVG
Low Budget

Offline Philippe6

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 417
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #78 Gepost op: 25 januari 2015, 22:32:14 »
Kom gerust eens af om te testen. PM'ed.

Merci voor je tijd / moeite om mijn AFM om te wisselen met één van jouw E24's!  :thumbsup:

We hebben gemerkt dat mijn 535i nog veel slechter bolt op een AFW van een E24.
Blijkbaar zit er nog verschil tussen de AFM's onderling, de spiraalveren hebben een andere veerconstante.
De spiraalveer van een AFM van een E24 gaat veel stroever waardoor de luchtklep minder ver opent en er dus ook te weinig benzine in de cilinders wordt gespoten. Hierdoor houdt de motor super hard in bij het gas geven!

Gisteren mijn originele ECU terug gestoken, had deze vervangen door eentje van een E34 535ia met M1.2 terwijl mijne M1.1 is.
De motor draait nu al terug stabieler en valt bijna niet meer te ver terug in toeren!
Maar toch blijven er zich rariteiten voordoen die me doen vermoeden dat mijn AFM niet meer 100% in orde is.

Heb mijn koudstart gefilmd met een kodak, filmpje is 100mb, weet enkel niet hoe dit op BB te krijgen  :iono:

MVG
Low Budget

Via youtube?


Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10108
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #79 Gepost op: 25 januari 2015, 22:40:39 »
Graag gedaan en als ik nog ooit iets kan doen ....

Mits de veer bij te regelen zou hij waarschijnlijk wel "passend" gemaakt kunnen worden maar dan heb je een A/F ratio meter nodig om te meten wat je aan het doen bent. Eigenlijk geen gek idee om daar nu al eens mee te meten. Dan weet je tenminste al of hij te rijk of te arm draait.

Verder ook bedankt voor het proefritje. Ondanks de motor nog niet helemaal op punt staat voel je zo dat de auto verder wel top is, en dat men eigenlijk naar rijden, windgeruis en ander geluid niet zo veel vooruitgang meer gemaakt heeft sinds een E34 van 1988.

Offline stoffie

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2132
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #80 Gepost op: 26 januari 2015, 00:19:11 »
Hadden je eigenlijk de benzinedrukregelaar als eens gecontroleerd? EDIT: blijkbaar wel.

Weet niet of deze symptomen zowel op benzine als gas zich voordoen?

Offline salva

  • Trade Count: (+3)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 864
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #81 Gepost op: 26 januari 2015, 01:08:40 »
Merci voor het voorstel!  :thumbsup:

http://bmwfans.info/parts-catalog/E34-Sedan/Europe/535i-M30/L-M/apr1988/browse/fuel_preparation_system/volume_air_flow_sensor/

Deze steekt op mijn E34 maar het zou me nix verbazen moest een E24 een andere hebben, luchtinlaat is ook anders..
Moest je zo een hebben liggen, mag je het altijd laten weten voor eens te testen.


Ik ben rustig op zoek naar turbines / throwing stars maar zijn vrij zeldzaam en geprijsd.
Moest je er toch ooit tegenkomen voor een deftige prijs, let me know!  :)
Nu voor in de winter is deze velg perfect gezien het zwarte hart.


Ik heb nog een complete en OEM set Throwing stars liggen  >:D
Gli italiano lo fanno meglio

Offline koenhen

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 388
  • e61 525d 2006- my first Beemer
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #82 Gepost op: 28 januari 2015, 22:58:36 »
Bangelijke auto vind ik.  Vroeger had ik een nonkel die er zo een had als firmawagen.  Zo is mijn liefde voor BMW begonnen....
BMW e61 2006-525d.

Offline Low Budget

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2098
  • Waarom
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #83 Gepost op: 1 februari 2015, 16:58:16 »
Gisteren aangename kennis gemaakt met eigenaar en deze wagen, ook eens plaats mogen nemen achter het stuur.  :thumbsup:

Hebben de AFM en de stappenmotor van mijn M30b30 erop gezet en bleef hetzelfde doen, dus daar is het niet te gaan zoeken.
Heb wel gemerkt dat deze eigenlijk niet goed gaat, verwachtingen van een E34 535i handbak waren veel hoger, denk dat mijn E32 730i automaat niet moet onder doen.

