Auteur Topic:  Het grote "Nieuws v/d dag topic"  (gelezen 252479 keer)

Zaskar en 3 gasten bekijken dit topic.

Online Snorkel

• Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • undereZtimated
Re: Het grote "Nieuws v/d dag topic"
« Reactie #4770 Gepost op: 16 april 2019, 11:30:41 »
je kan verhuizen of ander werk zoeken.

Da's ook wat kort door de bocht, he J.
Verhuizen enkel omwille van je werk? Dan hou je geen rekening met o.a. het werk van je partner, de scholen van je kinderen, de vriendenkring van jezelf en kinderen, de familie die in je buurt, eventueel ouders/grootouders die op je rekenen voor hulp... Allemaal niet zo simpel om te veranderen enkel omwille van je job.

En wat als je ontslagen wordt? Opnieuw andere regio, weer alles opgeven, mss moet je wel gaan wonen in een buurt waarvan de kwaliteit van de huizen een pak lager is dan datgene je gewend was in je originele buurt...

En als iedereen in buurt van de grote steden moet gaan wonen, dan gaat dat ook grote gevolgen hebben voor de prijzen in die buurt (vraag/aanbod), voor de kleinhandelaars, de scholen, het openbaar vervoer... Iedereen gaat nog korter op elkaar gaan wonen, nog dichter bevolkt, nog meer frustraties... en anderzijds krijg je spookgebieden die volledig zijn leeggelopen

Online s2000jan

• Premium Member
  • Crashed!
« Reactie #4771 Gepost op: 16 april 2019, 11:32:16 »
het verleden: e92 335i, e89 35is, f30 330d, F32 440i, e89 20i, mx-5 nc, mx-5 nd, s2000 '99, s2000 '01, saab 9-3 cabrio aero, honda accord 1.8es, VW Kever 1300, Honda accord 1.6,  Honda Civic 1.6VTi, Honda Civic 1.6i-16,Ford Mondeo 2.0Ghia,Skoda 110R
het heden: Honda S2000 - 2006 - Moonrock Honda Civic 1.5i Sport+ Honda CB500F - 2019

Offline Artemis

• Grand Prix Winner

Offline b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #4773 Gepost op: 16 april 2019, 12:02:22 »
Iemand die beslist om met een V12 te rijden betaalt al sinds lang een veel hogere KM-heffing dan iemand die beslist om met een 900cc'tje te rijden. In de vorm van veel duurdere verkeersbelastingen EN veel meer accijnzen opo de brandstof per KM. EN nu zou die KM-heffing er ook nog bovenop komen. Het is gewoon NOG eens dezelfde belasting voor hetzelfde. Alleen krijgt ze een andere naam, en dan zijn er precies weer velen die het dan maar "normaal" gaan vinden.

Offline Barney

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #4774 Gepost op: 16 april 2019, 12:11:57 »
:o

https://m.hln.be/regio/brugge/bmw-s-rijden-door-betonblokken-op-einde-rechte-baan~ad45e63a/

De Roger weet wat er gebeurt is!  :toofunny:

Roger Cooks
BMW's dienen om eens ferm gas te geven. Wel merkwaardig dat die patsers er steeds met lichte verwondingen van af komen.

Offline henotteke

• Premium Member
  • World Champion
  • Alpina D4 Biturbo / BMW Z4 E89 35iS / Alpina B10
    • IT-firma
« Reactie #4775 Gepost op: 16 april 2019, 13:24:49 »
Da's ook wat kort door de bocht, he J.
Verhuizen enkel omwille van je werk? Dan hou je geen rekening met o.a. het werk van je partner, de scholen van je kinderen, de vriendenkring van jezelf en kinderen, de familie die in je buurt, eventueel ouders/grootouders die op je rekenen voor hulp... Allemaal niet zo simpel om te veranderen enkel omwille van je job.

