Auteur Topic:  Het grote "Nieuws v/d dag topic"  (gelezen 228030 keer)

Offline Animal

• Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • /// M - REAL MEN USE 3 PEDALS
Re: Het grote "Nieuws v/d dag topic"
« Reactie #3870 Gepost op: 3 augustus 2018, 13:34:26 »
Volledig mee akkoord :thumbsup:
Iets sneller houdt de aandacht er bij. Sommige snelheden zijn echt wel slaapwekkend :(
Maar grootste probleem is dat er veel te veel met iets andere bezig zijn.
Aandacht is er niet bij of ze denken dat 124 op derde rijvak absolute topsnelheid is...

Iets sneller rijden zorgt ervoor dat je vaker van vak moet wisselen (in mijn geval dan, uitgezonderd de massa die altijd maar op hun vak blijft hangen ::) ) en dat houdt je focus wakker imo. Altijd dezelfde snelheid op hetzelfde vak en het wordt gevaarlijker want dan kijk je minder rond, je aandacht verslapt.

Och die linksrijders.. nog zo iets waar ik me zwaar aan erger...
En als je dan links rijdt. zorg dat je uit de weg bent als er een iemand sneller afkomt als jij..

Blij te horen dat ik toch niet alleen ben ;)
Denk dat bmw wel echt het merk is van de bovenvermelde rijders !
Snel en efficient ;)

Offline Blue

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #3871 Gepost op: 3 augustus 2018, 18:28:41 »
Ik heb nu een hele tijd in de US rond gereden en moet zeggen dat het systeem daar eigenlijk beter werkt.
Gewoon je snelheid houden op je vak....
Je zit veel minder in elkaars weg.
En je rijdt ook veel relaxer.

Enige is dat ze daar wel meer plek hebben en dus een afrit nemen vanaf vak1 naar vak 3/4/5 nooit een probleem is.

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #3872 Gepost op: 3 augustus 2018, 19:12:19 »
Brandweer redt koppel uit zinkende BMW in Oostende : https://www.nieuwsblad.be/cnt/bldja_03646551

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #3873 Gepost op: 4 augustus 2018, 09:04:59 »
Ik heb nu een hele tijd in de US rond gereden en moet zeggen dat het systeem daar eigenlijk beter werkt.
Gewoon je snelheid houden op je vak....
Je zit veel minder in elkaars weg.
En je rijdt ook veel relaxer.

Enige is dat ze daar wel meer plek hebben en dus een afrit nemen vanaf vak1 naar vak 3/4/5 nooit een probleem is.
Daar rijden de vrachtwagens ook wel even snel als de rest. Zoiets kunnen we dus moeilijk hier overnemen, tenzij we met zijn allen trager gaan rijden.
Work hard, play hard

Offline Liquid Li0n

• Pole Position
  • 1990 BMW 535i E34
« Reactie #3874 Gepost op: 8 augustus 2018, 22:33:46 »
Daar rijden de vrachtwagens ook wel even snel als de rest. Zoiets kunnen we dus moeilijk hier overnemen, tenzij we met zijn allen trager gaan rijden.

dat vrachtwagens even snel rijden als de rest was hier vroeger ook.

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #3875 Gepost op: 8 augustus 2018, 22:40:08 »
Dat was idd ook opmerkelijk en werkte goed!

Die mannen rijden zelfs meestal sneller aan 70/75mph. (Ipv de toegelaten 60mph)

Maar ook niemand die zich daar zorgen over maakt. Zolang je niet zigzaggend over de weg gaat en rare indruk nalaat is tot 80mph meestal gaan probleem.

Op nieuwsbericht trouwens 1x een grappig feit:
Over een bepaald stuk autostrade zeiden ze:
Matige hinder en druk verkeer, gemiddelde snelheid was max 70mph.
(Max snelheid is 60mph lol)
« Laatst bewerkt op: 9 augustus 2018, 07:22:40 door Blue »

Offline Liquid Li0n

• Pole Position
  • 1990 BMW 535i E34
« Reactie #3876 Gepost op: 8 augustus 2018, 22:57:14 »
heb in de states ook met de highway patrol gepraat en ze zegde dat ze pas pakken vanaf 11mph te snel. Daarboven moeten de chauffeurs van vrachtwagens zelf inschatten of ze nog kunnen rijden of niet.

