Auteur Topic:  Ducati 851  (gelezen 5856 keer)

Offline Freke

• Trade Count: (0)
  • World Champion
Re: Ducati 851
« Reactie #30 Gepost op: 5 april 2018, 11:09:18 »
Hier al een foto van de spanningsregelaar.
Ik heb nog 2 foto's van de moto zelf die ik wil toevoegen maar het lukt me momenteel niet  :iono:
« Laatst bewerkt op: 5 april 2018, 11:27:46 door Freke »
* Skoda Octavia RS245 (Daily)
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline Freke

• World Champion
« Reactie #31 Gepost op: 5 april 2018, 11:34:18 »
Ok toch gelukt blijkbaar
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline Freke

• World Champion
« Reactie #32 Gepost op: 28 mei 2018, 11:49:03 »
Gisteren samen met ne maat met z'n Monster 1200s naar Gent gereden, daar was een motorevent te doen. (https://www.facebook.com/ghentmotorevents/)
Langs binnenwegen heen en terug gereden was een toertje van +/- 170 km wat met dit warm weer genoeg was voor mij...

Offline Freke

• World Champion
« Reactie #33 Gepost op: 17 februari 2019, 19:17:29 »
Vermits de cabrio voorlopig nog uitgeschreven is heb ik met het goede weer vandaag m'n moto nog maar eens van stal gehaald. Eerst m'n nieuwe o-plaat en batterij (staat in de winter thuis om op te laden) terug op de moto gemonteerd en daarna een toerke gedaan.

Offline BimmerFan

• World Champion
« Reactie #34 Gepost op: 20 februari 2019, 18:55:29 »
Zalig  :thumbsup:

Offline Mr. SLASH

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
« Reactie #35 Gepost op: 20 februari 2019, 22:40:47 »
Wat een pareltje :drool:
Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
BMW E34 525i
Suzuki GSF1200 Bandit

Offline Freke

• World Champion
« Reactie #36 Gepost op: 21 februari 2019, 12:32:35 »
Wat een pareltje :drool:
Zalig  :thumbsup:

Merci dudes. Toen ik zondag nog maar net weg was kwam ik 2 motards tegen, een met een Ducati multistrada pikes peak en de andere met een Ducati hypermotard SP. Die gasten stopten naast me aan het licht en gaven me wel 10 duimpjes en complimentjes. Dat doet dan wel deugt dan er mensen met een veel duurdere moto toch de exclusiviteit van een ouder model weten te appreciren. Daarna nog een stukje samen gereden en op de rechte stukken kwam ik toch wat pk's te kort  :greddy:

Offline BimmerFan

• World Champion
« Reactie #37 Gepost op: 22 februari 2019, 18:44:25 »
Kan ik geloven dat die 10 duimpjes gaven  :thumbsup:

Is echt heel schoon machine en exclusief . Ik heb het nog nooit gezien ! :bow:

Offline Franne

• Nieuw
  • *
« Reactie #38 Gepost op: 1 april 2020, 20:48:20 »
Heb er hier ook nog eentje staan. Dacht eerst te verkopen maar hoe meer ik er naar kijk hoe mooier ik hem begin te vinden!

Offline Freke

• World Champion
« Reactie #39 Gepost op: 2 april 2020, 09:30:23 »
Damn ziet er ook lekker uit.  :thumbsup: Van welk jaar is de uwe? Ben je ook aangesloten bij de Ducati classic club? 
Weg doen zou ik zeker niet doen of je moest het geld nodig hebben natuurlijk.
Ze worden er alleen maar exclusiever op want vind nog maar eens een deftig exemplaar...

Offline Blue

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #40 Gepost op: 2 april 2020, 15:44:49 »
Knap hoor!!

Beide Ducs zijn precies gewoon nog nieuw!!

Offline Freke

• World Champion
« Reactie #41 Gepost op: 2 april 2020, 16:38:05 »
Knap hoor!!

Beide Ducs zijn precies gewoon nog nieuw!!

