Auteur Topic:  Het grote "Nieuws v/d dag topic"  (gelezen 295817 keer)

Offline Mario68

• Trade Count: (0)
  • Pole Position
Re: Het grote "Nieuws v/d dag topic"
« Reactie #5220 Gepost op: 19 november 2019, 09:31:22 »

Traag is niet altijd beter  :toofunny:
2018 - F32 - 430i M-sport estoril blauw
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=65895.0

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #5221 Gepost op: 19 november 2019, 10:03:20 »
Het is een bizarre wereld - auto's worden alsmaar sneller en krachtiger...350pk voor een hot hatch, 600pk voor een zware jeep en met minder dan 800pk moet je niet meer afkomen als je wil meedoen met Ferrari of McLaren in het supercar-segment.

Maar overal zone's 30, trajectcontroles en snelwegen richting 100/u of minder.

Waarom blijven die auto's dan krachtiger en krachtiger worden? Je kan je gaspedaal max 0.8 seconden indrukken als je je rijbewijs wilt houden.

Ik ben niet meer mee  :iono:

Beter eens gaan rondtuffen in de 316 dan....als de regen stopt....

Zeg ik al jaren. Toch zijn er nog steeds mensen die beweren dat ze op regelmatige basis het volle potentieel van hun dikke vermogen bak kunnen gebruiken. Ik ken die plekjes waar dat kan alvast niet (meer).
Alle vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Online order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #5222 Gepost op: 19 november 2019, 10:08:27 »
Zeg ik al jaren. Toch zijn er nog steeds mensen die beweren dat ze op regelmatige basis het volle potentieel van hun dikke vermogen bak kunnen gebruiken. Ik ken die plekjes waar dat kan alvast niet (meer).

Veel hangt af van plaats een tijdstip op een dag. Als ik om 15u van het werk naar huis ga, kan ik deftig doorrijden (ook al heb ik maar 306 pk ;D). Doe ik dat om 17u, dan mag ik het wel vergeten. Gelukkig gebruik ik mijn wagens bijna nooit op spitsuren.
Wat niet wil zeggen dat ik akkoord ga met de pk race, die is ronduit belachelijk.

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #5223 Gepost op: 19 november 2019, 10:46:10 »
Ik ken nochtans wegen genoeg waar je nog heel stevig kan doorrijden. Snelwegen zijn link geworden, er zijn nog maar weinig stukjes waar ze niet kunnen staan of zich verstoppen.

Provinciebanen zijn hier en daar nog onbevlekt: weinig verkeer en geen controles en nog steeds 90. Of bepaalde toegangswegen naar gemeenten met zo goed als geen verkeer, geen pakkans. Tja, dat is er om vragen. Als ik al eens een C63 en gelijkaardig zie, dan is het ook op dat soort wegen. Zelf houd ik me begrens op een 120-130 dan, maar die performanceauto's halen mij dan nog zeer gezwind in.

Ook boerenbanen zijn een echt plezier. Als er geen gewassen staan of slechts laag groeiende, dan heb je een geweldig overzicht op tegenliggers. Flitsen wordt daar nooit gedaan, dus op bepaalde rechte stukken kan je nog eens kort de 120 aantikken, waarna je weer de ankers in mag voor een scherpe bocht, maar dat is juist het leuke aan het spel, want kilometers autobahn aan 200+ gaat bvb ook erg monotoon aanvoelen. Het is het bochtenwerk dat het leuk maakt, vind ik.

Als er dan toch eens een auto of fietser aankomt op zo een boeren"circuit" aankomt, dan zie je die al van heel ver aankomen en dan houd je je uiteraard in, maar voor mij is dat nog steeds een speelplein.

Wat politici niet voldoende beseffen, is dat de wagen heel wat opbrengt voor de staatskas. BTW op een nieuw voertuig, belastingen als BIV en VB, alsook BTW en accijnzen op brandstoffen. Mensen die met de auto rijden, gaan meestal ook ergens naar toe, al was het maar iets banaal als iets gaan eten en drinken, waar de bakfietser meestal thuis met de medehipsters een kopje thee nuttigt die hij of zij op internet besteld heeft uit een ander land. Men helpt alles kapot.

