Auteur Topic:  Rondetijden @ Zolder  (gelezen 26151 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline tomy 123

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1657
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #30 Gepost op: 10 december 2012, 16:53:16 »
ik kan me nog wel een filmke herinneren van u waar ge  2.15 draaide ofzoiets  kan dat Tomy123 ?
tis al tijdje geleden wel als ik mij niet vergis..20 sec afrijden is een utopie volgens mij op zo een klein circuitje.

 zoals wannes al aanhaalde om lage 1.50-1.55 regio tijden te rijden moet ge echt op beide rechte stukken toppen rond 200+ per uur en op 100-80m vol in de ankers gaan ..
u dieselke mag dan nog bergen koppel hebben daar geraakt ge nooit aan 200km/h met 200+pk,
zelfs met een 400pk luxe voiture (yoeriS zijn m3 bv) is't nauw om 200 te klokken op 450 meter. laat staan om tijdig te remmen met stock remmen.


moest je nu gezegd hebben 2.03 ofzo dan zou ik het al eerder aannemen , en dat is al heel goed gereden op straatbandjes/winterbandjes met een zogoed als oem wagen.  er zijn er die dat klokken met verbouwde wagens. dat is zeker al geen tijd om beschaamd te zijn voor een pure straatwagen.



maar goed volgend seizoen staat al bijna voor de deur , volgend jaar misschien eens met een hoop mensen naar daar afzakken voor een trackday..
misschien eens da spel afhuren met ne man of 50  :wiggleyes: als SED lukt moet dat toch ook lukken nie  :wiggleyes:   :toofunny: :toofunny: :toofunny:
Idd, heb die dag ook gefilmd de eerste 20 min, op dat filmpke heb ik 2 min 3 sec gereden. MAAR dit was nog met dtc volledig op en in verkeer , later deze sessie heb ik dtc half afgezet en dit was een zeer groot verschil in tractie bij uitkomen van iedere bocht...
Ben er zeker van de rondes met dtc off veel vlugger zijn dan die 2 min 3 sec.
mercedes /8 220d 1973 crashed  -  mercedes 250D 1986 crashed - mercedes 260E 4-matic 1988 crashed  -  mercedes /8 200d 1972 automaat sold - porsche 911 SC 1983 sold  -  mercedes 200D 1985 crashed -
audi A4 2.8 Quattro 1995 sold  -  seat leon topsport TDI 150PK 2004 sold - bmw E82 123 d 2009 crashed - bmw E21 323 1978 sold - bmw  E36 318 is 1998 sold  -  bmw E36 328 touring 1996 wifes daily
bmw E36 320 touring 1996 donorwagen - vw caddy maxi 2.0 TDI 2011 7 zitpl - bmw E36 M3 3.2 1996 "tweety"

Offline Bwati

  • Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 3026
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #31 Gepost op: 10 december 2012, 17:15:06 »
ik kan me nog wel een filmke herinneren van u waar ge  2.15 draaide ofzoiets  kan dat Tomy123 ?
tis al tijdje geleden wel als ik mij niet vergis..20 sec afrijden is een utopie volgens mij op zo een klein circuitje.

 zoals wannes al aanhaalde om lage 1.50-1.55 regio tijden te rijden moet ge echt op beide rechte stukken toppen rond 200+ per uur en op 100-80m vol in de ankers gaan ..
u dieselke mag dan nog bergen koppel hebben daar geraakt ge nooit aan 200km/h met 200+pk,
zelfs met een 400pk luxe voiture (yoeriS zijn m3 bv) is't nauw om 200 te klokken op 450 meter. laat staan om tijdig te remmen met stock remmen.


moest je nu gezegd hebben 2.03 ofzo dan zou ik het al eerder aannemen , en dat is al heel goed gereden op straatbandjes/winterbandjes met een zogoed als oem wagen.  er zijn er die dat klokken met verbouwde wagens. dat is zeker al geen tijd om beschaamd te zijn voor een pure straatwagen.