Mercikes
De mijne op foto en van ver wel ja maar als je goed gaat kijken zijn er toch wel wat punten waar je goed kan zien dat hij 28j oud is. Wat ook logisch is natuurlijk...

Offline Franne

• Nieuw
  • *
« Reactie #42 Gepost op: 2 april 2020, 17:39:56 »
Thanks, de mijne is van '92 en heeft 35dkm op de teller. 3 jaar terug is het blok volledig vernieuwd na een kapotte krukaslager en sindsdien nog maar een 1000 tal km mee gereden !! Was 2jaar terug van plan deze te verkopen maar kon geen afstand doen en heb de 851 maar laten in de garage staan !!
Nu begin ik toch terug te twijfelen om iets comfortabeler te kopen maar ben er nog niet aan uit. Had er wel eens over gedacht om mij aan te sluiten bij de Ducati club maar omdat er bijna niet mee gereden word is dit er nog niet van gekomen. Ben ook niet meer van de jongste (53j) en heb nogal rap last van de polsen !!!
Ja, het is inderdaad een moto waar je een beetje verslaafd aan raakt !!!

Offline Freke

• World Champion
« Reactie #43 Gepost op: 2 april 2020, 19:33:49 »
Thanks, de mijne is van '92 en heeft 35dkm op de teller. 3 jaar terug is het blok volledig vernieuwd na een kapotte krukaslager en sindsdien nog maar een 1000 tal km mee gereden !! Was 2jaar terug van plan deze te verkopen maar kon geen afstand doen en heb de 851 maar laten in de garage staan !!
Nu begin ik toch terug te twijfelen om iets comfortabeler te kopen maar ben er nog niet aan uit. Had er wel eens over gedacht om mij aan te sluiten bij de Ducati club maar omdat er bijna niet mee gereden word is dit er nog niet van gekomen. Ben ook niet meer van de jongste (53j) en heb nogal rap last van de polsen !!!
Ja, het is inderdaad een moto waar je een beetje verslaafd aan raakt !!!

Ah ook n van de laatste 851's dus. Ik heb 6 jaar geleden ook m'n blokje eens onderhanden laten nemen en sindsdien heb ik er ook bijna niet meer mee gereden. Slechts een 3-4 ritjes per jaar dat ik doe. Weet ni juist hoeveel km er nu op staan, wel minder dan 30k op de teller maar m'n moto is er eentje dat vroeger op circuit heeft gereden dus ik weet ni of de teller nog klopt.

Van die polsen snap ik wel want als ik er ook een hele dag meegereden heb kom ik er ook geradbraakt af. Ik ben wel nog wat jonger maar ni zo groot (1m75) en zit dus bijna met gestrekte armen te sturen.

Moest ik hem vervangen zou ik ook ni direct weten door welke. Voordeel van onze Duc is de exclusiviteit, sound (zowel koppeling als uitlaat) maar vooral vind ik dat je z'n pk's nog goed kan gebruiken op de openbare weg wat met de nieuwere moto's bijna niet meer het geval is...

Offline Bananenman

• Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
« Reactie #44 Gepost op: 2 april 2020, 22:10:00 »
De nieuwe Ducati Superbikes zijn redelijk pittig op de gewone weg :D

Ik had nooit door dat er hier zo'n ferme Duc's op BB zaten!  :bow:

Als ik ooit kan helpen met onderdelen, COC's, varia... Stuur gerust een PM  :thumbsup:

Offline Freke

• World Champion
« Reactie #45 Gepost op: 2 april 2020, 22:15:50 »
De nieuwe Ducati Superbikes zijn redelijk pittig op de gewone weg :D

Ik had nooit door dat er hier zo'n ferme Duc's op BB zaten!  :bow:

Als ik ooit kan helpen met onderdelen, COC's, varia... Stuur gerust een PM  :thumbsup:

Vorig jaar ben ik zelf naar de opendeur van uwe werkgever geweest met mijne Duc. Als je een beetje terug scrolt in m'n topic dan zie je m'n maat zijne Monster 1200S, die is klant bij jullie. Ben toen ook nog naar het ghentmotorevent geweest en daar was Ducati Gent ook talrijk aanwezig.  ;)

Offline Bananenman

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #46 Gepost op: 2 april 2020, 22:17:56 »
Inderdaad!

