Auteur Topic:  Het grote "Nieuws v/d dag topic"  (gelezen 260175 keer)

Offline RDR

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
Re: Het grote "Nieuws v/d dag topic"
« Reactie #4860 Gepost op: 20 mei 2019, 11:35:27 »
Daarom heb ik er geen problemen mee in het hospitaal, fabriek of magazijn maar liever niet in mijn huis.
2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Offline Mr. SLASH

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
« Reactie #4861 Gepost op: 20 mei 2019, 14:32:20 »
https://www.ninofmedia.tv/nieuws/actua/item/2618-oldtimer-uitgebrand-in-denderwindeke

Knappe E30 van uit mijn regio die blijkbaar uitgebrand is.
Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
BMW E34 525i
Suzuki GSF1200 Bandit

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #4862 Gepost op: 20 mei 2019, 19:17:12 »
« Laatst bewerkt op: 20 mei 2019, 19:29:23 door M-Power »

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #4863 Gepost op: 20 mei 2019, 19:28:28 »
Google verstrekt niet langer een Android-licentie aan Huawei. Dat betekent dat de Chinese smartphonefabrikant moet overstappen naar een opensourceversie van Android, zonder Google Play Store en apps als Gmail. Bestaande toestellen houden Play-toegang.

https://tweakers.net/nieuws/152970/google-trekt-android-licentie-voor-huawei-in.html

Geen YouTube en Gmail op nieuwe Huawei-telefoons : https://www.ad.nl/tech/geen-youtube-en-gmail-op-nieuwe-huawei-telefoons~aa01a9be/

Betekent de ban van Google het einde van Huawei ?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05/20/is-dit-het-einde-van-huawei/

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4866 Gepost op: 21 mei 2019, 11:01:34 »
"Ze vroegen om concretere info van de datum en het uur". 
Slim. Mogelijk bestaat die informatie niet als iemand dat zo maar gefilmd heeft en on-line gesmeten zonder verdere details. En zo gaan die gewoon vrijgesproken worden.

Uiteindelijk zou een onnozelaar die een ander wil kloten met een filmpje van jaren terug kunnen afkomen, doen alsof het nu opgenomen is, terwijl de feiten verjaard zijn...

En dan nog: ik krijg nog steeds niet gesnapt waarom dit voor een rechter moet komen. Hoogstens is dit roekeloos rijgedrag, alhoewel het voor mij zelfs daar niet onder valt, en dan ben je er toch vanaf met een onmiddellijke inning?

Ongelooflijk, in hoeveel uitgaansgelegenheden worden er geen slagen en verwondingen toegediend door tuig van de richel. Als het al niet geseponeerd wordt, dan wordt wel een opschortende straf uitgesproken, straf met uitstel, blabla, waar effectief iets gebeurd is dat de integriteit van een persoon schendt, waar littekens worden toegebracht, mensen trauma's oplopen.

Mensen die wat toertjes draaien op een vrije rotonde, waar ze voorrang op hebben, met niemand in de buurt en waar niets gebeurd is, moeten zich verantwoorden voor een rechter met een hoop mediaaandacht er om heen.

Ligt dat nu aan mij, of is alle rede hier gewoon compleet zoek...

Ik zie meerdere malen per dag, mensen die met hun achterwiel de binnenkant of buitenkant van de behoorlijk hoge borduren aan een rotonde overrijden. Dat soort mensen kan effectief iemand raken, maar daar wordt kennelijk niets van gezegd. Ik hoop dat hun wiellagers er gauw uitliggen...
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2019, 11:04:09 door Pannenkoek »

Offline Wky

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #4867 Gepost op: 21 mei 2019, 11:35:52 »
Ik zie meerdere malen per dag, mensen die met hun achterwiel de binnenkant of buitenkant van de behoorlijk hoge borduren aan een rotonde overrijden. Dat soort mensen kan effectief iemand raken, maar daar wordt kennelijk niets van gezegd. Ik hoop dat hun wiellagers er gauw uitliggen...