Hier in europa zijn er allemaal te veel regeltjes. Dat is het probleem, en direct bekeuren bekeuren bekeuren

Offline Animal

• Pole Position
« Reactie #3877 Gepost op: 9 augustus 2018, 16:14:10 »
Dat was idd ook opmerkelijk en werkte goed!

Die mannen rijden zelfs meestal sneller aan 70/75mph. (Ipv de toegelaten 60mph)

Maar ook niemand die zich daar zorgen over maakt. Zolang je niet zigzaggend over de weg gaat en rare indruk nalaat is tot 80mph meestal gaan probleem.

Op nieuwsbericht trouwens 1x een grappig feit:
Over een bepaald stuk autostrade zeiden ze:
Matige hinder en druk verkeer, gemiddelde snelheid was max 70mph.
(Max snelheid is 60mph lol)

Max snelheid is wel slechts 100kmu .. daarbij val ik echt wel in slaap

70mph is 112 .. zelfs dat is tergend traag..

Is de max toegestane limiet in de US maar 60mph ????

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #3878 Gepost op: 9 augustus 2018, 17:06:28 »
Dat dacht ik ook...tot je er een tijdje rijdt.

Wat kies jij denk je?

1) 120km max maar veel file’s?
    En als je harder rijdt constant moeten uitkijken voor flitsers of trajectcontrole of ongemarkeerde...

2) 100km max maar geen file’s
En als je harder wil rijden alleen opletten voor high way patrols :).

Maar feit blijft dat het ook zo vlot daar gaat vanwege de grootte van de autostrades.

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #3879 Gepost op: 9 augustus 2018, 17:17:50 »
Maar feit blijft dat het ook zo vlot daar gaat vanwege de grootte van de autostrades.

Die hebben daar de ruimte voor he ;D
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #3880 Gepost op: 9 augustus 2018, 17:18:16 »
Wij ook als we wat meer zouden veroveren :)

Offline Animal

• Pole Position
« Reactie #3881 Gepost op: 9 augustus 2018, 20:34:02 »
Dat dacht ik ook...tot je er een tijdje rijdt.

Wat kies jij denk je?

1) 120km max maar veel file’s?
    En als je harder rijdt constant moeten uitkijken voor flitsers of trajectcontrole of ongemarkeerde...

2) 100km max maar geen file’s
En als je harder wil rijden alleen opletten voor high way patrols :).

als je pakweg tegen 150kmu gepakt wordt hier of daar dan denk ik wel dat je liever hier zit...

en doe dezelfde vergelijking nog eens tegen 200... dan denk ik dat je nog liever hier zit!

100km/u is gewoon veel te traag voor hedendaagse wagens..

(Btw bij de files volg ik u ! maar moest hier de max snelheid 100kmu zijn dan zou het helemaal toeslibben want hier blijft iedereen links plakken, dan tegen 100, en rechts inhalen mag niet..)

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #3882 Gepost op: 9 augustus 2018, 21:42:01 »
Wel eerlijk gezegd....die 100 stoorde me geen hol.
Als je daarvoor in ruil krijgt dat je gewoon mag aanpassen wat je wil aan je auto zal ik wel tegen 100/120 rijden en binnenbaantjes (verlaten) al eens spelen of naar circuits gaan.

Stoorde me daar veel minder dan alle regeltjespolitiek hier waarvoor we 20km/h extra krijgen :)

Online order66

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #3883 Gepost op: 9 augustus 2018, 21:52:04 »
https://gocar.be/nl/autonieuws/actualiteit/audi-zichtbare-uitlaten?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=av_daily_nl_20180809

Binnenkort is het een schande om uitlaten op je wagen te hebben :wtf:
Past perfect in het kraam van groen, Weyts, geitenwollensokkers, enz... binnen 10j wordt je er voor aangekeken.