En wat als je ontslagen wordt? Opnieuw andere regio, weer alles opgeven, mss moet je wel gaan wonen in een buurt waarvan de kwaliteit van de huizen een pak lager is dan datgene je gewend was in je originele buurt...

En als iedereen in buurt van de grote steden moet gaan wonen, dan gaat dat ook grote gevolgen hebben voor de prijzen in die buurt (vraag/aanbod), voor de kleinhandelaars, de scholen, het openbaar vervoer... Iedereen gaat nog korter op elkaar gaan wonen, nog dichter bevolkt, nog meer frustraties... en anderzijds krijg je spookgebieden die volledig zijn leeggelopen

mss wel , maar 150km van je werk wonen is ook niet leefbaar he.
ik zeg net dat het tijd is om alles te decentraliseren zodat mensen niet allemaal naar dezelfde stad hoeven rijden en in de file staan. Als alle grote banken en verzekeraars hun hoofdkantoor in BXL verspreiden over het land staat er al de helft minder file. Promoot het thuiswerken en docken in een decentrale werkplaats. Maar nee bij KBC hebben ze het net nu het thuiswerk voor externen terug afgeschaft, en ook voor internen wordt er moeilijk gedaan.

Offline henotteke

• Premium Member
  • World Champion
    • IT-firma
« Reactie #4776 Gepost op: 16 april 2019, 13:27:23 »
Iemand die beslist om met een V12 te rijden betaalt al sinds lang een veel hogere KM-heffing dan iemand die beslist om met een 900cc'tje te rijden. In de vorm van veel duurdere verkeersbelastingen EN veel meer accijnzen opo de brandstof per KM. EN nu zou die KM-heffing er ook nog bovenop komen. Het is gewoon NOG eens dezelfde belasting voor hetzelfde. Alleen krijgt ze een andere naam, en dan zijn er precies weer velen die het dan maar "normaal" gaan vinden.
probleem is dat het nu niet gelinkt is aan de km die er effectief mee gereden wordt, en dat is niet eerlijk. gemakkelijkste zou gewoon zijn alle taxen afschaffen en prijs voor benzine en diesel maal 2 of maal 3. maar dan hebben we een pak ambtenaren die zonder job vallen, en dat mag ook weer niet

Online s2000jan

• Premium Member
  • Crashed!
« Reactie #4777 Gepost op: 16 april 2019, 13:36:19 »
mss wel , maar 150km van je werk wonen is ook niet leefbaar he.
ik zeg net dat het tijd is om alles te decentraliseren zodat mensen niet allemaal naar dezelfde stad hoeven rijden en in de file staan. Als alle grote banken en verzekeraars hun hoofdkantoor in BXL verspreiden over het land staat er al de helft minder file. Promoot het thuiswerken en docken in een decentrale werkplaats. Maar nee bij KBC hebben ze het net nu het thuiswerk voor externen terug afgeschaft, en ook voor internen wordt er moeilijk gedaan.

dat ze dat bij KBC hebben afgeschaft is omdat sommige externen er een 'dubbel leven' op nahielden en factureerden voor KBC terwijl ze voor iemand anders aan t werk waren ....
eigen schuld ??
het verleden: e92 335i, e89 35is, f30 330d, F32 440i, e89 20i, mx-5 nc, mx-5 nd, s2000 '99, s2000 '01, saab 9-3 cabrio aero, honda accord 1.8es, VW Kever 1300, Honda accord 1.6,  Honda Civic 1.6VTi, Honda Civic 1.6i-16,Ford Mondeo 2.0Ghia,Skoda 110R
het heden: Honda S2000 - 2006 - Moonrock Honda Civic 1.5i Sport+ Honda CB500F - 2019

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
« Reactie #4778 Gepost op: 16 april 2019, 13:54:22 »
dat ze dat bij KBC hebben afgeschaft is omdat sommige externen er een 'dubbel leven' op nahielden en factureerden voor KBC terwijl ze voor iemand anders aan t werk waren ....
eigen schuld ??
Dat was inderdaad de reden bij onze vrienden uit Leuven ...