Ik pak ook de curbs mee waar het kan  >:D

Offline bhpaddict

• World Champion
« Reactie #4868 Gepost op: 21 mei 2019, 11:56:18 »
Ik pak ook de curbs mee waar het kan  >:D
Curbs zijn LAGE borduren...  :neener:

E32 '92 740i zilvergrijs shadowline "Raceseven" (daily) - E32 '92 740i brokaatrood "Brokaatje" - E34 '95 540i Touring articgrijs 6-speed "El Ultimo" - E34 '92 525i Touring lazuurblauw "Hooligan" - BMW Multitrailer wit "The Bubble" - DODGE RAM SRT-10 '06

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4869 Gepost op: 21 mei 2019, 12:23:26 »
Er gaat toch niemand, bij volle verstand, vrijwillig over een boordsteen van 10 cm rijden aan een 30 per uur?

Berlingo rijders zijn daar erg goed in, Toyota eigenaren ook... 🙂

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #4870 Gepost op: 24 mei 2019, 01:19:26 »
Nieuwe onderdelen voor oude Toyota Supra : https://www.auto55.be/nieuws/31510-nieuwe-onderdelen-voor-oude-toyota-supra?utm_medium=RSS

https://www.autoblog.nl/nieuws/toyota-pakt-probleem-lelijke-supras-aan-124782

Ze volgen het voorbeeld van Honda dat weer parts voor de eerste NSX poduceert en Nissan die ook weer onderdelen voor de Skyline produceert

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #4871 Gepost op: 24 mei 2019, 01:32:24 »

Offline BIG charlie

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
F21 116 ede lci Mineral Grau.
Suzuki Burgman 650 Executive

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i

Offline Freke

• World Champion
« Reactie #4873 Gepost op: 27 mei 2019, 11:15:32 »
Hopelijk niemand van hier? Zal een serieuze smak geweest zijn. "Motorblok en versnellingsbak lagen aan de overkant van de weg..."

https://www.hln.be/in-de-buurt/zottegem/video-wagen-knalt-tegen-boom-twee-inzittenden-levensgevaarlijk-gewond~a1671ee9/
* BMW E91 320d: PPE Chipped, "20 Vossen, AP schroefkit, carbon parts ...
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline Goesting

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #4874 Gepost op: 27 mei 2019, 22:51:08 »
Laten we hopen dat ze er goed doorkomen en herstellen...

De commentaren op dat artikel bij HLN zijn weer voorspelbaar. ::)

Ben daarnet op die plek eens gepasseerd, en de boom die ze geraakt hebben zag er inderdaad niet lief uit. Ergens begrijp ik toch niet hoe dat daar kan gebeuren, want de bocht is er erg flauw. Men kwam wel van een steil recht stuk waar eens goed doorgetrokken kan worden.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4875 Gepost op: 28 mei 2019, 08:50:22 »
Laten we hopen dat ze er goed doorkomen en herstellen...

De commentaren op dat artikel bij HLN zijn weer voorspelbaar. ::)

Ben daarnet op die plek eens gepasseerd, en de boom die ze geraakt hebben zag er inderdaad niet lief uit. Ergens begrijp ik toch niet hoe dat daar kan gebeuren, want de bocht is er erg flauw. Men kwam wel van een steil recht stuk waar eens goed doorgetrokken kan worden.

Is dat een e39? Ja, toch he, voor een e46 lijken de koplamp uitsparingen in de motorkap niet te kloppen. Wel nog steeds een stevige auto om in 95 op de markt gekomen te zijn en zo goed stand te houden tegen een boomklap. Zo zie je maar dat die NCAP testen niet altijd overeenkomen met real life situations en de duitse degelijkheid weer bewezen is.

De oorzaak? Ik zie lelijke velgen, after market waar wellicht een inferieure band zal opgelegen hebben. Niemand koopt lelijke velgen om er dan een topper van een band op te zwieren, denk ik zo. Misschien lag er wat vocht op de weg icm aarde en andere drek kan zelfs een flauwe bocht levensgevaarlijk worden. Als er geen alcohol, in slaap vallen of gsm gebruik in het spel was, lijkt die piste me niet onmogelijk.

Hopelijk komen ze er snel terug door.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4876 Gepost op: 28 mei 2019, 08:56:20 »
Een van de pareltjes van de HLN reacties:

Roger De Smet
Combinatie van verouderde achterwielaandrijving en groot vermogen, zelfs de electronische opties kunnen dat niet meester.

Wat krijg je hier uit gedestilleerd?

Verouderde achterwielaandrijving? Dat is verdorie het enige wat juist voor een gebalanceerd stuurgevoel zorgtl. Wielen die aandrijven en sturen: multitasking werkt zelden goed. Als je het zo wil hebben zijn ronde wielen ook verouderd, want dat bestaat al uit de tijd dat Cleopatra zich liet vervoeren vanuit haar boot richting Jules. Groot vermogen? Op een e39 zal dat in de klassieke motorisaties voor zo een zware wagen wel goed meevallen.

En dat elektronische opties geen beschermengelen zijn die ten allen tijde als een onzichtbare hand de wagen in het gareel houden, dat wisten we ook nog niet...

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #4877 Gepost op: 28 mei 2019, 17:13:35 »

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #4878 Gepost op: 3 juni 2019, 13:08:48 »
« Laatst bewerkt op: 3 juni 2019, 13:45:22 door M-Power »

Offline b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #4879 Gepost op: 4 juni 2019, 13:45:15 »
We kunnen onze mening eens geven over het klimaatplan.  :exited: :thumbsup:
Of het zal baten weet ik niet, schaden zal het zeker niet, dus ik ga klikken op "Ik geef mijn mening".

http://www.nationaalenergieklimaatplan.be/

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #4880 Gepost op: 5 juni 2019, 15:29:54 »
Grootste operator van luxecruises stoot 10 keer meer zwavelverbindingen uit dan alle Europese auto's samen :

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06/04/gigant-luxe-cruises-stoot-meer-zwavelverbindingen-uit-dan-alle-e/

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
« Reactie #4881 Gepost op: 6 juni 2019, 03:13:58 »
Grootste operator van luxecruises stoot 10 keer meer zwavelverbindingen uit dan alle Europese auto's samen :

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06/04/gigant-luxe-cruises-stoot-meer-zwavelverbindingen-uit-dan-alle-e/
Dat is nu juist wat ik al van in het begin zeg, er zijn vele dingen die meer vervuilen dan alle auto's in Europa samen maar daar zegt men natuurlijk niets van.
Het is dadelijk de auto die de boosdoener is en op allerhande manieren beboet of beter gezegd de eigenaars uitgeknepen worden als een citroen  :jpshakehead: >:(
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #4882 Gepost op: 15 juni 2019, 03:37:09 »
Man die verdacht wordt van driften aan Poco Loco is rijbewijs kwijt voor... driften aan station :

https://www.hln.be/in-de-buurt/roeselare/man-die-verdacht-wordt-van-driften-aan-poco-loco-is-rijbewijs-kwijt-voor-driften-aan-station~acdcd3c7/

Offline gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #4883 Gepost op: 15 juni 2019, 09:08:20 »
Dat is nu juist wat ik al van in het begin zeg, er zijn vele dingen die meer vervuilen dan alle auto's in Europa samen maar daar zegt men natuurlijk niets van.
Het is dadelijk de auto die de boosdoener is en op allerhande manieren beboet of beter gezegd de eigenaars uitgeknepen worden als een citroen  :jpshakehead: >:(

Klopt volledig  >:(

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #4884 Gepost op: 15 juni 2019, 13:11:41 »
Is dat een e39? Ja, toch he, voor een e46 lijken de koplamp uitsparingen in de motorkap niet te kloppen. Wel nog steeds een stevige auto om in 95 op de markt gekomen te zijn en zo goed stand te houden tegen een boomklap. Zo zie je maar dat die NCAP testen niet altijd overeenkomen met real life situations en de duitse degelijkheid weer bewezen is.

De oorzaak? Ik zie lelijke velgen, after market waar wellicht een inferieure band zal opgelegen hebben. Niemand koopt lelijke velgen om er dan een topper van een band op te zwieren, denk ik zo. Misschien lag er wat vocht op de weg icm aarde en andere drek kan zelfs een flauwe bocht levensgevaarlijk worden. Als er geen alcohol, in slaap vallen of gsm gebruik in het spel was, lijkt die piste me niet onmogelijk.

Hopelijk komen ze er snel terug door.

