Auteur Topic:  1971 - E10 - 2002ti Alpina Replica  (gelezen 21878 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline dany 2002ti

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 181
  • Immer Freude am Fahren
1971 - E10 - 2002ti Alpina Replica
« Gepost op: 7 augustus 2013, 13:52:22 »
Zal m'n projectje ook eens voorstellen, zal een hele klus worden want het is eentje van lange adem (2002 - 2013)

Klaar!!

Gekocht in het jaar 2002, als derde eigenaar.
Het is een echt Belgische 02 is gemaakt door Moorkens, Kontich en verkocht op 02/71 in Lommel bij Schillebeeks.
Eerste eigenaar is iemand van Beringen, dicht in de buurt.
 
Na contact gezocht te hebben met de eerste eigenaar zijn we weer wat wijzer geworden

De 02 is sinds '76 niet meer ingeschreven geweest, daarna droog gestald geweest.

De eerste eigenaar had de 02 nog maar net twee uur vanbij de dealer en is er met de wipzaag aan beginnen werken.
De voorste en achterste spatbordranden weg, zodat ie Originele Alpina polyester spatborden kon monteren.
Hij kende iemand bij Alpina die hem al die stukken kon bezorgen, ook de motorkit voor hem nog dat extra te geven.
Andere carbs, nokkenas en pistons.

Maar goed, de carbs waren ondertussen verdwenen, helaas. De rest was er gelukkig nog.

Ik heb er in 2002 nog toch september mee gereden en sindsdien ben ik hem op m'n dooie gemak aan het restaureren.
Maar dan wel totaal zoals ge zult kunnen zien aan de foto's.

Zo heb ik hem gekocht;




En begin 2003 zijn de sloopwerken begonnen tot er dit nog van overschoot, neusloos



Ik had zoiets van als we het doen doen we het goed, en is ie gelijk naar de straler gegaan.
En begonnen met de rotte stukjes deruit te gooien en gelijk nieuwe originele hele stukken der terug in te zetten.
Geen gedoe met plaatjes en hoekjes, maar meteen fatsoenlijk werk.

Oeps geen koffer meer



Dan maar een nieuwe



Ook maar meteen nieuwe balken en achterbrug ophanging

















Wielkuip niet meer mooi, weg ermee





Maar gelij een nieuwe koffervloer als der toch een iets moet komen in te liggen.



En dan maar een nieuw mooi roundy poepke



M'n originele Alpina spatborden had ik bij een kameraad binnengedaan zodat ie er nieuwe mallen van kon trekken
en ik nieuwe spatbordjes kon gaan monteren......


 


Spatbordragers voor ook vervangen



en dan de balken voor ook maar een straalbeurt geven binnenin























Ook in de 02









Leuk leuk spatordjes en neusje testen







En dan nog een kleine aanpassing aan het uitlaatgedeelte







Uiteindelijk naar de straler, die hem ook gelijk in de epoxy grondlaag heeft gezet







« Laatst bewerkt op: 20 januari 2018, 21:33:26 door dany 2002ti »
2010 BMW E91 LCI Alpinweiss                  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=57106.0
1991 BMW E30 320i Mauritiusblau-metalic  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42552.0
1971 BMW E10 2002ti Colorado               http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42553.0

Offline dany 2002ti

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 181
  • Immer Freude am Fahren
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #1 Gepost op: 7 augustus 2013, 13:53:54 »
Na een jaar van stilstaan ben ik eindelijk terug een beetje in aktie geschoten.
(Een jaar bezig gehouden met een groter werkplaats te zetten)

Alleen de polyester wil nie meewerken.
Een kameraad van me heeft van m'n originele panelen mallen gemaakt en zo terug nieuwe stukken gemaakt.
Alleen ze zijn een beetje dikker van materiaal en da werkt niet meer mee.

Maar goed, ik denk wel dak ze nog passend krijg mits de nodige uren....
















Ik heb nog niet echt kaas gegeten van dienen polyester en hoe ik zo'n kit passend maak naar mijn goesting.
(Trouwens ik kijk veel TE nauw en bekijk alles 100 keer voor ik er nogmaar een stukje zou afschuren bvb)

Eerst maar eens begonnen met de voorzijde een beetje te verstevigen en te laten passen want aan zo'n poly delen is er
natuurlijk niet gedacht aan passingen en sluitingen die ik toch belangrijk vindt.
Zodoende van een imitatie spatbord maar wat delen afgeslepen die ik dacht bruikbaar te zijn.





Inpassen en voorlopig fixeren met wat zelftappers omt gemakkelijk te maken.





Gedeelte aan de deur... toch maar weer wat extra wegsnijden



Nog wat minder maar met meer hulp van ons Laura, Papaaaaaa mag ikke schroeven?????
Toch handig voor die schroefkes waar ge moeilijk bij kunt 



Plaatwerk een beetje aanpassen voor het poly paneel dat er in moet komen vallen.



Het is mooi zo'n brede spatborden maar je hebt er verdomd veel werk mee, helaas.
Alleen weet ik nu nog niet hoe ik ze allemaal ga bevestigen.
Zou ik ze lijmen of poppen, lijm daar heb ik m'n vragen bij of dat wel gaat houden en popnagels,
die er vroeger inzaten tekenen zich na verloop van tijd af in de lak.



Beetje knip en plakwerk



Zelftappers derdoor



Polyester motorkap en kofferdeksel van Peschz



En nu die schoon heupen in orde zetten, das gelijk bij een schoon vrouwke, niet te breed en niet te smal :dr00l:



« Laatst bewerkt op: 20 januari 2018, 21:36:18 door dany 2002ti »
2010 BMW E91 LCI Alpinweiss                  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=57106.0
1991 BMW E30 320i Mauritiusblau-metalic  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42552.0
1971 BMW E10 2002ti Colorado               http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42553.0

Offline dany 2002ti

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 181
  • Immer Freude am Fahren
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #2 Gepost op: 7 augustus 2013, 13:56:18 »
Camberplaat zodat m'n wielen niet te schuin gaan staan.



