Auteur Topic:  1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily  (gelezen 30354 keer)

Offline mauritsklein

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
Re: 1988 - E34 - 535I Royal Blue Metalic @LPI Daily
« Reactie #180 Gepost op: 17 oktober 2019, 08:01:36 »
Prachtige wagen en uitstekend onderhoud!  :thumbsup:

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #181 Gepost op: 17 oktober 2019, 09:13:27 »
Amai serieus onderhoud van deze wagen :thumbsup:

Offline Freke

• World Champion
« Reactie #182 Gepost op: 17 oktober 2019, 11:10:00 »
Bien soignée zou ik zeggen, ziet er na al die jaren nog steeds top uit. De E34 zijn nog bmw's uit het tijdperk dat de wagens vermits deftig onderhoud blijven bollen...
* BMW E91 320d: PPE Chipped, "20 Vossen, AP schroefkit, carbon parts ...
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline Ian

• Pole Position
  • Back 02 Basics
« Reactie #183 Gepost op: 17 oktober 2019, 11:27:10 »
Zou je 6 jaar later (indien je deze bvb niet had) nog steeds een E34 kiezen als (gelijkaardige) daily of iets recenter?
2001 BMW E39 520d Touring - 1973 BMW E10 1602 - (en nog een paar Benzen)
1990 BMW E30 320i Touring (Verkocht) - 1990 BMW E30 318is (Verkocht) - 1983 BMW E30 320i (Verkocht) - 1986 BMW E30 316 (Verkocht)

Offline bhpaddict

• World Champion
« Reactie #184 Gepost op: 17 oktober 2019, 12:13:55 »
Stevige update.  :thumbsup:
E32 '92 740i zilvergrijs shadowline "Raceseven" (daily) - E32 '92 740i brokaatrood "Brokaatje" - E34 '95 540i Touring arcticgrijs 6-speed "El Ultimo" - E34 '92 525i Touring lazuurblauw "Hooligan" - E34 '95 525TDS Touring arctic grijs "toerstoof" - BMW Multitrailer wit "The Bubble" - DODGE RAM SRT-10 '06 "Diceros"

Offline -Laurens-

• World Champion
« Reactie #185 Gepost op: 17 oktober 2019, 13:56:55 »
Mooi om te zien hoe goed je deze 535 onderhoudt
2013 BMW f30 320d M Sport
1994 BMW e36 318is/4 ClassII (Procar)

Online beemerbuddy

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #186 Gepost op: 17 oktober 2019, 15:28:49 »
Hé Philippe, wat heb je sinds de vorige update toch allemaal uitgespookt, zeg... Je hebt er potverdikke bijna een nieuwe van gemaakt !!  :wow:
Ik wist wel, bij mijn bezoek in de zomer met de E34 tds, dat je al één en ander had aangepakt, maar ik ben toch altijd aangenaam verrast met welke goesting en 'gedrevenheid' je deze in topstaat wilt houden... getuigt imo ook van een ongelooflijk "respect for your elders"  :) ;)

Die polierbeurt van bij LOKO polish had ie volgens mij nog niet gehad toen, want wat ziet ie er nu afgelikt uit... Dat Royalblau blijft een topkleur voor een E34... Dikke Chapeau  :thumbsup:

Zou je 6 jaar later (indien je deze bvb niet had) nog steeds een E34 kiezen als (gelijkaardige) daily of iets recenter?
Ik ben er bijna zeker van, in Philippe zijn plaats... Het rijplezier van deze 6-in-lijn vindt je heden ten dage echt niet meer in een moderne auto, het motorgeluid :thumbsup:... Tegenwoordig hoor je meer uitlaatgeluid :thumbdwn:... en qua comfort kan een E34 (en een E32) zeker z'n mannetje staan, in 't interieur zeer stil qua rij- en rolgeluiden, piep- en kraakgeluiden zijn hier niet aan de orde... zeer degelijke wagens, en mits op tijd en stond goed onderhoud en TLC niet kapot te krijgen...
Ikzelf zou niet weten met welke nieuwe BMW ik op dit moment mijn eigen E34 en E32 zou vervangen :iono:
1983 E28 525i Bahama-Blues - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1993 E34 525tds Thousand Islands - 1996 E36 320i Techno-Touring

