Auteur Topic:  Het grote "Nieuws v/d dag topic"  (gelezen 246822 keer)

Offline Yannick D

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • ik rij met alles...
Re: Het grote "Nieuws v/d dag topic"
« Reactie #4440 Gepost op: 26 december 2018, 15:41:54 »
ziet ernaar uit dat er nog is een grote vulkaan uitbarsting staat te gebeuren... De Etna is lekker onrustig bezig.
Als dat ding popt is er wel wat meer hinder in het luchtruim dan met de Eyjafjallajökull in 2010

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #4441 Gepost op: 26 december 2018, 19:36:47 »
Water in benzinepomp : verschillende bestuurders met autopech na tankbeurt aan E40 in Groot-Bijgaarden :

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/water-in-benzinepomp-verschillende-bestuurders-met-autopech-na-tankbeurt-aan-e40-in-groot-bijgaarden~aec694801/

Offline BIG charlie

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #4442 Gepost op: 28 december 2018, 17:12:16 »
F21 116 ede lci Mineral Grau.
Suzuki Burgman 650 Executive

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #4443 Gepost op: 28 december 2018, 20:12:55 »
Inderdaad. Weytske zijn natte droom om geen enkele auto meer op de baan te hebben door het onbetaalbaar te maken. Maar zorgen voor een deftig openbaar vervoer als alternatief, ho maar. En in Wallonië en Brussel nog een ander taxatie systeem.

Nu ja, een voordeel van op de taalgrens te wonen, ik geraak op veel plekken via Wallonië met maar een beperkt aantal extra km :neener: :razz:

Wallonië fel gekant tegen Vlaamse kilometerheffing: “Algemene heffing bestaat al, via de accijnzen” : https://www.hln.be/nieuws/binnenland/wallonie-fel-gekant-tegen-vlaamse-kilometerheffing-algemene-heffing-bestaat-al-via-de-accijnzen~abe2c057/

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4444 Gepost op: 29 december 2018, 09:49:12 »
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181228_04068818

Ludieke reclame na “Over water” zou aanzetten tot het snuiven van coke of hoe debiel de media en sommigen toch kunnen zijn...

Hetzelfde met tv programma’s en games waarin geweld wordt gebruikt, dat zou aanzetten tot agressie bij de jeugd.

Ik weet niet of iemand ooit het in de naoorlogse jaren gemaakte Tom and Jerry, Roadrunner (“Meep-meep”) en Coyote, heeft gezien als kind? Heeft iemand ooit zin gehad om een hete kachelpook in zijn kat te schuiven tot aan de staart, of dat beest te epileren met een grasmaaier waarna hem dynamietstaven tussen zijn tanden te duwen? Of Coyote die van een ravijn afdondert na een voor die loopvogel gezette val die backfiret, gigarotsblokken over zich heen krijgt of op sporen loopt en overreden wordt door een aanstormende trein? Er was toen ook al geweld op tv enzovoort en iedereen relativeerde dat als fictie en niets anders dan dat.

Als kinderen agressief zijn en op latere leeftijd zich laten verleiden tot drugs, dan is dat om ze frustraties hebben die ze de baas niet kunnen. Hoe kan het ook anders?

Veel kinderen hebben geeneens toegang tot een tuin waardoor ze zich niet kunnen uitleven, worden in theoretische richtingen overladen met huiswerk waardoor ze elke dag na school nog een uur of twee mogen bezig zijn alsook nog een flink stuk in de weekends. Als je dan later groot bent, dan mogen sommigen zich ontplooien in een job die net genoeg betaalt voor basic levensonderhoud.

Zouden die zaken niet meer een rol spelen dan een overduidelijk satirische reclame?

Offline Blue

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #4445 Gepost op: 1 januari 2019, 18:23:45 »
Hopelijk niemand van hier :(

Offline beemerke2000

• World Champion
« Reactie #4446 Gepost op: 5 januari 2019, 20:46:27 »
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181228_04068818

Ludieke reclame na “Over water” zou aanzetten tot het snuiven van coke of hoe debiel de media en sommigen toch kunnen zijn...

Hetzelfde met tv programma’s en games waarin geweld wordt gebruikt, dat zou aanzetten tot agressie bij de jeugd.

Ik weet niet of iemand ooit het in de naoorlogse jaren gemaakte Tom and Jerry, Roadrunner (“Meep-meep”) en Coyote, heeft gezien als kind? Heeft iemand ooit zin gehad om een hete kachelpook in zijn kat te schuiven tot aan de staart, of dat beest te epileren met een grasmaaier waarna hem dynamietstaven tussen zijn tanden te duwen? Of Coyote die van een ravijn afdondert na een voor die loopvogel gezette val die backfiret, gigarotsblokken over zich heen krijgt of op sporen loopt en overreden wordt door een aanstormende trein? Er was toen ook al geweld op tv enzovoort en iedereen relativeerde dat als fictie en niets anders dan dat.

