Auteur Topic:  Ducati 851  (gelezen 3227 keer)

Offline Freke

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
Ducati 851
« Gepost op: 7 oktober 2013, 13:51:05 »
Na een tijdje hier op het forum te zitten zal ik m'n moto ook maar eens voorstellen.
+/- 3jaar geleden ben ik gestopt met motorcrossen en ben ik terug op zoek gegaan naar een baanmotor, want een garage zonder gemotoriseerde tweewieler dat kon niet  :P
Als kind volgde ik reeds het wk superbike op BBC en ik was toen zo gefascineerd door die moto's dat ik op zoek gegaan ben naar een van de de superbike modellen uit die jaren (begin jaren 90). Ik wou en moest nen Ducati 851/888 hebben !!! Na lang zoeken heb ik er toch ene gevonden die nog in goede staat en betaalbaar was. Het is een Ducati 851 geworden bwj '92, een ingevoerd model via nederland maar dat te koop stond in Belgie. Blijkbaar hebben ze de 851 modellen gemaakt tot '92 en de 888 modellen vanaf '92 en is de mijne iets tussen de 2  :D Op m'n papieren staat 851 maar den Duc heeft reeds de achterkant van de 888 modellen en blijkbaar ook het nieuwere (en krachtigere) 888 blok. Bij Ducati kon dat blijkbaar allemaal vroeger  :) De ducati die ik gekocht heb is een strada model maar omgebouwd naar een SP model (witte vlakken) en vol met opties zoals carbon Termignoni uitlaten, carbon spatborden, carbon open koppelingsdeksel, k&n luchtfilter, radiale rempomp, enz... Enkele maanden geleden heb ik hem ook laten bestickeren zoals een replica superbike.

Enkele foto's zullen het een beetje duidelijker maken voor sommigen...
* BMW E91 320d: PPE Chipped, "20 Vossen, AP schroefkit, carbon parts ...
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Eisenmann uitlaat, veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline Freke

• Grand Prix Winner
Re: Ducati 851
« Reactie #1 Gepost op: 7 oktober 2013, 13:54:05 »
En nog enkele foto's van de opties
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Eisenmann uitlaat, veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline Freke

• Grand Prix Winner
« Reactie #2 Gepost op: 7 oktober 2013, 14:01:32 »
En dan nog enkele foto's van gisteren op Forza Rossa op circuit zolder.

Offline Freke

• Grand Prix Winner
« Reactie #3 Gepost op: 7 oktober 2013, 14:03:06 »
en nog eentje

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #4 Gepost op: 13 oktober 2013, 16:35:26 »
Knap machien! :thumbsup:
Staat er inderdaad heel proper bij! Geniet er van!
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline salva

• Trade Count: (+3)
  • Grand Prix Winner
« Reactie #5 Gepost op: 13 oktober 2013, 17:22:50 »
Prachtig!! Ben ook aan het twijfelen om mijn beestje te verkopen voor een Duc....
Gli italiano lo fanno meglio

Offline Freke

• Grand Prix Winner
« Reactie #6 Gepost op: 14 oktober 2013, 15:10:20 »
Knap machien! :thumbsup:
Staat er inderdaad heel proper bij! Geniet er van!

Dank u, genieten doe elke keer als ik hem buiten haal  ;D

Prachtig!! Ben ook aan het twijfelen om mijn beestje te verkopen voor een Duc....

Dank u, het is heel belangrijk wat je van motorrijden verwacht om een keuze te maken van moto.
Ik rij bv maar een paar keer per jaar en enkel als het goed weer is. Ik ken er nochtans een paar die een Duc gebruiken als woon/werk vervoersmiddel maar dan moet je er wel wat voor over hebben natuurlijk. ( duurder in onderhoud, sterke rug  :) )

Hierbij nog enkele foto's van op Zolder

Offline Muynck

• Qualifying
« Reactie #7 Gepost op: 9 november 2013, 11:01:50 »
Prachtige Ducati !
« Laatst bewerkt op: 10 november 2013, 20:27:06 door Muynck »
10/2011 - E90 LCI 320D M Style 184pk
04/2012 - Honda Fireblade 195pk

Bmw History:
1998 - E36 318D Compact - SOLD
2000 - E46 318I - SOLD
2005 - E80 116D - SOLD

Offline Jamme1981

• Trade Count: (+25)
  • Crashed!
  • Cars are a passion
« Reactie #8 Gepost op: 9 november 2013, 21:44:17 »
Knappe Ducati.
e87 - 116i - 115pK - Sonora - Havana
e30 - 316i -  99pK - Brillianrot - Anthrazit stoff
e61 - 525d - 163pK - Silbergrau-Black -SOLD

Freude Am Fahren

VW Corrado-1989-1800 16V

Offline Freke

• Grand Prix Winner
« Reactie #9 Gepost op: 11 november 2013, 15:16:38 »
Merci voor de reacties...

