Auteur Topic:  Het algemene ik erger me aan .... topic  (gelezen 233609 keer)

Offline Dilyra

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
Re: Het algemene ik erger me aan .... topic
« Reactie #4440 Gepost op: 10 maart 2018, 12:24:34 »
Klinkt niet gezond brah. Toch geen suicide line nodig hoop ik?  ^-^

Neen hoor  :thumbsup:.

BMW geschiedenis:BMW E90 318d(Sold), E93 320i(Sold), E60 525d(Sold), E61 525d(Sold), F11 520d(Sold), F07 535i(Sold), E92 320d(Sold), E91 335Da (Sold). Heden -> F30 316d *If God doesn't drive BMW, then why is the sky white and blue?* (ook nog gehad: Seat ibiza fr, Alfa Romeo Mito QV, Alfa Romeo 159 ti, VW Passat break 2013, Audi A6 break 2013)

Online Draje

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #4441 Gepost op: 10 maart 2018, 13:55:33 »
Ik erger mij tegenwoordig aan zodanig veel dat, moest ik het hier allemaal neerpennen, de server vemoedelijk crasht.  :wiggleyes:

Ik herken dat :)

Offline Blue

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #4442 Gepost op: 10 maart 2018, 15:45:05 »
Wat ik dus niet snap:

Daarnet een 2 vaksweg met aan beide kanten een breed fietspad (makkelijk met 2 naast elkaar) aan elke kant van de weg met afscheiding door grasstrookje van de weg.

Toch vinden 10 coureurs het nodig om op de weg te gaan rijden en zo alle auto’s op te houden.
4 ervan dan nog electrische fietsen.

kunnen die daar geen boete voor krijgen?
Of mag dat?

Offline Hyy

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
« Reactie #4443 Gepost op: 10 maart 2018, 16:21:31 »
Wat ik dus niet snap:

Daarnet een 2 vaksweg met aan beide kanten een breed fietspad (makkelijk met 2 naast elkaar) aan elke kant van de weg met afscheiding door grasstrookje van de weg.

Toch vinden 10 coureurs het nodig om op de weg te gaan rijden en zo alle auto’s op te houden.

Of mag dat?

Artikel 43bis van KB december 1975

https://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/217-art43bis

Maar of het nu wettelijk mag of niet, gaan ze dat toch doen, heb ik de indruk.
2013 F06 640i Gran Coupe

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4444 Gepost op: 10 maart 2018, 16:50:52 »
Wat ik dus niet snap:

Of mag dat?

Nee, dat mag niet. T zou mooi wezen anders als iedereen mag rijden waar die wil. Fietsers tot 12 jaar mogen op het voetpad, daarnaast moeten ze het fietspad gebruiken als het aanwezig is behoudens anders aangeduid of in het geval van werken of desnoods de aanwezigheid van zinkgaten.  ;D

Echter mag je daar niets van zeggen, want die mannen hebben soms een heel kort lontje. Durven dan als je aan het eerst volgende rode licht staat een tik tegen je auto of spiegel geven. Tuig dus dat zich sterk voelt in groep. Niet dat ik me daar iets van aantrek.

Trouwens: ik heb er geen probleem mee dat een wielertoerist op de baan rijdt, zelfs als er een fietspad is, maar als er auto's door je gehinderd worden, moet je terug naar het fietspad. En die onzin van banden of velgen die stuk gereden worden, kan me niet schelen. Rij dan met een mountainbike rond. Als je daarmee de rest kan bijhouden, dan pas ben je een ware held.  :clap:

Offline BeardedCruiser

• Pole Position
« Reactie #4445 Gepost op: 10 maart 2018, 19:01:22 »
Nee, dat mag niet. T zou mooi wezen anders als iedereen mag rijden waar die wil. Fietsers tot 12 jaar mogen op het voetpad, daarnaast moeten ze het fietspad gebruiken als het aanwezig is behoudens anders aangeduid of in het geval van werken of desnoods de aanwezigheid van zinkgaten.  ;D

Echter mag je daar niets van zeggen, want die mannen hebben soms een heel kort lontje. Durven dan als je aan het eerst volgende rode licht staat een tik tegen je auto of spiegel geven. Tuig dus dat zich sterk voelt in groep. Niet dat ik me daar iets van aantrek.

