Auteur Topic:  Het grote "Nieuws v/d dag topic"  (gelezen 382606 keer)

Liquid Li0n, Tomassi, DanyDC, b_ken en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Snorkel

• Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • undereZtimated
Re: Het grote "Nieuws v/d dag topic"
« Reactie #6210 Gepost op: 14 oktober 2020, 07:25:45 »
München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #6211 Gepost op: 14 oktober 2020, 08:54:09 »
Toch wel erg, die onderbemanning bij de politie. Nu worden er al studenten ingeschakeld om een feestje stil te leggen.  :(
:toofunny:
- Signature adjusted for being outdated-

Offline FJRdude

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • F21 3-türer
    • Freude Am Fahren
« Reactie #6212 Gepost op: 14 oktober 2020, 22:51:58 »
Dit stond vandaag in HBVL, geen groot nieuws...   wel droevig nieuws.

Na het lezen van dit bericht roch extra voorzichtig zijn is de boodschap!!
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer....

F21  || F48  ||  FJR

Online WÅky

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #6213 Gepost op: 15 oktober 2020, 08:34:22 »
Vertrouw nooit een krik alleen. Gebeurt helaas af en toe wel eens.

Offline HeavyD

• Grand Prix Winner
« Reactie #6214 Gepost op: 15 oktober 2020, 17:32:02 »

Online d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #6215 Gepost op: 15 oktober 2020, 18:10:24 »
Dit stond vandaag in HBVL, geen groot nieuws...   wel droevig nieuws.

Na het lezen van dit bericht roch extra voorzichtig zijn is de boodschap!!

Idd, altijd stutten!
Enkel die laatste zin van dat artikel snap ik niet goed :thinking:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline pukkie007

• Grand Prix Winner
« Reactie #6216 Gepost op: 15 oktober 2020, 21:12:31 »
Achtereen kunnen we hier ook nog per kilo gaan betalen  ???

https://www.hln.be/buitenland/franse-regering-viseert-suv-s-en-voert-taks-in-op-gewicht-van-auto-s~ac81fc8c/

Voor een X5 45e zou er dus elk jaar een dikke 6000 euro bijkomen !  :wow: Waanzin !

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #6217 Gepost op: 15 oktober 2020, 22:09:49 »
Voor een X5 45e zou er dus elk jaar een dikke 6000 euro bijkomen !  :wow: Waanzin !

Los erover, maar het feit dat zoiets fiscaal vriendelijk is in België, is het evenzeer.

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Online Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
  • manuele 6 cilinders FTW
« Reactie #6218 Gepost op: 15 oktober 2020, 22:36:05 »
Ze moeten een nieuwe soort taks vinden voor binnenkort. Elektrische auto's wegen lood.

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #6219 Gepost op: 16 oktober 2020, 00:44:02 »
Binnenkort subsidies om auto-onderdelen te vervangen door alu , koolstofvezel , lexaan , titanium , inconel of balsahout (Porsche  gebruikte balsahout als alternatief voor carbon in 24u vd Nurburgring ) ....

Dus ipv tuning-toeslag op keuring naar tuningpremie via de belastingen  ;)  ?

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #6220 Gepost op: 16 oktober 2020, 00:47:25 »

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #6221 Gepost op: 16 oktober 2020, 01:21:20 »
Brusselse politie schrijft opvallend weinig processen-verbaal uit voor coronaovertredingen :

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/15/brusselse-politie-opvallend-weinig-processen-verbaal-uit-wegens/

Online Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
« Reactie #6222 Gepost op: 16 oktober 2020, 09:55:37 »
Brusselse politie schrijft opvallend weinig processen-verbaal uit voor coronaovertredingen :

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/15/brusselse-politie-opvallend-weinig-processen-verbaal-uit-wegens/

tuurlijk, die rekenen op de vlaming die die tol gaat betalen binnenkort he

Offline pukkie007

• Grand Prix Winner
« Reactie #6223 Gepost op: 16 oktober 2020, 10:42:59 »
Los erover, maar het feit dat zoiets fiscaal vriendelijk is in België, is het evenzeer.