Als kinderen agressief zijn en op latere leeftijd zich laten verleiden tot drugs, dan is dat om ze frustraties hebben die ze de baas niet kunnen. Hoe kan het ook anders?

Veel kinderen hebben geeneens toegang tot een tuin waardoor ze zich niet kunnen uitleven, worden in theoretische richtingen overladen met huiswerk waardoor ze elke dag na school nog een uur of twee mogen bezig zijn alsook nog een flink stuk in de weekends. Als je dan later groot bent, dan mogen sommigen zich ontplooien in een job die net genoeg betaalt voor basic levensonderhoud.

Zouden die zaken niet meer een rol spelen dan een overduidelijk satirische reclame?

Er zijn er die effectief explosieven in levende dieren steken.
En gezond verstand is er volgens mij niet meer bij de meeste mensen. Juist zoals nu er velen de bird box challenge doen.
Hoe achterlijk moet je zijn om dit te doen? Ga dit dan aan de grand canyon doen. Hoe meer er daar te pletter storten hoe beter voor de mensheid.

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
« Reactie #4449 Gepost op: 7 januari 2019, 05:49:55 »
https://www.vroom.be/nl/blog/zo-nieuw-dat-het-plastic-nog-om-de-zetels-hangt-11-ongebruikte-bmw-s-gevonden-in-opslagplaats-21205
Ik had het al ergens gelezen.
Man man daar zou ik eigenlijk heel graag mijn keuze gaan maken om er eentje toe te voegen aan het wagenpark hier  :exited:.
I REALLY DON'T CARE WHAT OTHER PEOPLE THEIR OPINION IS OF ME !!!
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'

Offline Low Budget

• World Champion
  • Waarom
« Reactie #4450 Gepost op: 7 januari 2019, 08:02:35 »
Bulgarije, voor verhuur en in 1994, blijkbaar niet de ideale match voor opties.

MVG
Low Budget

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #4451 Gepost op: 8 januari 2019, 02:10:57 »
Gele hesjes gaan opnieuw protesteren bij AB InBev in Leuven :

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190104_04078473

Offline BIG charlie

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #4452 Gepost op: 9 januari 2019, 11:36:14 »
Bulgarije, voor verhuur en in 1994, blijkbaar niet de ideale match voor opties.

MVG
Low Budget

Hier meer nieuws over deze vondst...
https://www.hln.be/auto/het-verhaal-achter-de-ontdekking-van-11-gloednieuwe-bmw-s-uit-de-jaren-90-in-een-bulgaarse-loods~a6fd5b62/

Blijkbaar zijn de wagens toch minder goed bewaard gebleven dan eerst werd aangenomen..
F21 116 ede lci Mineral Grau.
Suzuki Burgman 650 Executive

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i

Offline Kimbell

• Grand Prix Winner

Offline svandamme

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #4454 Gepost op: 9 januari 2019, 20:47:37 »
Hier meer nieuws over deze vondst...
https://www.hln.be/auto/het-verhaal-achter-de-ontdekking-van-11-gloednieuwe-bmw-s-uit-de-jaren-90-in-een-bulgaarse-loods~a6fd5b62/

Blijkbaar zijn de wagens toch minder goed bewaard gebleven dan eerst werd aangenomen..

Al zijn ze perfect bewaard : Nooit ingeschreven en stil staan zal zoeen auto meer kosten dan ene met 300 000 km op de teller.

E34 520i, wat is dat , 2.5 liter, 110 kw, 250 gram CO2 (alst nie meer is)
BIV = 1126 euro en jaarlijkse verkeers taks 1000 euro

zit er een 530i tussen   138kw 300 gram 3 liter  15 fiskale pk
BIV blijft gelijk, maar je verkeers taksen zijn de helft meer, 1500 euro

Die zijn dan oldtimer in 2050 of zo.

Die auto's zijn meer waard in onderdelen dan als auto
Stijn Vandamme

Expecting 2018 F20 120D   EX 2003 E46 320D Touring - EX 2008 E81 118D - EX 2012 F20 116ED - EX 2015 F20 116ED
en nog een Porsche Cayman van 2007 en nog 6 meer Porsches in de historiek

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #4455 Gepost op: 10 januari 2019, 06:02:38 »

Leuk interview :toofunny:

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #4456 Gepost op: 10 januari 2019, 09:19:12 »
Die kerel is een randmongool, als je als rechtse politieke partij jezelf daarmee associeert schiet je in je eigen voeten.
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Barney

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #4457 Gepost op: 10 januari 2019, 15:34:19 »
Die kerel is een randmongool, als je als rechtse politieke partij jezelf daarmee associeert schiet je in je eigen voeten.

