Auteur Topic:  BMW F21 118d m-pack en BMW F20 120d sport line  (gelezen 5028 keer)

Offline Racingboy

• Trade Count: (0)
  • Pole Position
BMW F21 118d m-pack en BMW F20 120d sport line
« Gepost op: 11 november 2012, 22:24:46 »
Al enige tijd aan het kijken voor een nieuwe 1 reeks en tijdens de BMW Fandag was de drang om een 1 reeks te kopen nog veel groter.
Dankzij een goeie verkoper 2 testritten geboekt. Ik wou het verschil in kracht weten van een 118d en 120d. Voorheen al even kort met een 118d gereden en dat reed niet slecht. Naast het verschil in vermogen, wou ik ook de m-sport ophanging testen en nog enkele opties uitproberen die ik al dan niet zou bestellen.

Vorige week zaterdag was het dan zover. Om 10u werden we verwacht in Bornem en we waren goed op tijd. Even aangemeld en de 118d met m-pack werd klaar gezet:

BMW F21 118d in Estoril met m-pack, variable sport steering, xenon, electronisch gestuurde airco, navigatie business, lichtpakket, ...

Samen met m'n vriendin de auto bekeken en zagen dat het goed was. Mooi zo in het Estoril. De enige reden waarom we dit niet zouden kiezen is de schrik om het te snel beu te geraken. Na de zetel en spiegel goed gezet hebben, vertrokken we. Eerste indruk was goed. Deze wagen met 143 pk gaat goed vooruit en rijdt plezant. Het interieur waren we heel erg over te spreken. De alcantara/stoffen zetels zijn werkelijk prachtig en zitten zeer goed:

Het interieur:

Na een tijdje rijden even geparkeerd zodat mijn vriendin de testrit kon verder zetten. Bij het parkeren, zei ze direct: ohhh dat gaat hier makkelijk. Dit model was uitgerust met het Variable Sport Steering wat zeer makkelijk is voor het parkeren (maar volgens sommige wat onnatuurlijk aanvoelt bij hoge snelheden)

Ik ben geen grote muziekluisteraar, maar de klant moet wel goed zijn. Deze wagen was uitgerust met zonder extra audio upgrade. Op voorhand had ik al muziek op een USB gezet en omdat m'n vriendin toch aan het rijden was, heb ik het geluid goed kunnen testen. Het geluid klinkt goed, voldoende voor m'n vriendin en mij. Toch wel nieuwsgierig wat een upgrade van de audio zou betekenen.

Het navigatiesysteem was het business systeem, het kleinere scherm. Niets verkeerd mee, werkt zoals het moet. Ik had voor m'n eigen al beslist dat ik toch de professional zou willen, het grotere scherm.

Deze wagen had ook niet de uitgebreide scherm bij de kilometerteller en toerenteller:

Na een goeie 50 minuten waren we terug en m'n verwachtingen voor een 120d waren dat het wel beter zou gaan, maar veel verschil kan dit niet zijn.  :D

Na een korte pauze, stond deze voor de deur:
Een F20 120d, sport line, navi professional, xenon, enz...

Bij het vertrek zei ik direct tegen mijn vriendin: Wat een verschil! Ik reed nog maar 10km per uur en voelde dat de wagen zo veel beter aanvoelt dan een 118d. Bij de 118d voelde het geforceerd aan in vergelijking met deze 120d.

Na een testrit van ongeveer 40 minuten was het duidelijk dat ik niet voor een 118d moest gaan maar voor een 120d, ik was verbaasd hoe veel beter dit reed. Dit heeft hij waarschijnlijk te danken aan het hogere koppel en de betere koppelcurve? Mijn vriendin was het met mij eens en zei ook direct van, de 118d gaan we laten voor wat het is, die 1900 euro geeft u een wagen dat zo veel plezanter rijdt.

Deze had dus een audio upgrade. Bij normaal volume is het verschil niet merkbaar. Enkel als je het zeer luid zet, merk je het. Dus deze optie wordt bij onze wagen niet aangevinkt.

Het interieur van de sportline was oké, maar van het m-pack is toch zoveel mooier...

Navigatie Professional:

De klokkentellers met het uitgebreide scherm:

Deze 2 testritten hebben gezorgd voor een nieuwe bestelling bij BMW :) 120d met m-pack (en nog enkele opties). Het topic kan je hier vinden:
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=37087.0

Vragen of opmerkingen zijn altijd welkom.

Offline Philtjens

• Trade Count: (+5)
  • World Champion
Re: BMW F21 118d m-pack en BMW F20 120d sport line
« Reactie #1 Gepost op: 28 november 2012, 19:23:41 »
ik rijd zelf ook in een 1 reeks heb wel een 118
kzou zelf ook liever 120 willen maar mocht ik niet vanwege men ouders te hoge verzekering nzo :p
nu ik dit lees heb ik er wel spijt van haha :p
maar als garantie is afgelopen denk ik toch dat ik me een chip ga laten plaatsen zoals je al zei word je dit snel gewend :neener:
ik reed eerst in een golf 5 (105pk) en nu 118(136pk) qua optrek merk ik niets verschil toch wel zonde  :iono: