Auteur Topic:  Oldtimer en wetgeving BelgiŽ  (gelezen 109378 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10399
Re: Oldtimer en wetgeving BelgiŽ
« Reactie #870 Gepost op: 6 juli 2019, 12:10:27 »
En hoe zit het nu met de motorswaps in veel van de oldtimers??

Hangen die nu automatisch?

Niet automatisch want het zou kunnen dat ze het niet zien.
Als ze het wel zien dan hang je redelijk goed want bij mijn weten is er in Belgie nog geen legale procedure na motorswap.

Offline _lestat_

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 137
Re: Oldtimer en wetgeving BelgiŽ
« Reactie #871 Gepost op: 3 april 2020, 23:12:53 »
Zijn er nog mensen die reeds ervaring hebben met de herkeuring als oldtimer? Streng, niet streng..

Dingen waar ze bij mij moeilijk kunnen over doen

- ITB's gemonteerd
- Recaro pole positions (met attest), echter gemonteerd op VAC motorsport mounts (geen attest)
- Paars gekleurde en verstelbare stabistangen van H&R

'krijg precies al schrik  ::)
« Laatst bewerkt op: 4 april 2020, 10:12:55 door _lestat_ »

Offline velomakerke

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 368
Re: Oldtimer en wetgeving BelgiŽ
« Reactie #872 Gepost op: 5 april 2020, 11:49:20 »
Zijn er nog mensen die reeds ervaring hebben met de herkeuring als oldtimer? Streng, niet streng..

Dingen waar ze bij mij moeilijk kunnen over doen

- ITB's gemonteerd
- Recaro pole positions (met attest), echter gemonteerd op VAC motorsport mounts (geen attest)
- Paars gekleurde en verstelbare stabistangen van H&R

'krijg precies al schrik  ::)

ik vond ze eigenlijk soepel, ikzelf ben gereden met verlaagde e30 cabrio, op wielen die achteraan een stuk breder dan voor en daar is allemaal niets over gezegd!
het gaat hem eindelijk over de algemene technische staat! remmen goed en lichten en co2 en zo!
al bij al niet bang van zijn!!!
Bij mij is het enkel de vraag of mijn mtech 1 voorbumper dit gaat blijven overleven daar hij serieus sleept altijd...

grts en succes
bmw f83 m4 2015 - bmw E30 320i cabrio 1991 - vw t6 business van 204pk - fiat doblo 1.3multijet

Offline bostonvert

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 560
Re: Oldtimer en wetgeving BelgiŽ
« Reactie #873 Gepost op: 4 mei 2020, 15:58:04 »
Heb hier een vraagje over de Myfin applicatie en de invoer van een buitenlandse wagen. Het gaat over een wagen die officieel in NL is uitgevoerd maar ik heb deze wagen gekocht van een andere Belg die deze niet heeft ingeschreven en bij de informatie van de verkoper kan je enkel andere EU landen invoeren.

mag ik dan daar de info van de vorige officiŽle eigenaar invoeren en als bijlage de aankoopfactuur met een ander persoon uploaden?

Ik heb reeds een halfuur aan de telefoon gehangen met FOD maar blijkbaar is daar niemand te bereiken.

Heeft er hier iemand al ervaring mee?
E36 320I cabrio 1994
E28 520I 1982

Offline Cedric_

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 177
Re: Oldtimer en wetgeving BelgiŽ
« Reactie #874 Gepost op: 4 mei 2020, 16:20:14 »
Ik heb hetzelfde voor gehad.
Ik heb met de gegevens van de originele buitelandse eigenaar en "aangepaste" ;) verkoopsovereenkomst deze ingevoerd om problemen te vermijden. Dit is de manier die mij aangeraden werd om problemen te voorkomen.. De volledig officiele manier is dat de eerst belgische koper deze importeert, en dat jij eens dit rond is het voertuig overkoopt...
- Mrt 2014- mrt 2020 BMW E46 320d Tourer 2001, 365k km
- 2020-.. BMW E46 325i touring 2004, 300 835 km
- project trackcar/oldtimer : Mazda mx-5 NA 1992 1.6 -> full suspension upgraded, Next step: 1.8 turbo swap

Offline RDR

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 840
Re: Oldtimer en wetgeving BelgiŽ
« Reactie #875 Gepost op: 9 mei 2020, 09:54:22 »
De mijne is ook zo binnengekomen. Nederlandse wagen, gekocht door belg maar nooit officieel ingevoerd. Overgenomen oningevoerd.