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #3884 Gepost op: 9 augustus 2018, 22:20:06 »
Ik heb eigenlijk geen probleem om 120 te rijden op een autostrade  :iono:
Zone 30 daarentegen vind ik wel lastiger.
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Draje

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #3885 Gepost op: 9 augustus 2018, 22:55:39 »
Ik heb eigenlijk geen probleem om 120 te rijden op een autostrade  :iono:
Zone 30 daarentegen vind ik wel lastiger.

Idem hier,

Zone 30 en 50 heb ik het lastig, ik rijd daar vaak 70 als ik niet oplet. Rustig in 4de bollen  ::)

Offline Animal

• Pole Position
« Reactie #3886 Gepost op: 10 augustus 2018, 01:39:19 »
Idem hier,

Zone 30 en 50 heb ik het lastig, ik rijd daar vaak 70 als ik niet oplet. Rustig in 4de bollen  ::)

Akkoord, maar daar probeer ik me er toch aan te houden...

risico op kinderen en ongelukken met zwakke weggebruikers is toch een pak hoger, en dat wil ik niet op men geweten ...

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #3887 Gepost op: 10 augustus 2018, 05:54:25 »
https://gocar.be/nl/autonieuws/actualiteit/audi-zichtbare-uitlaten?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=av_daily_nl_20180809

Binnenkort is het een schande om uitlaten op je wagen te hebben :wtf:
Past perfect in het kraam van groen, Weyts, geitenwollensokkers, enz... binnen 10j wordt je er voor aangekeken.

Dat valt vooral bij Mercedes op,maar veel merken beginnen dat te doen.Van die chromen of zilveren sierstukken in de bumpers zodat het lijkt alsof je daar een joekel van een dubbele trapezium uitlaat hebt zitten terwijl de echte uitlaat achter de bumper zit en gewoon een pijpje is dat recht naar beneden loopt ::)

Offline Draje

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #3888 Gepost op: 10 augustus 2018, 06:49:53 »
Akkoord, maar daar probeer ik me er toch aan te houden...

risico op kinderen en ongelukken met zwakke weggebruikers is toch een pak hoger, en dat wil ik niet op men geweten ...

Natuurlijk, dat probeer ik ook.

Maar daar betrap ik mij meer op te snel dan pakweg de gewestweg of de autostrade.

Offline Low Budget

• World Champion
  • Waarom
« Reactie #3889 Gepost op: 10 augustus 2018, 11:04:16 »
Dat valt vooral bij Mercedes op,maar veel merken beginnen dat te doen.Van die chromen of zilveren sierstukken in de bumpers zodat het lijkt alsof je daar een joekel van een dubbele trapezium uitlaat hebt zitten terwijl de echte uitlaat achter de bumper zit en gewoon een pijpje is dat recht naar beneden loopt ::)

Ja die namaak uitlaten, in blinkende plastiek, mercedes audi volvo,...

De E38 en de E65 hadden, Mercedes W140 in de tijd ook geen zichtbare uitlaat, kwam enkel een wit wolkje links en rechts onder de bumper uit bij koude motor, heb ik wel steeds knap gevonden.

MVG
Low Budget

Online Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #3890 Gepost op: 10 augustus 2018, 13:00:05 »
Och die linksrijders.. nog zo iets waar ik me zwaar aan erger...
En als je dan links rijdt. zorg dat je uit de weg bent als er een iemand sneller afkomt als jij..

Blij te horen dat ik toch niet alleen ben ;)
Denk dat bmw wel echt het merk is van de bovenvermelde rijders !
Snel en efficient ;)

Vroeger reed elke Duitse dikke wagen quasi standaard aan 150 op de snelwegen. Hoeveel van die wagens zijn er op de snelweg in de prak gereden? Ver geen... Als er ongelukken gebeuren, is dat door niet in de spiegels of over de schouder te kijken, gsmgebruik, alcohol -en drugsgebruik, vermoeidheid...

De Duitse autobahn heeft nog op bepaalde stukken onbeperkte snelheid, niet dat er niemand dit weet op het forum  ;) ... Men beweert dat daar kan omdat er meer ruimte is tussen op en afritten, etc. Ik vind dat onzin. Ook in Duitsland rijden er op het rechtervak nog steeds mensen aan gewone snelheden, dus er is continu een verschil tussen de snelheid rechts en links om u tegen te zeggen. Waarom gebeuren er daar geen ongelukken of op zijn minst veel minder? Simpel: Duitsers kijken uit hun doppen en hangen de ezel niet uit achter het stuur. Daar zit het vermijden van ongelukken en nergens anders.

