Auteur Topic:  2012 - F2* - 116d  (gelezen 2106 keer)

Offline BeemerX1

• Trade Count: (0)
  • Pole Position
2012 - F2* - 116d
« Gepost op: 1 september 2013, 22:08:45 »
Betreft een 116d 5 deurs met manuele bak.

Ik heb de wagen zo ongeveer een jaar als firmawagen gehad en zo een 10.000km mogen rijden.
De wagen heeft 116pk en 99gr CO. Verbruik kwam meestal makkelijk onder de 5l/100km maar de wagen was steeds vlot genoeg in het verkeer.

Zonder M pakket is de 1 al direct een pak minder mooi. Sport bumpers, verlaging, witte buitenkleur, automaat, 3 deurs uitvoering, allemaal zaken die als firmawagen niet mochten van mijn werkgever toen.

Moet bekkennen dat ondanks de standaard ophanging deze wel hard hing wat heel plesierig is voor veel mensen maar ik kan me inbeelden dat dit veel mensen weerhoud een 1 en zelfs een BMW te kopen.

Wagen was wel superuitgesrust en ik zat aan een budget. Een BMW begint immers kaal.
Vanuit het bedrijf kregen we wel enkele opties buiten ons optie budget. Zo had het confort pack airco, multifunctioneel stuur, PDC achteraan dacht ik, lichtpakket en opbergpakket en een radio upgrade.

En groot nadeel aan een 1, die stoelen zijn bagger en de verkoper lachte eens toen ik dit zei tot ik erop wees dat de standaard stoelen van een Corsa beter zaten en wel zijdelingse steun hadden.  :)

Sportstoelen was dus een must. Ik wou leder maar dat was duur in het budget, verkoper zei me direct om 'nep' leer te nemen, zag er hetzelfde uit en gezien een leasing wagen niet langer als 4 jaar in je bezit blijft... doen.
Sportstuurtje zat mooier in de wagen en beter in de handen, dat wou ik wel en is niet zo heel duur.
Buiten wou ik geen stalen velen, 16"ers konder er af, xenon en de verplichte koplamp reiniging genomen ook.
Navigatie opleg viel mee omdat ik het scherm en I-drive al had in dat confort pack plus.
Verwarmde stoelen heb ik ook kunnen nemen ruim in budget.
Toen had ik nog 200 euro budget over en het confort toegang kwam op 230 euro met korting.
Ik heb aan men bedrijf dus 30 euro uit eigen zak betaalt, wem ochten dit tot 1000 euro maar dit waren we dus altijd kwijt.

Ik heb heel veel plesier aan de wagen gehad, zeker met deze uitrusting. Ok, het is geen snelle wagen maar kan wel (heel) vlot met het verkeer mee. Het was bovendien ook een echte 1.6, dynamid efficientcy.

Groote concurrent van deze 1 is voorgesteld enkele maanden nadat ik de mijn had, dat is natuurlijk de Mercedes A klasse.
Beide wagens zonder sport pakket wint de 1 voor mij kwa uiterlijk, beide wagens met sportpakket wint de A kwa uiterlijk voor mij.

De A is natuurlijk voorwielaandrijving maar rijd super. Met de 116d heb ik niet echt kunnen driften maar op slecht wegdek enzo voelde ik wel het voordeel van achterwielaandrijving.

Persoonlijk zou ik nooit voor de 118d gaan, als je een 1 wil word het de intressante 116d dynamic efficientcy of de 120d.
Uitgaande dat je een diesel zoekt natuurlijk, de 114d is er nu ook maar die is niet intressanter als beschreven motorisatie.

Ieder zijn mening maar ik had liever een goed uitgeruste 1.6 tov een kale 1.8.
Mensen die twijfellen, ga ze rijden!