Het enige waar ik mee akkoord ben, is dat er een overbevolking is op bepaalde plaatsen. Antwerpen is een stad waar ik van braak wat het verkeer betreft. Die Jan van rijswijcklaan is zo een kutstraat waar je godv.... een twintig min mag aanschuiven om door de lichten te raken... En enkel omdat er heel wat bedrijven gevestigd zijn in Antwerpen dan... Maar wat doen al die bedrijven daar? Is het echt nog nodig om gecentraliseerd te zitten in de zelfde plaats? Hoofdkantoor van Xerius (ik zeg maar wat), zou perfect in Hasselt kunnen zitten. Het hoofdkantoor van bedrijf Y, kan bvb in deinze. Dan krijg je een herverdeling van de werkgelegenheid en van het verkeer van de werkenden er naar toe. Voor de klant, maakt het niets uit. Als Telenetabonnee is wellicht nog nooit iemand fysiek naar Telenet geweest om te klagen over zijn modem. Dat gebeurt toch al online.

Wat is het gevolg van die ganse politiek? Dat alles overbevolkt raakt, alle wegen dichtslibben en mensen zich verstikt voelen. Wallonie heeft nog ontzettend veel ruimte. Laat ons een deel verschuiven naar ginder. Herverdeel de boel. Dat is de oplossing voor het fileprobleem en voor het gebrek aan bouwgronden.

Kom op zeg: tegenwoordig heb je voor 350000 euro een vrijstaande woning van een 250 vierkante meter met weliswaar degelijke materialen, maar ook niets buitensporig. Dat is gelijk aan 14 miljoen oude belgische franken... Ik weet niet wat een ander daarvan vindt, maar ik vind dat absoluut niet meer normaal. Dikwijls zit er al 200.000 euro aan bouwgrondkost in dat verhaal. Terwijl de lonen toch ook niet meer van die orde zijn dat ze dat rechtvaardigen. Voor mij is de problematiek van te hoge hoeveelheden bevolking goed zichtbaar in het verkeer, maar lopen de wortels veel verder. En jammer genoeg staat niemand daar nog bij stil, hoewel het probleem daar moet aangepakt worden. Er is grond genoeg in Belgie, stimuleer de mensen dan ook daar te gaan wonen. Nu zitten we met een economisch lam Zuiden en met een gekkenhuis in het Noorden. Tja.

Offline RDR

• Grand Prix Winner
« Reactie #5224 Gepost op: 19 november 2019, 11:06:55 »

Een autostrade in de nacht of zondagmorgen misschien...maar met 600pk riskeer je meteen rechtbank. Autobahn is eigenlijk nog de enige bestaansreden van zo een bakken. Of circuit.

Anders qua rijplezier zijn er nog best wat toffe binnenbanen in Belgie en dichtbij (Moesel/Luxemburg...) maar daar ben je niks met 800pk. Beter 200pk en -1,000 kg. Zoals de nieuwe Alpine bvb. maar goedkoop is die niet. Wel veel relevanter op hedendaagse wegen dan pakweg de laatste Lambo of RS6.

2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Online order66

• Race Legend
« Reactie #5225 Gepost op: 19 november 2019, 11:35:27 »
Dat is ook de reden waarom ik bij mijn oude M’s zal blijven als hobbywagen. Meer dan voldoende pk, strakke wegligging en toch nog voldoende comfort en veiligheid. En het belangrijkste : beleving. 2 weken terug een vriend met een F80 die een ritje wou meemaken met de E46 M3. Die vond de wagen meer beleving geven dan zijn F80, die weliswaar meer pk heeft, maar sterieler volgens hem. Als daily zal ik sowieso niet meer upgraden, integendeel, mss wel downgraden :greddy:

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
  • 1990 BMW 535i E34
« Reactie #5226 Gepost op: 19 november 2019, 11:52:52 »

Traag is niet altijd beter  :toofunny:

hier ook dit filmpje gezien. scheelt maar anderhalve euro in verbruik. Daar kan je nog eens geen drankje meer voor kopen om dat kleine kwartier dat je sneller bent op te drinken

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #5227 Gepost op: 20 november 2019, 10:37:58 »
Een autostrade in de nacht of zondagmorgen misschien...maar met 600pk riskeer je meteen rechtbank. Autobahn is eigenlijk nog de enige bestaansreden van zo een bakken. Of circuit.

Anders qua rijplezier zijn er nog best wat toffe binnenbanen in Belgie en dichtbij (Moesel/Luxemburg...) maar daar ben je niks met 800pk. Beter 200pk en -1,000 kg. Zoals de nieuwe Alpine bvb. maar goedkoop is die niet. Wel veel relevanter op hedendaagse wegen dan pakweg de laatste Lambo of RS6.

Ik hoor ze hier graag bezig, de Colin McRae's van BB op hun binnenbanen, grappig zelfs. Het zullen waarschijnlijk andere boerenbanen dan die hier in de Kempen zijn. Hier een boerenbaantje is sowieso mega vuiligheid en steentjes of verzakkingen in het wegdek, of allebei. Over de gemiddelde overzichtelijkheid zwijg ik dan nog, over de wielertoeristen ook. En dan gaan ze daar nog eens met hun zalige RFT's gaan over knallen. Helemaal lachwekkend.  :toofunny:

Even serieus... .
Inderdaad, je kan de momenten en plekken nog wel gaan uitkiezen om eens ergens te gaan knallen 's nachts, omwegen nemen, enz...). Maar in het dagelijkse verkeer is het sowieso naar de kloten. En dat is toch waar de gemiddelde mens zo zijn auto voor gebruikt. Hier is het dikwijls haast letterlijk huilen. De enige keren dat ik af en toe nog eens volgas kan accelereren is bij het oprijden van de autosnelweg... als er niemand voor me rijdt alvast toch. Nagenoeg alle andere tijd achter het stuur is wachten, bumperen, 50 en 70 rijden. Ja, en soms eens asociaal inhalen. Ik heb momenteel 184 Pk (320d). M'n volgende daily gaat sowieso niet krachtiger worden, dat staat al vast. Ik vreet nu m'n stuur al constant op omdat ik het vermogen haast nooit kan gebruiken.

Offline RDR

• Grand Prix Winner
« Reactie #5228 Gepost op: 20 november 2019, 11:08:30 »
Ik hoor ze hier graag bezig, de Colin McRae's van BB op hun binnenbanen, grappig zelfs. Het zullen waarschijnlijk andere boerenbanen dan die hier in de Kempen zijn. Hier een boerenbaantje is sowieso mega vuiligheid en steentjes of verzakkingen in het wegdek, of allebei. Over de gemiddelde overzichtelijkheid zwijg ik dan nog, over de wielertoeristen ook. En dan gaan ze daar nog eens met hun zalige RFT's gaan over knallen. Helemaal lachwekkend.  :toofunny:

Guilty keyboard-racer hier maar in de Polders en de Westhoek heb je toch echt wel baantjes waar je etteljike kms aan een stuk kan rijden zonder al te veel wielertoeristen of tractors tegen tekomen. Grootste probleem is ogpedroogde modder of af en toe een strook met kasseitjes in maar qua putten of verkeer valt het echt wel mee.

Je moet daar nu geen 150 doen op de rechte stukken en 90 in de bochten..gewoon genieten en uit uw doppen kijken.

