Auteur Topic:  2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters) | NS 8m01 BTG p7  (gelezen 14232 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jpeeters

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 254
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters)
« Reactie #60 Gepost op: 22 december 2013, 20:25:51 »
:wow:
Fantastische foto's  :thumbsup:

Thanks!

Zo te zien staan de CSL's er nog niet op? :)

Klopt. Ik wou de CSL's pristine houden tot volgend seizoen. Ergens deze lente ga ik ze monteren.

Intussen heb ik gemerkt dat een rem-upgrade eerste prioriteit is. Gisteren remde een GT3 vroeger en harder dan ik verwachtte en ik zat bijna in zen gat  :-\. OEM remkit met EBC Yellow is niet voldoende.

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2107
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters)
« Reactie #61 Gepost op: 24 december 2013, 15:18:36 »
Thanks!

Klopt. Ik wou de CSL's pristine houden tot volgend seizoen. Ergens deze lente ga ik ze monteren.

Intussen heb ik gemerkt dat een rem-upgrade eerste prioriteit is. Gisteren remde een GT3 vroeger en harder dan ik verwachtte en ik zat bijna in zen gat  :-\. OEM remkit met EBC Yellow is niet voldoende.
Ik heb het filmpje eens bekeken en die GT3 dude remde ook op een punt dat veel vroeger is dan moet… En smeet ook alles dicht, zonder dat dit moest!

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2107
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters)
« Reactie #62 Gepost op: 24 december 2013, 15:19:08 »
Safe The Ring  ;)


Offline jpeeters

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 254
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters)
« Reactie #63 Gepost op: 26 december 2013, 00:56:34 »
Ik heb het filmpje eens bekeken en die GT3 dude remde ook op een punt dat veel vroeger is dan moet… En smeet ook alles dicht, zonder dat dit moest!

Prijsaanvraag is onderweg naar Frits  ^-^

Offline jpeeters

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 254
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters)
« Reactie #64 Gepost op: 25 februari 2014, 20:06:12 »
Enkele updates @ 85.000 km:

  • CSL's gemonteerd. Geeft de wagen toch een strakkere look  8) en lost een trilling op die ik met de standaard velgen had
  • Extra remkoeling gemonteerd
  • EBC Yellow was na 3 maanden reeds op. Pagid RS14 voor een RS29 achter gemonteerd en remmen nog eens ontlucht
  • S54 kleppen afgesteld, Vanos nagekeken
  • Nieuwe olie
  • RPI skid plates gemonteerd
  • RPI skid plates gemonteerd

Nog 2 problemen moeten opgelost worden:
- Wagen trekt naar rechts. Ik heb al enkele uitlijningen achter de rug, maar het probleem is nog niet opgelost.
- Ik moet mijn rempedaal behoorlijk hard indrukken alvorens de remmen beginnen te bijten (pas +/- ter hoogte van gaspedaal). Mogelijke oorzaken: lucht in ABS systeem, master brake cylinder, brake booster. Zal nog eens bij Frits langs moeten gaan :)

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2107
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters)
« Reactie #65 Gepost op: 25 februari 2014, 22:33:45 »
12 en 12,85 kg volgens de dozen hier ;)
Tussen 18" OEM en 19" CSL met band zal het geen gigantisch verschil zijn qua gewicht.

Vergelijk met APEX en ja, dan zal dat wel veel beter aanvoelen :)

Apex zal inderdaad wel een groter verschil geven… Buiten iets minder comfort met 19" en het iets zwaarder sturen, vind ik zelf geen negatief verschil tussen OEM 18" Z4M en 19" CSL. Ik ben zelf eerder positief over de 19" CSL velgen. Ik merkte dat de iets bredere 19" CSL velgen de wagen iets beter doen insturen en dat ik meer vertrouwen kreeg in wat de voorkant aan het doen is. Ik vond dit origineel met momenten een beetje wazig en zoeken. Naar mijn gevoel is de algemene grip ook beter met de bredere 19" CSL dan met de OEM Z4M velgen. Dit was ook de mening van EVO magazine die een standaard Z4M coupe met CSL velgen en BMW strut brace heeft getest… Die strut brace had op mijn roadster ook een positief effect qua iets scherper insturen en minder koetswerkbewegingen op de ring. Los van het "naar mijn gevoel" iets beter rijden is het visuele verschil zeer groot. Met 19" CSL is hij optisch gewoon af. ik ben nooit fan geweest van die OEM Z4M velgen en hun saai design...