Hopelijk ga je meer weten als je de uitlaat eens los hangt, want er moet ergens veel meer pit in deze blok zitten, en zoveel meer rijplezier.  :exited:

Bij vertrek was het nog eens leuk om ronde koplampen in mijn achteruitkijkspiegel te hebben, is al een hele poos geleden.

MVG
Low Budget



Offline Philippe6

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 417
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #84 Gepost op: 3 februari 2015, 19:39:52 »
Gisteren aangename kennis gemaakt met eigenaar en deze wagen, ook eens plaats mogen nemen achter het stuur.  :thumbsup:
Ook bedankt voor het ritje in je E32 (eerste keer in een E32 voor mij) en mijn 535i zou inderdaad stukken sneller moeten gaan hoewel dat niet is.  ??? ???

Hebben de AFM en de stappenmotor van mijn M30b30 erop gezet en bleef hetzelfde doen, dus daar is het niet te gaan zoeken.
Heb wel gemerkt dat deze eigenlijk niet goed gaat, verwachtingen van een E34 535i handbak waren veel hoger, denk dat mijn E32 730i automaat niet moet onder doen.

Hopelijk ga je meer weten als je de uitlaat eens los hangt, want er moet ergens veel meer pit in deze blok zitten, en zoveel meer rijplezier.  :exited:

Bij vertrek was het nog eens leuk om ronde koplampen in mijn achteruitkijkspiegel te hebben, is al een hele poos geleden.

MVG
Low Budget


Idem dito!
Merci voor je tijd om de delen uit te wisselen. Nu kan ik deze ook alweer uitsluiten.  :thumbsup:

http://www.freeasestudyguides.com/catalytic-converter-overheated.html

De volgende verdachte is nu inderdaad de uitlaat, met name de katalysator.
Een dichtingen setje voor de uitlaat bestellen en de katalysator eens demonteren om te zien wat de motor dan doet.

Zo blijven we bezig..  :censor:

Offline Philippe6

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 417
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #85 Gepost op: 3 februari 2015, 19:40:59 »
Weet niet of deze symptomen zowel op benzine als gas zich voordoen?

Zowel op benzine als gas ja..

Offline bmw e12 e21

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1173
  • SHARK ATTACK!
    • 1980 - e12 - M535i
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #86 Gepost op: 3 februari 2015, 20:47:05 »
Zou je die niet kunnen leeghalen?
Je auto moet toch maar voldoen aan oude normen, nl. 3.5% CO bij stationair toerental.
Vervang anders de kat eens door een buis en kijk of het dan opgelost is.
MIJN e12  M535i  -  218pk   
MIJN e21  323i edition S ´´RUN OUT´´  - 143pk
BMW  e21  315  -  75pk

Offline Low Budget

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2098
  • Waarom
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #87 Gepost op: 3 februari 2015, 20:50:01 »
@Remy , @bmw e12 e21  ;D

Hij zit met een lambdasonde, weet dus niet als je de kat zomaar kunt weg laten, gaat de motor toch niet weten welke inspuiting/mengsel deze moet geven?

MVG
Low Budget

Offline bmw e12 e21

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1173
  • SHARK ATTACK!
    • 1980 - e12 - M535i
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #88 Gepost op: 3 februari 2015, 20:58:56 »
Daar moet toch iets aan te doen zijn. Tegeenwoordig nemen ze ook roetfilters etc weg.
De kat is idd niet goedkoop...
http://www.ebay.de/itm/AS-Katalysator-45170-/131419940864?pt=DE_Autoteile&hash=item1e993d2800
MIJN e12  M535i  -  218pk   
MIJN e21  323i edition S ´´RUN OUT´´  - 143pk
BMW  e21  315  -  75pk

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10108
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #89 Gepost op: 3 februari 2015, 21:09:05 »
Volgens mij zal die nog maar één lambda sensor hebben voor de kat. Als dit klopt kan je de kat wegnemen zonder dat de motor ECU daar iets van merkt.