Trouwens: ik heb er geen probleem mee dat een wielertoerist op de baan rijdt, zelfs als er een fietspad is, maar als er auto's door je gehinderd worden, moet je terug naar het fietspad. En die onzin van banden of velgen die stuk gereden worden, kan me niet schelen. Rij dan met een mountainbike rond. Als je daarmee de rest kan bijhouden, dan pas ben je een ware held.  :clap:

Dan zal die met zen kort lontje “uitgenodigd worden” voor n constructief gesprek met “onze blauwe vrienden”. En nadien n uitnodiging tot betalen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline bostonvert

• Grand Prix Winner
« Reactie #4446 Gepost op: 12 maart 2018, 20:34:53 »
Elk jaar opnieuw is het oorlog met die mannen, al vaak ruzie gehad in mijn eigen straat (klein baantje) waar ze vertikken om achter elkaar te rijden  :censor:

Ik ga dat document eens afdrukken en in de wagen leggen, je weet maar nooit. En het valt me op dat ik met mountainbikers nog nooit miserie heb gehad
E36 320I cabrio 1994
E28 520I 1982

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4447 Gepost op: 12 maart 2018, 20:49:07 »
Elk jaar opnieuw is het oorlog met die mannen, al vaak ruzie gehad in mijn eigen straat (klein baantje) waar ze vertikken om achter elkaar te rijden  :censor:

Ik ga dat document eens afdrukken en in de wagen leggen, je weet maar nooit. En het valt me op dat ik met mountainbikers nog nooit miserie heb gehad

Dat vind ik ook ambetant. Zo van: we moeten onze tijd halen en de rest kan de pot op... Echt erg. Als je ze dan uiteindelijk inhaalt, deinzen ze er niet voor terug nog eens te schoppen naar je auto. Alsof jij diegene bent die er niet mag rijden. Ongelooflijk soms. Nogmaals: voor mijn part rijden ze al zigzaggend over de breedte van de weg, als er auto's afkomen, moet je hen niet hinderen. Daarom oa betalen we verkeersbelasting. Zij niet. Hun bijdrage bestaat vaak door ergens in een buskotje te gaan pissen.  Proper als daar de volgende dag schoolkinderen moeten staan wachten...

Offline Monky

• Premium Member
  • Crashed!
  • Freude am Fahren
« Reactie #4448 Gepost op: 12 maart 2018, 21:29:25 »
Ruitenwissers eens goed doen gaan is altijd plezant  :wiggleyes:
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #4449 Gepost op: 13 maart 2018, 07:47:38 »
Ruitenwissers eens goed doen gaan is altijd plezant  :wiggleyes:

Goeie tip! :toofunny:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #4450 Gepost op: 13 maart 2018, 17:25:33 »

En die onzin van banden of velgen die stuk gereden worden, kan me niet schelen. Rij dan met een mountainbike rond. Als je daarmee de rest kan bijhouden, dan pas ben je een ware held.  :clap:

Dus als je uw velgen of banden van je auto stuk rijdt door een slecht wegdek. Dan mag je daar niet over klagen? Ah nee, koop u dan een jeep hé.

Trouwens groepen vanaf 15 tot 50 fietsers mogen wettelijk op de baan rijden zonder begeleiding.
F31 320dAs Intense M-Sport Melbourne Red

Offline Grote Smurf

• Trade Count: (+6)
  • Crashed!
« Reactie #4451 Gepost op: 13 maart 2018, 18:19:59 »
Dus als je uw velgen of banden van je auto stuk rijdt door een slecht wegdek. Dan mag je daar niet over klagen? Ah nee, koop u dan een jeep hé.

