Auteur Topic:  Het algemene ik erger me aan .... topic  (gelezen 334700 keer)

Offline beemerke2000

• Trade Count: (0)
  • World Champion
Re: Het algemene ik erger me aan .... topic
« Reactie #3030 Gepost op: 21 april 2015, 00:53:01 »
Mistlichten.

En dan vooral omdat vele met een oudere wagen het nu nodig vinden om deze op te zetten om zo te doen alsof ze dagrijlichten hebben. Grow up. Of koop een wagen met drl's.

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #3031 Gepost op: 21 april 2015, 05:49:58 »
En die mag gewoon verder rijden...
Vind ik ook maar raar :thinking:

Offline Eri///M4

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #3032 Gepost op: 21 april 2015, 12:36:06 »
Vind ik ook maar raar :thinking:

Moest ik die politieagent zijn dan had ik die een dikke bitchslap gegeven. Kut kindjes zonder opvoeding en dan zo een grote mond.  :censor:
Jaguar F-Type R V8
BMW M4(sold)
BMW X5 45E keukenmixer
Tesla S PLAID uberduperkeukenmixer

Online order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #3033 Gepost op: 21 april 2015, 12:44:41 »
Moest ik die politieagent zijn dan had ik die een dikke bitchslap gegeven. Kut kindjes zonder opvoeding en dan zo een grote mond.  :censor:

Volgens mij reageren die normaal toch anders, maar ja, nu was er een camera bij... ::)

« Laatst bewerkt op: 21 april 2015, 12:46:45 door order66 »

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

ďWe forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate fromĒ

Offline Bossie

• Premium Member
  • World Champion
  • Fr6 Karting Team
« Reactie #3034 Gepost op: 21 april 2015, 18:08:34 »

Zou jij die willen meenemen naar den bureau ?  :razz:
- The First - E36 318tds Touring Sold
- The Last - E46 318d Touring
- My Everything - F21 118d M-sport

knightgangsta

• Gast
« Reactie #3035 Gepost op: 21 april 2015, 21:57:08 »

http://clint.be/actua/woeste-matizrijder-heel-nederland-mag-aan-mijn-pik-zuigen-video
WTF  :wow:  ik heb al voor stommere dingen boete gekregen
ik ga ook eens praten met zo een taaltje en een Turkse vlag in mijn auto leggen

Offline ThomasCrauwels

• Pole Position
  • E36 Cabrio 320i
« Reactie #3036 Gepost op: 29 april 2015, 09:19:33 »
Afspraken maken met mensen om naar mijn auto te komen kijken...
Hemel en aarde er voor bewegen om de afspraak door te kunnen laten gaan om 9u 's morgens...
Om dan een uurtje vooraf een mailtje te krijgen dat 'wegens omstandigheden' hij niet naar de wagen komt kijken en vervolgens ook niet vragen voor een nieuwe afspraak...  :censor:
Slecht gedroomd ofzo?  :iono:  :o
Mei 2012- Juni 2013: Mercedes W202 C220d
Juli 2013-2015: BMW E36 Cabriolet 320i (For sale)
2018- heden: BMW 1-serie 116da 2017
"The difference between tax evasion and tax avoidance is the thickness of a prison wall" - UK Chancellor of the Exchequer

Online b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #3037 Gepost op: 29 april 2015, 09:44:42 »
Dat is nog een beleefde. Hij laat nog "iets" weten.  ::)

Offline Tom

• Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
« Reactie #3038 Gepost op: 29 april 2015, 09:57:09 »
Dat is nog een beleefde. Hij laat nog "iets" weten.  ::)

Inderdaad , meestal komen ze gewoon niet opdagen.
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline The Chosen One

• World Champion
  • "Wie de poes niet scheert, is de beurt niet weerd"
"We each walk the path, we've chosen"

"Many are called, few are chosen"

Offline de fijnen

• World Champion
  • only God can judge me
BMW E46 - 318CI Coupe (Sold)
BMW E46 - 323CI Cabrio - ///3 Replica (Sold)
BMW F31 - 318 DA M-sport- Daily

http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=50190.msg1277887#msg1277887

Detailers are like Tattoos....Good ones ain't cheap.....and cheap ones ain't good.......