Volledig correct.

Moeilijk kan het anders niet zijn: de gebruiker/vervuiler betaalt. Dus aantal kilometer, gewicht en uitstoot moet men in rekening brengen en dan maandelijks of trimestrieel een afrekening doen. Maar dat gaat nooit gebeuren, I know.
Nooit begrepen waarom het vermogen van een wagen bij de berekening betrokken moet worden.

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #6224 Gepost op: 16 oktober 2020, 11:44:23 »
Nooit begrepen waarom het vermogen van een wagen bij de berekening betrokken moet worden.

Waarschijnlijk voor het maatschappelijke aspect, hogere vermogens afraden omdat deze statistisch gezien meer ongevallen veroorzaken.
Beetje zoals bij de verzekering, waarbij je ook meer betaalt voor het vermogen.
Want ongevallen kosten niet alleen geld (waar het verhaal stopt bij de verzekering), maar heeft ook nog andere impact (op de maatschappij).
Work hard, play hard

Online Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
« Reactie #6225 Gepost op: 16 oktober 2020, 11:53:22 »
over zware auto's gesproken

https://www.hln.be/buitenland/franse-regering-viseert-suv-s-en-voert-taks-in-op-gewicht-van-auto-s~ac81fc8c/

uiteraard worden grote gezinnen en elektrische auto's uitgesloten...terwijl grote gezinnen net voor de grootste uitstoot zorgen en elektrische auto's net het zwaarst zijn.

Offline pukkie007

• Grand Prix Winner
« Reactie #6226 Gepost op: 16 oktober 2020, 11:58:58 »
Dat gegeven is nieuw voor mij. Veroorzaakt een Bentley sneller een ongeval dan een Fiat? En op welke manier wordt die statistiek dan berekend? Houdt men bvb ook rekening met het aantal kilometers dat er gereden wordt? Zo zal een bmw 7 in de meeste gevallen meer kilometer afleggen dan een bmw i3 ...

Offline HeavyD

• Grand Prix Winner
« Reactie #6227 Gepost op: 16 oktober 2020, 12:14:21 »
Waarschijnlijk voor het maatschappelijke aspect, hogere vermogens afraden omdat deze statistisch gezien meer ongevallen veroorzaken.
Beetje zoals bij de verzekering, waarbij je ook meer betaalt voor het vermogen.
Want ongevallen kosten niet alleen geld (waar het verhaal stopt bij de verzekering), maar heeft ook nog andere impact (op de maatschappij).
Het maatchappelijk aspect is dat ze het gewone klootjesvolk geen deftige wagen meer gunnen met wat power en afmetingen.
Iedereen een Dacia 1000cc. Enkel de poltieke elite en industriëlen zullen nog met zware bakken rond rijden.
Terug naar de 19de eeuw waar het plebs alleen maar kon werken en zwijgen en voor de rest uitgeperst werd door de heersende elite.

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #6228 Gepost op: 16 oktober 2020, 12:18:33 »
Dat gegeven is nieuw voor mij. Veroorzaakt een Bentley sneller een ongeval dan een Fiat? En op welke manier wordt die statistiek dan berekend? Houdt men bvb ook rekening met het aantal kilometers dat er gereden wordt? Zo zal een bmw 7 in de meeste gevallen meer kilometer afleggen dan een bmw i3 ...
Betaal jij dan minder voor burgerlijke aanspakelijkheidsverzekering bij een Bentley dan bij een Fiat?
Ik moet meer betalen naarmate de auto meer vermogen heeft (en minder naarmate er meer veiligheidsaspecten zijn).
En ik dacht dat dat voor iedereen wel zo was.

Voor de specifieke statistieken kan je denk ik best eens bij je verzekeraar aankloppen.
Work hard, play hard

Online b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #6229 Gepost op: 16 oktober 2020, 13:10:57 »
Volledig correct.