Ik ben veel liever passagier bij een globetrotter die eens doortrekt tot een 180 op de snelweg, dan bij een duffe Daciarijder (zo zijn ze allemaal zonder enige uitzondering, iemand met verstand van autorijden koopt geen spuuglelijke flodderkar) aan 90 op het rechtervak met het stuur zweterig vastgeklemd en het hoofd bijna tegen het stuur...

Online Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #3891 Gepost op: 10 augustus 2018, 13:04:59 »
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180809_03656122

Eindelijk!

Voorzichtig zijn tav zwakke weggebruikers: helemaal mee akkoord. Maar die "zwakte" werd zodanig uitgebuit als een vrijgeleide om maar te doen waar men goesting heeft. Fietsers moeten zich realiseren dat als men zich van het fietspad begeeft op de wegen waar auto's op rijden, dat zij de uitzondering zijn op de weg op dat moment. Dat je als autobestuurder rekening moet houden met die uitzonderingen, da's logisch, maar het moet van twee kanten komen en als fietser heb je ook een verantwoordelijkheid, as simple as that...

Online s2000jan

• Premium Member
  • Crashed!
« Reactie #3892 Gepost op: 10 augustus 2018, 13:07:07 »
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180809_03656122

Eindelijk!

Voorzichtig zijn tav zwakke weggebruikers: helemaal mee akkoord. Maar die "zwakte" werd zodanig uitgebuit als een vrijgeleide om maar te doen waar men goesting heeft. Fietsers moeten zich realiseren dat als men zich van het fietspad begeeft op de wegen waar auto's op rijden, dat zij de uitzondering zijn op de weg op dat moment. Dat je als autobestuurder rekening moet houden met die uitzonderingen, da's logisch, maar het moet van twee kanten komen en als fietser heb je ook een verantwoordelijkheid, as simple as that...

Niet dat de fietsers zich daar iets van aantrekken zelle ...

Online Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #3893 Gepost op: 10 augustus 2018, 13:15:01 »
Niet dat de fietsers zich daar iets van aantrekken zelle ...

Ja, dat geloof ik graag dat dat stelletje bakfiets.nl-eigenaren en roestige damesfietsenberijders daar lak aan heeft. Het voordeel is wel dat bij een eventuele aansprakelijkheidsvraag bij een verkeersincident de balans van de strafrechtelijke verantwoordelijkheid eerder naar de fietser dan naar de chauffeur zal overhellen. Kom op zeg, de autobestuurder wordt al genoeg gepest en mag zwaar afdokken ook. Als fietser draag je niets bij, geen eurocent, maar diezelfde fietspaden, verlichting en toestanden worden gefinancierd met bvb de inkomsten van autobelastingen, biv's, vaas, accijnzen uit brandstoffen, boetegelden door boetes die helaas bijna nooit gericht worden op onze niet gemotoriseerde tweewielers...

De dag dat er BIV gevraagd wordt op fietsen en belasting, dat er keurigen voorzien worden op slecht functionerende verlichting en remmen van diezelfde fietsers, dat er boetes worden uitgeschreven voor wangedrag van fietsers, dan mogen ze eens hun mening geven in de mate dat de autochauffeurs dat ook mogen doen: niet dus...

Online s2000jan

• Premium Member
  • Crashed!
« Reactie #3894 Gepost op: 10 augustus 2018, 13:21:16 »
Ja, dat geloof ik graag dat dat stelletje bakfiets.nl-eigenaren en roestige damesfietsenberijders daar lak aan heeft. Het voordeel is wel dat bij een eventuele aansprakelijkheidsvraag bij een verkeersincident de balans van de strafrechtelijke verantwoordelijkheid eerder naar de fietser dan naar de chauffeur zal overhellen. Kom op zeg, de autobestuurder wordt al genoeg gepest en mag zwaar afdokken ook. Als fietser draag je niets bij, geen eurocent, maar diezelfde fietspaden, verlichting en toestanden worden gefinancierd met bvb de inkomsten van autobelastingen, biv's, vaas, accijnzen uit brandstoffen, boetegelden door boetes die helaas bijna nooit gericht worden op onze niet gemotoriseerde tweewielers...