En met 500pk daarop rijden is idd gewoon overkill.
2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Online order66

• Race Legend
« Reactie #5229 Gepost op: 20 november 2019, 12:02:14 »
WVL en OVL weet ik nog heel goed waar je deftig kan doorrijden. Daar kunnen ze in de Kempen blijkbaar alleen maar jaloers op zijn :toofunny:
RFT zit trouwens op geen enkele van mijn  :///M:‘s :wiggleyes:
« Laatst bewerkt op: 20 november 2019, 12:03:55 door order66 »

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #5230 Gepost op: 20 november 2019, 12:07:51 »

Even serieus... .
Inderdaad, je kan de momenten en plekken nog wel gaan uitkiezen om eens ergens te gaan knallen 's nachts, omwegen nemen, enz...). Maar in het dagelijkse verkeer is het sowieso naar de kloten. En dat is toch waar de gemiddelde mens zo zijn auto voor gebruikt. Hier is het dikwijls haast letterlijk huilen. De enige keren dat ik af en toe nog eens volgas kan accelereren is bij het oprijden van de autosnelweg... als er niemand voor me rijdt alvast toch. Nagenoeg alle andere tijd achter het stuur is wachten, bumperen, 50 en 70 rijden. Ja, en soms eens asociaal inhalen. Ik heb momenteel 184 Pk (320d). M'n volgende daily gaat sowieso niet krachtiger worden, dat staat al vast. Ik vreet nu m'n stuur al constant op omdat ik het vermogen haast nooit kan gebruiken.

Hey, F31J: doe je ook feestjes?

Ik heb nooit gezegd zalige Rft... Op mijn wagen zijn de prestaties minder zonder rft, als de bochtsnelheid met rft 20 km/u hoger ligt voor het achterste wegslaat ivg met identieke merk en type banden in non rft, dan is die set up voor mijn wagen beter. Op Amerikaanse fora, waar ze nota bene zot zijn van soft suspensions, zie je die klachten ook. Stuurscherpte is ook beter met die vage elektrische servo. Er zijn nog mensen die die ervaring hebben, zoals reeds gemeld in de juiste topics. Je eigen vrouw voelt het verschil tussen rft en non-rft niet eens, maar na zoveel jaar huwelijk is ze misschien compleet gevoelloos geworden. Dus dan geef ik je dat nog toe.

Dan over die boerenbanen: dat je die in de Kempen niet hebt of er allerlei kiezelstenen liggen, is mijn fout niet. Als je er nog eens passeert met je velo, neem dan een borstel mee (met van die harde haren om de steentjes mee te krijgen) en veeg ze voor mijn part de verzakkingen in en top het af met een zak stabilise. Ik zeg hoe het zoals RDR al aangaf het in de Westhoek en polders zijn en hier kan het wel. Wat mij betreft zijn andere liefhebbers van autorijden met wat voor wagen dan ook hier van harte welkom.

Ook op gewone banen is het soms nog 90, waar je flitspalen of anonieme Skoda Octavia combi’s met fotointenties kan zien staan.

Sommigen komen zelfs van ver, rondritten hier uitvoeren omdat je nog vrij ongestraft jezelf kan uitleven. Vreet jij, zoals je zelf zegt, maar je stuur verder op (Zoals de meester vroeger altijd zei: “Leren is gezond, eet meer leer”) dan ga ik na het eten nog eens de snelheidsmeter in balans houden.

Met veel liefde,

Je kapoentje

Offline HeavyD

• Qualifying
« Reactie #5231 Gepost op: 20 november 2019, 12:14:36 »
Zopas nog in de Ardennen geweest. Zalig rijden en daar mag je zelfs nog 90 rijden op banen die bij ons 50 zouden zijn.
Ik heb een groter gevoel van vrijheid als ik daar ben tov van ons bekrompen Vlaanderenland waar alles verboden en beperkt is.
Magnette for PM  >:D

Offline Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
  • 1990 BMW 535i E34
« Reactie #5232 Gepost op: 20 november 2019, 13:05:21 »
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/het-debat-moeten-pick-uptrucks-verboden-worden-op-onze-wegen~a1245365/?fbclid=IwAR1fBOw-tSeFNgfHeJat9bari1HKTdDuN-DQM_aETWkVt1iamd-cViiy6dU

pick ups, volgens mij viseren ze die meer (dan een bijna even grote X7 of GLS) omdat het een lichte vracht is.

en dan dit ook nog: Tegelijk zien we dat de gemiddelde CO2-uitstoot van nieuwe wagens vorig jaar is gestegen, een tendens die we dringend moeten omkeren.

ja...als je diesel weg wil krijg je meer co2 op je dak door de benzine!