Citaat
Like us, Davies was frustrated at the Z4 M Coupe’s lack of front-end grip, rightly attributing it to BMW’s risible decision to fit it with ContiSportContact tyres which are some two generations out of date. Having decided to replace them with Michelin Pilot Sports 2s, Davies also chose a set of gorgeous M3 CSL rims, which in addition to transforming the Z4 M’s looks also increase the rim diameter by an inch (to 19in) and reduce unsprung weight by a total of some 7kg.

In an effort to further distinguish his Z4 M from the lesser 3-litre model, Davies also fitted a pair of side skirts, picked from the M Sport range of body styling parts. Like the CSL rims, they have a subtle but amazing effect on the look of the car. In fact we’d go so far as to say that all Z4 M Coupes should leave the factory this way.

The final stage of Davies’ makeover was a strut brace, again chosen from the Z4 accessories catalogue. At just £200 it’s a modest outlay, but it has a tangible effect on improving the front end’s rigidity by spanning the Z4’s sizeable engine bay.

To be honest, the cosmetic effects of the wheels, tyres and side skirts more than justify the outlay (Davies reckons his tweaks have added no more than £2500 to the car’s cost, including fitting and painting by his BMW dealer), but the improvement in feel and response is even more compelling.

Where the standard car lacks incisive turn-in and, ultimately, front-end grip, Davies’s car is more immediate and confidence inspiring. It also has the grip to back up the instant turn-in, so that you’re more prepared to commit to the corner, safe in the knowledge that the nose isn’t about to wash wide of your intended trajectory.

It’s not a complete transformation. Indeed, as Davies readily concedes, the car still displays the same sharp-edged low-speed ride and remains keen to trigger the ASR system when accelerating hard on lumpy tarmac. However, the sharper, grippier front end is better able to harmonise with the rear, which makes it a much more positive machine to hustle – more intuitive and entertaining when you want to provoke it, yet sweeter and more cohesive when you want to make smooth, swift progress.

A definite improvement, both dynamically and visually, Davies’s upgrades release more of the Z4 M Coupe’s obvious potential. While they don’t quite justify promoting the brawny BMW coupe to full five-star status, they do mean it thoroughly deserves its four-and-a-half star rating, rather than just scraping it, as was the case. And, while it still lacks the consummate all-round polish of the Cayman S, the Z4 M Coupe’s new-found grip, balance and exploitability allow you to enjoy its clear power advantage and extrovert character all the more.
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2014, 22:37:10 door Franzino »

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2107
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters)
« Reactie #66 Gepost op: 10 maart 2014, 21:48:34 »
First ring trip of 2014



Offline Cpt

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 171
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters)
« Reactie #67 Gepost op: 11 maart 2014, 07:42:25 »
Z4  :///M: Coupé is echt  :drool: :drool: :drool:

Offline jpeeters

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 254
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters)
« Reactie #68 Gepost op: 11 maart 2014, 10:28:23 »
Z4  :///M: Coupé is echt  :drool: :drool: :drool:

Dat ben ik met je eens! Het wordt wel eens tijd voor een sopje - zo vuil  :o

Offline Cpt

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 171
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters)
« Reactie #69 Gepost op: 11 maart 2014, 11:10:54 »
Dat ben ik met je eens! Het wordt wel eens tijd voor een sopje - zo vuil  :o

Vuil, correct gebruik?   :toofunny:

Offline d.fine

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • *****
  • Berichten: 17264
  • Carpe diem!
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters)
« Reactie #70 Gepost op: 11 maart 2014, 18:15:35 »
Knappe foto :thumbsup:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline jpeeters

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 254
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters)
« Reactie #71 Gepost op: 11 maart 2014, 19:51:09 »
Knappe foto :thumbsup:

Thanks ;D. Volgende keer moet je zelf zo eens ene laten trekken he ^-^

Offline jpeeters

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 254
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters)
« Reactie #72 Gepost op: 3 april 2014, 12:08:23 »
Vorig weekend was het nog eens tijd voor een tripje naar de Nurburgring. Tijdens de vorige trip had ik de CSL + PSS (E46 M3 CSL maten) combinatie geplaatst, welke me weinig vertrouwen gaf tijdens de rondjes.

Vorige week met Michelin contact opgenomen om de ideale bandenspanning op te vragen voor de Z4MC + CSL + PSS: koud 2.1F en 2.2R, hot +.3 meer. Belangrijkste was echter om .1 verschil te behouden tussen F en R.

Vorige tripje: warm 2.35 rondom, deze trip: warm 2.25F en 2.35R. Wat een verschil in grip! Heb er men snelste rondje tot nu toe mee uit men mouw geschud, en er is nog marge voor meer wegens verkeer en enkele verkeerd genomen bochten.