Lelijke velgen, man man. Het is een oud design, dat klopt, maar daarom is het per definitie nog niet lelijk h. Lijkt me een Hartge in 17" te zijn, OZ produceerde die dacht ik. Kwaliteitsvelg dus. En hou die veronderstellingen van goedkope banden ook maar voor jezelf. Mijn PSS'en glijden ook dat het een lieve lust is op nat wegdek hoor.
Alle vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4885 Gepost op: 15 juni 2019, 14:54:23 »
Lelijke velgen, man man. Het is een oud design, dat klopt, maar daarom is het per definitie nog niet lelijk h. Lijkt me een Hartge in 17" te zijn, OZ produceerde die dacht ik. Kwaliteitsvelg dus. En hou die veronderstellingen van goedkope banden ook maar voor jezelf. Mijn PSS'en glijden ook dat het een lieve lust is op nat wegdek hoor.

Ik zei: IK zie lelijke velgen. Dat is inderdaad mijn mening. Het spijt me vreselijk als ik je gekwetst heb.

En ik zie vaak genoeg after market velgen waar dan een kutband op ligt. Op oem velgen ook hoor. Zo zag ik eergisteren nog een knappe f30, joekels van mooie velgen, maar de banden waren van een merk waarvan ik nog nooit gehoord heb. Vraag het maar aan veel bandencentrales: men wil opvallende of grote of gewoon andere velgen en daar komt heel vaak een inferieure band op. Ik denk dat megastihl ook ooit zoiets vastgesteld had.

De Michelin pss ken ik niet, of liever: heb ik nog nooit gehad. Ik weet wel dat ik veel meer kilometer afhaspel dan jij en, naar eigen zeggen hou je je meestal braaf aan snelheden en ben je vrij defensief. Ik ben ook voorzichtig als er andere mensen in de buurt zijn, maar als de baan leeg is of dat nu een snelweg is, een gewone baan of een bochtige boerenweg, dan wil ik een auto berijden zoals ik dat wil. En in regenweer, moet je inderdaad wat voorzichtiger zijn. Ik heb hier veel boerenwegeb in de buurt waar ik in bochten op droog wegdek flink gas bijgeef, maar als het nat is geef je idd beter geen gas. Maar ondanks dat kan ik nog steeds behoorlijk vlot door die bochten. Daarom vertrouw ik op a merken, want ik weet uit eigen ervaring als kilometervreter dat andere merken niet toelaten om te doen wat ik graag doe. Niet dat a merken ten allen tijde de heilige graal zijn. Op die van mijn vrouw haar 320d liggen Pirellis. Op nat wegdek slaat bij volgas de tractiecontrole aan dat het een lieve lust is. Met de vorige continentals was dat niet het geval.

En wat die gasten betreft: dat zal, behoudens gevallen van intoxicatie of absurde onvoorzichtigheid, een inschattingsfout geweest zijn. Men zal gedacht hebben dat de wagen wel voldoende baanvast was en dat was die nu niet. En wat is de eerste schakel in wegcontact waarmee alles staat of valt? De band.

We kunnen er blijven over discussiren. Ik heb al vanalles geprobeerd op diverse wagens en ik vertrouw persoonlijk op continental, dan Bridgestone en Dunlop, Michelin en Pirelli.

Sommigen zijn bvb razend content van Kumho. Ik heb ze een paar jaar terug ook gehad en zelfs na inrijden moesten ze er meteen af toen ik op een rotonde die ik elke dag neem maar bleef schuiven na een regenbuitje wat me nooit eerder overkwam.

Zelf ben je tevreden van Minerva. Heb ik ook gehad en dat waren ook schuivers. En als je wat zoekt op het forum zijn er nog mensen die die banden meteen afdankten.

En die bandenlabels zijn ook een grap. Net zoals andere door europa geconcipieerde labels waar na controle door testinstanties ook veel door de mand valt. Test-aankoop is daar ook goed in, bepaalde producten zijn zogezegd erg goed, tot je ze koopt en je van armoede alsnog terug grijpt naar de merken die wel doen wat ze moeten doen.

Rijd jij lekker wat je wil, doe ik ook, net zoals ik mijn mening heb, over dit geval en ik acht het erg waarschijnlijk dat het zoiets is. Dat jij anders denkt, is prima. Maar mijn mening afdoen als ongeldig, dat is onzinnig, anders moet je het ganse principe van meningen afschaffen. Iets wat ze bij de retards van de linkse kerk, maar al te graag willen.