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #187 Gepost op: 17 oktober 2019, 15:59:07 »
dit topic, deze wagen <3
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Ian

• Pole Position
  • Back 02 Basics
« Reactie #188 Gepost op: 17 oktober 2019, 19:04:56 »

Ik ben er bijna zeker van, in Philippe zijn plaats... Het rijplezier van deze 6-in-lijn vindt je heden ten dage echt niet meer in een moderne auto, het motorgeluid ... Tegenwoordig hoor je meer uitlaatgeluid :thumbdwn:... en qua comfort kan een E34 (en een E32) zeker z'n mannetje staan, in 't interieur zeer stil qua rij- en rolgeluiden, piep- en kraakgeluiden zijn hier niet aan de orde... zeer degelijke wagens, en mits op tijd en stond goed onderhoud en TLC niet kapot te krijgen...
Ikzelf zou niet weten met welke nieuwe BMW ik op dit moment mijn eigen E34 en E32 zou vervangen :iono:

Als ik er af en toe één zie aangeboden worden denk ik 'zou ik...?' Maar lijkt me toch wat complex en je weet vaak niet hoe ermee omgegaan werd (zoals vaker bij auto's met redelijk wat vermogen). Ze zijn ook niet meer van de jongste. Ik ben ook de qua bouwkwaliteit stevige en solide Mercedes W124 gewoon, en ik denk dat een BMW dan misschien wat 'poverder' is op dat vlak (meer plastiekerigheid en dus meer kraakjes en gerammel in 't interieur, tenminste zo voelde het toch aan als ik bvb m'n voormalige E30 en W201 vergelijk (de E30 was wel verlaagd dus in dat opzicht misschien niet helemaal fair).

Maar een E34 (en iets met dikke motor) heb ik nog niet gehad, en ik mis tegenwoordig wel wat rijbeleving in m'n dagelijkse trajecten (die ik momenteel voornamelijk met een E39 520d afleg).

Philippe is een perfectionist en vervangt dus meer dingen dan een gemiddelde mens, en is ook handig dus het scheelt ook veel qua kosten die je uitspaart. Terwijl ik die technische handigheid totaal mis (en zeker bij een daily schuif ik kleine dingen en gebreken (loshangende deurpanelen bvb) die me wel irriteren maar niet noodzakelijk zijn om ermee te kunnen rijden vaker wel dan niet op de lange baan. Dat ik eigenlijk te veel auto's heb doet daar ook geen goed aan, dus idealiter zou ik eigenlijk willen afbouwen naar bvb een oldtimer (m'n 1602 bvb) en een dikke daily op gas (vb een potente E34, E36, W124). ;D Ipv een mooie maar wat saaie 4-cilinder daily (520d) en 3 oldtimers met met optisch werk aan en met 4-cilinder benzine motoren. Probleem is dan ook nog eens dat m'n huidige 'collectie' afslanken ook niet evident zal zijn (2dehandsmarkt is huilen atm). Als jij op zoek bent vraagt iedereen hoofdprijzen maar als je zelf iets verkoopt wil iedereen het quasi gratis. :iono:

Maar goed, back ontopic. ;D
2001 BMW E39 520d Touring - 1973 BMW E10 1602 - (en nog een paar Benzen)
1990 BMW E30 320i Touring (Verkocht) - 1990 BMW E30 318is (Verkocht) - 1983 BMW E30 320i (Verkocht) - 1986 BMW E30 316 (Verkocht)

Online beemerbuddy

• World Champion
« Reactie #189 Gepost op: 17 oktober 2019, 19:59:41 »

Ik ben ook de qua bouwkwaliteit stevige en solide Mercedes W124 gewoon, en ik denk dat een BMW dan misschien wat 'poverder' is op dat vlak (meer plastiekerigheid en dus meer kraakjes en gerammel in 't interieur, tenminste zo voelde het toch aan als ik bvb m'n voormalige E30 en W201 vergelijk (de E30 was wel verlaagd dus in dat opzicht misschien niet helemaal fair).

Maar een E34 (en iets met dikke motor) heb ik nog niet gehad, en ik mis tegenwoordig wel wat rijbeleving in m'n dagelijkse trajecten (die ik momenteel voornamelijk met een E39 520d afleg).