Vandaag even met verf gespeeld;

Eerst de stukken voor de voorste poly spatborden te monteren in 2k epoxylak





Achterkant












Proberen de spatborden dertegen de lijmen en dan kan het plamuur en schuurwerk beginnen.

Met het mooie weer mag ie toch ook nog eens worden uitgelaten.



Begonnen met inlijmen van de metalen spatborddelen tegen het polyesther.





Een paar klemmen om alles op z'n plaats te houden





Ik denk dat ze het goed met mekaar zullen vinden, alleen  de 02 moet nog een kleine verlaging precies



Achterkant, dat is even doorwerken als je dat nog nooit hebt gedaan. En dan nog alleen.

Passen



Lijmen met Innotec Adheasel



En ertegen schroeven met extra versteviging





Het fijnere werk.... zorgen dat alles mooi gaat passen





Blijft toch mooi die Italiaanse pinkertjes



Weer een ervaring rijker. Polyester mmmmmm... leuk je wordt er zo high als een knikker van.

Als de lijm een paar dagen heeft uitgedampt dan kunnen we pas verder.



Nog de ruwe kanten wegwerken en glasmatten op maat maken





Na een beetje plakwerk



Vanvoor hetzelfde



Beetje te ver, hopelijk overkomt met dit nooit op de weg



Wielkuipen achter aan de binnen zijde dichtmaken



Weer maar eens glasmat en polyester, het begint leuk te worden (en zo high)



Laat dus nooit een kodak rondslingeren als de dochter in de buurt is



Toch handig zo op werkhoogte



Nog wat prutswerk om die voorkant netjes te maken



na enkele laagjes doek


« Laatst bewerkt op: 20 januari 2018, 21:41:53 door dany 2002ti »
2010 BMW E91 LCI Alpinweiss                  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=57106.0
1991 BMW E30 320i Mauritiusblau-metalic  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42552.0
1971 BMW E10 2002ti Colorado               http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42553.0

Offline dany 2002ti

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 181
  • Immer Freude am Fahren
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #3 Gepost op: 7 augustus 2013, 13:57:56 »
De eerste plamuur die er na jaren terug op komt en direkte keuring door de grootmeester; "bwakes, papa was da voor troep" :mrgreen: 
























Eerst alle polyester en daarna nog alle kleine deukjes en rommel....

Pfff werk van lange adem dat heb ik al wel door. Chapeau voor diegenen die dit iedere dag doen.

Nog maar wat polyesterlagen bijzetten om de twee zijden hetzelfde te krijgen







En dan maar weer poly- en fijnplamuur in een 7 tal lagen, kinderlijk eenvoudig



















Polyester spuitplamuur om alle krasjes weg te werken






De achterbrug wijzigen zodat de camber bij verlaging toch een beetje binnen te perken blijft.













Details horen er ook bij en zo moest de tankdop aangepast worden











Nog een stel leuke velgen gekocht totdat m'n driedelige in orde zijn (als ze nog te herstellen zijn)





« Laatst bewerkt op: 20 januari 2018, 21:47:53 door dany 2002ti »
2010 BMW E91 LCI Alpinweiss                  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=57106.0
1991 BMW E30 320i Mauritiusblau-metalic  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42552.0
1971 BMW E10 2002ti Colorado               http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42553.0

Offline dany 2002ti

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 181
  • Immer Freude am Fahren
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #4 Gepost op: 7 augustus 2013, 14:00:13 »
De onderkant gaat in de bodemschutz of sprayseal van Innotec, een silicone die met een spuit aangebacht wordt.

Daarna kan de boel in de grondlak.

















Na een tien minuutjes



Dat komt ervan als je de dochter (4j) in de garage laat



Fertig in bodemschutz





En dan nog grondlak





Alles wit van de grondlak.....







Nu nog de motorkap, kofferdeksel, en deuren...



Schuren en spuiten van de losse delen.

Ook de cabine een beetje verandert zodat er niet teveel spuitnevel ontsnapt.
Heb het geweten van de vorige spuitbeurt.
Alles was wit, dedju.









Beetje tegenslag, in de wielkasten achter is de Innotec beginnen inwerken op de polyester.
Gevolg dat de innotec lost van de polyester, blijkbaar door de Benzeen die in de innotec zit.

De vertegenwoordiger was in de buurt en kwam eens een kijkje nemen en kon alleen bevestigen.
En juist omdat de polyester nog niet 100% uitgelucht was. 

Nu alles wat op de polyester zit er terug af nemen, terug lakken en dan innotec?







Na enige stilte terug in de garage gedoken

Weer wat materiaal om te knutselen gekregen,



Snel even steun maken





Nog iets wat je hart sneller doet slaan



Nog wat rotzooi opruimen van vorige keer







En dan nog verder gewerkt aan m'n remmenupgrade;









De wielkuipen terug in de primer
Een weekje luchten en dan volgend weekend terug Innotec ertegen.





Innotec houd stand

Vorige keer kwam het al los na twee dagen.

Ook nog eens kunnen bezig houden met m'n schijfremproject, kant twee is ook al klaar.
Alleen alles nog lassen en dan kan alles naar de verzinker.







Stoer die Allycat





« Laatst bewerkt op: 20 januari 2018, 21:53:41 door dany 2002ti »
2010 BMW E91 LCI Alpinweiss                  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=57106.0
1991 BMW E30 320i Mauritiusblau-metalic  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42552.0
1971 BMW E10 2002ti Colorado               http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42553.0

Offline dany 2002ti

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 181
  • Immer Freude am Fahren
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #5 Gepost op: 7 augustus 2013, 14:01:49 »
Alle schroeven en kleinnoot getrommeld in straalzand, en de rest bij een plaatselijke straler.
En dan alles laten verzinken en passiveren.