@ Muynck: van een betrouwbare superbike naar een italiaanse "supersport" gaan zal je op bepaalde factoren moeten inboeten (pk's, rijcomfort, betrouwbaarheid enz) maar ik zou de overstap toch ook durven wagen. De 899 heeft zoveel meer karakter als de blade. Ik zou het wel moeilijk hebben om te kiezen tussen de Mv F3 (800) of de Ducati 899, beide qua design en karakter schitterende motoren....  :)

Offline Chasingdreams.be

• * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
    • Chasing Dreams
« Reactie #10 Gepost op: 11 november 2013, 15:42:08 »
Erg knappe bike! :drool:
Chasing Dreams - Automotive Auctions

Follow us on Instagram: https://www.instagram.com/chasingdreams.be/

Offline dimitri

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 23 december 2013, 22:05:07 »
heel knappe ducati
Focus RS 2010 No. 4772 / 11500

Ducati 748 2002
Lml 125cc 4T 2012

Offline kev1n

• Grand Prix Winner
« Reactie #12 Gepost op: 14 februari 2014, 17:46:34 »
Zalige machine  :thumbsup:

een neef van me heeft de 888 superbike (van toen die net uitkwam) en ik ben ook van kleins af zot geweest van zijnen Duc...

Veel plezier hier nog mee!

Offline steve.blade.902

• Qualifying
« Reactie #13 Gepost op: 14 februari 2014, 17:51:59 »
yep
leuke duc
herinner me ook nog de 888 van toen

Offline Freke

• Grand Prix Winner
« Reactie #14 Gepost op: 15 februari 2014, 13:56:20 »
Mercikes voor de comments

Den Duc ligt momenteel uiteen. Bij m'n laatste rit waarschijnlijk ergens in een put gereden waardoor m'n band steeds afging. Toen ik m'n voorwiel wou demonteren om m'n voorwiel te laten rechten is er ook het een en 't ander misgelopen  >:( en blijkbaar kon het voorwiel ook niet meer gerecht worden omdat het een "ei" is --> dus nog meer kosten.

Ondertussen heb ik al een 2e hands voorwiel gevonden dat opnieuw gelakt en gebalanceert is en dus 100% in orde staat. Nu is m'n voorvork binnen om te laten herstellen zodat hij terug klaar is voor als't goed weer wordt...

Offline kris2

• Grand Prix Winner
« Reactie #15 Gepost op: 17 februari 2014, 21:42:23 »
Knappe Ducati die precies goed verzorgt word. :thumbsup:
Blijft een knap design ook!

Rij ook al van kleins af met brommers en moto's.
Eerste moto waar ik mee op de baan mocht was een Kawasaki ZX6R Ninja.
Goeie moto maar niet zoveel rijplezier aan.
Tweede moto Ducati 916 met Termignoni op, wat een sensatie :drool:
Daarna Monster S4 als dagelijks vervoer  :jpshakehead: veel duurder geweest als een jaartje met de auto!
De monster viel wat tegen omdat de power die er was niet kon gebruikt worden naar mijn gevoel.
Maar zo eigenlijk nooit een ander merk aanschaffen denk ik.

Nu gaan we eens kijken wat een Goldwing geeft  :toofunny:.
Juist nog kijken of hij origineel blijft of een beetje verbouwd word.

Offline Freke

• Grand Prix Winner
« Reactie #16 Gepost op: 12 maart 2014, 13:31:57 »
Zo se de voorvork is ook terug hersteld en nu nog eens tijd vinden om hem terug in elkaar te steken.

Als't zo'n weer blijft zal het wel ni zolang duren want 't begint al te kriebelen om nog eens te gaan bollen  :P

Offline Freke

• Grand Prix Winner
« Reactie #17 Gepost op: 4 oktober 2014, 10:42:09 »
Na een paar maand op de sukkel geweest te zijn met de voorvork/wiel problemen en omdat ik dan toch niet meer met de moto gereden heb heb ik maar besloten om eens een GROOT onderhoud te laten uitvoeren zodat het blokje terug een beetje gezonder draait.

