Auteur Topic:  Het grote "Nieuws v/d dag topic"  (gelezen 360488 keer)

Offline M-Power

• Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
Re: Het grote "Nieuws v/d dag topic"
« Reactie #5850 Gepost op: 21 juni 2020, 23:51:54 »
Honderden opeengepakte jongeren feesten aan Brussels Flageyplein  :

“Hebben deze mensen dan niets onthouden vd voorbije maanden ?”

https://www.hln.be/in-de-buurt/brussel/honderden-opeengepakte-jongeren-feesten-aan-brussels-flageyplein-hebben-deze-mensen-dan-niets-onthouden-van-de-voorbije-maanden~a22a7601/

Blijkbaar wordt er weer creatief met cijfers omgesprongen :  op radio en tv zei men eerst 3000 feestvierders , even later werden dat er meer dan duizend en nu plots honderden : is men die cijfers aan het minimaliseren om hun onmacht (of onwil ?) om in te grijpen te verdoezelen ??
« Laatst bewerkt op: 9 juli 2020, 13:30:28 door dadoke »

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #5851 Gepost op: 22 juni 2020, 00:02:53 »

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #5852 Gepost op: 22 juni 2020, 00:34:19 »

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #5853 Gepost op: 23 juni 2020, 01:20:44 »
Politie legt illegale rave stil onder brug in Diegem : 50 ‘feestvierders’ krijgen coronaboete

https://www.hln.be/in-de-buurt/machelen/politie-legt-illegale-rave-stil-onder-brug-in-diegem-vijftig-feestvierders-krijgen-coronaboete~a34a129f/

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #5854 Gepost op: 23 juni 2020, 23:34:03 »

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #5855 Gepost op: 25 juni 2020, 18:34:08 »
BMW-baas Stefanie Wurst : ‘Ik kon als kind al de klank van een zescilindermotor herkennen’ :

https://www.ad.nl/auto/bmw-baas-ik-kon-als-kind-al-de-klank-van-een-zescilindermotor-herkennen~a0972370/

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #5856 Gepost op: 28 juni 2020, 00:24:11 »
Als cafés vroeger sluiten, gaat het jonge volk in Antwerpen een nachtje ‘banken’: onze reporter ging mee :

https://www.gva.be/cnt/dmf20200626_05002659/als-cafes-vroeger-sluiten-gaat-het-jonge-volk-een-nachtje-banken

Aantal besmettingen met coronavirus stijgt weer, Marc Van Ranst waarschuwt :

“Toch wel aanzienlijk”

https://www.gva.be/cnt/dmf20200627_05003173/aantal-besmettingen-met-coronavirus-stijgt-weer-marc-van-ranst-waarschuwt-toch-wel-aanzienlijk

Lint : Politie komt tussen op verjaardagsfeestje met 80 gasten dat uitmondt in vechtpartijen :

https://www.gva.be/cnt/dmf20200624_05000075/politie-komt-tussen-op-verjaardagsfeestje-met-80-gasten-dat-uitmondt-in-vechtpartijen

Offline Pol

• World Champion
  • Le bonheur c’est le bon humeur.
« Reactie #5857 Gepost op: 3 juli 2020, 09:48:57 »
Weet niet of dit direct groot nieuws is, maar in elk geval een interessant weetje voor hen die zinnens zijn Frankrijk te doorkruisen van N naar Z dezer dagen.
Van een taxi chauffeur gehoord : andere manier om mensen te beroven van al hun hebben en houwen. Men gooit een ei op je voorruit en hoopt dat de bestuurder zijn ruitenwissers gaat opzetten om te proberen het boeltje te verwijderen. Niks van dat dus want het wordt alleen maar erger. Als je dan gaat halt nemen aan één of andere rustplaats of parkeermogelijkheid komt men je beroven.
Weet niet of dit allemaal zo gemakkelijk gaat, maar toch misschien goed om weten en bewust te zijn dat dit zou kunnen gebeuren. ;)
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline dobbelsteen

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #5858 Gepost op: 3 juli 2020, 10:08:42 »
Dat is al een verhaal dat al decennia rondgaat. Tot nu toe nog nooit gehoord van iemand die het effectief meegemaakt heeft.
Work hard, play hard

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #5859 Gepost op: 3 juli 2020, 10:49:36 »
Dat is al een verhaal dat al decennia rondgaat. Tot nu toe nog nooit gehoord van iemand die het effectief meegemaakt heeft.