Bij de straler geweest, een halve dag gereserveerd van 9 tot 12... helaas tot 14h bezig geweest,
al die kleine prul heeft teveel tijd gekost.





De nieuwe daily



En dan bij Kathagen





Na menig uur stralen en zweten



Thuis aangekomen





Een kleine tegenvaller waardoor we vandaag ook niet naar de verzinker kunnen gaan



Het kleine gaatje moet nog gedicht worden....

Als een klein gaatje groter wordt;











Alles binnen gedaan bij LGBT in Hasselt, dichtschicht bedekt en dan gesealt.
Helaas geen KTL, het prijskaartje was een beetje te hoog.



Onderdelen zijn allen terug.









Reserve setje





De verzinkte stukken die holle ruimten hebben zijn behandeld met Por15.
Alle gaten dichtplakken, Por15 inkappen, effen ronddraaien, keren...
Overschot laten uitlopen en de rest van hetzelfde.







Leukere werk, alles pas maken voor naar de spuiter te gaan, mooi al die nieuwe boutjes...











Wat een beetje nieuwe chroom toch kan doen....







« Laatst bewerkt op: 20 januari 2018, 21:57:09 door dany 2002ti »
2010 BMW E91 LCI Alpinweiss                  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=57106.0
1991 BMW E30 320i Mauritiusblau-metalic  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42552.0
1971 BMW E10 2002ti Colorado               http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42553.0

Offline dany 2002ti

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 181
  • Immer Freude am Fahren
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #6 Gepost op: 7 augustus 2013, 14:03:34 »
Hij gaat naar de spuiter.

Zij gaan er hun op het gemak aan amuseren tijdens de rustige uren.









Gepasseerd bij de spuiter, gedacht dat hij ergens in een hoek stond voor als er tijd was maar tot mijn groot jolijt waren ze er reeds aan bezig.

Dak en achterkant is strak, bezig met kofferdek.
Dus toch nog heel wat werk.







Enkel de motorkap en het rechter voorspatbord moet nog strak gezet worden.







Eindelijk de werkplaats eens kunnen poetsen en dat was nodig na al dat plamuren.





En dan nog even bij de spuiter binnengeweest;





Paar dagen later.









Nog maar eens bij spuiter langsgeweest.

Daar stond hij in luipaardmotief...buiten te bakken in de zon











Dat is al de tweede grondlaag na gisteren geblokt te zijn... dat gaat hard... 

Volledig geblokt en juist terug lichtjes geschuurd voor ie gespoten kan worden.

Nog maar eens blokken



Poseren bij pap's oldie



Dan nog maar eens in de grondlak





Maar begonnen met de kabelboom te voorzien van een nieuw laagje tape

Dit is alles van kabel dat er in komt... probeer dit maar eens met een moderne wagen



Oud eraf nieuw derop



M'n grote hulp







Man at work


« Laatst bewerkt op: 20 januari 2018, 22:00:50 door dany 2002ti »
2010 BMW E91 LCI Alpinweiss                  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=57106.0
1991 BMW E30 320i Mauritiusblau-metalic  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42552.0
1971 BMW E10 2002ti Colorado               http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42553.0

Offline dany 2002ti

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 181
  • Immer Freude am Fahren
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #7 Gepost op: 7 augustus 2013, 14:05:41 »
Nog maar eens naar de spuiter geweest

Het spuiten is voor morgenvroeg.

Snel een paar foto's voor hij de cabine in gaat.









Zonder al teveel woorden

Net gespoten...















Day after









Nu een weekje uitharden, fouten uitslissen en dan weer een nieuwe laklaag colorado

Na foutjes uitslissen





Terug een kleurtje





Eerste keer vernis





Zonder en met vernis



Tweede en laatste laag vernis





Een paar retouches





En dan de kers op de taart





Koffer zat helaas een foutje in en dit kunnen ze er niet uitpolieren (zijdeglans zou wel
eens blinkend kunnen worden) dus moesten ze die nog herspuiten.

Dan alle oranje nog eens polieren en dan brengen ze hem naar huis.

Eerst nog een woordje uitleg of...

















Nu kan het mooie werk beginnen.

Eerst het onderstel eens in de lak zetten, na een paar mislukte pogingen.

Teststukken





Zo komt de sealer eraf, met een zwakke zuuroplossing zonder de zinklaag aan te tasten





De goeie combinatie



Nog wat geamuseerd met de achteras.

Eerst de sealer afbijten





Grondlak





M'n grote hulp



POR 15 chassis coat black





Na uitharden en aanpassen



Home made kogellager induwer



Netjes op z'n plaats



En dan nog snel even kijken hoe het er uit gaan zien


« Laatst bewerkt op: 20 januari 2018, 22:05:29 door dany 2002ti »
2010 BMW E91 LCI Alpinweiss                  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=57106.0
1991 BMW E30 320i Mauritiusblau-metalic  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42552.0
1971 BMW E10 2002ti Colorado               http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42553.0

Offline dany 2002ti

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 181
  • Immer Freude am Fahren
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #8 Gepost op: 7 augustus 2013, 14:09:27 »
Zo, de achteras is bijna klaar op de diff. en de assen na helaas.



Weer eens een wasdraadje materiaal gespoten. Dit keer alles voor de vooras.













Men at work











Nog een beetje kunnen verder doen aan de voorophanging.