Wat is er zoal veranderd van de zomer:
- nieuw voorwiel, nieuwe wiellagers, 1x onderkant van voorvork + revisie olie en veren voorvork, nieuwe km teller blokje + kabel
- nieuwe olie + olie filter, koelvloeistof, benzinefilter, distributie riemen, dichtingen, bougies, dichtingen uitlaat, onderste oliestop, halve maantjes (slijtage nokkenas - kleppen), klephoedjes, kleppen "opkuisen", o-ring nokkenas, dichtingen asjes nokkenas, dichtingen kleppendeksel.

Na z'n verjongingskuur mocht hij nog eens op de testbank en daaruit bleek dat hij nog kern gezond is --> 98pk en 78,50nm op het achterwiel, wat zeker niet slecht is voor ne duc van 1992  :D

Van't weekend eens een ritje doen van +/- 200 km en we weten direct of alles in orde is...

Offline dodger

• World Champion
  • Audi RS4 B5 TwinTurbo, die kraft der 4 ringe ^^
« Reactie #18 Gepost op: 4 oktober 2014, 18:28:03 »
oldschool duc, looks good man  :thumbsup:
Play: Audi RS4 B5 TwinTurbo, die kraft der 4 ringe ^^
Daily: Range Rover Sport
Bike: Ducati 996

Offline Freke

• Grand Prix Winner
« Reactie #19 Gepost op: 6 oktober 2014, 12:31:00 »
oldschool duc, looks good man  :thumbsup:

@dodger --> Thanks...

Gisteren een ritje door de ardennen gedaan door (nat) weer en (koude) wind van +/- 500km. Zeg nog eens dat ne Ducati ni tegen de regen kan  :P Het was wel grappig om ne Duc van meer dan 20 jaar oud tussen al die die BMW RT en GSen te zien staan.

Ik zal wel m'n werk hebben om hem terug proper te krijgen want amai hij ziet er uit, al da opspattend slijk van op die boeren wegen  :(

Offline Freke

• Grand Prix Winner
« Reactie #20 Gepost op: 6 augustus 2015, 20:39:36 »
Blijkbaar een hele tijd geleden dat ik hier nog iets gepost heb.

De vorige keer dat ik nog eens gaan rijden was merkte ik dat de motor niet z'n volle vermogen kreeg en hij durfde wel eens stilvallen (regelmatig) als hij op stationair toerental draaide.
Het was niet dat hij maar op ene cylinder draaide ofzo (bougies + kabels waren ok) want met gedoseerde gas reed hij goed en klom hij tot einde toeren maar bij volledige belasting hoorde je de motor aanzuigen maar de kracht kwam niet volledig vrij. Dus het moest iets met benzine/lucht verhouding zijn.

Ik heb dan de motor maar eens binnen gedaan en blijkbaar was de benzine leiding in de benzinetank gescheurd en had ik zo vuil binnengekregen. In eens dan maar ook een nieuwe benzine filter laten steken ook en hij bolt weer zoals voordien  :clap:

Ahja ik heb me ook ingeschreven voor Spa Italia (26-27 sept), een evenement op Francorchamps voor Italiaanse motoren en auto's. Op zolder had ik al enkele keren gereden maar op Spa ben ik enkel nog maar als toeschouwer geweest. Ik kijk er echt ene uit om om eens op het prachtige Francorchamps (raidillon) te gaan rijden...

Offline maserati1198

• Nieuw
  • *
« Reactie #21 Gepost op: 7 augustus 2015, 10:53:01 »
Die is wel echt goed onderhouden, ziet er mooi uit.

Rijden op Francorchamps lijkt me ook wel vet, ik heb weinig tijd maar ben ooit van plan eens een les te gaan volgen in Zolder.

Succes!

Offline Freke

• Grand Prix Winner
« Reactie #22 Gepost op: 7 augustus 2015, 11:50:15 »
Mercikes,

Ik ken dat van te weinig tijd hebben om te rijden. De mijne staat ook meer stil dan dat hem bolt  :jpshakehead:

Ivm met op circuit rijden kan ik alleen maar aanraden! Perfecte banen, geen tegenliggers, geen verkeerslichten en flitspalen enz... Je kan echt 100% genieten van het rijden, tempo waarin je rijd maakt ni uit als je u maar amuseert...

Offline Freke

• Grand Prix Winner
« Reactie #23 Gepost op: 5 oktober 2015, 12:34:31 »
Vorige week had ik me ingeschreven voor het event SpaItalia op francorchamps. Wat ik niet wist (stond nergens op de site van SpaItalia) toen ik me ingeschreven had was dat er gereden moest worden met een max van 100db. Dus vorige week nog snel ergens db killers gaan kopen voor in m'n uitlaat want mijn beestje met open race uitlaten maakt iets te veel lawaai natuurlijk.