Moeilijk kan het anders niet zijn: de gebruiker/vervuiler betaalt. Dus aantal kilometer, gewicht en uitstoot moet men in rekening brengen en dan maandelijks of trimestrieel een afrekening doen. Maar dat gaat nooit gebeuren, I know.
Het gebruik en de vervuiling  van uw auto, het verbruik ervan (resultaat van gewicht, CO2, rijstijl ...) , daar moet geen trimestriele afrekening voor gemaakt worden. Die afrekening krijg je telkens je gaat tanken, in de vorm van accijnzen *.
  Het is uiteraard beter om dit niet te zeggen en een dubbele belasting in te voeren.  :censor:
* Behalve wie elektriciteit tankt. Die rijden zonder accijnzen, bovenop de andere fiscale voordelen. Dat vind ik dan weer niet kunnen.

Offline HeavyD

• Grand Prix Winner
« Reactie #6230 Gepost op: 16 oktober 2020, 13:38:31 »
Het gebruik en de vervuiling  van uw auto, het verbruik ervan (resultaat van gewicht, CO2, rijstijl ...) , daar moet geen trimestriele afrekening voor gemaakt worden. Die afrekening krijg je telkens je gaat tanken, in de vorm van accijnzen *.
  Het is uiteraard beter om dit niet te zeggen en een dubbele belasting in te voeren.  :censor:
* Behalve wie elektriciteit tankt. Die rijden zonder accijnzen, bovenop de andere fiscale voordelen. Dat vind ik dan weer niet kunnen.
Als men mij niet doodbelast en een correcte prijs laat betalen dan heb ik geen fiscaal voordeel nodig. Ik heb geen probleem om er voor te betalen. Maar het moet serieus blijven.

Online Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
« Reactie #6231 Gepost op: 16 oktober 2020, 13:41:08 »
doet me denken aan het bericht van een tijd terug...want het is echt schandalig

https://www.auto55.be/nieuws/31557-je-betaalt-echt-10-keer-belasting-op-je-auto

en dat geld waar je een auto mee koopt, daar heeft je baas al belastingen op betaald en krijg je netto en niet bruto. dus er zijn wel meer dan 10 stappen in principe.
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2020, 13:43:53 door Liquid Li0n »

Offline pukkie007

• Grand Prix Winner
« Reactie #6232 Gepost op: 16 oktober 2020, 16:41:18 »
Betaal jij dan minder voor burgerlijke aanspakelijkheidsverzekering bij een Bentley dan bij een Fiat?
Ik moet meer betalen naarmate de auto meer vermogen heeft (en minder naarmate er meer veiligheidsaspecten zijn).
En ik dacht dat dat voor iedereen wel zo was.

Voor de specifieke statistieken kan je denk ik best eens bij je verzekeraar aankloppen.

Wat heeft BA met verkeersbelasting of inverkeerstelling te maken ?  Betaal ik dan ook minder verkeersbelasting op een Bentley met tig veiligheidssnufjes tov een Fiat die enkel 2 airbags heeft ?  :thinking:

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #6233 Gepost op: 16 oktober 2020, 17:54:33 »
Wat heeft BA met verkeersbelasting of inverkeerstelling te maken ?  Betaal ik dan ook minder verkeersbelasting op een Bentley met tig veiligheidssnufjes tov een Fiat die enkel 2 airbags heeft ?  :thinking:
Ongevallen veroorzaken is een impact op de maatschappij. En de verzekeraar heeft daar genoeg statistiek over om af te leiden dat mensen met meer vermogen vaker in ongevallen terechtkomen.
Vandaar dat ik BA er bij haal om dat vergelijk te maken.
De verkeersbelasting daarop afstemmen zou eigenlijk ook wel nog een idee zijn, maar dat zou het systeem wel weer heel complex en wellicht duurder maken.