Ja Ian, in vergelijking met een Merc. 190 (W201) is een E30 inderdaad qua afwerking iets minder, daar was Mercedes destijds heer en meester met de W201 en W124... Maar je moet natuurlijk de E34 ook niet vergelijken met een E30, maar met de W124, en de E34 en E32 zijn best wel goed en degelijk gebouwd, dan merk je effectief met een 3-reeks E30, dat het natuurlijk een trapje lager is in de hiërarchie, wat ook logisch is  ;)…Versier maar eens een ritje in een (dikke) E34, één die technisch up-to-date is en ge zult het niet beklagen... :greddy:

En dan idd,  :ontopic:
1983 E28 525i Bahama-Blues - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1993 E34 525tds Thousand Islands - 1996 E36 320i Techno-Touring

Offline Philippe6

• Pole Position
« Reactie #190 Gepost op: 17 oktober 2019, 20:22:50 »
Merci!

In verband met het onderhoud, vervang ik vaak meer dingen dan strikt noodzakelijk en ook soms vroeger dan voorgeschreven.
De dingen die niet in orde zijn aan de wagen, ook vaak prullen, storen me meestal enorm en wil ik gewoon terug in orde hebben. Goed voor mijn innerlijke rust.  :)
En als je zo een dingen niet bij houdt, wordt het al snel een straatje zonder einde.

Maar dit is ook mijn dagelijkse auto en zou dus betrouwbaar moeten zijn en blijven voor mij.
Ik zou er eender wanneer, overal mee naar toe moeten kunnen rijden. Nu heeft mijn vriendin wel een bedrijfswagen voor in het weekend maar dat is wel mijn ingesteldheid.
Een bijkomstig nadeel is wel dat het lastig is om er grotere klussen aan te doen (zoals de ophanging). Met wat geluk lukt het in in een weekend en anders moet ik het inplannen op een verlengd weekend of in een vakantie.
Dat is wel 'luxe' als ik aan de E30 moet werken.

Aangezien ik de E34 dagelijks gebruik, heb ik meer 'genot' van alle werken en kan ik de grotere kosten meer relativeren.
De E30 staat zeker 350 dagen per jaar onder zijn doek, dat is toch anders.

Ik ben er bijna zeker van, in Philippe zijn plaats... Het rijplezier van deze 6-in-lijn vindt je heden ten dage echt niet meer in een moderne auto, het motorgeluid :thumbsup:... Tegenwoordig hoor je meer uitlaatgeluid :thumbdwn:... en qua comfort kan een E34 (en een E32) zeker z'n mannetje staan, in 't interieur zeer stil qua rij- en rolgeluiden, piep- en kraakgeluiden zijn hier niet aan de orde... zeer degelijke wagens, en mits op tijd en stond goed onderhoud en TLC niet kapot te krijgen...

Exact.
Ik heb al vaak in mijn eigen gedacht, ik heb me geen betere wagen kunnen kopen als daily!
Dikke bak met geweldige uitstraling, genoeg comfort en luxe, genoeg power, goedkope tax, aangezien de LPG goedkoop bij het tanken, onderhoud doe ik zo veel mogelijk zelf..
Ondanks de tegenslagen zo nu en dan; 3x in panne gestaan maar wel 3x op eigen kracht tot thuis geraakt, voor mij nog betrouwbaar ook en hij wordt enkel maar betrouwbaarder met de jaren.  :P

Alles na de E34 heeft geen ronde (aparte) koplampen meer en is ook geen oldtimer meer dus voor mij op dit moment niet interessant.
De laatste jaren doe ik maar max. 13d km's per jaar. Moesten dat er 30d ofzo zijn, dan weet ik het niet.

Hé Philippe, wat heb je sinds de vorige update toch allemaal uitgespookt, zeg... Je hebt er potverdikke bijna een nieuwe van gemaakt !!  :wow:
Ik wist wel, bij mijn bezoek in de zomer met de E34 tds, dat je al één en ander had aangepakt, maar ik ben toch altijd aangenaam verrast met welke goesting en 'gedrevenheid' je deze in topstaat wilt houden... getuigt imo ook van een ongelooflijk "respect for your elders"  :) ;)

Die polierbeurt van bij LOKO polish had ie volgens mij nog niet gehad toen, want wat ziet ie er nu afgelikt uit... Dat Royalblau blijft een topkleur voor een E34... Dikke Chapeau  :thumbsup:

Dat van die gedrevenheid lijkt nu zo omdat ik alles vlot 'af haspel' in mijn topic maar in werkelijkheid heb ik er ook al vaak met tegenzin aan gewerkt en regelmatig gevloekt om dingen die niet lukken of passen.  ;D Maar dat zal iedere hobby sleutelaar wel ondervinden.

