Nog maar eens een update
Eind vorig seizoen merkte we wat mankementen aan de V-bak, schakelen van 1 naar 2 en terug ging gepaard met wat gekraak
dat me niet aanstond.
Wat blijkt dat m'n synchro's de beste tijd hebben gehad.
Die is nu binnengedaan om te reviseren, laat dat nu het enig aan de 02 zijn dat ik niet had aangepakt.
Nu kan ook het lek achteraan de bak aangepakt worden.
Hopelijk heb ik hem terug voor het nieuwe seizoen.
Lek aan de uitgaande as

Uit en olie (met fijngemalen materiaal) afgelaten


Normaal afgesleten synchro tanden (niet op datum letten, endoscoop had er geen zin in...)

Afgebroken tanden


Een beetje geluk bij een ongeluk is dat we de krukasdichting nu ook kunnen vervangen, deze bleek ook te lekken.

Uiteindelijk hebben vrouw en kinderen gewonnen in de strijd om mee te mogen.
We zullen dus een achterbank moeten monteren, echter eentje naar mijn goesting.
Het moest een beetje sportief zijn, dus niet de klassieke achterbank.
Eerste gedacht waren 6-serie kuipjes, maar ik zag er al tegenop naar al dat werk dat er in gaat zitten.
Dan maar eens gaan zoeken naar E30 M3 achterbank, te duur om nog gaan aan te passen (eerst passing getest met en standaard E30 bank)
Na die tegenvallers een test gedaan met de standaard 02 achterbank en die aanwerken tot kuipen, maar niks naar m'n zin.
Terug naar de 6-serie kuipjes... een heel werk om deze naar m'n zin te krijgen, in-uit, passen, plooien, snijden, zagen, lassen...
Beelden zeggen meer als woorden.
Ideaal om te verprutsen

Materiaal wegsnijden


Ophangingspunt

Knip en plooiwerk



Uiteindelijk resultaat met zijn probeersels erachter...

Nu naar de stoffeerder gebracht, en helaas een wachttijd tot april tot hij weer tijd heeft.