Zoals b_ken het zegt zou eigenlijk een van de beste manieren zijn, 100% gefocust op de verbruiker betaalt.
Alle andere belastingen laten weghalen en de belasting op brandstof verhogen (maar dan moet heel Europa meedoen, of we tanken allemaal gewoon in het buitenland).
Maar ook dat systeem is niet helemaal correct, want een zware auto die 10l/100km verbruikt doet meer schade aan het wegdek dan een lichte sportwagen die ook 10l/100km verbruikt (volgens mij dan toch). En zo zijn er nog oneindig veel extra factoren te bedenken wellicht.
De ideale manier van belasten bestaat gewoon niet, maar moest de verbruiker het meest betalen ipv de duurste wagen, zou het toch al heel goed zijn imo.
Work hard, play hard

Offline pukkie007

• Grand Prix Winner
« Reactie #6234 Gepost op: 16 oktober 2020, 18:27:54 »
Het ging over verkeersbelasting en jij haalt de autoverzekering erbij.  :jpshakehead:

Ik betaal momenteel minder taksen en een lagere verzekering op mijn 740e dan op mijn e66. En het verschil is in beide gevallen enorm. Daar is in beide gevallen een uitleg voor maar geen enkele zinnige ... ;)

Door diezelfde onzinnige regelgevingen rijden er in dit boerendorp minstens 15 oldtimers rond van het type Mercedes 190/200/230/300D. En neen, er is geen enkele hobbywagen bij. Het is zuiver om de taks en de autokeuring te doen. Een echte hobbyist zou zijn auto soigneren, die 15 hier worden bij een controle allemaal van de baan gehaald. Het zijn gewoon wrakken met een sterke motor ... :(

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #6235 Gepost op: 17 oktober 2020, 01:34:42 »
Elektrische auto's en hybrides opeens brandgevaarlijk : wat is er aan de hand ?

https://www.gelderlander.nl/auto/elektrische-auto-s-en-hybrides-opeens-brandgevaarlijk-wat-is-er-aan-de-hand~aa3d1c08/

Online Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
« Reactie #6236 Gepost op: 17 oktober 2020, 02:13:18 »
Elektrische auto's en hybrides opeens brandgevaarlijk : wat is er aan de hand ?

https://www.gelderlander.nl/auto/elektrische-auto-s-en-hybrides-opeens-brandgevaarlijk-wat-is-er-aan-de-hand~aa3d1c08/

is helemaal niet nieuw...in Amsterdam of ergens wilden ze elektrische auto's verbieden uit ondergrondse garages

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #6237 Gepost op: 18 oktober 2020, 22:55:16 »
Balletjes van Van Ranst, hoofd van De Croo: restaurant verwerkt verplichte sluiting met ludieke menukaart :

https://www.hln.be/roeselare/balletjes-van-van-ranst-hoofd-van-de-croo-restaurant-verwerkt-verplichte-sluiting-met-ludieke-menukaart~a36182e8/

Aalst : Boze bakker schildert niet mis te verstane boodschap aan onze politici op zijn gevel :

https://www.hln.be/aalst/boze-bakker-schildert-niet-mis-te-verstane-boodschap-aan-onze-politici-op-zijn-gevel~a3a2d488/

;D
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2020, 23:19:21 door M-Power »

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #6239 Gepost op: 18 oktober 2020, 23:03:59 »
Anderlecht : Feestje met 200 personen in shishabar stilgelegd door politie :

https://www.hln.be/brussel/feestje-met-200-personen-in-shishabar-stilgelegd-door-politie~a60bf53d/

Leuven : Politie doekt illegaal feestje op met 27 Erasmusstudenten  :

https://www.hln.be/leuven/politie-doekt-illegaal-feestje-op-met-27-erasmusstudenten~af0d4cb4/

Herman De Croo groet de Ronde... zonder mondmasker: “Bij het naar buiten sprinten stomweg vergeten, maar ik zal boete betalen”  :

https://www.hln.be/brakel/herman-de-croo-groet-de-ronde-zonder-mondmasker-bij-het-naar-buiten-sprinten-stomweg-vergeten-maar-ik-zal-boete-betalen~ae2b1d21/

;D
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2020, 23:17:53 door M-Power »