Nieuw stofblik voor grotere remmen



Nieuwe lagers en meteen lekker vettig gemaakt







Staat o zo stoer op z'n poten



Niet veel plaats met deze remklauw opzet







Toch best wat van de remklauw afslijpen voor een beetje plaats te winnen



Toch mooi...



Beetje pech, slechte levering (namaak) rubbers
Hier moeten ze in maar dat lukte al niet echt



Gewoon gescheurd met ze in te persen



Dan maar wat elek. terug leggen





En dan nog eens kijken of ze der mooi onder staan.
Denk wel dat ik het hart zwart ga maken ipv goud, of zelfs gewoon alles alu



Uiteindelijk de rubbers erin gekregen, nieuwe originele teile passen het best



Voor de ophanging er onder gaat moet eerst de remleiding naar achter liggen.







Een idee dat nog verder uitgewerkt dient te worden.




Het oude frame kan opnieuw dienst doen, nu kan het onderstel er onder.













Moet nog een beetje bijgewerkt worden





Vooras staat klaar







Snel even passen





Piep, slapen gaan


« Laatst bewerkt op: 21 januari 2018, 10:44:07 door dany 2002ti »
2010 BMW E91 LCI Alpinweiss                  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=57106.0
1991 BMW E30 320i Mauritiusblau-metalic  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42552.0
1971 BMW E10 2002ti Colorado               http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42553.0

Offline dany 2002ti

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 181
  • Immer Freude am Fahren
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #9 Gepost op: 7 augustus 2013, 14:11:17 »
Net als vroeger netjes zekeren, dit keer met een rvs draadje,







Goed beschermen tegen de tinworm





Achter nog een beetje bijwerken waar de spuiter niet aan kon.



Never seize ertussen en dan de achterbrug ertegenaan...







Fits perfect...



Voor en achterbrug gemonteerd







Nog snel de schijven erop voor het slapengaan...



Binnen een paar dagen kan hij terug met de wielen de grond op na 6 of 7 jaar, pff

Terug op zijn eigen benen, bijna dan toch.

Helaas nog op standard velgen omdat ik er nog niet uit ben welke banden op de Allycats gaan komen.
Ben aan het denken van TOYO R888 205/60 R13 te monteren.

Eerst het achterste omhoog



Op wiel dolly's



Vering moet zich nog zetten



We kunnen eindelijk nog eens in de '02 zitten





Zo tussendoor eens bezig gehouden met de binnenbekleding van de achterpanelen.
En gelijk een beetje geluidsisolatie voorzien.









We gaan in detail, zelfs de lagering van de stuurkolom wordt opnieuw gesmeerd.





En het probleem van al de verschillende sloten door de jaren heen opgelost.
Effe kopke bijhouden en dan lukt dat wel.



















Mooie klokkenset



Pedalenbak opnieuw in orde met de juiste koppelingscilinder en een beetje racing look.











Remservo opgemaakt en nieuwe remleidingen voorin geplooid.









En dan nog een testopstelling voor m'n Sebring all-metal spiegels.







Dit zou volgens mij de beste opstelling zijn.

« Laatst bewerkt op: 21 januari 2018, 10:49:07 door dany 2002ti »
2010 BMW E91 LCI Alpinweiss                  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=57106.0
1991 BMW E30 320i Mauritiusblau-metalic  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42552.0
1971 BMW E10 2002ti Colorado               http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42553.0

Offline dany 2002ti

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 181
  • Immer Freude am Fahren
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #10 Gepost op: 7 augustus 2013, 14:12:46 »
Na lang zoeken hebben we de juiste stofhoes gevonden (wordt blijkbaar niet meer gemaakt! Hoe zou dat komen?)
Met de nodig filters.







Gevonden voorwerpen



Nog één remleiding in te korten, blijkbaar is deze te lang geleverd.



Dan maar eens begonnen aan m'n extra lampensteun









De chroom van m'n Sebring spiegels was niet echt mooi meer en het gedacht was er toch om deze in hetzelfde
zwart te zetten als de motorkap, dus chroom maar verwijderen om een betere hechting te krijgen voor de lak.
Door electrolyse kan je de chroom verwijderen, demi water, zoutzuur, een 55W lamp en een batterijlader.





Toch maar buiten gezet vanwege de gassen die vrijkomen



Tot het koper zichtbaar wordt.







Nu nog laten lakken

Ben er nog niet goed uit of de harten van de Speedline's grijs of zwart zou maken.
De wielkasten zijn netjes gevuld met de 205/60/13 op 7j

Alleen nog steeds op zoek naar passende ringen voor de velgen.





En dan nog wat monteerwerk













Op aanraden van de stoffeerder gekozen voor een ander materiaal als basis voor de achter en
deurpanelen.



Oud paneel strippen


Aftekenen


Hulp ingeroepen


En dan eens kijken of we nieuwe rubbers en scharnier aan de klapraampjes kunnen monteren





En dan papaaaaaa auto



Deze een paar dagen geleden nog weest gaan ophalen. Altijd wel eens leuk als salontafel...

BMW V8


en dan deze nog gaan ophalen bij de spuiter



Past beter als in chroom is mijn gedacht





Ook nog bezig met de battery support in de koffer




bij de stealer nog wat centen neergeteld...



Maar eerst nog wat aan m'n eindwerk gaan werken. (nokkenasmeting, klepliftmeting)


« Laatst bewerkt op: 21 januari 2018, 10:54:14 door dany 2002ti »
2010 BMW E91 LCI Alpinweiss                  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=57106.0
1991 BMW E30 320i Mauritiusblau-metalic  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42552.0
1971 BMW E10 2002ti Colorado               http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42553.0

Offline dany 2002ti

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 181
  • Immer Freude am Fahren
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #11 Gepost op: 7 augustus 2013, 14:15:04 »
Zo, de school is achter de rug, nu kan het mooie leven weer beginnen.
Alhoewel, de lijst met huisklusjes is ook aangedikt gedurende die twee jaar...
En niet te vergeten dat ik m'n gazon ook nog eens stomweg kapotgespoten heb met een straf spul.
Das dat moet ook opnieuw aangelegd... Damn

Maar toch terug in de garage kunnen duiken

Nog bezig met de battery support in de koffer





En dan maar eens werk gemaakt van de zwarte hemel, eerst alle holle ruimten inspuiten met Mike Sanders Korrosionsschutzfett.





Inlijmen



En de dreunmatten



Helaas is de hemel der nog niet ingeraakt omdat we een foutje hebben gemaakt tijdens het plaatsen, een beetje misknipt, oeps.

En ondertussen is de 02 een speeltuin geworden; Papaaaaa, waar is zus????



Dan aan de deuren begonnen;

Origineel venster



Gepoetst met nieuw rubber en geleider



Chroom oud versus nieuw













Alles afregelen kan pas als de hemel en de deurrubbers terug geplaatst is.

Eindelijk is het ervan gekomen, de hemel zit erin.












De deurpanelen en achterpaneeltjes zij ook klaar






Klapraam achter geplaatst met de nieuwe rubbers




Lekker stoer met die 10' 13ers (een beetje te breed helaas)




En dan eens werk gemaakt van de vensters

Eerst voor;





Toch maar hulp ingeroepen, de eerste PK's zitten derin




Zelfs de sticker met inrijdinstructie's mag niet ontbreken


En dan achter





Met de tijdgebonden waggelhondjes


Achterpanelen in orde brengen om vast te monteren



Rolkooi geplaatst





Papaaa, wanneer rijdt ie nu?




En dan zijn we nu begonnen aan de motor, de kop beginnen te flowen maar eerst moeten er nog een
paar onderdelen binnenkomen en dan kan de samenbouw beginnen.

Zoals vorige keer geschreven zijn we begonnen aan de motor, de cilinderkop zijn we netjes aan
het polieren geweest. Een tijdrovend werkje dat kan ik je vertellen als er de klepgeleiders nog
in zitten. Het was makkelijker geweest zonder, maar helaas zaten de nieuwe er al in.

In verschillende stappen hebben we elk inlaatkanaal gedaan, uitlaat laat ik voor wat het is.

Beelden zeggen meer als woorden;















De kleppen ook nog even onder handen genomen



En dan begonnen met kleppen slijpen, zoals je kan zien is dit kinderspel...







Nog maar eens de dealer blij gemaakt en mijne grijze een stuk lichter








En dan weer niet slim geweest, de kop is een 6tal jaar geleden voorzien van nieuwe klepgeleiders
en geharde klepzittingen, echter was ik vergeten dat de klepgeleiders van het nieuwe type erin
waren geplaatst en ik had natuurlijk de oude klephoedjes weer besteld....







En dan de Tisa klepveren zetten voor de 300°nokkenas geschikt zijn...

In rust en ontspannen



En dan de nokkenas, dat is nog een ander verhaal.
Omdat dit een originele 300° TISA nokkenas is past deze niet rechtstreeks in de 121TI cilinderkop
en moest dus de kop of de nokkenaslagering aangepast worden.
De cilinderkop heb ik niet laten aanpassen uit veiligheid, een nokkenas is sneller vervangen als de
kop...
Dus de nokkenas maar laten slijpen tot de juiste maten. Lager nummer 1 en 2 moesten dunner worden.
Helaas liep het hier weer mis.
Ik kreeg de nokkenas krom terug, het was maar 2tiende op de middenlager, maar de as wou niet draaien...

Na even beraadslagen met een collega 02 liefhebber, heeft hij met gerichte hamerslagen deze weer tot
op 2honderste recht gezet, pfff weer serieus wat geld kunnen besparen.

300° geslepen en de originele netjes naast elkaar


Toch wel veel moeten slijpen, de oliekanalen waren bijna verdwenen


Het geliefde nummertje 3


Waarom past da nu niet, och ja hier moet je weer iets aan de lagering doen. De nokken zijn namelijk iets
hoger als de middenlager.
En toen kwam het befaamde nokje uit de lagering...





« Laatst bewerkt op: 21 januari 2018, 11:00:24 door dany 2002ti »
2010 BMW E91 LCI Alpinweiss                  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=57106.0
1991 BMW E30 320i Mauritiusblau-metalic  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42552.0
1971 BMW E10 2002ti Colorado               http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42553.0

Offline dany 2002ti

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 181
  • Immer Freude am Fahren
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #12 Gepost op: 7 augustus 2013, 14:16:25 »
Nu de nokkenas past en draait kan de rest worden bekeken;

Na alles nog eens op een rijtje te hebben gezet zijn we weer problemen tegen gekomen.

Bij het plaatsen van de Tisa veren vondt ik het al eigenaardig dat serieus wat druk op m'n tang moest zetten
voor de veren ingepitst te krijgen. Blijkt nu bij metingen achteraf dat de Tisa veren te sterk/te lang zijn
voor de combinatie kop/nokkenas/slag.
Het was zelfs zo dat de nokkenas niet kon rondraaien omdat de veren compleet ingedrukt waren.
Dus weer naar af en andere veren zoeken.

Max kleplift 10.4mm


Origineel versus Tisa


Origineel in rust bij 40mm (tss kop en veerschotel)


Tisa in rust (teveel dus voor gezond te zijn)


Tisa versus de juiste


Nog een NOS kitje kleplichters liggen, helaas weer pech en eentje die niet goed is.




En dan plaatsen (nadat we eentje nieuw besteld hebben)


Is dit geen mooi heuvellandschap?