De Pagid remblokken upgrade + remkoeling heeft ook goed zijn werk gedaan en is duidelijk een grote verbetering tegenover de EBC Yellow's die ik voordien had.

Voor de eerste keer is het met gelukt om een overlay video te maken met Harry's LapTimer. 8m20 ben ik uitgekomen, waarover ik erg tevregen ben  :clap:

[http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=E-m_BwJwUtA]

Offline mick

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 293
  • 100% Muskeln. 0% Fett. Der BMW M3 CSL.
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters)
« Reactie #73 Gepost op: 4 april 2014, 01:00:34 »
Mooi rondje :thumbsup:, twee weken geleden ook nog geweest. (U ronde was precies 1 min sneller als mijn rondje  met men golfje diesel ;D)
100% Muskeln.  0% Fett. Der BMW M3 CSL.

Offline jpeeters

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 254
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters) | NS 8m20 BTG
« Reactie #74 Gepost op: 4 april 2014, 11:18:48 »
Mooi rondje :thumbsup:, twee weken geleden ook nog geweest. (U ronde was precies 1 min sneller als mijn rondje  met men golfje diesel ;D)

Thanks! 9m20 met een diesel Golfje is zeker niet slecht. Ga je vaak? Of was het eenmalig? Ik denk dat 8m15 mogelijk moet zijn voor mij dit jaar - met de huidige upgrades.

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8794
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters)
« Reactie #75 Gepost op: 4 april 2014, 11:21:47 »
Dat Golfje diesel kan 8.30 rijden , daar ik steek ik mijn hand voor in het vuur   :P
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline jpeeters

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 254
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters)
« Reactie #76 Gepost op: 4 april 2014, 11:57:37 »
Dat Golfje diesel kan 8.30 rijden , daar ik steek ik mijn hand voor in het vuur   :P

 :thumbsup:

Offline DeRay

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1868
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters) | NS 8m20 BTG p3
« Reactie #77 Gepost op: 4 april 2014, 16:09:21 »
Is het echt zoveel verschil met 0,1 bar minder in de banden?
Heel mooi rondje, 8:15 zit er zeker in dit jaar  :)

Offline jpeeters

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 254
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters) | NS 8m20 BTG p3
« Reactie #78 Gepost op: 4 april 2014, 16:17:57 »
Is het echt zoveel verschil met 0,1 bar minder in de banden?
Heel mooi rondje, 8:15 zit er zeker in dit jaar  :)

Er zijn uiteraard veel factoren die de grip beïnvloeden. Wat ik vooral opmerkte is dat ik de laatste trip veel minder bezig was met het controleren van de bandenspanning dan de trip voordien. Toen zat ik echt in elk rondje te "vloeken" dat er weinig grip was op het circuit, en na elk rondje bandenspanning te controleren en banden af te laten. Was de voortrein in orde dan had ik problemen met accelereren en indien de achterbanden grip hadden had ik last van onderstuur. Met .1 verschil had ik dit niet meer voor en leek de grip veel meer in balans. Het lijkt dus een groot verschil te maken - maar ik ga het nog verder moeten testen op een van de volgende tripjes.

Offline marijn

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3936
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters) | NS 8m20 BTG p3
« Reactie #79 Gepost op: 4 april 2014, 16:25:10 »
Ik denk dat die 0.1 bar geen hol uitmaakt.
Je bent tijdens de winter daar geweest. Dan is daar sowieso minder grip dan deze periode van het jaar.
Ik heb ook nog is zin om te gaan ringen  :exited:

Offline jpeeters

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 254
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters) | NS 8m20 BTG p3
« Reactie #80 Gepost op: 4 april 2014, 16:36:25 »
Ik denk dat die 0.1 bar geen hol uitmaakt.
Je bent tijdens de winter daar geweest. Dan is daar sowieso minder grip dan deze periode van het jaar.
Ik heb ook nog is zin om te gaan ringen  :exited:

Ik ben 9 maart en 30 maart geweest :) Het weer was +/- hetzelfde. Op de 9e waren er nog geen races gereden, de 31e was de dag voordien 1e VLN race gereden dus wat meer rubber afgezet op de baan. Dit kan wel een verschil gemaakt hebben.