Zoveel te beter natuurlijk en zo zijn er nog van die verhalen, maar een verwittigd man is er normaal twee waard. Eén keer meemaken is al teveel, dit laat trauma's na... Ik ga het alvast in mijn achterhoofd houden als ik binnen afzienbare tijd aan de rit begin. ;)
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline RDR

• Grand Prix Winner
« Reactie #5860 Gepost op: 3 juli 2020, 11:45:45 »
2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #5861 Gepost op: 3 juli 2020, 23:36:51 »
de Red Flames tekenden vrijdagvoormiddag present in het rijvaardigheidscentrum van BMW in Rotselaar voor een slipcursus.

https://www.gva.be/cnt/dmf20200703_95977474/red-flames-slippen-zich-naar-duwtje-in-de-rug-voor-het-vrouwenvoetbal

Offline Goesting

• Qualifying
« Reactie #5862 Gepost op: 3 juli 2020, 23:47:11 »
Het is bijna 4 jaar geleden dat ik daar ook ter plaatse was voor een slipcursus. Toen was dat met een vloot witte F20's. Als ik het zo zie, zijn het nu G20's ? Ah ja, want het moet iets met RWD zijn als je iets wil bijleren. :razz:
2015 - 2019: BMW F20 118d
2019: BMW G20 320i
2019 - Now: BMW F20 M140i

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #5863 Gepost op: 4 juli 2020, 08:29:36 »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Pol

• World Champion
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #5865 Gepost op: 5 juli 2020, 09:05:13 »
Binnenkort 5€ iedere keer je wil starten! :toofunny:

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Snorkel

• Premium Member
  • Crashed!
  • undereZtimated
« Reactie #5866 Gepost op: 5 juli 2020, 09:55:41 »
Onnozele zever!
München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter

Offline dobbelsteen

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #5867 Gepost op: 5 juli 2020, 10:11:52 »
Dus de bedoeling is dat quasi alle opties aanwezig zal zijn in de auto? Alleen softwarematig uitgeschakeld?

Gewoon wachten tot garantie voorbij is, en dan zelf alles inschakelen? Goedkope opties dan.
Work hard, play hard

Online dannyro

• Trade Count: (+8)
  • World Champion
« Reactie #5868 Gepost op: 5 juli 2020, 10:19:37 »
Onnozele zever!

Volmondig mee eens!
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #5869 Gepost op: 5 juli 2020, 10:31:36 »
Onnozele zever!
Dat het onnozel is zal wel zijn. Of het zever is zullen wij binnen afzienbare tijd ook weten.
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Zaskar

• Premium Member
  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • I am getting older but I refuse to grow up
« Reactie #5870 Gepost op: 5 juli 2020, 10:54:26 »
Dus de bedoeling is dat quasi alle opties aanwezig zal zijn in de auto? Alleen softwarematig uitgeschakeld?

Gewoon wachten tot garantie voorbij is, en dan zelf alles inschakelen? Goedkope opties dan.

Nog meer werk voor den Hans  :)
Daily: Benz C205 220d 
Weekend: F87 M2 LCI + fun Suzuki GSX-R1000 K8
F11 520d(Sold) -MK7 GTI PP(Sold) -E82 135i(sold)-E36 M3 EVO (sold)
I am getting older but I refuse to grow up

Offline Snorkel

• Premium Member
  • Crashed!
  • undereZtimated
« Reactie #5871 Gepost op: 5 juli 2020, 12:39:48 »
Dat het onnozel is zal wel zijn. Of het zever is zullen wij binnen afzienbare tijd ook weten.

Idd. Ik vrees er echter wel voor.
In de MB heb ik het ook al in "light-versie" => betalen voor een reeks toepassingen zoals Live Traffic, tracen waar uw auto staat, op afstand de wagen sluiten via 4G enz... Zit er nu 3 jaar gratis bij, maar daarna betaal ik er niet voor. Allemaal overbodige dingen imo.

Dus het zal er waarschijnlijk wel aankomen.  :(

München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #5872 Gepost op: 5 juli 2020, 17:24:50 »
Idd. Ik vrees er echter wel voor.
In de MB heb ik het ook al in "light-versie" => betalen voor een reeks toepassingen zoals Live Traffic, tracen waar uw auto staat, op afstand de wagen sluiten via 4G enz... Zit er nu 3 jaar gratis bij, maar daarna betaal ik er niet voor. Allemaal overbodige dingen imo.

Dus het zal er waarschijnlijk wel aankomen.  :(

Ja, ze hebben het gevonden. Car Play zou zogezegd ook gratis zijn maar het was op de CS toch nog een optie.
Binnenkort draaien ze de knop en je kan je wagen aan de kant zetten na enkele jaren. Tijd voor een nieuwe of proberen aan de nodige software te geraken. :iono:
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #5873 Gepost op: 5 juli 2020, 22:06:17 »
Binnenkort 5€ iedere keer je wil starten! :toofunny:

Om in de af te blazen vakantiesfeer te blijven: in de vliegtuigsector zie je de moeilijkheden en bijhorende prijsstijgingen opkomen door de groene jongens en de coronacrisis. Het was al zo dat je bij bepaalde airlines voor vanalles en nog wat moest bijbetalen. Ik zie het inderdaad nog gebeuren dat de piloot plots omroept: "Dames en heren, we gaan landen. Houd de bankkaart contactloos tegen de terminal aan de stoel voor u." Of als je een zuurstofmasker nodig hebt bij een incident: "Houd je bankkaart klaar. Betaal eerst voor je zelf en dan pas voor de kinderen."

