Auteur Topic:  Garantie / Premium selection  (gelezen 6451 keer)

Offline Stiggie

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
    • JJ-Line
Garantie / Premium selection
« Gepost op: 9 juni 2013, 18:15:31 »
Ik heb een vraagje over de Garantie / Premium selection,

Blijft deze ook geldig als de wagen in een niet-bmw garage op onderhoud zou gaan?

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
Re: Garantie / Premium selection
« Reactie #1 Gepost op: 9 juni 2013, 21:02:45 »
Denk het niet.
Voor dealer garantie moeten ze dealer-onderhouden zijn :)
Beetje logisch ook :)
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #2 Gepost op: 10 juni 2013, 10:52:45 »
Denk het niet.
Voor dealer garantie moeten ze dealer-onderhouden zijn :)
Beetje logisch ook :)
+1.Heb dit ergens gelezen in de voorwaarden,heb tijdje geleden een premium selection gekocht.

Offline kraftbayer

• Trade Count: (+7)
  • Crashed!
« Reactie #3 Gepost op: 10 juni 2013, 19:28:02 »
Een Premium Selection auto moet al zijn onderhoud krijgen bij een door BMW erkende Dealer zolang deze in Premium garantie is.
Ook mag er niets aan veranderd worden buiten OEM onderdelen.
Dus geen Replica velgen en dergelijke.
Als er dan ergens iets met de ophanging niet in orde zou zijn onder garantie kunnen ze bij BMW al garantie weigeren.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline Stiggie

• World Champion
    • JJ-Line
« Reactie #4 Gepost op: 10 juni 2013, 20:12:10 »
ok, dan gaan we dat doen   :thumbsup:

Offline Stiggie

• World Champion
    • JJ-Line
« Reactie #5 Gepost op: 12 juni 2013, 01:35:16 »
Ik kan ook nergens niets terug vinden van de 'gewone' garantie op de factuur, nu heb ik gebeld naar de garage
en ze zeiden dat dit ook te zien is aan de hand van mijn gepersonaliseerde autosleutel ... klopt dit???
Dit zou ook 3j zijn vanaf de 1ste inschrijving of 100.000km.

(De papieren van de premium selection heb ik wel)

joske+

• Gast
  • Trade Count: (0)
« Reactie #6 Gepost op: 12 juni 2013, 18:46:09 »
heb mijn wagen van gisteren terug, heb ook een premium car gekocht 2maanden geleden, en mijn airco werkte niet meer , heb de wagen verleden week binnen gebracht en werd volledig hersteld onder garantie , als je een premium select car koopt heb je zo wie zo 1 jaar garantie soms tot 2 jaar , heb dat toch op mijn factuur staan

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #7 Gepost op: 13 juni 2013, 08:03:39 »
heb mijn wagen van gisteren terug, heb ook een premium car gekocht 2maanden geleden, en mijn airco werkte niet meer , heb de wagen verleden week binnen gebracht en werd volledig hersteld onder garantie , als je een premium select car koopt heb je zo wie zo 1 jaar garantie soms tot 2 jaar , heb dat toch op mijn factuur staan
Een premium selection heeft normaalgezien zowiezo 2 jaar garantie,ik heb zelfs 4 jaar garantie omdat het toen actie was :)

Offline Stiggie

• World Champion
    • JJ-Line
« Reactie #8 Gepost op: 13 juni 2013, 11:42:53 »
Een premium selection heeft normaalgezien zowiezo 2 jaar garantie,ik heb zelfs 4 jaar garantie omdat het toen actie was :)

Dit is niet altijd het geval, ik ben er ook tegen gekomen met 1jaar.

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #9 Gepost op: 13 juni 2013, 12:54:31 »
Dat is waarschijnlijk geen premium garantie meer dan.
Mijn broer heeft ook BMW 2ehands gekocht bij een officiŽle dealer met 1 jaar garantie, maar dit was ook geen premium selection meer.

Er zijn bepaalde voorwaarden waaraan de auto moet doen en dan kan hij tot de premium selection behoren en heb je sowieso 2 jaar garantie.
Van januari 2013 tot februari 2013 hebben ze zelfs een actie gedaan dat ze 4 jaar garantie deden, ook uitsluitend voor premium selection wagens.