maar goed volgend seizoen staat al bijna voor de deur , volgend jaar misschien eens met een hoop mensen naar daar afzakken voor een trackday..
misschien eens da spel afhuren met ne man of 50  :wiggleyes: als SED lukt moet dat toch ook lukken nie  :wiggleyes:   :toofunny: :toofunny: :toofunny:
Idd, heb die dag ook gefilmd de eerste 20 min, op dat filmpke heb ik 2 min 3 sec gereden. MAAR dit was nog met dtc volledig op en in verkeer , later deze sessie heb ik dtc half afgezet en dit was een zeer groot verschil in tractie bij uitkomen van iedere bocht...
Ben er zeker van de rondes met dtc off veel vlugger zijn dan die 2 min 3 sec.
Weet je wel hoeveel 7 sec zijn  ;D
Dat los je niet op met een beetje tractie  ;)
Toy:  E-92 M3+
Daily:  E-70 X5 550D M
Track en Drift:  E-36 M3
Project:  Audi S2
Oldie project: Chevy 3100 Pick up 1953

Offline YoeriS

  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6135
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #32 Gepost op: 10 december 2012, 17:27:12 »
Ik begin echt gentrigeerd te geraken door die rondetijden :D Ofwel heb je ergens een shortcut gevonden of je vliegt echt als een bezetene op dat circuit  :greddy:
Ik kan mij alleen maar toetsen aan m'n snelste rondetijd van 1.59, en ik vind dat cht al snel gaan op de snelle stukken en cht trappen op die remmen wanneer er bochten aankomen. Ik hou nog altijd die marge om niet over de remzone in de grindbak te schieten, maar ik heb wel 420pk en een Brembo BBK, om dat te evenaren met een 123d moet je godverdomme overal voluit gaan.

De enige die mij daar 'vlot' voorbijgaan zijn de Skylimit Porsches, een PSG geprepareerde M3 en die klootzak van een nerio02 heb ik ook niet graag in m'n gat hangen  :gayfight:  :toofunny:  Maar dan spreek ik vooral over bochtensnelheid, dat scheelt geen tientallen seconden met hun tijden.
History
2006 E90 318d (sold) - 2010 E92 325d Individual (sold) - 2009 E90 M3 (sold)
2014 Porsche Cayenne (werkpaard) - 1995 Ferrari F355 Spider (speelgoed)

Offline DUR0N

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 31
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #33 Gepost op: 10 december 2012, 17:34:36 »
De enige die mij daar 'vlot' voorbijgaan zijn de Skylimit Porsches, een PSG geprepareerde M3 en die klootzak van een nerio02 heb ik ook niet graag in m'n gat hangen  :gayfight:  :toofunny:  Maar dan spreek ik vooral over bochtensnelheid, dat scheelt geen tientallen seconden met hun tijden.

Ik zit in hetzelfde schuitje, Alleen die geprepte yokohama krellen en hier en daar een enkeling moet ik voorbij laten gaan. Ik denk dat juist onder de 2 minuten zowat het beste is wat je kan met een wagen waar je daarna ook nog naar huis wilt rijden voor de komende jaren.
Past: BMW E63 M6, Dodge Charger R/T 1971, Ford Mustang 2006
Current: Porsche Carrera 993 + Porsche 944 Racer + Porsche 944S2 + Honda S2000

Offline nerio02

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2926
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #34 Gepost op: 10 december 2012, 17:51:34 »

De enige die mij daar 'vlot' voorbijgaan zijn de Skylimit Porsches, een PSG geprepareerde M3 en die klootzak van een nerio02 heb ik ook niet graag in m'n gat hangen  :gayfight:  :toofunny:  Maar dan spreek ik vooral over bochtensnelheid, dat scheelt geen tientallen seconden met hun tijden.
   :-* :-* :-*   ik wil ook een double clutch versnellingsbakske  :greddy:


belangrijkste is dat onze vriend hem geamuseerd heeft..meer moet dat echt niet zijn  :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 10 december 2012, 17:55:09 door nerio02 »