Tussen het nieuw materiaal toch wat gevonden wat me niet echt aanstond en gelijk aangepast







Onderblok zijn we ook aan begonnen, samen met de kop een 6tal jaar laten uitboren op eerste overmaat,
voorzien van nieuwe cilinders, drijfstangen en dergelijke.

Maar eerst de blok ontdoen van vuiligheid die er eventueel nog zou inzitten.




De krukas ook maar voorzien van een nieuw tandwiel, opgepast warm...






Nwe lagering








Nwe drijfstangen en pistons, het verschil ligt maar max 1gr van elkaar




Oud versus nieuw


Plaatsing




Ook de lagering in de krukas moet eraan geloven




En nu hoop ik deze week de motor verder in elkaar te steken, de versnellingsbak is ook al onder
het stof uitgekomen voor na te kijken.
Voor de onsteking ga ik deze maand eens langs bij Hebels in Eindhoven, die bouwen m'n verdeler
om van kontaktpuntjes naar een 123 Tune die je zelf kan instellen zonder dat je er uiterlijk
iets van te zien krijgt......
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2018, 14:59:01 door dany 2002ti »
2010 BMW E91 LCI Alpinweiss                  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=57106.0
1991 BMW E30 320i Mauritiusblau-metalic  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42552.0
1971 BMW E10 2002ti Colorado               http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42553.0

Offline dany 2002ti

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 181
  • Immer Freude am Fahren
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #13 Gepost op: 7 augustus 2013, 14:18:48 »
We hebben ons nog eens lekker kunnen uitleven aan de motorblok, foto's zeggen meer als woorden.



Nieuwe oliepomp


Op juiste spanning mits vulplaatjes 0.4mm


Distributieketting en toebehoren


En dan de koppakking, met een beetje boetseerklei van de klein mannen (sorry dochter) kunnen we
nagaan of de pistons de kleppen niet raken.




Genoeg speling gelukkig


En dan de kop aantrekken op koppel


Vieze V-bak voor en na




Schakelsysteem
















Vliegwiel laten afdraaien en balanceren, was wel nodig, grote groeven door jaren (mis)bruik




Assemblage










Nog even een carterbescherming geplaatst voor het hart er terug ingaat


Finaly united






Nog even geduld...ook de radiator aangepast






En dan uiteindelijk;


Zelf eens iets gemaakt voor de olietemperatuur te meten;




Zo mooi




Men nemen een oude alternator uit een E30/316 en reviseerd deze

















En omdat we het middenschot hebben weggehaald moest er een oplossing gezocht worden voor de
binnen- en voorruitverwarming, anders krijgen we motorlucht binnen...

In eerste instantie had ik geopteerd voor elektrische verwarming maar dat blijkt niet zo betrouwbaar
en hebben we een beetje in de rallywereld aan het rondkijken geweest.
Daar wist me iemand te vertellen dat er in heftrucks wel iets zzat wat ik kon gebruiken en ja, bij
TVH vond ik wat ik zocht voor een redelijke prijs.

Om dit allemaal een beetje fatsoenlijk te krijgen hebben we wel wat moeite moeten doen maar er is
toch iets mooi van gekomen























De cardan ook maar aangepakt en voorzien van nieuwe lager en lak


Old versus new






Nog een beetje verder gedaan aan de elektro


En nog een paar metertjes op de kop getikt(niet te hard anders waren ze stuk)


De 123-ignition conversie is geslaagd, alleen is het nu wachten tot de motor eens gestart kan worden




En met het kapje erop zie er niets van, buiten de extra draadjes en de usb aansluiting achteraan
(die trouwens mooi wordt verstopt door de nep-condensator naderhand)


« Laatst bewerkt op: 21 januari 2018, 15:08:15 door dany 2002ti »
2010 BMW E91 LCI Alpinweiss                  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=57106.0
1991 BMW E30 320i Mauritiusblau-metalic  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42552.0
1971 BMW E10 2002ti Colorado               http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42553.0

Offline dany 2002ti

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 181
  • Immer Freude am Fahren
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #14 Gepost op: 7 augustus 2013, 14:20:12 »
We hebben ons nog maar eens wat aangeschaft

Spaghetti met werk aan, uitlaatbuis heeft een beetje te grote diameter, moet nog aangepast, enkel nog een
goede TIG-lasser zoeken.







Beetje in de originele stijl van toen stoeltjes gevonden,



Tank laten bewerken, onderzijde mooi terug in de anti-steenslag gezet en dan netjes alles op z'n plaats







En een beetje tegenslag, dan koop je bij BMW nieuwe grillen voor stevig wat geld en dan
krijg je stukken opgestuurd die niet 100% passen,

Wie vindt de fout



Gelukkig zijn ze bij BMW Classic niet zo kleinzierig en mocht ik op hun kosten de grill terugsturen,
na enkele mails konden ze me zelfs vertellen dat alle linkergrillen die momenteel in stock lagen een
soortgelijk defect hadden.
Binnenkort krijg ik hopelijk goed bericht dat er een nieuwe persing klaar ligt.

En dan maar een beetje verder gedaan aan de elektro, zoveel mogelijk nieuw materiaal en letten op detail
zoals stofkapjes, bescherming, aansluitingen...