Offline Dylan-SRD

• World Champion
« Reactie #3042 Gepost op: 29 april 2015, 11:59:50 »
Fuuuuuuck  :wiggleyes:

+1

En door zo'n affaire krijgt de politie een slechte naam :jpshakehead:

''er zijn ernstige aanwijzingen...''  :wtf:
Dan vraag ik me af welke aanwijzingen, behalve dan dat er weinig van rondrijden?

BMW e91 320d LCI - Sakura
BMW e36 320i cabrio
BMW e81 120D M-pack - Benihime

If you don't look back at your car after parking it, you're driving the wrong car!

Offline Ubetya

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #3043 Gepost op: 29 april 2015, 12:00:46 »
Hoe is dat nu mogelijk  :censor:
Gaan ze zich daarmee bezig houden? Echt triestig  :wtf:
BMW 3 F30 328i - daily drive
BMW 1 E87 116i - sold!

knightgangsta

• Gast
« Reactie #3044 Gepost op: 29 april 2015, 12:35:49 »
Dat was te denken
Dat dit ooit ging gebeuren
Er rijden ook zo oldtimer
Kleine honda's met 500 pk
Verantwoordelijk is het eigenlijk
Niet
De volgende stap zal zijn gechipte diesels

Offline Dylan-SRD

• World Champion
« Reactie #3045 Gepost op: 29 april 2015, 12:46:31 »
Dat was te denken
Dat dit ooit ging gebeuren
Er rijden ook zo oldtimer
Kleine honda's met 500 pk
Verantwoordelijk is het eigenlijk
Niet
De volgende stap zal zijn gechipte diesels

Ok effectief opgevoerde wagens zonder passende verzekering kan ik nog wel ergens snappen - maar zoals die jongen in het artikel zijn skyline laat verzekeren voor het vermogen die motor produceert en de verzekering is er mee akkoord en die gast betaald. Wat is dan de politie hun probleem?
BMW e36 320i cabrio

If you don't look back at your car after parking it, you're driving the wrong car!

Online b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #3046 Gepost op: 29 april 2015, 12:52:50 »
Ok effectief opgevoerde wagens zonder passende verzekering kan ik nog wel ergens snappen - maar zoals die jongen in het artikel zijn skyline laat verzekeren voor het vermogen die motor produceert en de verzekering is er mee akkoord en die gast betaald. Wat is dan de politie hun probleem?

Dat de verzekering die gast eigenlijk aan het oplichten is. Want de auto komt niet meer overeen met zijn GVA en dat is reden genoeg voor de verzekering om zich terug te trekken bij een ongeval.

Motortuning is verboden, en een "gepaste" verzekering afsluiten verandert hier niets aan.

Offline YoeriS

• World Champion
« Reactie #3047 Gepost op: 29 april 2015, 12:53:33 »

Ergens klopt dat verhaal ook niet, in BelgiŽ kan je enkel maar gehomologeerde wagens geldig verzekeren. Aanpassing van het motorvermogen en andere zaken vereist in principe een nieuwe homologatie, en dat krijg je voor zo'n zaken er nooit door...

Dat het niet toegelaten in BelgiŽ is niets nieuws, dat men er een heksenjacht op gaat maken dan weer wel, hopelijk blijft het beperkt tot enkele unicums...
History
2006 E90 318d (sold) - 2010 E92 325d Individual (sold) - 2009 E90 M3 (sold)
2014 Porsche Cayenne (werkpaard) - 1995 Ferrari F355 Spider (speelgoed)

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #3048 Gepost op: 29 april 2015, 12:56:50 »
Dat ze er controle op doen vind ik eigenlijk maar normaal. Je auto heeft via de fabriek een bepaalde keuring ondergaan en door allerlei onwettige aanpassingen is de auto niet meer in orde. Ook al zegt de verzekering dat het goed is, zolang het niet op wettelijk papier staat is het niet in orde.
Maar dat ze dan wel tenminste een deftig wettelijk kader hier rond creŽeren, dat tuning mogelijk is met goedgekeurde attesten enzo.
En ook niet zomaar auto's in beslag nemen op verdenking van motortuning zonder dat ze dit kunnen bewijzen (zoals in het artikel staat, geen enkele rollenbank in BelgiŽ is wettelijk geijkt  ::) ) typisch voorbeeld van hoe belachelijk BelgiŽ weer kan doen.
Work hard, play hard

Offline Whisper

• Premium Member
  • World Champion
    • Correct Craft Fan
« Reactie #3049 Gepost op: 29 april 2015, 13:27:06 »
Dat ze er controle op doen vind ik eigenlijk maar normaal. Je auto heeft via de fabriek een bepaalde keuring ondergaan en door allerlei onwettige aanpassingen is de auto niet meer in orde. Ook al zegt de verzekering dat het goed is, zolang het niet op wettelijk papier staat is het niet in orde.
Maar dat ze dan wel tenminste een deftig wettelijk kader hier rond creŽeren, dat tuning mogelijk is met goedgekeurde attesten enzo.
En ook niet zomaar auto's in beslag nemen op verdenking van motortuning zonder dat ze dit kunnen bewijzen (zoals in het artikel staat, geen enkele rollenbank in BelgiŽ is wettelijk geijkt  ::) ) typisch voorbeeld van hoe belachelijk BelgiŽ weer kan doen.

Okay, dus hier op BB mag al bijna tweederde van de wagens in beslag genomen worden... Mijne incluis, gezien ik de Belgische 162 PK heb laten herprogrammeren naar de Duitse 177 PK...

Logisch toch?  ::)

En ja, het mag eigenlijk niet... Gelukkig is er in BelgiŽ weinig criminaliteit, zodat de politie en het parket deze echte misdaden kan aanpakken...  ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)

The proof of intelligent life on other planets lies within the fact that NONE of them bothered to contact us...
Gun control means: using BOTH hands.
The car: E61 525D 06/2005 "Luther" - Swirl Flaps - DPF - EGR - ASD'd - Eibach Pro Kit
The boat: Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"

Offline YoeriS

• World Champion
« Reactie #3050 Gepost op: 29 april 2015, 13:28:41 »
Okay, dus hier op BB mag al bijna tweederde van de wagens in beslag genomen worden... Mijne incluis, gezien ik de Belgische 162 PK heb laten herprogrammeren naar de Duitse 177 PK...

Logisch toch?  ::)

En ja, het mag eigenlijk niet... Gelukkig is er in BelgiŽ weinig criminaliteit, zodat de politie en het parket deze echte misdaden kan aanpakken...  ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)

Gij zijt nog de ergste foefelaar van allemaal! Een V8 op gas leggen, ze zouden u moeten kielhalen!
History

Offline Whisper

• Premium Member
  • World Champion
    • Correct Craft Fan
« Reactie #3051 Gepost op: 29 april 2015, 13:34:31 »
Gij zijt nog de ergste foefelaar van allemaal! Een V8 op gas leggen, ze zouden u moeten kielhalen!

Ik beken... Ik ga straks naar de havenmeester en de politie. Dank je dat je mij op het rechte pad helpt  :bow:

The proof of intelligent life on other planets lies within the fact that NONE of them bothered to contact us...
Gun control means: using BOTH hands.
The car: E61 525D 06/2005 "Luther" - Swirl Flaps - DPF - EGR - ASD'd - Eibach Pro Kit
The boat: Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"

Offline Dylan-SRD

• World Champion
« Reactie #3052 Gepost op: 29 april 2015, 14:05:27 »
Dat de verzekering die gast eigenlijk aan het oplichten is. Want de auto komt niet meer overeen met zijn GVA en dat is reden genoeg voor de verzekering om zich terug te trekken bij een ongeval.

Motortuning is verboden, en een "gepaste" verzekering afsluiten verandert hier niets aan.

Akkoord ALS de wagen effectief is opgevoerd, dat de verzekering zich daarin terugtrekt.Maar in het artikel wordt nergens bevestigd (nooch ontkent) dat er effectief een motortuning gebeurt is.

Maar er is geen enkele concreet vastgestelde reden van de politie om die wagens in beslag te nemen. Gewoon een "sterke aanwijzing"?  :thinking:

Ivm het GVA Dan kunnen we zoals Maasmaster zegt hier al een goeie 70% aan leden verliezen omdat hun gechipte/geherprogrameerde wagen ook niet meer voldoet aan wat er op het gva staat. Ik denk dat de frustratie die TCO en mezelf en evt andere leden hierin hebben, eerder komt van die "heksenjacht" omdat ze blijkbaar niets beter te doen hebben dan de gewone werkende mens te koeieneren.
BMW e36 320i cabrio

Offline daffe86

• Trade Count: (+3)
  • Grand Prix Winner
  • there is no sound like a straight six!
« Reactie #3053 Gepost op: 29 april 2015, 14:17:53 »

Hoe zit het dan eigenlijk met de auto's van de politie zelf?
Sommige van die patrouillewagens (denk aan VW Jetta, Audi A4,...) zijn toch ook onder handen genomen.
Of heb ik met dat laten wijsmaken?  :)
2004-2007: VW Golf 3 1.9 tdi 90pk --> 120pk (bj1996)
2007-2012: BMW E90 320d 163pk --> 195 pk (bj2005)
2012- maart 2013: AUDi A4 Avant 2.0TFSI 180pk --> 250 pk (bj2009)
maart 2013 -...: Skoda Octavia Combi 1.6tdi (firmawagen/daily ride)
Juli 2013 -....: BMW E46 325Ci Cabrio 192pk
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=45721.0

Offline YoeriS

• World Champion
« Reactie #3054 Gepost op: 29 april 2015, 14:26:23 »
Hoe zit het dan eigenlijk met de auto's van de politie zelf?
Sommige van die patrouillewagens (denk aan VW Jetta, Audi A4,...) zijn toch ook onder handen genomen.
Of heb ik met dat laten wijsmaken?  :)

Die moeten ook de homologatieprocedure doorlopen, daar is zelfs recent nog wat tamtam rond gemaakt dat er zo'n heel wagenpark nog niet kan gebruikt worden omdat desbetreffende dienst een serieuze achterstand heeft met de homologaties.
History

Online b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #3055 Gepost op: 29 april 2015, 15:16:43 »
Akkoord ALS de wagen effectief is opgevoerd, dat de verzekering zich daarin terugtrekt.Maar in het artikel wordt nergens bevestigd (nooch ontkent) dat er effectief een motortuning gebeurt is.

Maar er is geen enkele concreet vastgestelde reden van de politie om die wagens in beslag te nemen. Gewoon een "sterke aanwijzing"?  :thinking:

Ivm het GVA Dan kunnen we zoals Maasmaster zegt hier al een goeie 70% aan leden verliezen omdat hun gechipte/geherprogrameerde wagen ook niet meer voldoet aan wat er op het gva staat. Ik denk dat de frustratie die TCO en mezelf en evt andere leden hierin hebben, eerder komt van die "heksenjacht" omdat ze blijkbaar niets beter te doen hebben dan de gewone werkende mens te koeieneren.

Ik zeg niet niet dat ik het een fijne nuttige regelgeving vind, maar ze is er.
Dus ja, al de gechipte auto's op BB zijn volgens de letter van de wet niet meer in orde.

We kennen het hele verhaal rond de skyline ook niet. Nu ... het is een skyline, de eigenaar was akkoord om hem te verzekeren voor het dubbele van het OEM aantal PK's (ook maar wat ik lees) .  Welke aanwijzingen de politie had om de auto stil te zetten weet ik niet. Ik denk wel dat het dit keer wel eens terecht kan geweest zijn.

@MaasMaster: ja misschien heb ik liever van die skyline's op straat rijden met bestuurders die hun ogen open hebben dan Berlingo's waar ze met hun ogen dicht in zitten. Dat verandert niets aan het feit dat je niet mag rijden met het dubbele van het OEM vermogen en met een originele Berlingo wel.

Risico genomen om een motor te tunen ... gepakt -> wonden likken.
Part of the game.

Offline de fijnen

• World Champion
  • only God can judge me
« Reactie #3056 Gepost op: 29 april 2015, 15:39:04 »
het zijn natuurlijk de zeer opvallende getunde wagens die ze er steeds uithalen.
BMW E46 - 318CI Coupe (Sold)
BMW E46 - 323CI Cabrio - ///3 Replica (Sold)
BMW F31 - 318 DA M-sport- Daily

http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=50190.msg1277887#msg1277887

Detailers are like Tattoos....Good ones ain't cheap.....and cheap ones ain't good.......

Offline Odan.be

• World Champion
« Reactie #3057 Gepost op: 29 april 2015, 15:57:32 »
2/3 van het forum hier mag zijn auto dan laten staan : EGR er uit, weggeschreven, DPF delete, chiptuning...
en het andere 1/3 van het forum speelt heiliger dan de paus.
Ze durven bepaalde delen van Brussel niet meer in, maar mensen met een (dure) hobby pesten dat lukt nog aardig.

Ze zouden beter evolueren naar een systeem met TUV keuring zoals in DE of Nl waar een bepaalde stijging van het motorvermogen , remmenupgrades , chasisupgrades etc wel is toegestaan ... De liefhebber is hier bij gebaad... en het gebeurd veilig en verantwoord. Nu word je gedwongen om zoals met veel andere zaken in een zwarte grijze zone te werken.

Ik vind dit weer een slag in het gezicht van de gewone mens.
Ok het is niet legaal , Neen het mag niet... maar het is nu niet dat er meer of minder doden mee vallen, of ongevallen gebeuren.

( ik weet in iedergeval dat ik mijn topics hier en op andere autofora ga opschonen) voor mij part rijd ik met een gewone 335i... )

En voor het deel dat nu heiliger speelt dan de paus , er zullen best wel andere delen zijn in u leven, waar jullie je even goed bezondigen om u in een buiten legale zone begeven, omdat da nu toch " geen kwaad kan" . ik denk maar aan bouwovertredingen , wielerterroristen, etc etc...

De maatschappij is verschrikkelijk verzuurd geworden , en de mensen gunnen andere bijna niets meer.. evenzeer gebeurd dit op dit eigenste forum.

Die verzuring straalt ad op alles...  Ik zou bijna durven zeggen dat die "heksenjacht" in Ninove is omdat die commisaris daar een grudge heeft tegen alles wat opgevoerd is... Das puur speculatie ... maar mij komt het zo over...

Ik denk altijd leven en laten leven... en als je wil dat jezelf gerespecteerd word... respecteer dan ook een ander.....

*2007 E91 335i -Den Transporteur-

Offline Dylan-SRD

• World Champion
« Reactie #3058 Gepost op: 29 april 2015, 18:32:39 »
2/3 van het forum hier mag zijn auto dan laten staan : EGR er uit, weggeschreven, DPF delete, chiptuning...
en het andere 1/3 van het forum speelt heiliger dan de paus.
Ze durven bepaalde delen van Brussel niet meer in, maar mensen met een (dure) hobby pesten dat lukt nog aardig.

Ze zouden beter evolueren naar een systeem met TUV keuring zoals in DE of Nl waar een bepaalde stijging van het motorvermogen , remmenupgrades , chasisupgrades etc wel is toegestaan ... De liefhebber is hier bij gebaad... en het gebeurd veilig en verantwoord. Nu word je gedwongen om zoals met veel andere zaken in een zwarte grijze zone te werken.

Ik vind dit weer een slag in het gezicht van de gewone mens.
Ok het is niet legaal , Neen het mag niet... maar het is nu niet dat er meer of minder doden mee vallen, of ongevallen gebeuren.

( ik weet in iedergeval dat ik mijn topics hier en op andere autofora ga opschonen) voor mij part rijd ik met een gewone 335i... )

En voor het deel dat nu heiliger speelt dan de paus , er zullen best wel andere delen zijn in u leven, waar jullie je even goed bezondigen om u in een buiten legale zone begeven, omdat da nu toch " geen kwaad kan" . ik denk maar aan bouwovertredingen , wielerterroristen, etc etc...

De maatschappij is verschrikkelijk verzuurd geworden , en de mensen gunnen andere bijna niets meer.. evenzeer gebeurd dit op dit eigenste forum.

Die verzuring straalt ad op alles...  Ik zou bijna durven zeggen dat die "heksenjacht" in Ninove is omdat die commisaris daar een grudge heeft tegen alles wat opgevoerd is... Das puur speculatie ... maar mij komt het zo over...

Ik denk altijd leven en laten leven... en als je wil dat jezelf gerespecteerd word... respecteer dan ook een ander.....

+1 mooie uiteenzetting  :bow:

@b_ken was opk niet personlijk op u bedoelt hoor  :razz: het is tegenwoordig gewoon triestig hoe de gemiddelde mens behandeld wordt, zij het nu autoliefhebbers zoals in dat artikel of de gewone simpele werkmens die niets heeft met auto's.
BMW e36 320i cabrio

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #3059 Gepost op: 29 april 2015, 19:17:32 »
Denk niet dat hier iemand heiliger dan de paus wilt doen. Als je weet dat je illegaal bezig bent, moet je ook weten dat er mogelijk gevolgen zijn.
We leven nu eenmaal in een land met regels. Ga je buiten de regels, (wat velen hier wel eens doen) aanvaard dan de mogelijke straffen ook.
Work hard, play hard