Offline tomy 123

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1657
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #35 Gepost op: 10 december 2012, 17:55:54 »
Soit kan zijn dat er iets misgelopen is met het timen (ge zou voor minder beginnen twijfelen na de reakties hier). Was ook helemaal mijn bedoeling niet hier even  "uit te pakken", wist niet dat deze tijden zo scherp zijn. Het zou wel redelijk straf zijn dat er iets verkeerd gegaan is met het timen .Heb 3 ronden na elkaar getimed en deze tijden aan 2 personen laten zien. Moeten ons dus al met 3 vergist hebben of ik verkeerd getimed hebben. Soit daar gaat het nu niet om,het gaat erom dat ik kurieus ben naar jullie tijden...dus nu  :ontopic: En vooral de fun/ ammusatie moet belangrijker blijven dan die cijfertjes en "ik heb den dikste toestanden..."
Voor de tweede keer  :ontopic: geen zin om hier ellelange discussies gaan te voeren, het zijn andere laptimes die me intresseren...Feiten zijn op film heb ik eerste keer vorig jaar (mijn debuut) tijden rond de 2:10 gereden , tweede maal in de regen (niet getimed) derde keer heb ik in de eerste 20 min ergens 2:03 gereden ( dit heb ik op film zelf gezien) ZONDER dtc en in verkeer , in de laatste 10 min zijn mn snelste ronden gereden vrije baan en dtc off en weet zeker dat dit een stuk sneller was.
mercedes /8 220d 1973 crashed  -  mercedes 250D 1986 crashed - mercedes 260E 4-matic 1988 crashed  -  mercedes /8 200d 1972 automaat sold - porsche 911 SC 1983 sold  -  mercedes 200D 1985 crashed -
audi A4 2.8 Quattro 1995 sold  -  seat leon topsport TDI 150PK 2004 sold - bmw E82 123 d 2009 crashed - bmw E21 323 1978 sold - bmw  E36 318 is 1998 sold  -  bmw E36 328 touring 1996 wifes daily
bmw E36 320 touring 1996 donorwagen - vw caddy maxi 2.0 TDI 2011 7 zitpl - bmw E36 M3 3.2 1996 "tweety"

Offline tomy 123

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1657
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #36 Gepost op: 10 december 2012, 17:57:38 »

De enige die mij daar 'vlot' voorbijgaan zijn de Skylimit Porsches, een PSG geprepareerde M3 en die klootzak van een nerio02 heb ik ook niet graag in m'n gat hangen  :gayfight:  :toofunny:  Maar dan spreek ik vooral over bochtensnelheid, dat scheelt geen tientallen seconden met hun tijden.
   :-* :-* :-*   ik wil ook een double clutch versnellingsbakske  :greddy:


belangrijkste is dat onze vriend hem geamuseerd heeft..meer moet dat echt niet zijn  :thumbsup:
Inderdaad het amusement moet het belangrijkste gegeven blijven!
mercedes /8 220d 1973 crashed  -  mercedes 250D 1986 crashed - mercedes 260E 4-matic 1988 crashed  -  mercedes /8 200d 1972 automaat sold - porsche 911 SC 1983 sold  -  mercedes 200D 1985 crashed -
audi A4 2.8 Quattro 1995 sold  -  seat leon topsport TDI 150PK 2004 sold - bmw E82 123 d 2009 crashed - bmw E21 323 1978 sold - bmw  E36 318 is 1998 sold  -  bmw E36 328 touring 1996 wifes daily
bmw E36 320 touring 1996 donorwagen - vw caddy maxi 2.0 TDI 2011 7 zitpl - bmw E36 M3 3.2 1996 "tweety"

Online Wky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 1395
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #37 Gepost op: 10 december 2012, 20:32:34 »
Man ik krijg zin om daar eens een ronde-tijdje te gaan neerzetten als ik dit lees  :P

Ik heb daar op mijn eerste Zolder-dag een 1:53 neergeknald, zonder echt de limiet op te zoeken om die triestige audi-remmen te sparen. Was wel met een R8V10  :-[

Hoedje af voor Tomy, je mag zo'n 123d niet onderschatten  :clap:

Wanneer is die BB trackday op Zolder  :thumbsup:

Online Wky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 1395
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #38 Gepost op: 10 december 2012, 20:34:57 »
Video or it didn't happen:
VIP-Trackdays Zolder Onboard Lap Audi R8 V10 12-07-2011

Offline YoeriS

  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6135
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #39 Gepost op: 10 december 2012, 20:50:55 »

De enige die mij daar 'vlot' voorbijgaan zijn de Skylimit Porsches, een PSG geprepareerde M3 en die klootzak van een nerio02 heb ik ook niet graag in m'n gat hangen  :gayfight:  :toofunny:  Maar dan spreek ik vooral over bochtensnelheid, dat scheelt geen tientallen seconden met hun tijden.
   :-* :-* :-*   ik wil ook een double clutch versnellingsbakske  :greddy:


belangrijkste is dat onze vriend hem geamuseerd heeft..meer moet dat echt niet zijn  :thumbsup:

Wat een zalige foto ;D

En veel rondetijden zullen er dit seizoen niet meer bijkomen, ik kijk echt uit naar volgend seizoen en het zou prachtig zijn als we toch met minimum 10 BB leden op dezelfde uren kunnen reserveren, fun en wederzijds respect gegarandeerd dan! Want om eerlijk te zijn heb ik daar de laatste keren toch een paar gevaarlijke zotten tussen zien rijden...
History
2006 E90 318d (sold) - 2010 E92 325d Individual (sold) - 2009 E90 M3 (sold)
2014 Porsche Cayenne (werkpaard) - 1995 Ferrari F355 Spider (speelgoed)

Offline mineral

  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 5364
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #40 Gepost op: 10 december 2012, 21:01:01 »
Video or it didn't happen:


I like  :wow:

Online Tomassi

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1050
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #41 Gepost op: 10 december 2012, 22:00:30 »
Zie ik zeker zitten!
Hoewel ik met de 325i wrs niet echt vergelijkende tijden zal scoren:)

Ter vergelijking en on topic: heb toen het nog een 320i was (E36, standaard remmen etc,op straatbanden, wel kw V1 en gestript) rondjes rond de 2min12 gedraaid, met als beste (degene die gemeten was adhv on board cam) 2min10. Zal miss nog wat scherper kunnen, maar denk dat hier niet veel rek meer op zat. Sinds de 325i erin ligt merk ik op de rechte stukken toch wel een hogere top, maar nog geen tijd gemeten.

Dus om samen te vatten en miss een lijstje te starten:

Tomassi E36 320i (150pk): 2min10 [Gestript, straatbanden, KW V1, droog wegdek (kamertemperatuur :P) ]
E36 M3 3.0
M135i

Offline fonny

  • Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 3329
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #42 Gepost op: 10 december 2012, 22:03:04 »

De enige die mij daar 'vlot' voorbijgaan zijn de Skylimit Porsches, een PSG geprepareerde M3 en die klootzak van een nerio02 heb ik ook niet graag in m'n gat hangen  :gayfight:  :toofunny:  Maar dan spreek ik vooral over bochtensnelheid, dat scheelt geen tientallen seconden met hun tijden.
   :-* :-* :-*   ik wil ook een double clutch versnellingsbakske  :greddy:


belangrijkste is dat onze vriend hem geamuseerd heeft..meer moet dat echt niet zijn  :thumbsup:

Wat een zalige foto ;D

En veel rondetijden zullen er dit seizoen niet meer bijkomen, ik kijk echt uit naar volgend seizoen en het zou prachtig zijn als we toch met minimum 10 BB leden op dezelfde uren kunnen reserveren, fun en wederzijds respect gegarandeerd dan! Want om eerlijk te zijn heb ik daar de laatste keren toch een paar gevaarlijke zotten tussen zien rijden...

Count me in!
Live your life.

Offline Jables

  • Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6872
  • Do. Or do not. There is no try.
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #43 Gepost op: 10 december 2012, 22:15:58 »

De enige die mij daar 'vlot' voorbijgaan zijn de Skylimit Porsches, een PSG geprepareerde M3 en die klootzak van een nerio02 heb ik ook niet graag in m'n gat hangen  :gayfight:  :toofunny:  Maar dan spreek ik vooral over bochtensnelheid, dat scheelt geen tientallen seconden met hun tijden.
   :-* :-* :-*   ik wil ook een double clutch versnellingsbakske  :greddy:


belangrijkste is dat onze vriend hem geamuseerd heeft..meer moet dat echt niet zijn  :thumbsup:

Wat een zalige foto ;D

En veel rondetijden zullen er dit seizoen niet meer bijkomen, ik kijk echt uit naar volgend seizoen en het zou prachtig zijn als we toch met minimum 10 BB leden op dezelfde uren kunnen reserveren, fun en wederzijds respect gegarandeerd dan! Want om eerlijk te zijn heb ik daar de laatste keren toch een paar gevaarlijke zotten tussen zien rijden...

Count me in!

Check...
2011 Volvo V70 D3

Offline Jables

  • Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6872
  • Do. Or do not. There is no try.
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #44 Gepost op: 10 december 2012, 22:22:39 »
BTW...

E28 M535i
2:06 (slechts een paar keer getimed door een collega en een keertje door YoeriS)
Toyo R1R, Bilstein + H&R, 750i-remmen.

Volgend seizoen hoop ik met een paar doelgerichte upgrades onder de 2:00 te geraken.

2011 Volvo V70 D3

Offline S62M

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1344
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #45 Gepost op: 10 december 2012, 22:53:08 »
2:15 met een M5 E39, donut ter hoogte van de 1ste linkse inclusief. Zo hebben de toeschouwers er ook wat aan.  :clap:

'k Herinner me zelf dat ik moeilijk onder de 2 minuten zou geraken in 'Die Hard' modus...

Om een tijd van 1:5x te tikken op Zolder heb je goed track gerief nodig. Da's zoals op Spa onder de 3:00 gaan.  ;)

Met de gemodde Z3MQP ben ik eronder geraakt, maar 'k zat dan ook bijna onder de grond na een gigantische tollende slip bovenop Terlaemen.  :exited:
De fun zit in het sperdifferentieel!!!

Offline DUR0N

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 31
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #46 Gepost op: 10 december 2012, 23:13:11 »
En Zandvoort onder de 2 minuten!
Past: BMW E63 M6, Dodge Charger R/T 1971, Ford Mustang 2006
Current: Porsche Carrera 993 + Porsche 944 Racer + Porsche 944S2 + Honda S2000

Offline fonny

  • Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 3329
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #47 Gepost op: 10 december 2012, 23:28:32 »
Van Spa heb ik wel een timing via de gopro. 3.12 voor de eerste keer Spa. Geen idee of dit goed is? :thinking:
Live your life.

Online Wky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 1395
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #48 Gepost op: 11 december 2012, 10:14:35 »
Voor een eerste keer spa is dat zeker goed. Denk dat je streefdoel rond de 3 minuten moet liggen. Een keer je met vertrouwen de raidillon begint op de knallen, dan ga je volgens mij seconden pakken op die lange straight.

Spa ben ik geen zo'n fan meer van, daar maakt power echt het verschil. Een E46M3 voelt daar aan als een slome doos als de porsches/corvettes/R8 je voorbijvliegen. Terwijl op de nordschleife je toch nog kans maakt.

Check...

Doublecheck!

Offline wannes

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 542
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #49 Gepost op: 11 december 2012, 15:39:43 »
Idd spa is een miniuut langer . En daar ga ik geregeld rijden met de vette en kan ik enkel zeggen dat de laatste seconden de duurste zijn .. Bij de vette is dat zo ongeveer 1000 per seconde ...want voor van 2.59naar 2.49te gaan heb ik 10k kosten gedaan ;-) en die 2.49 is dan nog enkel bij lege baan en in perfecte omstandigheden .... ;-)

Offline DUR0N

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 31
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #50 Gepost op: 11 december 2012, 19:43:48 »
Da's toch logisch dat het exponentieel duurder wordt op het einde.
Maar met een auto van 3k, een verstelbare ophanging en een set semi-slicks kom je al heel ver en heb je best een hoop plezier.
En maak je een capitale fout, smijt je het wrak weg en begin je opnieuw.
Past: BMW E63 M6, Dodge Charger R/T 1971, Ford Mustang 2006
Current: Porsche Carrera 993 + Porsche 944 Racer + Porsche 944S2 + Honda S2000

Offline m-einser

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 120
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #51 Gepost op: 11 december 2012, 20:42:44 »
Da's toch logisch dat het exponentieel duurder wordt op het einde.
Maar met een auto van 3k, een verstelbare ophanging en een set semi-slicks kom je al heel ver en heb je best een hoop plezier.
En maak je een capitale fout, smijt je het wrak weg en begin je opnieuw.


Wel daar heb ik nu juist schrik van se! en ik niet alleen blijkbaar
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?action=post;quote=979312;topic=36918.0

Offline navigator

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 204
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #52 Gepost op: 11 december 2012, 21:39:45 »
Met mijn in 2003 gekochte Z3 Qp heb ik in de jaren erna een aantal trackdays gedaan op Zolder en Francorchamps.  Tijdens een Eran trackday (de voorloper van Skylimit) werd ik in de Villeneuve door een Golf1 voorbij gegaan.  Met geblokkeerde wielen en langs de binnenkant. Ik had 'm zien komen en zag 'm voor mijn neus de kiezel ingaan.  Ik sprak hem erop aan in de pitlane en kreeg als antwoord dat als ik niet kon rijden, ik maar moest wegblijven met mijne "stoefbak".  Toen begreep ik dat die trackdays niks meer voor mij waren, toch niet met de Z3.

Offline wesleyBimmer

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2229
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #53 Gepost op: 11 december 2012, 21:45:02 »
Als er een bb trackday komt, laat maar weten! opt gemak een trackday doen zie ik wel zitten.
tzou wel grappig zijn als tomy gelijk had en de M wagens hier afdroogt :p

grtz

Online Tomassi

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1050
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #54 Gepost op: 11 december 2012, 22:36:32 »
Als er een bb trackday komt, laat maar weten! opt gemak een trackday doen zie ik wel zitten.
tzou wel grappig zijn als tomy gelijk had en de M wagens hier afdroogt :p

grtz
Dan toch maar is overwegen met de M3 er op te gaan:p
E36 M3 3.0
M135i

Offline DUR0N

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 31
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #55 Gepost op: 12 december 2012, 09:27:57 »
Ge hebt alle soort mensen, het is aan de organisatie om het plezant te houden.
Soms hebt ge een paar drifters die denken dat het hele circuit van hun is omdat ze ook betaald hebben, probeer die maar eens in een bocht voorbij te gaan.

Bij Driving Fun (Nederland) zijn er al stemmen opgegaan om het te splitsen in een Fun/Street afdeling en een Serieus/Track gedeelte. Mensen mogen nog steeds vrij kiezen in welke groep ze meerijden, maar dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
En als er iemand het echt te bont maakt, een uurtje of twee laten afkoelen in de pits.
Past: BMW E63 M6, Dodge Charger R/T 1971, Ford Mustang 2006
Current: Porsche Carrera 993 + Porsche 944 Racer + Porsche 944S2 + Honda S2000

Offline LPG POWERED E60 M5

  • Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 562
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #56 Gepost op: 12 december 2012, 11:39:21 »
Zolder is veeleisend voor de wagen, zeker remmen. Een dagje Zolder kost 4 schijven en 2 setjes remblokken en van de banden is ook het beste af.  Dat is zowat de reden dat ik met de GTR niet op Zolder zit. Francorchamps is dan weer heel wat beter voor de remmen. Echter is een schuivertje snel gebeurd met alle gevolgen van dien. Daarom is een autotje van 3000 wel een aanrader, maar waar stopt het dan weer, autoremorque,tentje,extra wielen enz.......

Online Wky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 1395
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #57 Gepost op: 12 december 2012, 13:24:49 »
..Een dagje Zolder kost 4 schijven en 2 setjes remblokken en van de banden is ook het beste af.  ...

Hoeveel rondjes doe jij dan op een dag?  :thinking: OF zijn dat Nissan cijfers?  :razz:

Offline DUR0N

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 31
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #58 Gepost op: 12 december 2012, 20:34:55 »
Zolder is veeleisend voor de wagen, zeker remmen. Een dagje Zolder kost 4 schijven en 2 setjes remblokken en van de banden is ook het beste af.  Dat is zowat de reden dat ik met de GTR niet op Zolder zit. Francorchamps is dan weer heel wat beter voor de remmen. Echter is een schuivertje snel gebeurd met alle gevolgen van dien. Daarom is een autotje van 3000 wel een aanrader, maar waar stopt het dan weer, autoremorque,tentje,extra wielen enz.......

Even rustig rijden of stoppen als je remmen vervagen kan toch ook?
Met mijn M6 zat ik aan 122k kilometer en minstens 15 trackdays en die schijven waren nog goed. Een setje OEM blokken en een setje yellowstuff op 30k kilometer. Altijd vol in de ankers op het circuit, in het dagelijkse leven wel amper slijtage.
Past: BMW E63 M6, Dodge Charger R/T 1971, Ford Mustang 2006
Current: Porsche Carrera 993 + Porsche 944 Racer + Porsche 944S2 + Honda S2000

Offline nerio02

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2926
Re: Rondetijden @ Zolder
« Reactie #59 Gepost op: 12 december 2012, 23:40:17 »

Bij Driving Fun (Nederland) zijn er al stemmen opgegaan om het te splitsen in een Fun/Street afdeling en een Serieus/Track gedeelte. Mensen mogen nog steeds vrij kiezen in welke groep ze meerijden, maar dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
En als er iemand het echt te bont maakt, een uurtje of twee laten afkoelen in de pits.


+1  ik heb dit jaar zo een trackday gedaan van vrij rijden.nl op zolder..  daar was dit al zo.  reeks1 enkel pure straatwagens waar rolkooien /kuipzetels niet waren toegestaan etc, reeks 2 enkel wagens met kooi etc..en reeks 3 was voor de nog betere met full trackwagens en racesuit verplicht..  en dat was de beste organisatie waar ik ooit al bij gereden had..stipt, correct, en heel prijsvriendelijk ook nog eens .25 eur per 20 min..en dat was eigenlijk ideaal. je had bijna geen wachttijd op zich..de boel kon wat afkoelen en de innerlijke mens kon wat versterkt worden en hup was weer uwe toer.

zeker een aanrader deze