En dan van oud iets nieuws maken met de nodige wijzigingen, zoals zekeringen, knoppen en relais bijzetten







Plaats voor nieuwe zekeringen en relais gevonden



En dan zullen we de beelden laten spreken































Enkele extra schakelaars voor lichten, ontsteking, elektro fan, leeslamp en een plaatsje voor de gevarenpinkers







Dikke powerkabel vanuit de koffer



En dan de battery eraan met toch maar een zekeringetje dertussen voor alle veiligheid, en gelukkig niet stuk gegaan



Hoera alles komt tot leven






« Laatst bewerkt op: 21 januari 2018, 15:15:51 door dany 2002ti »
2010 BMW E91 LCI Alpinweiss                  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=57106.0
1991 BMW E30 320i Mauritiusblau-metalic  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42552.0
1971 BMW E10 2002ti Colorado               http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42553.0

Offline dany 2002ti

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 181
  • Immer Freude am Fahren
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #15 Gepost op: 7 augustus 2013, 14:22:16 »
Steekassen zuivermaken, opniew invetten













Oud en opgemaakt



Gaskabel maken





Klein maar handig brugje voor weinig geld kunnen kopen, het is niet zo handig als een grote maar
ik kan er mij mee behelpen tot er de gelegenheid zich voordoet dat we een grotere op de kop kunnen tikken









Sinds vorige vrijdag zijn we aan de dif begonnen, de volgende dagen komt dat ook weer in orde,
nu is enkel de vraag nog of er een sper inkomt of niet, een collega is bezig met een experimentje.

Dit is de stand tot dusver

















Definitieve bevestiging van de handremkabel




« Laatst bewerkt op: 21 januari 2018, 15:19:36 door dany 2002ti »
2010 BMW E91 LCI Alpinweiss                  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=57106.0
1991 BMW E30 320i Mauritiusblau-metalic  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42552.0
1971 BMW E10 2002ti Colorado               http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42553.0

Offline dany 2002ti

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 181
  • Immer Freude am Fahren
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #16 Gepost op: 7 augustus 2013, 14:42:21 »
25% sper volledig nieuw opgebouwd in het originele differentieel huis met de nodige aanpassingen.
Voor


Gestraald


Nieuw laklaagje


Alle nieuwdelen






Verzegeld



En dan nog even bezig geweest met de uitlaat, in het verleden heeft men hier een buis van 80 op gelast,
beetje te groot naar m'n zin en dus maar gewijzigd naar eentje van 60.
Ook maar een lambda-sonde geplaatst om het mengsel wat beter te kunnen controleren.







Achterdemper hoger geplaatst betekent ook nieuwe steunen maken








Motorcompartiment volledig klaar incl. stickers en identificatieplaatje




Gel battery




Authentiek stuurtje




De webers voorzien van de juiste kelkjes en filters






Alle bouten en moeren vastgezet, wel een beetje moeilijk zonder brug.
Maar het is me toch gelukt.




Motorkapsluitingen met de nodige versteviging.






De originele "ti" latten terug nieuw leven inblazen








Alle holle ruimte en daar waar water zou kunnen vast komen zitten voorzien van een dikke laag
Mike Sanders vet.








Na de ombouw met de E21 naven hebben we studs moeten steken om wielmoeren voor en achter te kunnen
gebruiken.






Eerste olie op de blok...




Eerste keer laten rondgaan zonder bougies, en oliedruk komt op 4bar, ok dus.




Ondertussen heeft de motor alles bijeen al een uurtje gedraait maar moet nu enkel nog deugdelijk
afgesteld worden, hopelijk kan dit deze week nog gebeuren dat we klaar zijn voor het nieuwe seizoen.

Er is een filmpje van de eerste start, alleen moet ik eens uitzoeken hoe je dat op youtube
kan plaatsen, het is zo'n 150MB groot en moet nog wat in gewist worden van spraak op de achtergrond.


Ondertussen de voorlopige velgen nog bewerkt en voorzien van nieuw rubber, Falken Ziex 205/60/13
De gepolierde rand hebben we mat gezet met een 1200 papiertje. Heeft zo eens een ander uiterlijk.



Verschil tussen gepolierde en geschuurde rand


Met rubber



Eerste keer buiten sinds 2008, man doet dat goed...






Ondertussen is ook de achterbumper geplaatst en bijna klaar voor de eerste Summer-meet.
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2018, 15:23:58 door dany 2002ti »
2010 BMW E91 LCI Alpinweiss                  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=57106.0
1991 BMW E30 320i Mauritiusblau-metalic  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42552.0
1971 BMW E10 2002ti Colorado               http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42553.0

Offline dany 2002ti

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 181
  • Immer Freude am Fahren
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #17 Gepost op: 7 augustus 2013, 14:46:16 »
Finished...

Op een paar kleine puntjes na,
Dempers en veren voorzijde aangepast en nu ligt hij mooi zoals het moest zijn.

Na een 4tal uren zijn de carburatoren netjes afgeregeld, iets te rijk maar goed voor het inrijden.

Eerste rit was spannend maar kwam voldaan terug, beetje problemen met onbalance op de wielen.
(Vergeten te balanceren!)

En zaterdag voor de oldtimermeet van het BFOV heeft hem z'n eerste langere rit gedaan en dan maar
direct naar het circuit in Zolder voor wat foto's





En dan s'zondags de meet en z'n circuitdoop met maar 60km op de teller, als ze ooit vragen hoe we de
motor hebben ingelopen kunnen we wel zeggen dat hem op het circuit enkele van z'n inrij kilometers heeft
gedaan.... Damn dat deed goed..









En deze dankzij IvoG. Merci voor de actie-foto.



Een paar dagen terug nog een snelle fotoshoot gedaan met kameraad z'n 1M (Mmmmm)



Nu genieten van elke km, als het weer het toelaat.

Ondertussen is hij ook geschat, en ik was blij verrast...

Ook heeft hem z'n eerste 1000km bereikt en is der het nodige onderhoud op uitgevoerd.