Offline HeavyD

• Qualifying
« Reactie #5233 Gepost op: 20 november 2019, 13:15:13 »
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/het-debat-moeten-pick-uptrucks-verboden-worden-op-onze-wegen~a1245365/?fbclid=IwAR1fBOw-tSeFNgfHeJat9bari1HKTdDuN-DQM_aETWkVt1iamd-cViiy6dU

pick ups, volgens mij viseren ze die meer (dan een bijna even grote X7 of GLS) omdat het een lichte vracht is.

en dan dit ook nog: Tegelijk zien we dat de gemiddelde CO2-uitstoot van nieuwe wagens vorig jaar is gestegen, een tendens die we dringend moeten omkeren.

Idd, een paar maanden geleden hoorde ik op het nieuws één of andere prof zeggen wat willen ze nu eigenlijk. Ze willen de diesel weg en meer benzine wagens en dan zijn ze verbaasd dat de CO2 stijgt???

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #5234 Gepost op: 20 november 2019, 15:21:12 »
Guilty keyboard-racer hier maar in de Polders en de Westhoek heb je toch echt wel baantjes waar je etteljike kms aan een stuk kan rijden zonder al te veel wielertoeristen of tractors tegen tekomen. Grootste probleem is ogpedroogde modder of af en toe een strook met kasseitjes in maar qua putten of verkeer valt het echt wel mee.

Je moet daar nu geen 150 doen op de rechte stukken en 90 in de bochten..gewoon genieten en uit uw doppen kijken.

En met 500pk daarop rijden is idd gewoon overkill.

Er zullen wel plaatsen zijn waar je nog wat redelijk kunt door rijden, ik wil maar zeggen, daar heb je geen 300 Pk ofzo voor nodig

In de Westhoek rijd ik met de fiets ooit op die boeren binnenbaantjes als ik in Nieuwpoort vertoef. De wegen die ik daar ken zijn toch meestal echt wel om te huilen (de Moeren oa). Verzakte macadam, vuiligheid, soms heel smal,... schering en inslag daar. Maar ik geef toe, ken daar dus ook niet alles.

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #5235 Gepost op: 20 november 2019, 15:26:40 »
WVL en OVL weet ik nog heel goed waar je deftig kan doorrijden. Daar kunnen ze in de Kempen blijkbaar alleen maar jaloers op zijn :toofunny:
RFT zit trouwens op geen enkele van mijn  :///M:‘s :wiggleyes:

Tuurlijk zit RFT niet onder één van je M's. Daar mag je die rommel zelfs niet onder gooien. Ook al beweren sommigen dat de flanken van een RFT vergelijkbaar zijn met de stijve flanken van een hoogperformante sportband en dat extra roterende massa en extra onafgeveerd gewicht zelfs voordelig kunnen zijn. :toofunny:

En uiteraard, als je het gaat opzoeken vind je hier en daar nog wel eens iets waar je zo af en toe nog eens kunt doorknallen. Maar buitenwegen opzoeken of 's nachts gaan rijden, geen alledaagse bezigheid hé. Maar als je 't dan toch doet... daar kan je tegen een fractie trager ook met een 170 Pk ofzo doorknallen hoor. Trage middenklasse auto's, buiten de absolute basic motoren erin dan misschien, bestaan immers niet meer. Echt voordeel uit veel Pk's haal je pas wanneer het echt snel gaat. Snelheden van +100 zo ongeveer. Dan heb ik het vooral over snelwegen. Maar de tijd dat ik gerust naar zee reed tegen 160/170 per uur, die ligt spijtig genoeg ook al even achter me, en ook achter u.