'S morgens motoke uit de camionette halen om te gaan laten keuren, wou deze toch niet starten zeker. Begon al direct te stressen natuurlijk want moest nog naar de briefing enz. Ik had er de week ervoor nog mee gereden en hij starte toen wel perfect, dus dit vond ik toch wel raar. Al een geluk is het in Francorchamps een beetje bergaf en konden we de motor zo in gang duwen. Motor rustig laten warm worden en dan heeft hij geen problemen meer gegeven. Miss had hij het 's morgen om 7H30 nog wat koud of miss is de batterij toch stuk gegaan. (moto hangt niet aan een druppellader in de garage)

Om 9h was de eerste sessie, de zon stond wat laag en de baan was nog wat vochtig hier en daar maar als snel was duidelijk dat Francorchamps echt wel een van de fermste circuits is. Iets later was de zon er volledig doorgekomen en lag de baan er perfect bij om het tempo wat op te schroeven  ;D

Man man het was weer een perfecte dag en wat heb ik weer genoten om nog eens op circuit te rijden.

Natuurlijk kriebelt het nu weer om er een extra motoke bij te kopen om te gebruiken voor trackdays want het zou zonde zijn moest ik mijne Duc stuk rijden op circuit.

Hier enkele fotokes:

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #24 Gepost op: 5 oktober 2015, 12:39:40 »
 :thumbsup:

ik heb nog 2 circuit moto's staan die wss weg kunnen moest je interesse hebben.
Denk niet dat ik nog met de moto's op circuit ga in de toekomst.
GSXR-750 K7 en een VTR-1000.
Beide circuit aangepast.

Spa heb ikzelf nooit met de moto gedaan maar met de auto is dat ook veruit mijn favoriet tov de andere.
(Zandvoort is ook super!)

Offline Freke

• Grand Prix Winner
« Reactie #25 Gepost op: 5 oktober 2015, 12:50:17 »
Toen we toe kwamen dacht onze kleine ook direct dat er nen brommer voor hem klaar stond, 't was de pitbike van de buurman. In de namiddag heb ik ook een testritje gemaakt met de Paningale 899, klein verschilletje met de mijne  ;)

Offline Freke

• Grand Prix Winner
« Reactie #26 Gepost op: 5 oktober 2015, 12:52:17 »
Natuurlijk waren er op zo'n dag ook meerdere Italiaanse schoonheden te bezichten, enkele voorbeeldjes...

Offline Freke

• Grand Prix Winner
« Reactie #27 Gepost op: 5 oktober 2015, 12:54:58 »
@Blue klinkt miss wel interessant. Heb je wat meer info over de moto's bwj, km's, prijs? en die VTR is dat een SP versie of een Firestorm?

Grtz...

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #28 Gepost op: 5 oktober 2015, 12:56:19 »
WOAAAAAA.....knappe bolides!

zal wel een super dag geweest zijn :thumbsup:

ik zal via Pm de gegevens doorsturen.

Offline Freke

• Grand Prix Winner
« Reactie #29 Gepost op: 5 april 2018, 11:02:33 »
Weer een tijdje gelden dat ik hier nog iets gepost heb blijkbaar.

Den Duc is nog steeds in mijn bezit en is ondertussen ook 25j geworden en valt dus nu onder het oldtimerstatuut waardoor ik maar 36 taxen meer betaal. (zal vroeger niet veel meer geweest zijn ;) ) Sinds ik de E36 M3 heb komt deze nog maar zelden buiten want met de cabbie kan heel het gezinnetje mee.

Vorig jaar heb ik de batterij vervangen want door het vele stilstaan en door z'n leeftijd was hier het beste vanaf. Bij m'n laatste rit vorige zomer was ik in panne gevallen omdat m'n spanningsregelaar door gebrand was. Deze heb ik dan zelf proberen vervangen door een 2e hands van een motor afbraak. Bij het demonteren merkte ik al dit dit blijkbaar ni zo simpel was want deze spanningsregelaar zat op een lastige plaats (tussen kader & achter het balhoofd) en blijkbaar was er de vorige jaren al meerdere keren aan de bekabeling gewerkt waardoor deze niet meer de originele fiches en kleuren van kabels had. Eenmaal alles gemonteerd draaide de Ducati terug maar de batterij lade nog steeds niet bij. Vermist ik niet wist of de 2e hands spanningsregelaar stuk was, ik hem verkeerd had aangesloten of de alternator stuk was heb ik dan maar besloten om hem binnen te doen. Ze hebben er dan een nieuwe spanningsregelaar en een nieuw stuk kabelboom opgezet zodat dat stuk van bekabeling terug origineel is. Den Duc staat nu dus terug klaar voor z'n volgende rit...