Offline Bwati

  • Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 3028
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters) | NS 8m20 BTG p3
« Reactie #81 Gepost op: 4 april 2014, 17:24:09 »
Zeer netjes een 8.15 zit er zeker in.
5 sec zou je al winnen als die klojo aan flugplatz niet in de weg zou rijden  :D .
Michelin schrijft dus 2.1 en 2.2 koud voor ?
Wat schrijven ze voor warm ?
Toy:  E-92 M3+
Daily:  E-70 X5 550D M
Track en Drift:  E-36 M3
Project:  Audi S2
Oldie project: Chevy 3100 Pick up 1953

Offline jpeeters

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 254
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters) | NS 8m20 BTG p3
« Reactie #82 Gepost op: 4 april 2014, 17:54:37 »
Zeer netjes een 8.15 zit er zeker in.
5 sec zou je al winnen als die klojo aan flugplatz niet in de weg zou rijden  :D .
Michelin schrijft dus 2.1 en 2.2 koud voor ?
Wat schrijven ze voor warm ?

8m15 moet zeker lukken op een vrije baan. Michelin zegt 2.1 en 2.2, en 2.4 en 2.5 indien warm (met extra comment om zeker .1 verschil te houden). Zodra ze over 2.25 en 2.35 (warm) zitten begin ik echter grip te verliezen.

Offline LodewijkV

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2177
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters) | NS 8m20 BTG p3
« Reactie #83 Gepost op: 5 april 2014, 07:05:41 »
Knap gereden :thumbsup:
Je kan inderdaad wat tijd winnen als je minder verkeer had, maar dat is nu eenmaal de NS :P

Op mijn M5 heb ik ook wat moeten zoeken naar de juiste spanning, nu zit ik op 2.4 en 2.7 WARM.
Imo zit dat wel goed nu, al heeft elke band zijn grens natuurlijk.
Als je echt pusht voel je wel dat de warmte parten begint te spelen.
Give a man a fish and he eats for a day, but give a man an M5 on the Nürburgring and he smiles for a lifetime.

BMW E39 M5 '99
BMW E39 525d '03
BMW E85 Z4 2.5i '04
BMW F11 520dM '11

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2107
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters) | NS 8m20 BTG p3
« Reactie #84 Gepost op: 7 april 2014, 13:07:07 »
8m15 moet zeker lukken op een vrije baan. Michelin zegt 2.1 en 2.2, en 2.4 en 2.5 indien warm (met extra comment om zeker .1 verschil te houden). Zodra ze over 2.25 en 2.35 (warm) zitten begin ik echter grip te verliezen.

Ik heb de zelfde ervaring; ik reed vroeger op circuit met 2.4 rondom (op warmste punt) en was hier tevreden van. Dan geswitched naar 2.35 voor en 2.4 achter met een iets beter resultaat. Nu zit ik op 2.2/2.25 voor en 2.3/2.35 achter. Deze geven mij de beste resultaten qua grip... Boven de 2.4 merk ik gripverlies en worden ze te warm. Ik spreek over intensief circuitgebruik met zeer warme Michelin PSSS banden in de 19" CSL maten.

« Laatst bewerkt op: 7 april 2014, 15:30:31 door Franzino »

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2107
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters) | NS 8m20 BTG p3
« Reactie #85 Gepost op: 13 april 2014, 12:43:30 »
Driftselfie inside Z4M coupe

« Laatst bewerkt op: 13 april 2014, 12:46:33 door Franzino »

Offline d.fine

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • *****
  • Berichten: 17264
  • Carpe diem!
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters) | NS 8m20 BTG p3
« Reactie #86 Gepost op: 13 april 2014, 13:02:47 »
Haha, cool! :D
En alles goed verlopen?
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline jpeeters

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 254
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters) | NS 8m20 BTG p3
« Reactie #87 Gepost op: 13 april 2014, 20:37:42 »
Haha, cool! :D
En alles goed verlopen?


Alles prima verlopen. Heel even een warm momentje gehad toen ik een kegel omver heb gereden (die op een band stond), maar heeft niets van schade veroorzaakt.

Het driften zelf was zeer leuk, maar laat ons zeggen dat ik nog veel moet oefenen om het echt goed te doen  ^-^


Offline d.fine

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • *****
  • Berichten: 17264
  • Carpe diem!
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters) | NS 8m20 BTG p3
« Reactie #88 Gepost op: 13 april 2014, 21:04:29 »
Ziet er toch al goed uit :thumbsup:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline mick

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 293
  • 100% Muskeln. 0% Fett. Der BMW M3 CSL.
Re: 2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters)
« Reactie #89 Gepost op: 13 april 2014, 21:54:51 »
Dat Golfje diesel kan 8.30 rijden , daar ik steek ik mijn hand voor in het vuur   :P

Vandaag een 9m 04 BtG (Ik mis vermogen, de bochten is geen probleem)
« Laatst bewerkt op: 13 april 2014, 21:59:09 door mick »
100% Muskeln.  0% Fett. Der BMW M3 CSL.