Goed voorbeeld van een beknotting van enig rijplezier daarnet nog. Ik moest van Schilde naar Brecht. Lange rechte, brede en rustige baan met haast geen zijstraten vanaf halverwege het traject. 70 per uur en trajectcontrole. Vroeger (in de goeien tijd...) reed ik daar altijd rond de 100/110 (mocht toen nog 90). Wel allemaal leuk voor de verbruiksmeter, minder leuk voor de beleving. En het stopt niet hoor... . Ook niet in uw 'racelandje' daar.  ;)

Online order66

• Race Legend
« Reactie #5236 Gepost op: 20 november 2019, 16:09:27 »
Volledig akkoord dat wagens met minder pk ook leuk kunnen rijden. Kijk naar een Mazda MX5 bvb. Ik ben absoluut fan. Ik heb vroeger lang met dat soort wagens gereden. Maar ik miste het complete plaatje, de instant power van een atmo 6 cylinder met behoorlijk wat adem, EN de wegligging waar ik enorm veel belang aan hecht, EN de beleving van een hoogtoerige dikke motor. Het komt niet beter dan zo een soort wagen imo, of bvb ook een 993 of 964.
Ik kick trouwens niet op hoge snelheden, wel op wegligging, motorkarakter en correct schakelen in het uitkomen van een bocht bvb. Daar miste ik met mijn vorige 4cyl adem. Ik weet het, een turbo kan hier veel goedmaken, maar dat motorkarakter boeit mij totaal niet als hobbywagen (mijn daily is een 6cyl turbo, en dat is totaal anders rijden, veel minder direct).

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #5237 Gepost op: 20 november 2019, 16:16:54 »
@order66 , ik volg je helemaal.

Online order66

• Race Legend
« Reactie #5238 Gepost op: 20 november 2019, 16:19:55 »

Offline bhpaddict

• World Champion
« Reactie #5239 Gepost op: 20 november 2019, 16:20:25 »
Idd, een paar maanden geleden hoorde ik op het nieuws één of andere prof zeggen wat willen ze nu eigenlijk. Ze willen de diesel weg en meer benzine wagens en dan zijn ze verbaasd dat de CO2 stijgt???
Wat ze willen is heel duidelijk. Iedereen 1 of meer auto's (ene voor de stad, ene voor de caravan). Daar gigantisch veel belastingen en taksen op innen en dan via tol en rekeningrijden het nog duurder maken zodat je soms het, door al die taksen en belastingen, doodgesubsidieerde, pokkedure, immer afwezige openbaar vervoer zal nemen of nog liever: thuis blijft.
E32 '92 740i zilvergrijs shadowline "Raceseven" (daily) - E32 '92 740i brokaatrood "Brokaatje" - E34 '95 540i Touring arcticgrijs 6-speed "El Ultimo" - E34 '92 525i Touring lazuurblauw "Hooligan" - E34 '95 525TDS Touring arctic grijs "toerstoof" - BMW Multitrailer wit "The Bubble" - DODGE RAM SRT-10 '06 "Diceros"

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #5240 Gepost op: 20 november 2019, 16:29:54 »
Eventjes ter correctie: ik heb nooit beweerd dat onafgeveerd gewicht er niet toe doet. Wel dat ze bij bmw rekenen op vliegwieleffect en dergelijke gezien bij de hybrides bvb elke verrekte gram CO2 er toe doet. Het is veel voordeliger om toch rft te bannen ten gunste van CO2 dan motoren zodanig door te ontwikkelen en kunstgrepen uit te halen met torenhoge kosten tot gevolg. Volgens diezelfde redenatie zou het verbruik moeten zakken zonder rft. Dan kan je je indenken met de wlpt normen die vanaf 2021 voor het bedrijfsleven ernstige gevolgen heeft, dat ze alles uit de kast zullen halen, want tegen dan moet de CO2 zeer waarschijnlijk onder de 50 gram. Tenzij ze daar compleet achterlijk zijn, maar dan moeten ze maar grasmaaiers gaan bouwen ofzo.

Waar het mij omgaat, is niet het rft verhaal. Ik heb vrede met een ouderwets volwaardig reservewiel en ben niet te beroerd mijn handen vuil te maken.