+1
Slechte zet van VB.

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #4458 Gepost op: 10 januari 2019, 18:40:38 »

Los van hem...
Aan de andere kant zat ook wel een geit.
Hedendaagse journalistiek is ook niets meer waard.

En de journalisten checken ook niets meer op een grondige manier.
Als je ziet hoeveel onwaarheden dat er gepubliceerd worden of teksten die vol fouten staan omdat ze snel snel iets in elkaar flansen.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4459 Gepost op: 11 januari 2019, 00:11:56 »

Pas op, ik denk dat ze goed genoeg weten wat ze doen. Randmongolen als Bush Junior, Trump, ... werden ook president...

Om advocaat van de duivel te spelen: Cools probeerde uit alle macht om hem als leugenaar af te schilderen door de "impliciete inverdenkstelling" van het parket aan te halen net zoals een aantal kranten vandaag ook schreven dat de inverdenkingstelling formeel bevestigd werd. Echter is daar niets van aan, iets wat ondertussen al werd aangetoond door strafrechtsjuristen. Hij is dus niet in verdenking gesteld. Het toont jammer genoeg wel aan hoe de media feiten compleet verdraait.

Ik ben niet pro Vanlangenhove, maar ik ben wel zo nuchter om de linkse hoek, de zogenaamde vleesgeworden verdraagzaamheid en discipelen van de verbinding er op te wijzen dat ze dan ook verdraagzaam moeten zijn voor andermans mening, zelfs al is die van de pot gerukt.

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #4460 Gepost op: 11 januari 2019, 10:05:58 »
Zijn manier van betoog voeren is lachwekkend. Altijd met slagzinnen en luid. Stel u voor dat je bij de bakker zo spreekt : “EEN GROOT GROF GESNEDEN! 6 PISTOLETS! 3 CROISSANTS EN EEN DONUT!”. Ergens doet zijn manier van spreken mij denken aan volksmenners.

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #4461 Gepost op: 11 januari 2019, 10:27:11 »
Zijn manier van betoog voeren is lachwekkend. Altijd met slagzinnen en luid. Stel u voor dat je bij de bakker zo spreekt : “EEN GROOT GROF GESNEDEN! 6 PISTOLETS! 3 CROISSANTS EN EEN DONUT!”. Ergens doet zijn manier van spreken mij denken aan volksmenners.

Helemaal waar!

:toofunny:
Alle vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4462 Gepost op: 11 januari 2019, 11:35:41 »
Ik moet er ook niet van weten, maar van mij mag die gerust de politiek in (in de zin van “ik heb er geen probleem mee”)... met het systeem zoals het nu is. Immers: in het parlement, regering, ... vind je niet noodzakelijk de meest bekwamen, enkel de populairsten. De Citroën xsara was bvb ook ooit populair, maar dat maakte hem niet goed.

Mijn inziens kun je het systeem van “Wie wordt de nieuwe minister van Financiën, Economie...?” zoals we het nu kennen behouden, met de introductie van inmenging door studiebureaus en professionals in hun vakgebied. Wat weet een van overtveld nu van fiscaliteit, wat weten zijn kabinetsmedewerkers daar nu van? Als ze werkelijk zo goed waren, zaten ze wel elders. Doe bvb eens beroep op een Maus daarvoor. Dat is een professor, iemand die om den brode op hoog niveau zijn domein vanbinnen en vanbuiten kent. Dit terzijde.

Hoe gestoord vanlangenhove zijn ideeen ook moge wezen, al diegenen die pro verdraagzaamheid zijn, moeten ook hem dan tolereren. Ik heb uit interesse eens vluchtig zijn Facebookpagina overlopen. Daar wordt die door de haters verweten voor al wat schoon en lelijk is en niet met het oog om een lach los te weken. Ben je dan als groene of rode jongen eigenlijk niet even enggeestig?

Laat die jongen doen. Mss doet hij het goed met de verkiezingen, bakt hij er vervolgens niets van en druipt die, de toegegooide rotte tomaten ontwijkend, even vlug terug af als die gekomen is. Problem solved.

En mocht hij op miraculeuze en wonderlijke wijze een manier vinden om de begroting op orde te krijgen, de lege pensioenkas aan te spekken en de economie terug te doen opbloeien terwijl die er nog even tussen de soep en de patatten door voor zorgt dat de gezondsheidszorg betaalbaar blijft, dan zou dat alleen maar mooi meegenomen zijn. Toch?

Alle gekheid op een stokje: de verwoede pogingen van de media om van langenhove nog meer in een duister daglicht te stellen dan hij zich zelf in zal duwen, zijn intriest en infantiel.