Bij Verizon hadden ze ook iets gelijkaardig voor  :D

https://www.npr.org/sections/thetwo-way/2013/01/16/169528579/outsourced-employee-sends-own-job-to-china-surfs-web?t=1555415633605

Offline b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #4779 Gepost op: 16 april 2019, 14:21:53 »
probleem is dat het nu niet gelinkt is aan de km die er effectief mee gereden wordt, en dat is niet eerlijk. gemakkelijkste zou gewoon zijn alle taxen afschaffen en prijs voor benzine en diesel maal 2 of maal 3. maar dan hebben we een pak ambtenaren die zonder job vallen, en dat mag ook weer niet
Voor een (groot) deel is het wel al gelinkt de km's die effectief gereden worden en zelfs met welke auto ze gereden worden. (Accijnzen) Alleen de absurd hoge taksen voor een auto die weinig km doet is misschien oneerlijk.
Maar dit alles is naast de kwestie. De staat heeft geldnood dus die willen nog meer komen zuigen. En de brandstof x2 doen gaat niet. We zullen nu al ver de duurste van Europa zijn.

Offline henotteke

• Premium Member
  • World Champion
    • IT-firma
« Reactie #4780 Gepost op: 16 april 2019, 14:23:28 »
eigen schuld ??

weet ik wel, maar dan moeten ze die individueel straffen en niet alle externen.
En dat is nu eenmaal de keerzijde van de medaille bij thuiswerk, je moet je mensen vertrouwen en voldoende controle doen dat het werk wel degelijk gedaan is.
er zijn er die alle dagen naar kantoor komen en ook ganser dagen niks doen, daar wordt dan niet ingegrepen

Offline henotteke

• Premium Member
  • World Champion
    • IT-firma
« Reactie #4781 Gepost op: 16 april 2019, 14:25:15 »
Voor een (groot) deel is het wel al gelinkt de km's die effectief gereden worden en zelfs met welke auto ze gereden worden. (Accijnzen) Alleen de absurd hoge taksen voor een auto die weinig km doet is misschien oneerlijk.
Maar dit alles is naast de kwestie. De staat heeft geldnood dus die willen nog meer komen zuigen. En de brandstof x2 doen gaat niet. We zullen nu al ver de duurste van Europa zijn.

klopt, maar dit is dan ook een probleem dat europees moet aangepakt worden, dit kunnen we in ons klein landje niet alleen oplossen vrees ik. Maar dat zijn ze wel van plan, 3 verschillende regelingen als het zo verder gaat

Offline b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #4782 Gepost op: 16 april 2019, 15:12:33 »
Juist ja, ééngemaakt Europa ....  :toofunny:

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #4783 Gepost op: 17 april 2019, 06:34:06 »
https://www.vroom.be/nl/nieuws/officieel-audi-s6-en-s7-worden-milde-hybride-diesels-21612
De nieuwe Audi S6 en S7 worden milde hybride diesels met 349pk en 700Nm,maar enkel in Europa!In USA,Azië en Midden-Oosten krijgen ze de 2.9 TFSI benzine met 450pk en 600Nm.
Wie begrijpt dat nog? :thinking:

Offline henotteke

• Premium Member
  • World Champion
    • IT-firma
« Reactie #4784 Gepost op: 17 april 2019, 07:59:10 »
https://www.vroom.be/nl/nieuws/officieel-audi-s6-en-s7-worden-milde-hybride-diesels-21612
De nieuwe Audi S6 en S7 worden milde hybride diesels met 349pk en 700Nm,maar enkel in Europa!In USA,Azië en Midden-Oosten krijgen ze de 2.9 TFSI benzine met 450pk en 600Nm.
Wie begrijpt dat nog? :thinking:

enige reden is dat ze aan hun CO2 norm moeten geraken binnen enkele jaren, en omdat ze waarschijnlijk jaren geinvesteerd hebben in het ontwikkelen van die motoren!