Wel is het zo, dat mijn wagen alleszins gemaakt is voor runflats, gezien die het met non rft minder goed doet. Ik leg een 50.000 km per jaar af met die auto en ik rij er graag mee zoals ik wil. Als die rfts me daarin zouden beperken, zou ik ze niet hoeven. Je stelt zelf dat je ver nooit nog je vermogen kwijt kan, wel, ik wel.

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #5241 Gepost op: 20 november 2019, 16:44:01 »
Wat ze willen is heel duidelijk. Iedereen 1 of meer auto's (ene voor de stad, ene voor de caravan). Daar gigantisch veel belastingen en taksen op innen en dan via tol en rekeningrijden het nog duurder maken zodat je soms het, door al die taksen en belastingen, doodgesubsidieerde, pokkedure, immer afwezige openbaar vervoer zal nemen of nog liever: thuis blijft.

Of de fiets nemen... .
Doe ik veel. Geen parkeerproblemen, kost niets, geen file, geen taffelend ouw wijf voor u, geen snelheidsbeperkingen en 't is nog gezond ook. En ik krijg fietsvergoeding voor woon-werkverkeer!  ;D

Offline dobbelsteen

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #5242 Gepost op: 21 november 2019, 08:50:02 »

Voor mijn part mogen ze die lichte vracht regeling eens herzien.
Daarmee ga je al snel heel wat grote wagens uit het verkeer halen, want met LV is er geen enkele motivatie om een lichtere motor te kiezen als je het verbruik en de hogere aanschaf er bij neemt.

En die gemiddelde CO2 uitstoot is globaal (daar is de media nogal stil over merk ik).
In België doen we het vermoedelijk beter dan vorig jaar, ondanks een verhoging van aantal SUV's.
Want nieuwe SUV's (grotendeels mini SUV'tjes) verbruiken in de meeste gevallen nog steeds minder dan de auto die ze vervangen.
In Amerika, Afrika en Azië doen ze nog lustig voort met alle gigantisch vervuilende auto's. En die zijn de reden dat de gemiddelde CO2 uitstoot verhoogt.
Work hard, play hard

Offline Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
  • 1990 BMW 535i E34
« Reactie #5243 Gepost op: 21 november 2019, 10:18:07 »
Citaat
Of de fiets nemen... .
Doe ik veel. Geen parkeerproblemen, kost niets, geen file, geen taffelend ouw wijf voor u, geen snelheidsbeperkingen en 't is nog gezond ook. En ik krijg fietsvergoeding voor woon-werkverkeer!  ;D

behalve als je zo een pedelec koopt he, dan moet je ook 30 in een zone 30. Maar met de fiets of die steps of scooters is allemaal leuk en wil maar het wordt winter en dan gebruikt niemand nog die steps. zelfs met regen is dat al levensgevaarlijk. Een fiets is goe maar niet als je naar de supermarkt moet, zeker niet als het dan nog regent of sneeuwt. Ik rijd ook met de fiets naar het werk en voor zoiets is dat prima. Het duurt wel langer dan met de auto maar je beweegt toch nog een beetje. Maar voor vele is dat niet haalbaar. Als mijn contract stopt op huidig project kan het zijn dat ik voor het volgende weer verder weg zit.

Ze merken dat de mensen het openbaar vervoer maar niet gebruiken dus beginnen ze met zaken zoals de LEZ en co2 uitstoot, maar dan plots NOX viseren, en nu terug co2 viseren omdat diesel euro 6 versies zo goed als stikstof vrij zijn geworden

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #5244 Gepost op: 21 november 2019, 10:49:39 »
behalve als je zo een pedelec koopt he, dan moet je ook 30 in een zone 30. Maar met de fiets of die steps of scooters is allemaal leuk en wil maar het wordt winter en dan gebruikt niemand nog die steps. zelfs met regen is dat al levensgevaarlijk. Een fiets is goe maar niet als je naar de supermarkt moet, zeker niet als het dan nog regent of sneeuwt. Ik rijd ook met de fiets naar het werk en voor zoiets is dat prima. Het duurt wel langer dan met de auto maar je beweegt toch nog een beetje. Maar voor vele is dat niet haalbaar. Als mijn contract stopt op huidig project kan het zijn dat ik voor het volgende weer verder weg zit.