Offline MaestroMaes

• World Champion
« Reactie #4464 Gepost op: 12 januari 2019, 18:13:50 »
Ik denk dat ik weet wie de eigenaar is. 😂

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #4465 Gepost op: 12 januari 2019, 19:08:56 »
De politie zoekt... zouden beter echte criminelen zoeken.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4466 Gepost op: 12 januari 2019, 19:35:31 »
Kan iemand mij uitleggen wat hier zo waanzinnig roekeloos aan is? En vlak er voor zou er nog een auto op de rotonde geweest zijn? Pardon? Die was toch al afgereden toen de Porsche die rotonde aansneed?

En als ze hem vinden... tot daar... beken je zwaar misdrijf... dat je dat twee jaar geleden hebt gedaan. Timestamps van gsmcamera’s zijn vaak foutief, voila, tis verjaard ondertussen...

En dan nog: dat is een boete “niet onder controle hebben van het voertuig”: 55 euro ofzo? Tenslotte legt hij heel netjes die rotonde af. Ik zie veel van die “brave” charels die in hun Kia de boordsteen van de rotonde raken of overrijden, dat is pas schade toebrengen aan de wegeninfrastructuur.

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #4467 Gepost op: 12 januari 2019, 20:14:03 »

Offline ThomasD

• Grand Prix Winner
« Reactie #4468 Gepost op: 13 januari 2019, 17:54:59 »
Kan iemand mij uitleggen wat hier zo waanzinnig roekeloos aan is? En vlak er voor zou er nog een auto op de rotonde geweest zijn? Pardon? Die was toch al afgereden toen de Porsche die rotonde aansneed?

En als ze hem vinden... tot daar... beken je zwaar misdrijf... dat je dat twee jaar geleden hebt gedaan. Timestamps van gsmcamera’s zijn vaak foutief, voila, tis verjaard ondertussen...

En dan nog: dat is een boete “niet onder controle hebben van het voertuig”: 55 euro ofzo? Tenslotte legt hij heel netjes die rotonde af. Ik zie veel van die “brave” charels die in hun Kia de boordsteen van de rotonde raken of overrijden, dat is pas schade toebrengen aan de wegeninfrastructuur.

de vraag is of zulke filmpjes enige rechtsgeldigheid hebben ? :iono:

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4469 Gepost op: 13 januari 2019, 19:45:59 »
de vraag is of zulke filmpjes enige rechtsgeldigheid hebben ? :iono:

De politie heeft hem helaas al te pakken... Moesten ze nu eens hetzelfde enthousiasme getoond hebben bij de bende van Nijvel, de plofkraken, terrorisme, grenscriminaliteit in Zuid-West-Vlaanderen of om in Roeselare te blijven: het straatcrapuul dat er rond loopt, maar waarvoor men precies schrik heeft.

De rechter mag integraal oordelen over de rechtsgeldigheid van het filmpje. Als die rechter zelf een Porsche heeft en al eens graag een streepje rubber achterlaat, zal die eerder geneigd zijn het als onrechtmatig te beschouwen dan als ene die elke avond een glaasje “De Blauwe Hand” drinkt terwijl die tegen heug en meug met zijn draak in de zetel naar Familie moet kijken...

In het artikel waarin ze hem te pakken hebben, lees je ook dit:

- de Porsche rijder riskeert boetes tot 4000 euro en 5 jaar rijverbod

- er zijn kennelijk ook filmpjes binnengekomen van copycats die de Porsche eigenaar imiteerden, MAAR hun wagen itt hem NIET onder controle hadden. Deze mensen zullen, aldus de politie, een pv in hun bus krijgen.

Dus:

Kundige rijder begaat een overtreding van 55 euro (voertuig niet onder controle) <=> sukkels die willen kopiëren  brengen daarnaast derden rechtstreeks in gevaar

Verhoudt zich als:

Tot 4000 euro boete en tot vijf jaar rijverbod na dus dagvaarding <=> PV’tje in de bus met Onmiddelijke Inning dan wel Minnelijke Schikking

Ligt het nu aan mij of zijn ze nu helemaal zot geworden?

En die Porsche rijder legt die rotonde in een prachtige, soepele en perfecte beredeneerde beweging af. Wat ik al ondernomen heb, uiteraard niet op de openbare weg voor het geval een gefrustreerde smurf inclusief the Village Peoplesnor meeleest, lijkt daar niet op en kan ik maar van dromen. Ze hadden beter zo een chauffeurs in dienst bij de Antwerpse wegpolitie die zo knullig en nodig die gestolen JAG moesten achtervolgen en diverse stuur -en inschattingsfouten maakten....
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2019, 19:52:32 door Pannenkoek »