Online s2000jan

• Premium Member
  • Crashed!

Online Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
  • 1990 BMW 535i E34
« Reactie #4786 Gepost op: 17 april 2019, 17:14:41 »
weet ik wel, maar dan moeten ze die individueel straffen en niet alle externen.
En dat is nu eenmaal de keerzijde van de medaille bij thuiswerk, je moet je mensen vertrouwen en voldoende controle doen dat het werk wel degelijk gedaan is.
er zijn er die alle dagen naar kantoor komen en ook ganser dagen niks doen, daar wordt dan niet ingegrepen

Ik hoor zelfs net van mensen die thuiswerken dat ze dan meer aan het werk zijn omdat ze niet gestoord worden door een collega die vraagt voor een koffietje te gaan drinken of mee te gaan roken. Het feit dat ze thuis aan hun werkpc kunnen roken scheelt al gemakkelijk 20 a 30 min op een dag.

Maar ik begrijp ook niet waarom belgie er zo moeilijk over blijft doen. kleine 10 jaar geleden toen ik in NL heb gewerkt was dit al volledig ingeburgerd terwijl we er in Belgie zelfs nog nooit van gehoord hadden laat staan 2 of 3 dagen thuis ipv 1 dag

enige reden is dat ze aan hun CO2 norm moeten geraken binnen enkele jaren, en omdat ze waarschijnlijk jaren geinvesteerd hebben in het ontwikkelen van die motoren!

dit denk ik ook, het is ontwikkeld, het ligt op het schap, dus het is nu nog dat ze er vanaf geraken. Binnen 5 jaar niet meer. Dus daarom zie je al die S versies (SQ5 SQ7 S5 S6 S7) met 3 liter 6 cilinder diesel en Touareg zelfs met de V8 diesel
« Laatst bewerkt op: 17 april 2019, 17:16:35 door Liquid Li0n »

Offline Blue

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #4787 Gepost op: 17 april 2019, 21:19:36 »
Die vervuilen evengoed he. Als ge het doet voor het milieu moeten die net ookl betalen, dat is het probleem.

:)

Bam!

https://m.hln.be/auto/nieuwe-studie-stelt-dat-elektrische-wagen-hogere-co2-uitstoot-heeft-dan-dieselwagen~a34a5fe6/

Thanks Jan!
We hebben em, zeker met die X met nog een zwaarder batt pakket.
Betalen!

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
« Reactie #4788 Gepost op: 18 april 2019, 03:53:17 »
https://www.hln.be/auto/nieuwe-studie-stelt-dat-elektrische-wagen-hogere-co2-uitstoot-heeft-dan-dieselwagen~a34a5fe6/

echt? neuh !!! en dan noemen ze mijn wagen een vervuilende roetmop

Bam! inderdaad BAM!

https://m.hln.be/auto/nieuwe-studie-stelt-dat-elektrische-wagen-hogere-co2-uitstoot-heeft-dan-dieselwagen~a34a5fe6/

Thanks Jan!
We hebben em, zeker met die X met nog een zwaarder batt pakket.
Betalen! inderdaad, betalen net zoals ieder ander verdomme want het gros dat met zo een elektrische broodrooster rijdt doet dit enkel maar voor het fiscale voordeel
I REALLY DON'T CARE WHAT OTHER PEOPLE THEIR OPINION IS OF ME !!!
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
I REALLY DON'T CARE WHAT OTHER PEOPLE THEIR OPINION IS OF ME !!!
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'

Offline Monky

• Premium Member
  • Crashed!
  • Freude am Fahren
« Reactie #4790 Gepost op: 18 april 2019, 12:48:53 »
Niet vergeten dat een kmheffing nog maar eens op het bord komt van de eindgebruiker/consument.
Bedrijven hun algemene kost gaat omhoog, camionetten om goederen/materiaal of werkvolk te verplaatsen moet betalen dus doorrekenen naar de klant, vertegenwoordigers worden duurder, etc etc
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #4791 Gepost op: 19 april 2019, 23:13:55 »