Het is overal gemeengoed. Laagdrempelige prijzen, maar overal voor bijbetalen. Ik kocht vorige week uit armoe een soort slaatje dat aan 8 euro geprijsd stond in een afhaallunch. Althans dat dacht ik. Zogezegd mocht je je toppings kiezen als deel van het "menu", maar daar bleek achteraf wel telkens een euro voor bijgerekend waardoor ik op een vijftien euro uitkwam voor een weliswaar mooi gedresseerd slaatje, maar waar ik bijlange niet eens genoeg mee had. Het moet opbrengen, zelfs al is het het niet waard.

"De duivel zijn zak is nooit vol", zeggen ze in sommige streken...

Offline RDR

• Grand Prix Winner
« Reactie #5874 Gepost op: 6 juli 2020, 07:38:25 »
Er was paar maanden terug een hoop artikels over Tesla die vanop afstand bepaalde opties hadden uitgeschakeld nadat iemand zijn wagen tweedehands had verkocht.

Na veel protest hebben ze die dan toch teruggezet me dunkt.

Ik zou veronderstellen dat als je een wagen koopt met bepaalde (dure) opties, dat je het recht hebt daar iets voor terug te krijgen als je die doorverkoopt....maar zo simpel is het blijkbaar niet. Tesla dacht zich daar mooi twee keer voor te laten betalen.

Hopelijk krijgen ze bij BMW niet dezelfde ideeen.

https://www.autoblog.com/2020/03/23/tesla-removing-content-from-used-cars/

2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #5875 Gepost op: 6 juli 2020, 07:56:34 »
Ze leren van de overheid, die doet het al jaren. BIV.

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #5876 Gepost op: 7 juli 2020, 02:50:54 »
Boris Johnson vraagt Britten zich "verstandig" te gedragen nu pubs weer opengaan :

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/boris-johnson-vraagt-britten-zich-verstandig-te-gedragen-nu-pubs-weer-opengaan~a211c48f/

Verloren moeite dus :

Strompelend, overgevend en laveloos op de grond: cafés in Engeland zijn weer opengegaan en dat ging zo :

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/strompelend-overgevend-en-laveloos-op-de-grond-cafes-in-engeland-zijn-weer-opengegaan-en-dat-ging-zo~a4cb8c54/

Offline Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
  • manuele 6 cilinders FTW
« Reactie #5877 Gepost op: 8 juli 2020, 12:41:50 »
Ze leren van de overheid, die doet het al jaren. BIV.

ja vooral dit...waarom mag de overheid  dat wel en een privé bedrijf niet.

zo had ik een vroeger eID kaart gekregen, 15 euro afgetikt bij de gemeente, enkele weken later valt die koperen chip er uit. Ik terug naar de gemeente voor een nieuwe. Ja zeggen ze, dat is opnieuw 15 euro. Terwijl op goederen toch 2 jaar garantie moet zitten. Dus heb ik die koperen chip met superlijm vastgeplakt, werkte wel niet maar dat is hun probleem en niet het mijne als ze mijn ID kaart niet kunnen uitlezen :P

Offline DDVL

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #5878 Gepost op: 8 juli 2020, 14:52:18 »
ja vooral dit...waarom mag de overheid  dat wel en een privé bedrijf niet.

zo had ik een vroeger eID kaart gekregen, 15 euro afgetikt bij de gemeente, enkele weken later valt die koperen chip er uit. Ik terug naar de gemeente voor een nieuwe. Ja zeggen ze, dat is opnieuw 15 euro. Terwijl op goederen toch 2 jaar garantie moet zitten. Dus heb ik die koperen chip met superlijm vastgeplakt, werkte wel niet maar dat is hun probleem en niet het mijne als ze mijn ID kaart niet kunnen uitlezen :P
Haha idd, hier iets soortgelijk meegemaakt. Ik kreeg destijds als een van de eersten een elektronische identiteitskaart (jaar dat ik 12 werd), waarvan die chip eruit viel + ik moest toen ook apart een papier op zak hebben met daarop mijn adresgegevens etc. Dat paste blijkbaar niet op die chip..  :jpshakehead:

Offline Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
  • manuele 6 cilinders FTW
« Reactie #5879 Gepost op: 8 juli 2020, 15:51:54 »
Haha idd, hier iets soortgelijk meegemaakt. Ik kreeg destijds als een van de eersten een elektronische identiteitskaart (jaar dat ik 12 werd), waarvan die chip eruit viel + ik moest toen ook apart een papier op zak hebben met daarop mijn adresgegevens etc. Dat paste blijkbaar niet op die chip..  :jpshakehead:

nee het was net dat ons adres niet meer zichtbaar op die pas stond, onze oude Belgische pas was groter maar ze zijn toen begonnen met die bankkaartformaten en die chip. dus ja als die chip er uitvalt hebben ze pech. en zelf gebruik ik itsme of vroeger dat tokenkaartje voor mijn taxonweb of andere zaken.