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #4886 Gepost op: 15 juni 2019, 16:04:15 »
Ik zei: IK zie lelijke velgen. Dat is inderdaad mijn mening. Het spijt me vreselijk als ik je gekwetst heb.

Ja, je kan moeilijk zeggen: "Wij zien lelijke velgen". Als je ons uw mening wilt meegeven, dan doe je dat niet op die manier. Maar dat je uw meningen maar al te vaak graag verkondigt als feiten, dat weten we al langer dan vandaag. Net zoals je graag veronderstellingen doet, ingegeven door vooroordelen en vooringenomenheid. Voor de rest is weer het wederkerende, langdradige en afwijkende gezeur. Wat is het volgende nu? Misschien nog eens een post manipuleren om de boel te misleiden? Ben je ook goed in.

Mvg

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4887 Gepost op: 15 juni 2019, 16:35:35 »
Als je ons uw mening wilt meegeven, dan doe je dat niet op die manier. Maar dat je uw meningen maar al te vaak graag verkondigt als feiten, dat weten we al langer dan vandaag. Net zoals je graag veronderstellingen doet, ingegeven door vooroordelen en vooringenomenheid. Voor de rest is weer het wederkerende, langdradige en afwijkende gezeur. Wat is het volgende nu? Misschien nog eens een post manipuleren om de boel te misleiden? Ben je ook goed in.

Mvg

Zucht, iets met een "hond" en een "stok"...

Niemand anders doet moeilijk over wat ik schrijf. Plots out-of-the-red-and-blue1 val jij in op iets wat in de verste verte niet tegen jou was gericht. Het spijt me, maar ik was jou eigenlijk al vergeten. Het werkte niet tussen ons, ik dacht dat je het al een plaats kon geven.

En jouw zin: "Als je ons2 uw mening wil weergeven, doe je dat niet op die manier.3

1 Ik wil niemand discrimineren, vandaar.
2 Alsof alle leden 1 consistentie zijn waar jij personificatie aan onttrekt.
3 Netjes, zo een morele superioriteit waar jij wel even gaat zeggen hoe het allemaal moet gebeuren...

Als ik iets schrijf, dan doe ik dat op de manier die ik wil. Als dat een schending uitmaakt van regels of gebruiken, dan zullen diegenen die gelegitimeerd zijn om daarop toe te zien en in te grijpen, wel ageren. Ik heb nog geen bijschrift met Moderator bij je naam gezien, dus ga jij maar, als dat jouw voorkeur geniet tenminste, gezellig met een snuifje patchouli verder garen in eigen nat, of voor mijn part je collectie banden op merk gaan rangschikken.

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #4888 Gepost op: 15 juni 2019, 16:50:46 »
De pseudo-intellectueel uithangen en wat hautain komen doen, ook nog iets waar je goed in bent. Zeker wanneer je weer eens niet meer weet van welk hout pijlen te maken. Tuurlijk was je me al vergeten, Minerva banden enzomeer... . Ik was je nog niet vergeten hoor. Iemand die overloopt van de massa aan bullshit, dat vergeet je niet zomaar hoor! 

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4889 Gepost op: 15 juni 2019, 17:33:44 »
De pseudo-intellectueel uithangen en wat hautain komen doen, ook nog iets waar je goed in bent. Zeker wanneer je weer eens niet meer weet van welk hout pijlen te maken. Tuurlijk was je me al vergeten, Minerva banden enzomeer... . Ik was je nog niet vergeten hoor. Iemand die overloopt van de massa aan bullshit, dat vergeet je niet zomaar hoor!

Ik snap het allemaal niet. Die post is al van even terug, plots moet daar vanalles bijgesleurd worden wat er niets mee te maken heeft, wordt er op de man gespeeld...

En ik ben hautain volgens jou... : ik ben een van de eerste om op tijd en stond aan zelfspot te doen en ik herinner me ook nog een discussie waarin ik uitgelachen werd toen ik stelde dat er zaken moesten veranderen opdat de ondercategorie zoals Willy naessens het zou schertsen ook een eigen woning zou kunnen aanschaffen. Dat terzijde.

Als jij mij alles wat je aanhaalde vindt, is dat best ok, hoor. Als je daarmee gezond kan worden.