Offline b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #4792 Gepost op: 20 april 2019, 12:12:57 »
Ik vind dat we er een gewoonte moeten van maken om in elke trajectcontrole eens de 200 aan te tikken (je bent zeker dat ze daar niet staan te flitsen), om dan voor het einde van de controle even aan de kant te gaan staan.  >:D

Online order66

• Race Legend
« Reactie #4793 Gepost op: 20 april 2019, 13:50:58 »
Ik vind dat we er een gewoonte moeten van maken om in elke trajectcontrole eens de 200 aan te tikken (je bent zeker dat ze daar niet staan te flitsen), om dan voor het einde van de controle even aan de kant te gaan staan.  >:D

Zijn er nergens geen tussencontroles? Of is er altijd enkel een begin- en eindpunt met camera? Vraag ik mij altijd af ;D

Online Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
  • 1990 BMW 535i E34
« Reactie #4794 Gepost op: 20 april 2019, 16:23:55 »
Zijn er nergens geen tussencontroles? Of is er altijd enkel een begin- en eindpunt met camera? Vraag ik mij altijd af ;D
Denk dat er geen tussencontroles zijn, zelfs ni aan afritten of wegrestaurants.

Online Freke

• Grand Prix Winner
« Reactie #4795 Gepost op: 20 april 2019, 17:21:57 »
Denk dat er geen tussencontroles zijn, zelfs ni aan afritten of wegrestaurants.

Klopt, hier bij ons op de N16 zijn er in het midden van de trajectcontrole ook een op en afrit. Als ik vandaar kom hou ik me ook niet aan de vastgestelde snelheid en steek ik de andere vlotjes voorbij. Voorlopig nog geen boetes van gekregen :neener:
* BMW E91 320d: PPE Chipped, "20 Vossen, AP schroefkit, carbon parts ...
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #4796 Gepost op: 20 april 2019, 17:23:25 »
En het is allemaal voor jouw veiligheid hoor :jpshakehead:

Ik vind de mensen die alles dichtgooien omdat ze ergens een flitsbak of zo een nieuwe camera zien hangen 100x gevaarlijker dan 10/u te rap rijden.
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Online order66

• Race Legend
« Reactie #4797 Gepost op: 20 april 2019, 17:26:25 »
Ik krijg vooral het schijt van die trajectcontrole tussen Sleidinge en Lembeke. Daar kon je vroeger lekker vlammen, nu ouwepeeten tempo ::) 70 jongens

Online Vanber

• Premium Member
  • Grand Prix Winner
« Reactie #4798 Gepost op: 22 april 2019, 16:50:15 »
Ik krijg vooral het schijt van die trajectcontrole tussen Sleidinge en Lembeke. Daar kon je vroeger lekker vlammen, nu ouwepeeten tempo ::) 70 jongens
Ja het is als autobestuurder en zeker liefhebber vervelend daar.
Maar je kan wel niet ontkennen dat het nu een pak veiliger is voor fietsers..
BMW F20 M140i LCI2 Shadow edition - M-performance uitlaat + Sperdifferentieel
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=67584.0

Offline bhpaddict

• World Champion
« Reactie #4799 Gepost op: 22 april 2019, 18:48:27 »
Ja het is als autobestuurder en zeker liefhebber vervelend daar.
Maar je kan wel niet ontkennen dat het nu een pak veiliger is voor fietsers..

Fuk fietsers. Degene die betaalt regeert  of anders terug taks voor fietsen.

E32 '92 740i zilvergrijs shadowline "Raceseven" (daily) - E32 '92 740i brokaatrood "Brokaatje" - E34 '95 540i Touring articgrijs 6-speed "El Ultimo" - E34 '92 525i Touring lazuurblauw "Hooligan" - BMW Multitrailer wit "The Bubble" - DODGE RAM SRT-10 '06