Geestig :) Serieuze bommen de Monster 1200s...

Offline Freke

• World Champion
« Reactie #47 Gepost op: 2 april 2020, 22:23:14 »
Inderdaad!

Geestig :) Serieuze bommen de Monster 1200s...

Klopt als hij hem gekocht heeft ben ik hem gaan halen en heb ik er een serieuze toer mee gereden. (hij had geen nrplaat en verzekering) Hangt idd serieus aan de gaaaz, supersnel reageren, lekker brut, knappe sound ook maar ik zou toch ni willen wisselen.  ;D :greddy:

Offline Bananenman

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #48 Gepost op: 2 april 2020, 22:29:27 »
Zo'n 851 is veel legendarischer dan een Monsterke 1200.

Hetzelfde als de BMW M1 uit '72 vs. de zoveelste F80 ///M3 :)

Offline Franne

• Nieuw
  • *
« Reactie #49 Gepost op: 3 april 2020, 17:00:49 »
De mijne heeft vroeger ook zeker nog wel circuit gedaan denk ik want de banden liggen er nog op met de gesmolten zijkanten!! Dus is zeker niet van op de openbare weg te rijden. Voor de rest ziet hij er inderdaad wel goed uit voor zijn leeftijd, daarom twijfel ik ook om hem weg te doen. Is inderdaad voor zijn leeftijd een fantastisch scherp sturend machientje en zoals je zegt voor de weg meer dan pks genoeg .
Heb hier ook nog een BMW R1100S in de garage en vind dit ook wel een fantastische motor om te berijden, goed koppel en zeer licht sturen. Mocht ik eventueel vragen hebben over het motorische kan ik waarschijnlijk bij jullie terecht? Zo te horen zijn jullie wel ergens mekanieker?
Spijtig dat we momenteel niet buiten mogen anders konden we wel eens afspreken.

Offline Freke

• World Champion
« Reactie #50 Gepost op: 3 april 2020, 22:02:23 »
De mijne heeft vroeger ook zeker nog wel circuit gedaan denk ik want de banden liggen er nog op met de gesmolten zijkanten!! Dus is zeker niet van op de openbare weg te rijden. Voor de rest ziet hij er inderdaad wel goed uit voor zijn leeftijd, daarom twijfel ik ook om hem weg te doen. Is inderdaad voor zijn leeftijd een fantastisch scherp sturend machientje en zoals je zegt voor de weg meer dan pks genoeg .
Heb hier ook nog een BMW R1100S in de garage en vind dit ook wel een fantastische motor om te berijden, goed koppel en zeer licht sturen. Mocht ik eventueel vragen hebben over het motorische kan ik waarschijnlijk bij jullie terecht? Zo te horen zijn jullie wel ergens mekanieker?
Spijtig dat we momenteel niet buiten mogen anders konden we wel eens afspreken.

Nee hoor geen mekaniekers, bananenman is verkoper bij Ducati Gent tegenwoordig. Kleine dingen probeer ik zelf te doen maar de grotere werken laat ik bij Red Fox uitvoeren. Op de fb pagina van de Ducati classic club kan je ook altijd terecht als je vragen hebt.  ;)
Eens afspreken zie ik ook wel zitten als de corona shizzle afgelopen is...

Offline Franne

• Nieuw
  • *
« Reactie #51 Gepost op: 4 april 2020, 18:39:42 »
De mijne is bij Red Fox binnen geweest om deze volledig te reviseren en moet zeggen dat ik daar heel tevreden over ben, nog iemand die werkt met hart en ziel mijne inziens. Zal toch eens kijken om mij aan te sluiten bij Ducati classic club. Baat het niet dan schaadt het niet zeker!!
Hopelijk tot binnenkort eens na de Corona toestanden.