« Laatst bewerkt op: 21 januari 2018, 15:26:05 door dany 2002ti »
2010 BMW E91 LCI Alpinweiss                  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=57106.0
1991 BMW E30 320i Mauritiusblau-metalic  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42552.0
1971 BMW E10 2002ti Colorado               http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42553.0

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10287
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #18 Gepost op: 7 augustus 2013, 14:59:54 »
Ik had in Genk al gezien dat hij ECHT gerestaureerd was, zonder iets open te kunnen doen want de eigenaar was niet in de buurt. Zelfs ECHT gerestaureerd is een understatement. Respect en ook respect dat je er nog durft mee te rijden.  :bow:
Vandaag zal het niet veel zijn in Genk, dus ik denk dat ik ga overslaan. Ik hoop hem wel een andere keer eens van dichtbij te kunnen zien.

Offline dany 2002ti

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 181
  • Immer Freude am Fahren
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #19 Gepost op: 7 augustus 2013, 15:07:44 »
Vandaag niet echt weer om hem uit te halen...

Misschien morgen in Peer bij de cars en coffee.

2010 BMW E91 LCI Alpinweiss                  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=57106.0
1991 BMW E30 320i Mauritiusblau-metalic  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42552.0
1971 BMW E10 2002ti Colorado               http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42553.0

Offline bmw e12 e21

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1173
  • SHARK ATTACK!
    • 1980 - e12 - M535i
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #20 Gepost op: 7 augustus 2013, 15:11:04 »
TOP RESTAURATIE!!!! :thumbsup: :wow: :bow: :respekt:
MIJN e12  M535i  -  218pk   
MIJN e21  323i edition S ´´RUN OUT´´  - 143pk
BMW  e21  315  -  75pk

Offline jan.van.gent

  • Premium Member
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8802
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #21 Gepost op: 7 augustus 2013, 15:13:44 »
Ik heb het topic op E30.be altijd gevolgd. Toch nog eens hier alles eens doorlopen, alweer paar keer van mijn stoel gevallen. Prachtige restauratie!

Ik ben wel ook benieuwd naar je eindwerk. Heb je dat soms in .pdf formaat, of hou je dat liever voor jezelf?
« Laatst bewerkt op: 7 augustus 2013, 15:20:32 door jan.van.gent »
E30 316i - E36/7 1.9i - K1100rs - E36 316i - E39 530i - F11 535d

Offline 1502M42

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 104
  • 1502 Tuirbo in progress! 300whp+
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #22 Gepost op: 7 augustus 2013, 15:37:00 »
heb hem op retropilots gevolgd! Nog speciaal aangemeld daar om te kunnen reageren, maar helaas geen reactie meer van de moderators :(

Machtig mooi werk! echt niets dan lof! wil hem graag eens ergens in het echt bewonderen! :drool:
1502 Tuirbo in progress! 300whp+

Offline de_gh

  • Trade Count: (+1)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 235
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #23 Gepost op: 7 augustus 2013, 15:42:03 »
Prachtig werk man, mooi om te lezen  :thumbsup:

Offline dany 2002ti

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 181
  • Immer Freude am Fahren
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #24 Gepost op: 7 augustus 2013, 15:43:45 »
Ik zou zeggen, die hem wil zien moet maar naar de BB Meet in Heusden Zolder komen.... das hier in de buurt.
Of de meetings in Genk woensdagavond.
Of ge komt gewoon langs, deur kan altijd open voor een liefhebber.


Eindwerk moet ik nog ergens op pdf hebben, zal het eens opzoeken.

2010 BMW E91 LCI Alpinweiss                  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=57106.0
1991 BMW E30 320i Mauritiusblau-metalic  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42552.0
1971 BMW E10 2002ti Colorado               http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42553.0

Offline jan.van.gent

  • Premium Member
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8802
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #25 Gepost op: 7 augustus 2013, 15:46:47 »
Ik zou zeggen, die hem wil zien moet maar naar de BB Meet in Heusden Zolder komen.... das hier in de buurt.
Of de meetings in Genk woensdagavond.
Of ge komt gewoon langs, deur kan altijd open voor een liefhebber.


Eindwerk moet ik nog ergens op pdf hebben, zal het eens opzoeken.

Leuk! Ik kijk er naar uit deze irl te zien.

Een pdf kan je hier normaal gezien gewoon uploaden, tenzij het een vrij grote file is, maar dan zijn er wel andere oplossingen.
E30 316i - E36/7 1.9i - K1100rs - E36 316i - E39 530i - F11 535d

Offline Nephtery

  • Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6780
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #26 Gepost op: 7 augustus 2013, 15:47:48 »
Wat een prachtig project moet dat zijn geweest.
En nu kan je heerlijk genieten van je prachtige Bmw 2002!
Sold: 1988 E30 316i

Offline Matti_DG

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 677
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #27 Gepost op: 7 augustus 2013, 16:10:08 »
Net helemaal doorgenomen! Bangelijk!!  :bow:  :drool:  :wow:  :thumbsup:

Offline johanboskamp

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 103
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #28 Gepost op: 7 augustus 2013, 16:12:36 »
Amai echt heel zot!
een plezier om dit topic door te nemen.
Respect en nog veel plezierige km's gewenst :)

Online s2000jan

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 13337
  • Wachtende op mijn poolster
Re: E10 - 2002ti Alpina Replica - 1971
« Reactie #29 Gepost op: 7 augustus 2013, 16:13:50 »
Slechts 1 woord : R-E-S-P-E-C-T

 :bow:
het verleden: e92 335i, e89 35is, f30 330d, F32 440i, e89 20i, mx-5 nc, mx-5 nd, s2000 '99, s2000 '01, saab 9-3 cabrio aero, honda accord 1.8es, VW Kever 1300, Honda accord 1.6,  Honda Civic 1.6VTi, Honda Civic 1.6i-16,Ford Mondeo 2.0Ghia,Skoda 110R
Honda Civic 1.5i Sport+, Honda CB 500F
het heden: Honda S2000 - 2006 - Moonrock Honda NC750X - 2015
2.643.000 banpunten