Wij zijn met alle documenten van NL en verkoopspovereenkomst tusen de twee Belgische partijen naar DIV Bxl moeten gaan en dan was het nog een hele discussie.
De Deux Ex Machina was een andere Westvlaming die daar diensthoofd was en het accent herkende...go figure. Heeft ons dossier dan behandeld...die paar eurocent invoerrechten betaald en geregistreerd als oldie. Nepotisme hoezo ?  :iono:

Lokale en provinciale DIV hadden we botgevangen dus kan je beter misschien meteen overslaan.

Misschien als ge idd een fictieve overeenkomst maakt tussen NL partij en jezelf direct, dat dit dan opgelost is. Ik ken je documenten niet dus moeilijk te zeggen. Hoop wel dat je een gelijkvormigheidsattest hebt.
2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10399
Re: Oldtimer en wetgeving BelgiŽ
« Reactie #876 Gepost op: 9 mei 2020, 10:21:33 »
Gelijkvormigheidsattest moet niet voor een oldtimer, zo lang je hem niet op gewone platen wil inschrijven.

Offline flash

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1407
Re: Oldtimer en wetgeving BelgiŽ
« Reactie #877 Gepost op: 10 mei 2020, 17:34:11 »
Gelijkvormigheidsattest moet niet voor een oldtimer, zo lang je hem niet op gewone platen wil inschrijven.

Op gewone platen ook niet nodig of dat moet wťťral veranderd zijn? Ik meende iig paar jaar terug daily zonder GVA gereden te hebben, kwam uit Frankrijk
'11 Opel Vectra A 1.8 GLS => verkocht '13-'14 BMW e34 525i touring '94 => verkocht '14-? BMW e30 324td touring '89 => ongeval en afbraak '16-? BMW e30 324td touring '90 => project
'11-'13 Audi A4 B6 1.9 TDI '01 => verkocht '13-'15 BMW e30 320i=>325i 24v 4d '84 => verkocht '15-? BMW e34 M5 3.6 '89 => garage queen '17-? BMW e30 316i touring '94 => afbraak?
'11-'14 BMW e30 320i NFL 4d '87 => ongeval en afbraak '13-'16 BMW e30 324td 4d '90 => ongeval en afbraak '15-'18 CitroŽn Berlingo LV 1.6 HDI '06 => verkocht '18-? Nissan Terrano II LV 3.0 TDi '04 => daily beast
'12-'13 BMW e30 318i touring '89 => afbraak [/

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10399
Re: Oldtimer en wetgeving BelgiŽ
« Reactie #878 Gepost op: 10 mei 2020, 19:37:57 »
Volgens mij zijn er 2 mogelijkheden om geen GVA te moeten hebben bij een ingevoerde auto:

- Het is een oldtimer en hij zal met O-plaat ingeschreven worden.
- Het is geen oldtimer en zal op gewone platen ingeschreven worden, maar het typeplaatje bevat wel die E-nummer (vanaf bouwjaar 2000 of zo is dat wel aanwezig)

Het ging hier over oldtimers, dus die 2de optie had ik even niet vermeld.

Offline bostonvert

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 560
Re: Oldtimer en wetgeving BelgiŽ
« Reactie #879 Gepost op: 12 mei 2020, 20:09:05 »
Bedankt voor het advies. Het gaat inderdaad over een oldtimer, ik heb tijd genoeg dus ik ga eerst nog eens proberen om de originele eigenaar te contacteren. Dit komt dus wel in orde!
E36 320I cabrio 1994
E28 520I 1982

Offline marijn

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3973
Re: Oldtimer en wetgeving BelgiŽ
« Reactie #880 Gepost op: 15 mei 2020, 03:55:22 »
Even een vraagske hier.

Worden lichte vracht autoís tegenwoordig belast als gewone personenwagens als deze niet dienen voor een beroep of bijberoep?

Grts

Offline Mr. SLASH

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1774
  • Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
Re: Oldtimer en wetgeving BelgiŽ
« Reactie #881 Gepost op: 15 mei 2020, 10:46:40 »
Neen, ik rijd als daily een e91 325d lichte vracht en betaal gewoon het lichte vracht tarief.
Gewoon particulier.
Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
BMW E34 525i
Suzuki GSF1200 Bandit

Offline marijn

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3973
Re: Oldtimer en wetgeving BelgiŽ
« Reactie #882 Gepost op: 15 mei 2020, 13:09:46 »
Neen, ik rijd als daily een e91 325d lichte vracht en betaal gewoon het lichte vracht tarief.
Gewoon particulier.

Ik had u gisteren al eens willen pmíen maar uw inbox zat vol.

En ik dacht dat ze de regelgeving ergens gingen veranderen voor nieuwe inschrijvingen vanaf 2020 of 2021. Maar dat bijvoorbeeld eerder ingeschreven voertuigen wel nog in het oude systeem mogen blijven rondrijden.