Trouwens groepen vanaf 15 tot 50 fietsers mogen wettelijk op de baan rijden zonder begeleiding.
Dit.

Online Draje

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #4452 Gepost op: 13 maart 2018, 21:07:32 »

+10  :bow:

Offline Blue

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #4453 Gepost op: 13 maart 2018, 22:40:33 »
Ze waren met minder dan 15!
Opzouten :)

Ik rij ook niet met mijne circuitbak op straat, net omdat het niet mag.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4454 Gepost op: 14 maart 2018, 00:50:29 »

Leer lezen wat er staat, aub. Ik zei nergens dat je niet mag klagen over kapot gereden velgen. Wat kan mij dat trouwens schelen? Ook klaag ik niet over kapot gereden autovelgen op de wegen, daar net ik toevallig geen velgenhersteller nodig heb zoals we al bediscussieerd hadden. Ik zei enkel dat je niet op de openbare weg mag rijden als er een fietspad is, met als slap excuus dat de velgen daarvan af zien. Volgens jouw redenering zou men om autovelgen te sparen gerust al eens over het fietspad mogen rijden als dat beter uitkomt.  ::) Ieder zijn plek als er daar regels over gemaakt zijn. Punt. Al de rest interesseert mij niet, je hindert elkaar gewoon niet, net zoals je met je auto ook de lul niet moet uithangen door je (deels) op het voetpad of fietspad te parkeren. Wederzijds respect, weet je wel. En ook reglement.

En wie zegt dat ze met meer dan 15 zijn? Al die foute aannames van je toch. De enige hele grote groepen zoals je ze omschrijft die ik tegenkom, zijn de typische bomma's en bompa's die met de fiets in groep rondcrossen. Toevallig heb je met die mensen nooit last. Je kan ze makkelijk inhalen. Toch straf he, dat die oude mensjes waar het allemaal wat trager gaat met hun lompe fietsen wel netjes achter elkaar kunnen invoegen en niet het kalf uithangen.

Wielerterroristen die in het weekend gaan oefenen, doen dat vaak in mijn contreien in groepjes van een stuk of 5 a 7. Op de openbare weg, als er een fietspad is, heb je daar niets te zoeken. En als het fietspad niet goed genoeg is, dan is dat jammer. De autowegen trekken ook op niet veel en daar wordt tenminste verkeersbelasting voor betaald. Als je dan overigens toch tegen alle regels in met je 5 maten op de rijweg wil crossen naast elkaar dan nog ipv op het aanwezige fietspad, tot daar aan toe, maar hou dan ook even je kop schuin zodat al je verstand kan samen lopen. Zo kunnen ze dan beseffen dat het beter is even aan de kant gaan, achter elkaar in te voegen als diegene die er wel mogen rijden voorbij willen. Er is niets zo hatelijk als kilometers aan een goede 30 km/h te moeten tuffen op een landweg of een andere baan waar je niet zomaar kan inhalen buiten de bebouwde kom omdat sommigen maar doen waar ze zin in hebben.

Zelfs de Vlaamse Wielrijders Bond, toch een vereniging die opkomt voor de belangen van hun doelgroep, geeft zelf herhaaldelijk aan om je plaats te kennen en om geen wrevel op te roepen bij de autobestuurders. Zouden ze dat zomaar voor de lol publiceren of zou er toch een behoorlijke grond van waarheid in het door mij geschrevene zitten...

Stiekem hoop ik dat zo een bende wielerterroristen (zou dat woord ook lukraak uitgevonden zijn?)  eens een groepje Hells angels tegenkomt. Ik vraag mij af of ze dan nog steeds de regels aan hun laars zullen lappen door hen de doorgang te versperren.
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2018, 00:53:43 door Pannenkoek »

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #4455 Gepost op: 14 maart 2018, 07:46:42 »
Leer lezen wat er staat, aub. Ik zei nergens dat je niet mag klagen over kapot gereden velgen. Wat kan mij dat trouwens schelen? Ook klaag ik niet over kapot gereden autovelgen op de wegen,

Leer zelf lezen wat er staat, man.

De rest van uw relaas  even diagonaal gelezen. Maar zoals altijd een hoop langdradig gezwam en verzuurde praat.

En die onzin van banden of velgen die stuk gereden worden, kan me niet schelen. Rij dan met een mountainbike rond. Als je daarmee de rest kan bijhouden, dan pas ben je een ware held.  :clap:

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4456 Gepost op: 14 maart 2018, 08:41:35 »
Leer zelf lezen wat er staat, man.

De rest van uw relaas  even diagonaal gelezen. Maar zoals altijd een hoop langdradig gezwam en verzuurde praat.

Nogmaals: leer lezen. Als ik schrijf: “rijd dan met een mountainbike rond”, dan is dat een sarcastisch ingegeven raadgeving. Op het einde van die alinea staat trouwens een best vriendelijke emoticon. Iets met juist interpreteren en context enzo.

Als het te langdradig is voor je en je liever niveau van 6 tot 9 hebt: jammer dan. Ik ga het niet voorkauwen. Lees het dan bij voorkeur niet, je zal misschien zelf een iets minder lage ph waarde hebben.

“Verzuurde” praat?Probeer je met een ronkend doch afgezaagd adjectief ondersteuning te vinden bij anderen? Mag allemaal, hoor, wat dogmatiek nu en dan hoort erbij. Wat er verzuurd aan is, zou ik niet weten. Stel dat ik met een paar gasten op de koersfiets spring en - hoewel er een fietspad is - jou in de auto dwing om aan 30 km per u achter ons te rijden. Dan ga jij daar dankbaar voor zijn en dat volstrekt normaal vinden? Braafjes blijven verder tuffen omdat die coureurs meer waard zijn dan normale fietsers en fietsbelasting voor autoweggebruik betalen? Wel, dan ben jij niet verzuurd, dan ben je niet eens normaal, maar een mak volgzaam lammetje. Zulke moeten er ook zijn, maar ik ben dat niet voor zover ik recht in mijn schoenen sta.

Zoals ik al zei: het werkt in twee richtingen. Ik parkeer mij nooit waar het niet mag en als ik zo nu en dan een oud mens sukkelend zie parkeerplek zoeken, dan rijd ik gerust nog eens iets verder zodat die mens de kans krijgt. Verzuurd ja, tuurlijk...

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #4457 Gepost op: 14 maart 2018, 09:02:45 »
Blablabla... ah ja, 't is sarcasme. Dat gegeven dekt alles.... .

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4458 Gepost op: 14 maart 2018, 09:14:26 »
Blablabla... ah ja, 't is sarcasme. Dat gegeven dekt alles.... .

Dit is pure framing. Ik kan ook uit jouw teksten zinsnedes plukken en presenteren als iets totaal anders wat je bedoelt. Maar dat zou niet juist zijn.

Als jij naast de context en naast emoticons kijkt, dan kan ik daar ook niets aan doen. En als je met die teksten niet omkan, lees ze dan niet. Ik lig daar niet wakker van hoor.

Ik denk dat je eerder jezelf presenteert als erg verzuurd. Ik richt mij, contextueel niet zo ongunstig bekeken als het kan lijken, tot onbekenden en algemeenheden. Jij speelt het telkenmale opnieuw op de man, ipv op de bal. Ik kan daar ook niets aan doen, dat jij zo bestaat.

Ik weet niet wat je bedoeling is. Anderen trachten op te hitsen? Ik vind dat wat beledigend, voor die anderen. Anderen kunnen ook voor zichzelf denken zonder dat iemand alles moet highlighten.

Fijne dag verder.

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #4459 Gepost op: 14 maart 2018, 09:30:49 »
“Verzuurde” praat?Probeer je met een ronkend doch afgezaagd adjectief ondersteuning te vinden bij anderen? Mag allemaal, hoor, wat dogmatiek nu en dan hoort erbij. Wat er verzuurd aan is, zou ik niet weten. Stel dat ik met een paar gasten op de koersfiets spring en - hoewel er een fietspad is - jou in de auto dwing om aan 30 km per u achter ons te rijden. Dan ga jij daar dankbaar voor zijn en dat volstrekt normaal vinden? Braafjes blijven verder tuffen omdat die coureurs meer waard zijn dan normale fietsers en fietsbelasting voor autoweggebruik betalen? Wel, dan ben jij niet verzuurd, dan ben je niet eens normaal, maar een mak volgzaam lammetje. Zulke moeten er ook zijn, maar ik ben dat niet voor zover ik recht in mijn schoenen sta.
Beste pannenkoek. Er bestaat nog zoiets als de wegcode. Groepen fietsers vanaf 15 man, mogen op de weg twee aan twee rijden. Tegen meer dan 30 per uur in groep over het gemiddelde fietspad knallen is trouwens pure zelfmoord. Vind ik dat leuk dat ik daar moet achter blijven hangen? Neen, tof is dat niet. Maar, het mag, zij zijn immers ook weggebruikers. En wat met tractors, koetsen en brommobielen? Ook de weg af? En nee, ik ben geen mak lammetje. Ik ben gewoon iemand die kan vatten dat hij niet alleen op de wereld is.

Verzuurd ja, tuurlijk...
Inderdaad! Of was 't weer om te lachen misschien?

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4460 Gepost op: 14 maart 2018, 09:46:22 »
Beste pannenkoek. Er bestaat nog zoiets als de wegcode. Groepen fietsers vanaf 15 man, mogen op de weg twee aan twee rijden. Tegen meer dan 30 per uur in groep over het gemiddelde fietspad knallen is trouwens pure zelfmoord. Vind ik dat leuk dat ik daar moet achter blijven hangen? Neen, tof is dat niet. Maar, het mag, zij zijn immers ook weggebruikers. En wat met tractors, koetsen en brommobielen? Ook de weg af? En nee, ik ben geen mak lammetje. Ik ben gewoon iemand die kan vatten dat hij niet alleen op de wereld is.

Inderdaad! Of was 't weer om te lachen misschien?

Waar lees jij dat ik het heb over meer dan 15 man... Het ging over minder dan 15... Heb ik nu al genoeg geschreven... non argument van jouw kant dus.

Twee: de wegcode: blij dat je die aanhaalt. Daarin staat dat het fietspad moet gebruikt worden als er een is. Ook wielerterroristen (zou dat woord onterecht uitgevonden zijn?) moeten beseffen dat ze niet alleen zijn op de wereld.

Tractoren mogen op de openbare weg rijden overigens en landbouwers zijn bovendien nog iets productief in voor hen zeer zware tijden. Alle respect voor hen.

Brommobielen mogen ook op de openbare weg. Gevaarlijk ja, maar ik erger mij er niet al te veel over, want dat mag itt met twee of zelfs drie naast elkaar op de weg rijden hoewel er een relatief degelijk fietspad is.

Offline midas

• World Champion
« Reactie #4461 Gepost op: 14 maart 2018, 10:10:06 »

Zet jullie discutie graag verder in een boksring  ;)

Wat ik uit eigen ervaring kan zeggen is dat de wielertoeristen het gewoonlijk niet zo nauw nemen met de wegcode,en dat ze min of meer rijden waar en hoe ze zelf willen en bij de minste "schermutseling" zich verstoppen achter de term van zwakke weggebruiker.
Het sakhir monster in actie

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #4462 Gepost op: 14 maart 2018, 10:23:51 »
Waar lees jij dat ik het heb over meer dan 15 man... Het ging over minder dan 15... Heb ik nu al genoeg geschreven... non argument van jouw kant dus.
Het gaat over groepen wielertoeristen in 't algemeen. Maar oké je hebt een punt, ook al was het een groep fietsers, ze waren met minder dan 15... . Bravo.

Twee: de wegcode: blij dat je die aanhaalt. Daarin staat dat het fietspad moet gebruikt worden als er een is. Ook wielerterroristen (zou dat woord onterecht uitgevonden zijn?) moeten beseffen dat ze niet alleen zijn op de wereld.
Fout!

....43bis.2.1. De wielertoeristen die in een groep van ten minste 15 tot ten hoogste 50 deelnemers rijden, zijn niet verplicht de fietspaden te volgen en zij mogen bestendig met twee naast elkaar op de rijbaan rijden op voorwaarde dat zij gegroepeerd blijven....

Uit: https://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/217-art43bis

En inderdaad, er bestaat zoiets als een wielerterrorist, net zoals er ook zoiets als een wegpiraat bestaat. Zou dat woord wegpiraat onterecht uitgevonden zijn?

Tractoren mogen op de openbare weg rijden overigens en landbouwers zijn bovendien nog iets productief in voor hen zeer zware tijden. Alle respect voor hen.
Dat ze productief zijn heeft niets met de kwestie op zich te maken. Zij belemmeren op de weg op net dezelfde wijze de auto's. Zo kan ik ook beginnen over het feit dat fietsers aan hun algemene conditie werken en op termijn minder in aanraking komen met slechte conditie gerelateerde aandoeningen. Met als gevolg dat de sociale zekerheid minder belast wordt. Met andere woorden, bullshit dus... .

Brommobielen mogen ook op de openbare weg. Gevaarlijk ja, maar ik erger mij er niet al te veel over, want dat mag itt met twee of zelfs drie naast elkaar op de weg rijden hoewel er een relatief degelijk fietspad is.
Zoals al gezegd, wielertoeristen mogen dat ook.

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #4463 Gepost op: 14 maart 2018, 10:25:10 »

Wat ik uit eigen ervaring kan zeggen is dat de wielertoeristen het gewoonlijk niet zo nauw nemen met de wegcode,en dat ze min of meer rijden waar en hoe ze zelf willen en bij de minste "schermutseling" zich verstoppen achter de term van zwakke weggebruiker.

Bij elke soort weggebruiker heb je goede en slechte elementen.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4464 Gepost op: 14 maart 2018, 10:32:30 »
Het gaat over groepen wielertoeristen in 't algemeen. Maar oké je hebt een punt, ook al was het een groep fietsers, ze waren met minder dan 15... . Bravo.

Fout!

....43bis.2.1. De wielertoeristen die in een groep van ten minste 15 tot ten hoogste 50 deelnemers rijden, zijn niet verplicht de fietspaden te volgen en zij mogen bestendig met twee naast elkaar op de rijbaan rijden op voorwaarde dat zij gegroepeerd blijven....

Uit: https://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/217-art43bis

En inderdaad, er bestaat zoiets als een wielerterrorist, net zoals er ook zoiets als een wegpiraat bestaat. Zou dat woord wegpiraat onterecht uitgevonden zijn?

Dat ze productief zijn heeft niets met de kwestie op zich te maken. Zij belemmeren op de weg op net dezelfde wijze de auto's. Zo kan ik ook beginnen over het feit dat fietsers aan hun algemene conditie werken en op termijn minder in aanraking komen met slechte conditie gerelateerde aandoeningen. Met als gevolg dat de sociale zekerheid minder belast wordt. Met andere woorden, bullshit dus... .

Zoals al gezegd, wielertoeristen mogen dat ook.

Met de wegcode had ik het natuurlijk over de kleinere groepen. Er zijn idd drie onderverdelingen, die ook gelden voor meme en Pepe die op dinsdag met de okra of gepensioneerden gaan trappen. Daar ging het mij niet over. Jij pikte echter in op mijn post. Dat mag, maar dan moet je wel meezijn in dat verhaal.

Grotere groepen, hier in mijn streek toch, hebben meestal wel begeleiding met zich mee. Die zorgen ervoor dat er ingehaald kan worden. Toch straf dat dat daar wel lukt en bij de kleine groeperingen niet.

Sporten kost niet noodzakelijk minder aan de sociale zekerheid. Gewrichtsbanden, menisci herstellen kost ook geld. Daar moet je het niet voor doen. Sport is er voor wie het leuk vindt en bepaalde kwalen wil vermijden. Maar het is niet zonder risico. Ik denk dat daar geen lijn in te trekken valt. Op dat vlak is het leven een loterij.

En wat die tractoren betreft, de meesten rijden vaak kortstondig even in de graskant zodat je kan passeren. Daar lukt dat wel. Gezond boerenverstand misschien?

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #4465 Gepost op: 14 maart 2018, 10:39:38 »

Met de wegcode had ik het natuurlijk over de kleinere groepen. Er zijn idd drie onderverdelingen, die ook gelden voor meme en Pepe die op dinsdag met de okra of gepensioneerden gaan trappen. Daar ging het mij niet over. Jij pikte echter in op mijn post. Dat mag, maar dan moet je wel meezijn in dat verhaal.
Tuurlijk had je 't over kleinere groepen. Daarom je 't ook expliciet vermeldde zeker? Zoals wel meer ben JIJ weer eens niet mee met het verhaal.

Grotere groepen, hier in mijn streek toch, hebben meestal wel begeleiding met zich mee. Die zorgen ervoor dat er ingehaald kan worden. Toch straf dat dat daar wel lukt en bij de kleine groeperingen niet.
Bullshit. Begeleiding doet niks aan de belemmering van 't verkeer. Begeleid 35 rijden of onbegeleid, twee keer hetzelfde voor diegene die erachter rijdt.

En wat die tractoren betreft, de meesten rijden vaak kortstondig even in de graskant zodat je kan passeren. Daar lukt dat wel. Gezond boerenverstand misschien?
Wielertoeristen maken vaak ook plaats, indien het mogelijk is. En één tractorbestuurder kan net iets makkelijker opzij gaan dan 50 fietsbestuurders. Hoor ik hier vooroordelen?

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4466 Gepost op: 14 maart 2018, 10:40:53 »
Bij elke soort weggebruiker heb je goede en slechte elementen.

Natuurlijk, overal kom je van de pot gerukten tegen. Maar het komt mij zelden voor dat automobilisten mij aan 30 per uur gijzelen voor zover dat al dan niet verplicht is uiteraard. Veel fouten gebeuren ook uit verstrooidheid. Ik maak in ieder geval niet met opzet fouten. Los van het feit dat dat smerig is, ben je sowieso aansprakelijk bij eventuele aanrijdingen.

Maar als je als automobilist op het fietspad geparkeerd staat, wat geen vergissing of onoplettendheid is, dan ben je een egoïstische lul. Dat mag niet, net zoals je als fietser je plek moet kennen en in kleine groepen of alleen is dat op het fietspad.

Als coureur is het geen vergissing als je met drie naast elkaar op een weg rijdt met dubbele streep in het midden of veel van die beplante verkeersgeleiders waardoor je icm tegenliggers niet kan inhalen terwijl er een mooi fietspad is.

Zoals eerder gezegd: ik vraag me af of ze nog steeds op de weg zouden rijden als daar een bende engelen uit de hel op van vele chroom voorziene tweewielers in hun achterste komen hangen. Ja, dan zullen ze wel braaf op het fietspad rijden. Maar waarom? Als ze toch in hun recht zijn?

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4467 Gepost op: 14 maart 2018, 10:48:09 »
Tuurlijk had je 't over kleinere groepen. Daarom je 't ook expliciet vermeldde zeker? Zoals wel meer ben JIJ weer eens niet mee met het verhaal.

Bullshit. Begeleiding doet niks aan de belemmering van 't verkeer. Begeleid 35 rijden of onbegeleid, twee keer hetzelfde voor diegene die erachter rijdt.

Wielertoeristen maken vaak ook plaats, indien het mogelijk is. En één tractorbestuurder kan net iets makkelijker opzij gaan dan 50 fietsbestuurders. Hoor ik hier vooroordelen?

Ik heb dat inderdaad reeds in den beginne expliciet vermeld: dat aantal. Dus nee, jij bent niet mee. Jij pikte bovendien in op mijn post.

En wat die begeleiding betreft: dat is geen bullshit. Als zo een mensen mee zijn weten zij ook wel dat je niemand moet ophouden. Iedereen voegt in en je kan passeren. Het zal niet van de ene seconde op de andere zijn, maar het gebeurt wel. Ga ik nu echt alles moeten gaan filmen ofzo.

Punt blijft: de amateurtjes die met een paar vrienden op de weg rijden als er een fietspad is, zijn in fout. En je komt nu eenmaal veel meer van die kleine bendes tegen dan de grotere.

Bovendien: het is het erger topic. Dat mag jij ook, maar als je je ergert aan waarin ik mij erger dan wordt het een beetje zot.

Ik durf zelfs wedden dat als ik had geschreven dat wielrenners wel op de weg mogen rijden omdat ze anders hun kader stuk rijden en we beter allemaal verdraagzamer zouden zijn tav hen, je net het tegenovergestelde zou beweren. Tja...

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #4468 Gepost op: 14 maart 2018, 11:11:58 »
Ik heb dat inderdaad reeds in den beginne expliciet vermeld: dat aantal. Dus nee, jij bent niet mee. Jij pikte bovendien in op mijn post.

En wat die begeleiding betreft: dat is geen bullshit. Als zo een mensen mee zijn weten zij ook wel dat je niemand moet ophouden. Iedereen voegt in en je kan passeren. Het zal niet van de ene seconde op de andere zijn, maar het gebeurt wel. Ga ik nu echt alles moeten gaan filmen ofzo.
Je moet niet over details blijven leuteren. Groepen fietsers op de weg storen u, punt! Daar gaat het om. Begeleid of niet, met 8 of met 100, ze houden u op, en dat stoort u, 'ergert' u.

Punt blijft: de amateurtjes die met een paar vrienden op de weg rijden als er een fietspad is, zijn in fout. En je komt nu eenmaal veel meer van die kleine bendes tegen dan de grotere.
Waar erger je je het meeste aan? Vijf 'amateurtjes' die op de baan rijden en die je snel kan voorbij steken (je dus niet lang ophouden!) of een langgerekte groep van 100 man met begeleiding die op de baan rijden?

Bovendien: het is het erger topic. Dat mag jij ook, maar als je je ergert aan waarin ik mij erger dan wordt het een beetje zot.
Dus als jij je aan iets ergert mag daar geen reactie op komen?

Ik durf zelfs wedden dat als ik had geschreven dat wielrenners wel op de weg mogen rijden omdat ze anders hun kader stuk rijden en we beter allemaal verdraagzamer zouden zijn tav hen, je net het tegenovergestelde zou beweren. Tja...
Wat is dat nu voor een zever??

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4469 Gepost op: 14 maart 2018, 11:14:53 »
Je moet niet over details blijven leuteren. Groepen fietsers op de weg storen u, punt! Daar gaat het om. Begeleid of niet, met 8 of met 100, ze houden u op, en dat stoort u, 'ergert' u.

Waar erger je je het meeste aan? Vijf 'amateurtjes' die op de baan rijden en die je snel kan voorbij steken (je dus niet lang ophouden!) of een langgerekte groep van 100 man met begeleiding die op de baan rijden?

Dus als jij je aan iets ergert mag daar geen reactie op komen?

Wat is dat nu voor een zever??

Als die amateurs met drieën naast elkaar rijden op een baan waar inhalen sowieso al sterk bemoeilijkt wordt, ben je gegijzeld. Die grote groepen komen zoals gezegd, maar heel weinig voor in mijn streek.

Ik zal het zo samenvatten: ik zie dat het draagvlak voor jouw stellingen nogal meevalt.

« Laatst bewerkt op: 14 maart 2018, 11:22:07 door Pannenkoek »