Auteur Topic:  Freke's Minichamps moto verzameling  (gelezen 4404 keer)

Offline devilxtreme

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
Re: Freke's Minichamps moto verzameling
« Reactie #60 Gepost op: 19 september 2019, 18:48:12 »
Thanks,

Haga was ik ook zwaar fan van, spijtig dat die nooit wereldkampioen geworden is want die verdiende dat echt wel. Er hangt nog steeds een poster in m'n atelier met z'n handtekening op.  Foggy z'n races heb ik allemaal op tv gevolgd maar nooit irl aan het werk gezien. Toen ik in 2017 naar de Motogp in San marino geweest ben dan heb ik ook het museum van Simoncello bezocht, was zeker de moeite. Indrukwekkende rijder en carriere, is nog steeds zeer geliefd in het moto wereldje.
Haga was ook een alles of niets rijder in zijn jonge jaren. Er werd serieus geveegd met zijn R7. Ofwel heel snel ofwel vallen. Maar was gegarandeerd een topper. Hij had inderdaad kampioen moeten worden.

Die foto van Simoncelli zijn motor in die box is mooi. Dat blijft toch wel nazinderen. Die had ook Marquez het leven zuur kunnen maken en wellicht in de clinch gelegen . Simoncelli was zo'n rijder dat er uit stak.

Ik ben het jaar dat Hayden verongelukt is als vip bij Honda Ten Kate in Assen in de box geweest met Hayden en Van der Mark.
Bizar genoeg is die tijdens het fietsen na de race in Imola van de baan gemaaid.

Verstuurd vanaf mijn ELE-L29 met Tapatalk

Offline Freke

• Trade Count: (0)
  • World Champion
« Reactie #61 Gepost op: 20 september 2019, 09:41:06 »
Haga was ook een alles of niets rijder in zijn jonge jaren. Er werd serieus geveegd met zijn R7. Ofwel heel snel ofwel vallen. Maar was gegarandeerd een topper. Hij had inderdaad kampioen moeten worden.

Die foto van Simoncelli zijn motor in die box is mooi. Dat blijft toch wel nazinderen. Die had ook Marquez het leven zuur kunnen maken en wellicht in de clinch gelegen . Simoncelli was zo'n rijder dat er uit stak.

Ik ben het jaar dat Hayden verongelukt is als vip bij Honda Ten Kate in Assen in de box geweest met Hayden en Van der Mark.
Bizar genoeg is die tijdens het fietsen na de race in Imola van de baan gemaaid.

Zal wel de moeite geweest zijn als vip bij Ten Kate.  :thumbsup:

Ps: Hayden is in de buurt van het Misano circuit (Rimini) verongelukt op de fiets.  ;)

* BMW E91 320d: PPE Chipped, "20 Vossen, AP schroefkit, carbon parts ...
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline devilxtreme

• World Champion
« Reactie #62 Gepost op: 20 september 2019, 16:14:18 »
Van der Mark zat gewoon in de box, Hayden was niet te zien. Alleen waren we blijkbaar te lang in de box en was Hayden van de trailer achteraan de pitbox op een laptop beelden van race 1 aan het kijken. Toen we enkele foto's namen was hij hij misnoegd en een foto met hem zat er niet in. Wel een mooie ervaring, maar je zag wel aan zijn lichaamstaal dat hij frustraties had. Zijn laatste jaren in GP's met slecht materiaal moeten rijden en dan in de Superbike met een motor dat al jaren geen vooruitgang maakte. Bizar eigenlijk als je kijkt wat verband heeft met Misano-Rimini heeft. Tomizawa verongelukt op Misano, Simoncelli was van Rimini en Hayden is er verongelukt na de race in Imola

Offline devilxtreme

• World Champion
« Reactie #63 Gepost op: 21 september 2019, 19:31:04 »
Hier de foto's van de Superbike op Assen. Once in a lifetime opportunity om Vip te zijn

Offline Freke

• World Champion
« Reactie #64 Gepost op: 23 september 2019, 11:41:05 »
Sjieke dinges, is idd once of a lifetime...

In de motowereld kan je soms nog wel ergens dicht bij geraken. (niet Motogp)
Voorbeeldje: Ik heb ooit op het Isle of Mann met John McGuinnes van T-shirt gewisseld op een feestje na z'n race...
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #65 Gepost op: 23 september 2019, 16:01:45 »
Very cool T! :wow:

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Freke

• World Champion
« Reactie #66 Gepost op: 10 januari 2020, 12:00:08 »
In december ben ik nog eens naar de Essen motorshow geweest. Ik wist nog van vroeger dat daar ook steeds standhouders waren die minichamps modellen bij hebben dus had ik maar wat extra centjes meegenomen voor moest er een schaalmodelletje staan waar ik interesse in had.

Miniatuurauto's was het aanbod enorm maar voor de moto's moest ik toch weer serieus zoeken. Uiteindelijk toch een kraam gevonden die achteraan een stuk of 5 modellen mee had en ja er zat er eentje tussen die ik wel wou hebben. Zeker omdat er nog een mooie korting op was. geen seconde getwijfeld dus...

Het ging om een Rossi model van in de MotoGP (2011) toen hij op de Ducati zat maar een tribute van Marco Simoncelli. Het is een limited edition met een figuurtje en vlag, eerste keer dat ik er eentje kocht met een figuurtje erbij...

Offline Nostra

• Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #67 Gepost op: 10 januari 2020, 19:00:23 »
Knap model!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
next year new fun car

Offline Freke

• World Champion
« Reactie #68 Gepost op: 10 januari 2020, 20:02:36 »
Knap model!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Mercikes , de Petronas van Fabio Quartararo is voorlopig uitgesteld tot februari. Ben ik ook wel benieuwd naar...