Ze merken dat de mensen het openbaar vervoer maar niet gebruiken dus beginnen ze met zaken zoals de LEZ en co2 uitstoot, maar dan plots NOX viseren, en nu terug co2 viseren omdat diesel euro 6 versies zo goed als stikstof vrij zijn geworden

De fiets is uiteraard niet voor iedereen dé oplossing. Maar als je al die mensen uit het verkeer zou nemen die wel makkelijk een fiets zouden kunnen nemen omdat ze niet naar de supermarkt gaan, dichtbij hun werk wonen, enz... .  Dan zou het al een pak aangenamer zijn voor diegenen die praktisch niet zonder auto kunnen. We nemen te vlug en te makkelijk de auto. Velen zijn het ook kotsbeu dat het tegenwoordig gans de dag spitsuur is. Ik train met de fiets veel langs de jaagpaden van het Albertkanaal richting Antwerpen en omgekeerd. Niet normaal wat je daar tegenwoordig 's morgens ziet knallen met speed pedelecs richting hun werk. Prachtige uitvinding. Geen file, geen werken, geen frustraties, goedkoper en dikwijls nog sneller op je werk dan met de auto langs de E313.

Offline Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
  • 1990 BMW 535i E34
« Reactie #5245 Gepost op: 21 november 2019, 11:29:26 »
ja maar dat file probleem gaat niet worden opgelost met een elektrische auto, die is of lijkt goedkoper te rijden dan een normale wagen dus gaan de mensen net meer hun auto nemen.

-------------------------------

maar ik kwam ook weer dit tegen, in Polen is het altijd al 140kmu geweest op de snelwegen maar blijkbaar in Oostenrijk sinds vorig jaar ook:
 https://www.telegraaf.nl/nieuws/1973831848/maximumsnelheid-naar-140-is-succes-in-oostenrijk?fbclid=IwAR2VMcVD03PYs7siTVawQjvU8vFf908YVlhyylcdZH0fBsjB3QrEhi1Jyxo

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #5246 Gepost op: 21 november 2019, 11:38:59 »
ja maar dat file probleem gaat niet worden opgelost met een elektrische auto, die is of lijkt goedkoper te rijden dan een normale wagen dus gaan de mensen net meer hun auto nemen.

Ik heb dan ook niets over een elektrische auto gezegd... .

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #5247 Gepost op: 21 november 2019, 14:12:40 »
Verbijsterende situatie in Spaanse ‘Big Brother’: productie filmt verkrachting van kandidate en confronteert haar met de beelden

https://www.hln.be/showbizz/tv/verbijsterende-situatie-in-spaanse-big-brother-productie-filmt-verkrachting-van-kandidate-en-confronteert-haar-met-de-beelden~a5dd75fcd/

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #5248 Gepost op: 22 november 2019, 08:51:03 »
Verbijsterende situatie in Spaanse ‘Big Brother’: productie filmt verkrachting van kandidate en confronteert haar met de beelden

https://www.hln.be/showbizz/tv/verbijsterende-situatie-in-spaanse-big-brother-productie-filmt-verkrachting-van-kandidate-en-confronteert-haar-met-de-beelden~a5dd75fcd/

Ik verschiet daar niet van. Ik ben zot van Spanje en zijn eilanden, maar de machocultuur die er heerst, het gebrek aan empathie... Van een land waar de overheid professionals betaalt om straathonden (zoals wij dat probleem met zwerfkatten hadden) op grote schaal dood te kloppen of op te hangen, waar paarden een teken van rijkdom zijn maar mishandeld worden op de wreedste manieren, had ik niets anders verwacht. Ziek volk dat is het.

En de dader zal een strafje krijgen van niets. Hij zat immers in dat huis opgesloten en zal zich niet kunnen inhouden hebben en blabla. Je moet dat verstaan... En big brother zal zich er mee van af maken dat ze aan waarheidsvinding wilden doen voor het slachtoffer. Sjongejonge...

Offline Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
  • 1990 BMW 535i E34