Deze info komt van 2 verschillende verkopers uit 2 verschillende bmw garages, dus ik denk dat het wel zo is dat je sowieso 2j hebt bij premium selection.
Work hard, play hard

Offline Stiggie

• World Champion
    • JJ-Line
« Reactie #10 Gepost op: 13 juni 2013, 19:27:53 »
Waar ik van praat, zijn wel Duitse wagens. Misschien is dit verschillend van land  :iono:

Offline Excellence

• Trade Count: (+2)
  • Grand Prix Winner
« Reactie #11 Gepost op: 13 juni 2013, 23:23:09 »
BMW verkoopt toch enkel premium selections of nieuwe wagens?

Dus zal volgens mij wel een premium selection geweest zijn, maar volgens mij baseren ze de aantal jaren garantie op aantal km's/leeftijd vd wagen. 2 jaar voor bvb max 75.000km/5j oud en bij oudere wagens/meer km's 1 jaar garantie. Weet niet of dit echt zo is maar zit wel een logica achter, toch?

EDIT: Heb ooit eens de voorwaarden voor premium selection wagens ergens gelezen, dacht dat dit max 13j oud en 130.000 km was? Kan mis zijn. Heb boekje van premium selection in m'n auto liggen, zal morgen eens kijken als ik het niet vergeet.

Die speciale actie waar woodi over spreekt zal ook niet voor alle premium selections gegolden hebben denk ik zo.
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2013, 23:25:38 door jensdm »

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #12 Gepost op: 14 juni 2013, 09:43:28 »
Mijn broer z'n wagen is geen premium selection, maar toch door officiŽle bmw dealer verkocht en de garantie is geldig in elke BMW garage.
Je kan dit ook zien als je naar de site gaat van bmw, naar tweedehandswagens. Daar kan je de optie 'premium selections' aanklikken.
Enkel wagens die minder dan vijf jaar oud zijn, met minder dan 150.000 km, komen in aanmerking voor het programma. (Kan je ook terugvinden op de site) En ze zijn hier nog redelijk strikt in, ooit nog gaan kijken naar een auto die er een week over zat en ze mochten al niet meer premium selection garantie op geven.

Die actie van 4j gold voor alle wagens, het was een actie van autosalon.
Work hard, play hard

Offline Excellence

• Grand Prix Winner
« Reactie #13 Gepost op: 14 juni 2013, 12:22:28 »
Mijn broer z'n wagen is geen premium selection, maar toch door officiŽle bmw dealer verkocht en de garantie is geldig in elke BMW garage.
Je kan dit ook zien als je naar de site gaat van bmw, naar tweedehandswagens. Daar kan je de optie 'premium selections' aanklikken.
Enkel wagens die minder dan vijf jaar oud zijn, met minder dan 150.000 km, komen in aanmerking voor het programma. (Kan je ook terugvinden op de site) En ze zijn hier nog redelijk strikt in, ooit nog gaan kijken naar een auto die er een week over zat en ze mochten al niet meer premium selection garantie op geven.

Die actie van 4j gold voor alle wagens, het was een actie van autosalon.

Weer wat bijgeleerd! ;D :razz:

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #14 Gepost op: 14 juni 2013, 13:27:31 »
Ik vraag me wel af, die 5j en 150.000 km of dat altijd zo was. Want ik herinnerde me precies 4j en 100k kms, misschien omwille van de moeilijke automarkt tegenwoordig dat ze hun voorwaarden aangepast hebben?  :iono:
Work hard, play hard

Offline BeemerX1

• Pole Position
« Reactie #15 Gepost op: 25 augustus 2013, 14:59:02 »
Een groot voordeel van een okkazie wagen te kopen bij je eigen merk dealer vindt ik dat je bij elke dealer kan gaan naar keuze, binnen het merkt en bij een officiele dealer natuurlijk. Normaal 1 of 2 jaar garantie, normaal zijn deze wagens geen 4 jaar en hebben ze geen 100.000km en verkeren ze bijna in nieuwstaat, onderhouds historie is normaal altijd correct aanwezig en normaal is deze wagen ook in die garage toen aangekocht en overgelaten. Zeg wel steeds 'normaal'.

Zo heb ik mijn premium selection gevonden in Arlon, das 2h oftewel 200km van hier.
Maar mijn garage voor de garantie word Melsbroek, Schiplaken of Mechelen, in ergste geval Leuven.  :)

Wanneer je een wagen bij een gewone auto handelaar koopt dan dien je in geval van garantie geval terug naar daar te rijden, dan moet je nog rekening houden dat je hem niet te ver van de deur koopt.  :(

Een paar auto's terug (auto cadeau gedaan aan men moeder) was een Peugeot gekocht als Leeuwen okkazie.
Daar had ik meer chanse, in Mechelen gevonden en in Mechelen de garantie gebruikt.

Men BMW selection heeft 2 jaar garantie.
Men Peugeot kon ik toen op afbetaling kopen over 4 jaar, moest iets van een 1000 euro extra betalen daarvoor op het totaal maar had dan 4 jaar garantie ipv 1 jaar.

Ik hoop echter dat ze wat flexibel zijn over een velg en een chip, anders gaat ie gewoon terug standaard voor ik op men garantie reken.

Offline Philtjens

• Trade Count: (+5)
  • World Champion
« Reactie #16 Gepost op: 25 augustus 2013, 15:04:40 »
velgen maakt niet uit chippen is zowiezo garantie verdwenen dus ermee wachten is de boodschap  :razz:

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #17 Gepost op: 25 augustus 2013, 18:47:05 »
"Terug standaard" ? Dus het is al gechipt? Dan is het te laat, je bent je garantie dan al kwijt.
In geval van je garantie nodig te hebben, kan je best eerst naar je chipboer gaan, misschien kan die nog iets doen om te voorkomen dat de dealer het ontdekt.
Work hard, play hard

Offline BeemerX1

• Pole Position
« Reactie #18 Gepost op: 25 augustus 2013, 22:38:49 »
Ik heb (nog) geen probleem hoor.
Auto word afgehaald binnen 10-14 dagen, mijn probleem is dus enkel wachten, lol.

Maar zou dom zijn 2 jaar garantie bij BMW .
Weet niet hoelang de chipboer garantie geef.
De eerst volgende zaterdag nadat ik men wagen heb rij ik erna toe met 1001 vragen.

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #19 Gepost op: 25 augustus 2013, 22:57:24 »
Chipboer geeft alleen garantie op de onderdelen kunnen kapot gegaan zijn door chippen (en niet iedere chiptuner doet dit).
Dus op de rest heb je geen garantie meer, want de BMW garantie vervalt bij chippen.
Work hard, play hard

Offline Excellence

• Grand Prix Winner
« Reactie #20 Gepost op: 25 augustus 2013, 23:21:12 »
Chipboer geeft alleen garantie op de onderdelen kunnen kapot gegaan zijn door chippen (en niet iedere chiptuner doet dit).
Dus op de rest heb je geen garantie meer, want de BMW garantie vervalt bij chippen.

Correct.
En garantie bij chipboer is soms ook nog bijbetalen..

Dus ik zou gewoon geduldig wachten met het chippen. Heb je over 2 jaar als de garantie vervalt en je hem chipt een wagen die als nieuw aanvoelt.

Offline Grť E36

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
« Reactie #21 Gepost op: 25 augustus 2013, 23:22:43 »
Chippen is weg garantie. Premium selection zijn ook heel vaak lichte ongevalswagens van BMW zelf die door de kunst van de stiel werden opgelapt :).
E87/E61

Offline kraftbayer

• Trade Count: (+7)
  • Crashed!
« Reactie #22 Gepost op: 26 augustus 2013, 18:09:46 »
Ik heb (nog) geen probleem hoor.
Auto word afgehaald binnen 10-14 dagen, mijn probleem is dus enkel wachten, lol.

Maar zou dom zijn 2 jaar garantie bij BMW .
Weet niet hoelang de chipboer garantie geef.
De eerst volgende zaterdag nadat ik men wagen heb rij ik erna toe met 1001 vragen.

Volgens mij geeft de chipboer garantie totdat er werkelijk iets stuk gaat.
Ik ken er nog geen enkele die een nieuwe motor betaald heeft.
Hoogstens zal hij de prijs terugbetalen die je bij hem betaald hebt voor het chippen.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline peke

• Pole Position
« Reactie #23 Gepost op: 7 november 2013, 20:54:26 »
Heb ook de premium garantie in de week met de wagen uit de garage te rijden,
hoorde ik een raar geluid.
Even naar de dealer gereden de verantwoordelijke werkplaats kwam even kijken en zei
dit is de disa klep een probleem bij de N52 motoren maar je hebt garantie dus maak je maar geen zorgen en even een afspraak gemaakt.
Dus auto binnen gedaan en probleem hersteld kosteloos en een nazicht olie enzv gedaan dat noem ik nog eens BMW service.
En de wagen bij het afhalen mooi onder afdak geparkeerd met dat rotweer van deze week.
« Laatst bewerkt op: 15 november 2013, 21:50:58 door peke »