De dag dat er BIV gevraagd wordt op fietsen en belasting, dat er keurigen voorzien worden op slecht functionerende verlichting en remmen van diezelfde fietsers, dat er boetes worden uitgeschreven voor wangedrag van fietsers, dan mogen ze eens hun mening geven in de mate dat de autochauffeurs dat ook mogen doen: niet dus...

ik ben al zo oud om me een fietsplaatje te herinneren ! Misschien terug invoeren ?

Online Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #3895 Gepost op: 10 augustus 2018, 13:42:07 »
Inderdaad, ben ik zwaar voorstander van!

Net zoals ik ook voorstander ben van het terug invoeren van de hondenbelasting aan een democratische prijs van 5 euro per jaar, waarvan ik het als tegenwicht een goed idee zou vinden dat de hondeneigenaren die hun hond registreerden ofwel chipten het tienvoud van dat betaalde bedrag (dus 50 euro ipv de slechts betaalde 5 euro) mogen aftrekken van hun belastbaar inkomen. Waarom? 't Is een slinkse manier om zo alle honden en vooral hun eigenaren in kaart te brengen. Op die manier kun je, als het fout gaat bvb bij schadegevallen of bij mishandeling van de hond, veel makkelijk ingrijpen en het tuig dat dierenleed veroorzaakt geven wat ze verdienen: een fikse taakstraf en geldboete. En diegene die geniet van de geur van een schaap dat stikt in zijn eigen bloed nadat iemand op kuise wijze een mes in dat beest zijn keel had geplant, mag van mijn part een supplementaire belasting krijgen van 25 procent en alle recht op voordelen van de sociale zekerheid verliezen...  :off_topic:

Maar kortom, ik ben voorstander van de fietsenbelasting. Ik heb nooit gesnapt waarom ze dat afschaften...

Online order66

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #3896 Gepost op: 10 augustus 2018, 14:05:45 »
Fietsenbelasting NOT ik heb 6500 zakken betaald voor mijn fiets met alle mogelijke veiligheidsvoorzieningen, dan nog een nummerplaat, een verzekering, volle winteruitrusting. Denk dat we best niet veralgemenen :toofunny:

Online Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #3897 Gepost op: 10 augustus 2018, 14:48:09 »
Fietsenbelasting NOT ik heb 6500 zakken betaald voor mijn fiets met alle mogelijke veiligheidsvoorzieningen, dan nog een nummerplaat, een verzekering, volle winteruitrusting. Denk dat we best niet veralgemenen :toofunny:

Stel dat die fiets je aan taks 110 euro per jaar zou kosten, MAAR door de taksen op alle fietsen kan de verkeersbelasting voor auto’s met 30 procent naar beneden waaronder ook jouw wagenpark zou vallen, zou je dan nog steeds niet willen meegaan in het verhaal?  ;-)

Offline midas

• World Champion
« Reactie #3898 Gepost op: 10 augustus 2018, 15:43:28 »

Eerder een kleine verkeersbelasting voor de fietsers voor 'hun' goede wegen en fietssnelwegen,eerlijk is eerlijk, :thumbsup: niet?
Het sakhir monster in actie

Offline Animal

• Pole Position
« Reactie #3899 Gepost op: 10 augustus 2018, 19:29:15 »
Simpel: Duitsers kijken uit hun doppen en hangen de ezel niet uit achter het stuur. Daar zit het vermijden van ongelukken en nergens anders.

Ik ben veel liever passagier bij een globetrotter die eens doortrekt tot een 180 op de snelweg, dan bij een duffe Daciarijder (zo zijn ze allemaal zonder enige uitzondering, iemand met verstand van autorijden koopt geen spuuglelijke flodderkar) aan 90 op het rechtervak met het stuur zweterig vastgeklemd en het hoofd bijna tegen het stuur...

Couldn't agree more  :razz: