Auteur Topic:  Het algemene ik erger me aan .... topic  (gelezen 212514 keer)

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
Re: Het algemene ik erger me aan .... topic
« Reactie #4500 Gepost op: 17 maart 2018, 08:01:08 »
Die "fietsen" van 45km/h hadden ze nooit mogen toelaten.
Heeft mijn inziens zelfs zeer weinig met een fiets te maken,buiten de veel te smalle banden en remmen.

Weinig met fietsen te maken? Heb je al met zon fiets gereden? Heb je de laatste 45km/us al gezien? Ik vrees van niet. Ik heb een Riese en Mller Supercharger. Bekijk de specs eens, die is volledig voorzien op die snelheid, alle onderdelen dus.

https://www.r-m.de/nl/e-bike/supercharger/supercharger-gt-nuvinci-hs/#18X04_04010608

Maar jammer genoeg is de wegaccomodatie totaal ontoereikend (voor alle fietsers btw). Als de overheid daar veel meer zou mee doen zouden veel frustraties van zowel fietsers als automobilisten verdwijnen. Maar ja, dat kost he. Het is trouwens ook aan de 45km/u rijder om ook rekening te houden met zijn eigen snelheid en er verantwoord mee om te gaan.
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2018, 08:05:08 door order66 »

Offline Grote Smurf

• Trade Count: (+6)
  • Crashed!
« Reactie #4501 Gepost op: 17 maart 2018, 17:48:19 »
Die "fietsen" van 45km/h hadden ze nooit mogen toelaten.
Heeft mijn inziens zelfs zeer weinig met een fiets te maken,buiten de veel te smalle banden en remmen.
Maar ik erger mij ook aan die wielertoeristen die denken dat ze de man zijn.
Voorrang van rechts kennen ze niet en onlangs ze nog met een hoopje gewoon door het rood zien rijden aan een omleiding.
En dan de mensen die met de wagen alles moeten dichtgooien nog wat uitmaken en hun middelvinger opsteken.
Aan hun conditie werken de meesten ook al niet want als je hun buik ziet hangen zie je al genoeg.
Vorige zomer kwam er zo een groep het terras op waar ik ook zat,veel lawaai en denken dat ze god zijn.
Om dan nog eens vast te stellen toen ik vertrok dat ze hun fietsen gewoon tegen de wagens staan hadden.
Tegen mijn wagen stond ook eentje, heb die toen een paar meter weggegooid en goed gemikt dat hij op zijn derailleur terecht kwam.
Zij geen respect voor mijn wagen ik ook niet voor hun speelgoed.
Belachelijke comment,zelf heb ik een flyer met schijfremmen ,het moet gewoon van 2 kanten komen,vroeger foeterde ik ook op die wielerterroristen,nu ikzelf fanatiek fiets ben ik milder geworden...kan ook zijn doordat ik ouder wordt.

Offline Pannenkoek

• Trade Count: (0)
  • World Champion
« Reactie #4502 Gepost op: 17 maart 2018, 18:59:40 »
Belachelijke comment,zelf heb ik een flyer met schijfremmen ,het moet gewoon van 2 kanten komen,vroeger foeterde ik ook op die wielerterroristen,nu ikzelf fanatiek fiets ben ik milder geworden...kan ook zijn doordat ik ouder wordt.

Persoonlijk zou ik die fiets nu ook geen meters verder gegooid hebben. Eerder mijn zetels plat gooien, fiets in de koffer en in de overtuiging dat een wilde weldoener mij iets cadeau wou doen, de handel voor -1500 euro op tweedehands.be verpatsen.

Dat is een reactie die je kan verwachten, he.  Wie zet er nu zijn fiets of welk voorwerp dan ook tegen een ander zijn auto.  Al paar jaar geleden geleden zette er eens enen die met zijn handen vol stond zijn doos met winkelgerief op mijn koffer terwijl ik erin zat, zodat hij gemakkelijk zijn koffer kon open doen bij zijn auto die een paar lege vakken verder stond.

Ik ben uitgestapt, achterportier open, doos erin, weggereden zonder enig idee wat ermee te doen tot ik bij dat afdak met winkelkarren passeerde. Ik heb die doos daar op de karren gezet en gezegd tegen de daar aanwezige mensen dat ik per ongeluk wel teveel had gekocht zeker, ze thuis zou kwaad zijn en ik het toch maar langs de baan in een vuilbak moest wegsmijten anders. Direct was er daar enen die gans die doos meepakte.

Teruggereden, want mijn vrouw was nog binnen en mij daar geparkeerd en gewacht. Die vent kwam vragen of er een vijs los zat en dat ie zijn winkelwaren terug wou.

Ik heb kurkdroog geantwoord dat ik dacht dat het een cadeautje was en dat die maar de aanwezigen moest aflopen en ik zo netjes ben geweest te delen met mijn medemens. Heeft me toen nog verwenst voor al wat mooi en lelijk was. Mij een zorg. Aanpakken die gasten.

Offline beemerke2000

• Grand Prix Winner
« Reactie #4503 Gepost op: 17 maart 2018, 19:59:57 »
Weinig met fietsen te maken? Heb je al met zon fiets gereden? Heb je de laatste 45km/us al gezien? Ik vrees van niet. Ik heb een Riese en Mller Supercharger. Bekijk de specs eens, die is volledig voorzien op die snelheid, alle onderdelen dus.

https://www.r-m.de/nl/e-bike/supercharger/supercharger-gt-nuvinci-hs/#18X04_04010608

Maar jammer genoeg is de wegaccomodatie totaal ontoereikend (voor alle fietsers btw). Als de overheid daar veel meer zou mee doen zouden veel frustraties van zowel fietsers als automobilisten verdwijnen. Maar ja, dat kost he. Het is trouwens ook aan de 45km/u rijder om ook rekening te houden met zijn eigen snelheid en er verantwoord mee om te gaan.

Hierin zeg je dus zelf wat ik bedoel. Dat dit nog weinig met een fiets te maken heeft. Een fiets is iets waar je zelf zorgt voor de voortbeweging van het ding. Niet een motortje dat je met uw handvat kan bedienen. Dan is het bij mij een elektrische bromfiets.
Ik begrijp ook niet dat die geen verzekering moeten afsluiten. Om nog maar te zwijgen dat die recht hebben op een fietsvergoeding. Dan moet je mensen met een elektrische scooter dat ook geven. En ja ik heb ooit met 1 van de eerste generatie 45km/h fietsen gereden. Ik heb mij nog nooit zo onveilig gevoeld als met dat ding. Dan zit ik liever op mijn moto.

Offline order66

• World Champion
« Reactie #4504 Gepost op: 17 maart 2018, 21:03:10 »
Hierin zeg je dus zelf wat ik bedoel. Dat dit nog weinig met een fiets te maken heeft. Een fiets is iets waar je zelf zorgt voor de voortbeweging van het ding. Niet een motortje dat je met uw handvat kan bedienen. Dan is het bij mij een elektrische bromfiets.
Ik begrijp ook niet dat die geen verzekering moeten afsluiten.

Jij hebt echt geen idee, laat dat duidelijk zijn. Uw post is BS van begin tot einde. Als ik niet moet steken, hoe komt het dan dat ik bezweet op het werk aankom? Van de winterzon ofzo? Het enige wat je met je hand kan bedienen is het verzet, dus net als een gewonen fiets. Dus GEEN motortje bedienen als een gashendel :toofunny: Een elektrische fiets rijdt NIET autonoom, je moet nog steeds deftig steken, alleen gaat het dan wat sneller. Je kan ook verschillende ondersteuningniveaus kiezen. En JA je moet een verzekering hebben voor een 45 ::)
Ik geef u dan nog de link, maar je doet geen moeite om die eens door te nemen. Doe jezelf een plezier in het vervolg, en informeer jezelf voor je gaat posten. Erg pijnlijk anders.

Offline beemerke2000

• Grand Prix Winner
« Reactie #4505 Gepost op: 17 maart 2018, 23:36:55 »
Over BS gesproken. U kan er ook iets van.
Er zijn wel degelijk elektrische fietsen waar je zelf niet moet trappen om aandrijving te krijgen van de motor.
Het is niet omdat uw "fiets" dat niet heeft dat het niet bestaat.
Dus lees uzelf eerst in voordat u andere mensen beschuldigd van BS te verkopen.
Verzekering blijkbaar wel nodig voor 45km/h fietsen. Dit was niet in het begin maar hebben ze dan toch al aangepast.

https://www.vivium.be/web/private-individuals/blog/-/asset_publisher/hPJNxbFDQ3gw/content/nieuwe-regels-voor-snelle-elektrische-fietsen
http://www.consentec.be/elektrische-fietsen/45-km-u/info-wetgeving.html
https://nederlandersfietsen.nl/soorten-fietsen/elektrische-fiets/ebike/
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2018, 23:52:39 door beemerke2000 »

Offline dobbelsteen

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #4506 Gepost op: 17 maart 2018, 23:53:10 »
Alleen moet je wel meetrappen om boven de 25km/u te komen dacht ik.
Work hard, play hard

Offline order66

• World Champion
« Reactie #4507 Gepost op: 18 maart 2018, 06:28:39 »
Over BS gesproken. U kan er ook iets van.
Er zijn wel degelijk elektrische fietsen waar je zelf niet moet trappen om aandrijving te krijgen van de motor.
Het is niet omdat uw "fiets" dat niet heeft dat het niet bestaat.
Dus lees uzelf eerst in voordat u andere mensen beschuldigd van BS te verkopen.
Verzekering blijkbaar wel nodig voor 45km/h fietsen. Dit was niet in het begin maar hebben ze dan toch al aangepast.

https://www.vivium.be/web/private-individuals/blog/-/asset_publisher/hPJNxbFDQ3gw/content/nieuwe-regels-voor-snelle-elektrische-fietsen
http://www.consentec.be/elektrische-fietsen/45-km-u/info-wetgeving.html
https://nederlandersfietsen.nl/soorten-fietsen/elektrische-fiets/ebike/

Ik heb nog geen fiets op de weg gezien die rijdt als een brommer in Belgi zonder te moeten trappen. Jij blijkbaar wel. Ik ken geen enkele winkel die dit verkoopt. De link die ik u gegeven heb is hoe de modellen in Belgi verkocht worden van speedpedelecs. Enkel ondersteuning bij trappen dus. Je hebt een totaal verkeerd beeld van elektrische fietsen. Misschien moet eens proberen om er dagelijks winter-zomer woon-werk mee te doen. Je zal snel afstappen van de bewering dat dit brommertjes zijn. Maar ja dat zal teveel gevraagd zijn. En ja, verzekering is al een hele tijd verplicht. Net zoals sinds 2018 een zijspiegel en claxon verplicht zijn. Helm met een bepaalde veiligheidsgraad ook.Dit alles verhoogt de veiligheid.
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2018, 06:37:08 door order66 »

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #4508 Gepost op: 18 maart 2018, 10:47:04 »
Het bestaat nochtans wel, ze noemen die e-bikes. Daarmee hoef je niet te trappen maar is met een 'elektriciteitshendel'.
Maar ik dacht dat die beperkt zijn tot maximaal 25km/u, daarboven moet je wel meetrappen.
Work hard, play hard

Offline order66

• World Champion
« Reactie #4509 Gepost op: 18 maart 2018, 11:55:39 »
Het bestaat nochtans wel, ze noemen die e-bikes. Daarmee hoef je niet te trappen maar is met een 'elektriciteitshendel'.
Maar ik dacht dat die beperkt zijn tot maximaal 25km/u, daarboven moet je wel meetrappen.

Geen 45km/u speedpedelec dus.

Offline beemerke2000

• Grand Prix Winner
« Reactie #4510 Gepost op: 18 maart 2018, 23:27:55 »
Ik heb nog geen fiets op de weg gezien die rijdt als een brommer in Belgi zonder te moeten trappen. Jij blijkbaar wel. Ik ken geen enkele winkel die dit verkoopt. De link die ik u gegeven heb is hoe de modellen in Belgi verkocht worden van speedpedelecs. Enkel ondersteuning bij trappen dus. Je hebt een totaal verkeerd beeld van elektrische fietsen. Misschien moet eens proberen om er dagelijks winter-zomer woon-werk mee te doen. Je zal snel afstappen van de bewering dat dit brommertjes zijn. Maar ja dat zal teveel gevraagd zijn. En ja, verzekering is al een hele tijd verplicht. Net zoals sinds 2018 een zijspiegel en claxon verplicht zijn. Helm met een bepaalde veiligheidsgraad ook.Dit alles verhoogt de veiligheid.

Ik heb er nochtans enkele jaren geleden mee gereden. En zoals al gezegd heb ik mij nog nooit zo onveilig gevoeld als op dat ding. Remmen en banden waren mijn inziens daar totaal niet op voorzien.
En dagelijks woon-werkverkeer is voor mij niet haalbaar. Moet veel teveel meenemen van kledij en genoeg eten en drinken voor 12u door te komen. Om nog maar te zwijgen van de afstand dat ik soms moet doen.

Offline F31J

• Grand Prix Winner
« Reactie #4511 Gepost op: 19 maart 2018, 08:04:18 »
De ebikes van tegenwoordig kan je niet meer vergelijken met die omgebouwde gewone fietsen van vroeger. Die omgebouwde dingen zie je trouwens nergens meer bollen. Zijn ook haast niet verkocht geweest.

De ebikes van tegenwoordig rijden op dikke banden, hebben robuuste frames, schijfremmen, enz... .
F31 320dAs Intense M-Sport Melbourne Red

Offline Olly

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Pole Position
« Reactie #4512 Gepost op: 19 maart 2018, 18:14:36 »
Ik mis de gewone bmx in het straatbeeld...... :drool: :ontopic:
bmw e36 316i sold - bmw e36 318is sold - bmw e39 535i sold - bmw e36 318i cabrio sold - bmw e39 530d m pack sold - BMW e61 523i m-pack sold - BMW e61 520d m-pack

Offline Trotterke

• Qualifying
  • Loving my beemer
« Reactie #4513 Gepost op: 19 maart 2018, 20:59:54 »
Ik mis de gewone bmx in het straatbeeld...... :drool: :ontopic:

Hahaha

Sent from my iPhone using Tapatalk
Trotterke: X5 m50d (E70) - Mini Cooper S Cabrio (R53)
Before:535d (E61) - 525d (E39) Touring

Offline Fredje330d

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #4514 Gepost op: 23 maart 2018, 11:31:12 »
Niet echt iets waar ik mij aan erger maar toch de moeite om te delen vind ik.

Gisterenavond met een vriend naar een VW golf 4 GTI gaan kijken.
We kwamen bij die jongen aan en de wagen zag er vrij goed uit voor zijn leeftijd, motor draaide mooi niets op aan te merken.
De wagen had rond de 125K km. redelijk weinig voor een toch wel oude wagen (bouwjaar 1998)
Bon alles goed en wel, de jongen had de wagen ongeveer 7 a 8 maand in bezit, wagen was ook gekeurd met op het keuringsattest 120k km.
Nu hij had geen onderhoudsboekje meegekregen van de vorige eigenaar, die had dat naar eigen zeggen ook niet bij de wagen gekregen.
Oorspronkelijk kwam deze uit Duitsland en nadien ingevoerd naar Nederland om dan tot slot naar Belgi ingevoerd te zijn.
Alles leek te kloppen van de papieren dat hij dan wel had van vorige onderhouden enzoverder.
Tot mijn maat het onderhoudsboekje vond in de wagen, die zat in een verborgen vak in het handschoenkastje.
Dus ik en mijn maat het boekje aan het bekijken en de onderhouden die gebeurd waren tot wij bij het laatste onderhoud kwamen in het boekje.
die dateerde van 2009 en de wagen had op dat moment 130K km, inderdaad kilometers dus goed terug gedraaid... :wtf:
Ik ben er vrij zeker van dat die wagen al de 200k is gepasseerd, men gaat geen kilometers terugdraaien om maar een verschil te hebben van 10K h.
Heel jammer want opzich zag de wagen er vrij goed uit.
Maar dan konden we wel opeens alles linken, slijtage aan de zetels verklaarden dan ook wel dat de wagen onmogelijk maar 120k kon hebben.

Die jongen was er zelf echt niet goed van, en ik kan met zekerheid zeggen dat hijzelf van niets af weet in verband met die kilometers.
Want toen we het onderhoudboekje vonden was hij heel content dat er toch een was, maar op het moment dat we dan alles zagen zag je plots dat hij echt door de grond zakte van miserie.
Nu hebben we hem aangeraden om contact op te nemen met zijn verzekeraar en heel zijn verhaal daar doet wat we ontdekt hebben.
Om zo zijn rechtsbijstand in te schakelen en de vorige eigenaar aan te klagen wegens verborgen gebreken.
Het kan heel goed zijn dat de vorige eigenaar er ook niets van af weet maar dat is in dit geval dan brute pech voor die kerel...
Zou er niet van verschieten als die kilometers in nederland zijn terug gedraaid voor de verkoop van de wagen...

Ik ben er vrij zeker van dat hij dit ook zal winnen, want dit is wel degelijk een verborgen gebrek en het is binnen het jaar van verkoop ontdekt.
Ik vermoed dat hij indien hij het origineel kenteken nog kent van de wagen toen die in Nederland was ingeschreven zelf kan nagaan bij de rdw wat de kilometerstand was voor de uitvoer.

Heb wat compassie met diene mens want ik ken nog zo gevallen en dat zijn wel meestal rechtzaken van langeduur...

Iemand nog zo een gelijkaardige situatie meegemaakt? :iono:

Offline Low Budget

• World Champion
  • Waarom
« Reactie #4516 Gepost op: 23 maart 2018, 18:29:52 »
@Fredje330d

Dit zelf nog niet meegemaakt.
Wel een verhaal geweten van een ingevoerde E46 cabrio uit Duitsland met 112.000km
Kerel had transit platen om naar Belgie te rijden en na 2weken problemen met de motor.

Deze laten maken en daarna ingeschreven.
Bleek op de keuring dat dit een Belgische wagen was en deze 5jaar eerder (laatste keer Belgische keuring) 204.000km had :thinking:

Duitse handelaar waar de wagen gekocht was, heeft de wagen terug genomen en de kosten aan de motor betaald.
Was dus eind goed al goed. Wel miserie geweest om dat allemaal te regelen.

i.v.m. Golf 4 GTI, heb je er ooit eentje gehad?
Is in mijn ogen de slechtste GTI gemaakt, gaat zeker niet beter als een Golf 3 GTI maar drinkt wel 13l, vond dat echt een teleurstelling.
Beter een Golf 3 of 5 GTI, ga je veel meer plezier aan hebben.
@Tom Heeft een 3 GTI gehad, en heeft deze toch serieus kunnen afbeulen voor deze naar de eeuwige jachtvelden moest ;D

MVG
Low Budget

Offline Fredje330d

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #4517 Gepost op: 23 maart 2018, 19:15:09 »
@Fredje330d

Dit zelf nog niet meegemaakt.
Wel een verhaal geweten van een ingevoerde E46 cabrio uit Duitsland met 112.000km
Kerel had transit platen om naar Belgie te rijden en na 2weken problemen met de motor.

Deze laten maken en daarna ingeschreven.
Bleek op de keuring dat dit een Belgische wagen was en deze 5jaar eerder (laatste keer Belgische keuring) 204.000km had :thinking:

Duitse handelaar waar de wagen gekocht was, heeft de wagen terug genomen en de kosten aan de motor betaald.
Was dus eind goed al goed. Wel miserie geweest om dat allemaal te regelen.

i.v.m. Golf 4 GTI, heb je er ooit eentje gehad?
Is in mijn ogen de slechtste GTI gemaakt, gaat zeker niet beter als een Golf 3 GTI maar drinkt wel 13l, vond dat echt een teleurstelling.
Beter een Golf 3 of 5 GTI, ga je veel meer plezier aan hebben.
@Tom Heeft een 3 GTI gehad, en heeft deze toch serieus kunnen afbeulen voor deze naar de eeuwige jachtvelden moest ;D

MVG
Low Budget

Ikzelf heb zo nog geen gehad. Ik heb zelf 2 jaar met een golf 5 gti edition 30 gereden.
De wagen was ook niet voor mij maar voor mijn maat. Nu dit gezegd zijnde is de blok van een golf 4 gti wel een potent blokje. Daar kan je toch nog heel wat peper uit halen hoor.
Maar origineel kan ik me inbeelden dat deze geen wauw effect zal geven.

Mijn maat is eigenlijk opzoek naar een prettig beestje om woonwerk te doen en dit met een budget van 5000 euro dan is er niet zo heel veel keus. En het feit dat het een vag fanboy is maakt het zeker niet makkelijk.
Ik heb helm al veel andere alternatieven voorgesteld maar hij is een beetje koppig.
Ik laat hem gewoon zijn zin doen maar ga wel steeds mee om de motor en dergelijke goed na te kijken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline beemerke2000

• Grand Prix Winner
« Reactie #4518 Gepost op: 23 maart 2018, 20:58:37 »
Is een bekend probleem met wagens uit Duitsland en Nederland.
Onlangs in het boekje van bfov nog ingestaan hoeveel kilometers er gemiddeld verdwijnen van auto's die van NL naar Belgi komen.
En dat is zeker niet weinig.

Offline bostonvert

• Pole Position
« Reactie #4519 Gepost op: 26 maart 2018, 22:01:30 »
Mijn vriendin haar broer had vorige lente een z3 2.8 gekocht van een 'particulier'. Had hem nog aangeboden om mee te gaan maar dat moest niet....(geen kenner en al zeker niet de oudere bmw modellen), soit hij kocht de wagen voor 13k met 170d km's  en heel tevreden over. Reed goed maar het interieur was volgens mij wel vrij afgeleefd, wou niets zeggen om beleefd te blijven.

Tijdje later kreeg hij via de post de carpas, op zich vond ik dit al vreemd en blijkbaar had de wagen op de carpass al meer dan 240d km's! Was een ingevoerde wagen uit Duitsland en de verkoper was een handelaar of zijn vader die de auto bij hen thuis hebben verkocht, ondertussen is er een rechtszaak aangespannen en staat die mooie z3 sinds vorige zomer buiten weg te verkommeren. Hij wilt de wagen niet meer omdat hij zich bedrogen voelt en zal waarschijnlijk nooit meer een oudere wagen kopen, spijtig!
E36 320I cabrio 1994
E28 520I 1982

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #4520 Gepost op: 27 maart 2018, 10:26:08 »
Ook wel erg dat die dbs blijkbaar nog altijd niet gelinkt zijn dan??
Want wordt wel bijgehouden op de rdw.

Offline midas

• World Champion
« Reactie #4521 Gepost op: 29 maart 2018, 09:58:56 »

Dit is een pijnlijke realiteit;

https://www.topgear.nl/autonieuws/breek-duitse-autos-verplicht-begrensd-op-200-km-u/

Hopelijk grijpt de duitse autolobby tijdig in,want dit kan een eerste aanzet worden tot een algemene snelheidsverlaging op de duitse autobahn.
Het sakhir monster in actie

Offline Barney

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #4522 Gepost op: 29 maart 2018, 11:43:06 »
Citaat
Waarom? De luchtweerstand neemt kwadratisch toe naarmate je harder rijdt. Motoren moeten harder werken en stoten meer uit. In tijden dat autofabrikanten er alles aan doen om autos zuiniger te maken en de overheid alles wat groen is subsidieert, mogen de consumenten deze inspanningen niet tenietdoen door de autos onjuist te gebruiken. De wet komt er om het effect van alle inspanningen te garanderen.

:blah:  :blah:  :blah:
Man ik krijg stilaan echt genoeg van hl die tralala !

Laten we voortaan gewoon allemaal een versnelling hoger rijden als protest  8)

Offline Monky

• Premium Member
  • Crashed!
  • Freude am Fahren
« Reactie #4523 Gepost op: 29 maart 2018, 11:49:40 »
:blah:  :blah:  :blah:
Man ik krijg stilaan echt genoeg van hl die tralala !

Laten we voortaan gewoon allemaal een versnelling hoger rijden als protest  8)

hoger=lager?  :thinking:
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline Barney

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #4524 Gepost op: 29 maart 2018, 11:53:44 »

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #4525 Gepost op: 29 maart 2018, 14:40:23 »
Los van al die absurde uitstoten dat fabrieken en boten en vliegtuigen en kachels en en en ... hebben in vergelijking met de miezerige uitstoot van onze auto.

Zouden ze beter eens heel die verkeersinfrastructuur herzien.
Bijvoorbeeld zone 30 enkel op plaatsen waar het nodig is, want iedereen weet intussen wel hoe je verbruik de hoogte inschiet als je aan 30km/u taffelt.
Of die idioot slecht afgestelde verkeerslichten.
En zo zijn er wel nog gigantisch veel voorbeelden te vinden waarbij de overheid de volledige schuld draagt.
Work hard, play hard

Offline Monky

• Premium Member
  • Crashed!
  • Freude am Fahren
« Reactie #4526 Gepost op: 29 maart 2018, 17:29:58 »
Zwijg mij van verkeerslichten.
Hier tussen Gijzegem en Aalst, tijdje geleden 2 nieuwe lichten bijgekomen op kruispunten, dus nu 3 lichten waar onderling 500 meter tussen ligt.
Vroeger een baan van 90, nu van 70. Nog steeds 2 vakken gescheiden door middenberm.
Ik rijd dat stuk ook vaak met vrachtwagens voor mijn bijberoep en is gewoon sowieso al veel vrachtverkeer.
Maar je kan dus alle 3 de lichten rood hebben, dus lekker allemaal optrekken en weer in de remmen.  :bow: :bow: :bow:
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #4527 Gepost op: 29 maart 2018, 17:42:17 »
Maar je kan dus alle 3 de lichten rood hebben, dus lekker allemaal optrekken en weer in de remmen.  :bow: :bow: :bow:

Goed voor het milieu noemen ze dat ;D
Infra wordt gesponsord door de sjeiks denk ik alles wat ze doen voor 'het milieu' drijft het verbruik omhoog ::)
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline Wky

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #4528 Gepost op: 29 maart 2018, 17:46:51 »
Dit is een pijnlijke realiteit;

https://www.topgear.nl/autonieuws/breek-duitse-autos-verplicht-begrensd-op-200-km-u/

Hopelijk grijpt de duitse autolobby tijdig in,want dit kan een eerste aanzet worden tot een algemene snelheidsverlaging op de duitse autobahn.

FAKE NEWS

Offline midas

• World Champion
« Reactie #4529 Gepost op: 29 maart 2018, 18:32:17 »
FAKE NEWS

Ik mag het hopen  :thumbsup:
Het sakhir monster in actie