Die polierbeurt is de eerste week van juni geweest, volgens mij voordat je hier bent geweest?
Royal blau blijft ook een van mijn favo kleuren!

Als ik er af en toe één zie aangeboden worden denk ik 'zou ik...?' Maar lijkt me toch wat complex en je weet vaak niet hoe ermee omgegaan werd (zoals vaker bij auto's met redelijk wat vermogen). Ze zijn ook niet meer van de jongste. Ik ben ook de qua bouwkwaliteit stevige en solide Mercedes W124 gewoon, en ik denk dat een BMW dan misschien wat 'poverder' is op dat vlak (meer plastiekerigheid en dus meer kraakjes en gerammel in 't interieur, tenminste zo voelde het toch aan als ik bvb m'n voormalige E30 en W201 vergelijk (de E30 was wel verlaagd dus in dat opzicht misschien niet helemaal fair).

Philippe is een perfectionist en vervangt dus meer dingen dan een gemiddelde mens, en is ook handig dus het scheelt ook veel qua kosten die je uitspaart. Terwijl ik die technische handigheid totaal mis (en zeker bij een daily schuif ik kleine dingen en gebreken (loshangende deurpanelen bvb) die me wel irriteren maar niet noodzakelijk zijn om ermee te kunnen rijden vaker wel dan niet op de lange baan. Dat ik eigenlijk te veel auto's heb doet daar ook geen goed aan, dus idealiter zou ik eigenlijk willen afbouwen naar bvb een oldtimer (m'n 1602 bvb) en een dikke daily op gas (vb een potente E34, E36, W124). ;D Ipv een mooie maar wat saaie 4-cilinder daily (520d) en 3 oldtimers met met optisch werk aan en met 4-cilinder benzine motoren. Probleem is dan ook nog eens dat m'n huidige 'collectie' afslanken ook niet evident zal zijn (2dehandsmarkt is huilen atm). Als jij op zoek bent vraagt iedereen hoofdprijzen maar als je zelf iets verkoopt wil iedereen het quasi gratis. :iono:

Als ik mijn E30 met mijn E34 vergelijk, vind ik de E34 iets degelijker gebouwd maar ook veel complexer. Zowel mechanisch en zéker elektrisch, eigenlijk al veel te complex.
Qua 'squeaks and rattles' valt het bij beide heel goed mee. De E30 ligt veel stugger op de baan dus daar trilt automatisch meer in maar met mijn E34 kan ik werkelijk geruisloos over een (goede) autostrade rijden.
Als ik terug denk aan wat ik ondertussen allemaal heb gedaan aan mijn E34, raad ik het niemand aan om zo een exemplaar te kopen zonder enige voorkennis en sleutelervaring.
Daar is een E28/E30 beter voor geschikt.

De 2dehandsmarkt van E34's en specifiek de 535i's is echt betreurend, zelden kom je een deftig goed onderhouden exemplaar tegen en als dat wel zo is (of lijkt) gaat het toch al snel richting €7.500 en meer.

Offline b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #191 Gepost op: 17 oktober 2019, 22:07:02 »
Weinig auto's worden vertroeteld zoals deze.  :thumbsup:

Offline dannyro

• Trade Count: (+8)
  • World Champion
« Reactie #192 Gepost op: 18 oktober 2019, 13:48:05 »
Juist het topic helemaal doorgenomen, prachtige E34, en chapeau voor de eigenaar :thumbsup:
ik loop er ook al een tijdje mee in mijn hoofd, heb begin de jaren "90 nog met een E34 524TD gereden, en dat was feitelijk de beste wagen die ik ooit heb gehad.
Na het lezen van dit topic begin ik er toch wat schrik van te krijgen. Je moet er verdomd toch wel wat van weten, en veel zelf kunnen sleutelen.....
Alleszins een dikke proficiat, en een heel mooi en leerzaam topic.
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo