Auteur Topic:  [F30] goedkope tuning boxen, iemand ervaring? voor 318d 136 pk  (gelezen 4351 keer)

Offline jpcolin

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
[F30] goedkope tuning boxen, iemand ervaring? voor 318d 136 pk
« Gepost op: 7 november 2012, 11:42:39 »
Hey,

Ik heb wat zitten te googlen en je kan blijkbaar boxen vinden van tussen de 59 en 119 euro voor 175-181pk 400Nm (ook tot 499 euro).
Heeft er iermand ervaring mee? is het prijsverschil echt de moeite?

thx
« Laatst bewerkt op: 9 november 2012, 12:16:16 door b_ken »

Offline Fokko

• Grand Prix Winner
Re: goedkope tuning boxen, iemand ervaring? voor F30 318d 136 pk
« Reactie #1 Gepost op: 7 november 2012, 11:52:41 »
Hey,

Ik heb wat zitten te googlen en je kan blijkbaar boxen vinden van tussen de 59 en 119 euro voor 175-181pk 400Nm (ook tot 499 euro).

thx
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou daar ver van weg blijven. Die powerboxen knoeien met je motor zonder dat je ook maar enig bewijs van expertise bij die leveranciers. Mischien heb ik ongelijk en is er niks mis met die powerboxen, maar wil jij het risico lopen om je motor om zeep te helpen? Vergeet niet dat je je volledige garantie verliest op je wagen zodra je een powerbox steekt. Als je over een jaar motorproblemen krijgt (al dan niet veroorzaakt door de powerbox) kun je zelf voor alle kosten opdraaien.

Ik heb mijn E91 318d laten remappen (=/= powerbox) bij iemand waarvan ik weet dat hij ervaring genoeg heeft met mijn wagen en ook kennis heeft van de mogelijke kwaaltjes van mijn motor. Mijn advies: laat je niet misleiden door de prijs en ga voor iemand die weet waar hij mee bezig is. Je kunt het risico nemen door nu een paar €€€ te besparen, maar je moet het risico op motorschade niet onderschatten, zeker bij die kant-en-klare powerboxen die je op internet besteld.
1993 BMW 318i Cabriolet Motorsport Design Edition
2008 BMW Z4 ///M Coupé
2012 BMW 520d Touring
2013 BMW 320d Touring M-sport

Offline Ynnck

• Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
« Reactie #2 Gepost op: 7 november 2012, 11:55:26 »
1 van de boardsponsors heeft ooit een test gedaan met powerboxen, uitslag kan je vinden op volgende link
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=10073.0

Offline Gré E36

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 7 november 2012, 12:03:15 »
1 van de boardsponsors heeft ooit een test gedaan met powerboxen, uitslag kan je vinden op volgende link
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=10073.0

Amen to that  :bow:
E87/E61

Offline rob carter

• World Champion
« Reactie #4 Gepost op: 7 november 2012, 12:05:52 »
Ooit in een vorig leven, reed ik met een Mercedes e 200cdi  :wiggleyes:

Ik heb via een kennis deze laten "powerboxen". De eerste weken niets speciaal, ook geen verbeteringen merkbaar.
Na enkele weken start en rijdt de Benz zoals een traktor, lawaai alom en klonk niet gezond.

Ik naar de Mercedes Benz dealer te Berlaar. Na een week in de garage te staan, een factuurke van 1400 Eurokes  :'(
Er was iets gebeurd met de injectie en er was één cilinder die niet meer werkte. Ik reed daarvoor dus met een driecilinderke rond.
De kennis heeft de powerbox terug in ontvangst genomen en ik heb mijn geld terug gekregen, geen enkel probleem.

Tevens, als je een f30 hebt, waarom zou je die dan goedkoop "powerboxen"  :iono:

Ik raad dit dus zeker af, je kan beter enkele euro's meer geven en laten chippen op maat, ik wil geen reclame maken voor PPE, maar ik zeg het je maar, die mensen hebben al jaren ervaring in het vak. Hopelijk ben je er iets mee
« Laatst bewerkt op: 7 november 2012, 12:14:19 door rob carter »
E90 2007 320Si ( verkocht)
E46 M3 smg Carbonshwarz (verkocht)
E91 335i Manual Sapphireblack
E46 M3 Manual Carbonschwarz - just 53K-(verkocht)
996 Carrera 4S MK II - (Verkocht)
964 Carrera 4 Manual/no sunroof/ no TAX ; )

Offline jpcolin

• Nieuw
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 7 november 2012, 16:36:38 »
waarom, wel omdat het een firma wagen is en het kan er makkeliljk in en uit, het is goedkoop,
en er zijn ook grote merken zoals ACS of Hartge die boxen verkopen, dus zo slecht kan ook niet zijn.
Dat het niet even goed is als een herprogrammatie ga ik mee akkoord, ik ben ook een voorstaander van op maat chippen. (mijn vorige auto's waren ook op maat gechipt)
Maar met firmawagens en de lage kost kan je zeker eens nadeken over een powerbox...

129euro tegen 500euro(minimum)...
je weet ook nooit hoelang je blijft op een werk, 129 kan ik mee leven, 500 kan al wat zuur zijn niet?

plus als ik me niet vergis is een F30 nog niet te chippen op maat...
« Laatst bewerkt op: 7 november 2012, 16:41:19 door jpcolin »

Offline kraftbayer

• Trade Count: (+7)
  • Crashed!
« Reactie #6 Gepost op: 7 november 2012, 16:48:51 »
Je spreekt over een "Firmawagen".
Als het een Leasing auto is blijf dan maar van het chippen af.
Als er aan de auto ooit iets hapert motorisch of dergelijke dan gaat de leasingfirma al de kosten op U als bestuurder verrekenen.
We hebben er al genoeg problemen met Leasingfirma's gekend die de rekeningen niet betalen van dergelijke capriolen.
En denk eraan chiptuning of een tuningbox is altijd te traceren.
Ook als hij er tussenuit gehaald is. ;)
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline jpcolin

• Nieuw
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 7 november 2012, 16:57:19 »
ik denk niet dat een tunig box te traceren is, plus aangezien je met een box veel minder ver bent van de limiet van je motor, denk ik niet dat er veel mis kan gaan.
Ik heb met mijn vorige auto op maat laten chippen +150000km met alke wagen gedaan zonder enig probleem...

Offline kraftbayer

• Crashed!
« Reactie #8 Gepost op: 7 november 2012, 17:06:24 »
ik denk niet dat een tunig box te traceren is, plus aangezien je met een box veel minder ver bent van de limiet van je motor, denk ik niet dat er veel mis kan gaan.
Ik heb met mijn vorige auto op maat laten chippen +150000km met alke wagen gedaan zonder enig probleem...

Als je denkt dat een box niet te traceren is dan ben je wel goed mis.
Je hoeft de auto gewoon aan de tester te hangen en ze kunnen bij BMW "meelezen" tijdens de test.
Ze kunnen ook de verschillende sensoren lezen en als er ergens een afwijking vastgesteld word aan de OEM geprogrameerde waarden dan gaat er bij hun een lichtje branden.
Zelfs als je de box verwijderd vooraleer ze de auto uitlezen kunnen ze in het geheugen dingen traceren die niet konform de geprogrameerde waarden zijn.
Bij BMW zijn ze nu eenmaal niet dom als het om een garantiegeval gaat.
Ze zoeken alles uit om er onderuit te komen.
En ook de Leasingmaatschappijen spelen tegenwoordig ook kort op de bal als ze moeten betalen voor dingen buiten het gewone normale onderhoud.
Voor mij mag je gerust een box monteren en je DDE computer laten oproken of iets dergelijks.
Ik moet de kosten niet betalen als het misloopt.
Grtn,
BMW...Kraftbayers!

Offline snooka

• Race Legend
  • *Euro Style* Tief Ünd Brëit
    • livesets, recorded and uploaded by Snooka
« Reactie #9 Gepost op: 7 november 2012, 17:11:51 »
Ik dacht dat tuningboxen enkel de t° waarden van luchtinlaat en debiet 'vervalsen' en dus daarom rijker mengsel laten inspuiten en meer koppel of wathever...

Ik zou er zoizo afblijven als het leasing is, morgen nieuwe wet of overname van het bedrijf en carpolicy wijzigd of alles wordt vervangen en dan zijn da koste vo nix.

In het ergste geval loopt het ergens verkeerd en gade nog mogen opdraaie voor kosten...

Firmawagen = OEM laten. die wagen is trouwens ni van u, het wijzigen van iets aan die wagen kan u in extreem geval zelf ontslag opleveren. of ga je morgen andere harde schijven in u computer steken van't werk?

Offline Ynnck

• Grand Prix Winner
« Reactie #10 Gepost op: 7 november 2012, 18:36:35 »
waarom, wel omdat het een firma wagen is en het kan er makkeliljk in en uit, het is goedkoop,
en er zijn ook grote merken zoals ACS of Hartge die boxen verkopen, dus zo slecht kan ook niet zijn.
Dat het niet even goed is als een herprogrammatie ga ik mee akkoord, ik ben ook een voorstaander van op maat chippen. (mijn vorige auto's waren ook op maat gechipt)
Maar met firmawagens en de lage kost kan je zeker eens nadeken over een powerbox...

129euro tegen 500euro(minimum)...
je weet ook nooit hoelang je blijft op een werk, 129 kan ik mee leven, 500 kan al wat zuur zijn niet?

plus als ik me niet vergis is een F30 nog niet te chippen op maat...

Op dit moment nog niet, volgens de sites van aantal bekendere tuners
Maar alles is te kraken, heeft gewoon tijd nodig :)

An sich vind ik 143pk niet verkeerd voor een firmawagen, er zijn er die met veel minder moeten doen ;)

Offline Pieter

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #11 Gepost op: 8 november 2012, 06:21:30 »
Ik heb ook een firmawagen en moet het met iets minder doen
Kia ceed sw 1.6d 90pk
Ik zal daar ook vanaf blijven, ze geven 7jaar garantie en ik zou niet willen dat ze kosten aan mij doorrekenen!
VW Golf II 1.3l - Crashed  -  VW Golf III 1.9 tdi - Sold  -  Seat Leon 1.9 tdi - Sold  -  BMW E90 - 318d ---> Sold
BMW E61 - 525d - ///m-pack ---> http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=32013.0

Offline Nuyts

• Qualifying
« Reactie #12 Gepost op: 8 november 2012, 10:16:38 »
Het is inderdaad perfect te traceren, bij mij was de computermodule stuk gegaan, en het eerste wat ze me vertelde was dat de garantie verdween aangezien de wagen gechipt was.

Met een bedrijfswagen zou ik dat persoonlijk zeker nooit doen, want ze geven geen enkele garantie meer op motorgedeelte en aandrijving.

Je kan dus het risico nemen om er een box tussen te plaatsen, maar dan zal je ook het risico moeten nemen dat als hij stuk gaat het uit je eigen zak zal mogen komen.

Bij mij was het al snel 2000 euro.  :jpshakehead:

Offline jpcolin

• Nieuw
  • *
« Reactie #13 Gepost op: 9 november 2012, 10:57:02 »
Ja dat het te traceren is al de box aangesloten is, is zeker, maar eens de box eruit is, kan het toch niet?
Een op maat chiptuning is idd altijd te traceren.
Wat kan er nu stuk gaan door de box, mss uw roetfilter, maar voor de rest, deze blijven topch ver van de limiet van de motor en dus weinig risico op brokken.

Heinz verkoopt nu ook boxen, en zij zijn toch bekend als een van de beteren in belgie?

Offline Fokko

• Grand Prix Winner
« Reactie #14 Gepost op: 9 november 2012, 12:36:22 »

Wat kan er nu stuk gaan door de box, mss uw roetfilter, maar voor de rest, deze blijven topch ver van de limiet van de motor en dus weinig risico op brokken.

Het is door deze naïviteit dat er überhaupt een markt bestaat voor rotzooi...

1993 BMW 318i Cabriolet Motorsport Design Edition
2008 BMW Z4 ///M Coupé
2012 BMW 520d Touring
2013 BMW 320d Touring M-sport

Online dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
« Reactie #15 Gepost op: 9 november 2012, 13:25:25 »

Het is door deze naïviteit dat er überhaupt een markt bestaat voor rotzooi...

Goedkoop, snel of goed   ;)
Als je dus iets echt goed wilt doen, zal het waarschijnlijk niet heel snel en heel goedkoop worden.
En als het erg snel moet, zal het niet zo goed zijn en moeilijk om goedkoop te houden.
En als het goedkoop moet, well, you do the math…

Offline Nuyts

• Qualifying
Re: [F30] goedkope tuning boxen, iemand ervaring? voor 318d 136 pk
« Reactie #16 Gepost op: 9 november 2012, 15:59:59 »
Het is altijd te traceren, zelfs met box. De gegevens van uw wagen worden aangepast en deze waarden worden opgeslagen in uw geheugen van uw computermodule.

Wanneer de box verwijdert is, blijven deze gegevens leesbaar na uitlezing van de computermodule.

Deze worden bij defect uitgelezen en doorgezonden naar Duitsland van zodra er garantie bij komt. Gevolg einde garantie, weet waarover ik spreek, heb het aan den lijve

mogen ondervinden en dan moet je de gevolgen er ook maar van dragen ook, zolang alles goed gaat praat iedereen maar dat garantie geen probleem is,

tot je daar zelf voor staat en wees gerust had dit nooit verwacht zelf tegen te komen.

« Laatst bewerkt op: 9 november 2012, 16:01:58 door Nuyts »

Offline kraftbayer

• Crashed!
« Reactie #17 Gepost op: 9 november 2012, 17:15:30 »
Het is altijd te traceren, zelfs met box. De gegevens van uw wagen worden aangepast en deze waarden worden opgeslagen in uw geheugen van uw computermodule.

Wanneer de box verwijdert is, blijven deze gegevens leesbaar na uitlezing van de computermodule.

Deze worden bij defect uitgelezen en doorgezonden naar Duitsland van zodra er garantie bij komt. Gevolg einde garantie, weet waarover ik spreek, heb het aan den lijve

mogen ondervinden en dan moet je de gevolgen er ook maar van dragen ook, zolang alles goed gaat praat iedereen maar dat garantie geen probleem is,

tot je daar zelf voor staat en wees gerust had dit nooit verwacht zelf tegen te komen.

Dat heb ik in mijn post ook al verteld maar blijkbaar denkt JPCOLLIN er nog anders over.
Ik ben blij dat er iemand die het al meegemaakt heeft het nu ook eens verteld.
Blijkbaar moeten sommigen het  eerst in hun portemonee voelen om het te weten.
Ik heb er ook eentje gehad met een Leasing E70 met Tuningbox die zijn motor erdoor draaide.
Die stond krokodilletranen te huilen aan de balie omdat hij de kosten van de motor,onderdelen en werkuren zelf moest betalen.
18.700€ moest hij neertellen uit eigen zak. :(
Ik wil U alleen waarschuwen.
Tegenhouden om een Tuningbox te plaatsen wil en kan ik niet ;)
Grtn,
BMW...Kraftbayers!

Offline Straight_Six

• World Champion
« Reactie #18 Gepost op: 9 november 2012, 17:31:20 »
Dus wat je eigenlijk wil doen? Een powerbox steken (of laten steken) in een wagen die niet eens van u is?
Dat is om problemen vragen eh makker. :)
Wat zegt je werkgever hiervan?

Je zegt zelf dat je in je eigen wagen geen powerbox wil, want die heb je steeds laten chippen op maat.
Maar in de firmawagen die je KRIJGT, zou je wel het risico willen nemen.
Ik zou nondeju al heel blij zijn!
Je krijgt al een F30 mee..  :o
De vertegenwoordigers bij ons hebben een Ford C-Max of Ford Mondeo.

Jij bent nog bij de gelukkigen!

Je doet er uiteindelijk mee wat je zelf wil, maar als ik die bedragen hier zo zie:

18.700€

Ik zou het wel weten :)
Een F30 318D is ook niet traag, zeker niet om mee in de files te hangen..

Offline Nuyts

• Qualifying
« Reactie #19 Gepost op: 9 november 2012, 19:35:28 »
Inderdaad, iedereen neemt zijn eigen risico's en dat recht heb je natuurlijk.

Maar je vraagt onze mening hier, dus geven we ze.

Dat tunen op zich is misschien nog niet zo erg als je de risico's erbij neemt, echter ken ik persoonlijk iemand die ook een 3 reeks kreeg van

zijn werkgever, echter door een stom ongeluk zijn ze erachter gekomen dat de wagen niet meer origineel was met als gevolg dat de leasingmaatschappij

de kosten niet betaalde, werknemer heeft op deze manier zelfs zijn C4 gekregen, en dan wetende dat die man daar al 20 jaar werkzaam was.

Dan hebt ge pas problemen.  :jpshakehead:

Offline jpcolin

• Nieuw
  • *
« Reactie #20 Gepost op: 12 november 2012, 10:23:56 »
Idd, ik vroeg alleen maar om advies, en die krijg ik, we zullen die box maar laten vallen ;-)
Nu ter info, ik heb mijn eige wagens op maat laten chippen om dat ik overtuigd ben dat het beter is dan een box (ivm vermogen en koppel), maar ni omdat het betrouwbaarder is. allé dat is mijn gedacht.
Maar bon we zullen de F30 maar origineel houden dan.

Zal idd al niet slecht zijn he.

Thx voor jullie raad

Offline kurtje

• Nieuw
  • *
« Reactie #21 Gepost op: 15 november 2012, 19:45:19 »
het is natuurlijk ook altijd wat je verwacht van de tuning he ... ik heb het alletwee gehad , box en obd ... en inderdaad , bij de obd heb je een veel beter resultaat ... kost ook meer ... , ik heb nu op mijn  bestelwagen een duitse powerbox van 129 euro staan ( aan huis geleverd en al ) , met een zeer duidelijke montagehandleiding bij , het geeft net het extra vermogen wat ik mis bij aanhangwagen , maar een snelheidsduivel zal het nooit zijn ( oja , tis een opel vivaro tdci 2.0 115pk orgineel ) , mijn vorige bestelwagen was een mercedes vito 85pk met chiptuning van een lokale maar gerespecteerde chiptuner ( obd ) , dat verschil was véél groter , maar ook een pak duurder ....
op het einde van de rit krijg je waar je voor betaald ... ik heb bij beide tuningen geen problemen gehad , maar ik rij mijn wagens altijd correct warm en de " tuningen " werden sporadisch gebruikt , om eens te spelen of voorbij te steken , of aanhanger te trekken.
als je op orgineel vermogen al altijd vol gas rijdt , zal je dat na de tuning ook doen , en denk ik dat je er vroeg of laat altijd mee in de problemen zal komen .
ik heb natuurlijk ook al bmw's gehad met chiptuning , waarvan een 730d 163pk die toen ik hem weg deed 440dkm had , en nog altijd perfect reed!
nu rijdt ik met een e93 325d van 2008 ... Ik heb al veel bmw's gehad , maar voor mij blijven de 6 cilinders toch nog neusje van de zalm , maar wegentaks en biv zijn natuurlijk hoog ...maar je hebt natuurlijk de pk's standaard al dan ...
ik hen nog geen fotos op het forum staan en een correcte voorstelling , maar ga dit zeker doen zodra ik de auto eens gewassen heb ...
ik volg alleszinds al vele topics met veel interesse !  prachtig forum !

Offline Gunninglike

• Warming Up
  • *
« Reactie #22 Gepost op: 20 november 2012, 18:40:02 »
Ik zou u een externe chip van Venturatuning aanraden.
Deze is net zoals een powerbox zelf te installeren door het aansluiten van 6 stekkers.

Ze beschikken blijkbaar over de BMW ISIS Server en kunnen aantonen dat de externe chip niet te traceren is.
Logisch want de waarde voor de BMW ECU blijven ongewijzigd!

Over de werking van de externe ecu wisten ze me volgende te vertellen:
Citaat
De Max turbodruk blijft voor de BMW ECU ongewijzigd, wij verlagen de turbodruk waarden richting de ECU en die corrigeert de inspuittijd (verlenging) totdat de ECU weer de originele turbodruk waarde ziet (maar die is dan stiekum 0,35 hoger)

Zoals al eerder gemeld, nog geen enkele F10-F11 F30 heeft tijdens garagebezoek een garantiebeperking gekregen, dat gebeurd wel wanneer de vastakeys van de tuningdata softwarematig worden aangepast.

De meeste mensen hier zijn tegen "boxen" en denken hierbij aan een weerstandje tussen de inspuiting, de technologie vandaag staat op heden echter al een héél stuk verder. vb AC Schnitzer verdeeld ook "boxen".

Offline kraftbayer

• Crashed!
« Reactie #23 Gepost op: 20 november 2012, 18:53:31 »
Ik zou u een externe chip van Venturatuning aanraden.
Deze is net zoals een powerbox zelf te installeren door het aansluiten van 6 stekkers.

Ze beschikken blijkbaar over de BMW ISIS Server en kunnen aantonen dat de externe chip niet te traceren is.
Logisch want de waarde voor de BMW ECU blijven ongewijzigd!

Over de werking van de externe ecu wisten ze me volgende te vertellen:
Citaat
De Max turbodruk blijft voor de BMW ECU ongewijzigd, wij verlagen de turbodruk waarden richting de ECU en die corrigeert de inspuittijd (verlenging) totdat de ECU weer de originele turbodruk waarde ziet (maar die is dan stiekum 0,35 hoger)

Zoals al eerder gemeld, nog geen enkele F10-F11 F30 heeft tijdens garagebezoek een garantiebeperking gekregen, dat gebeurd wel wanneer de vastakeys van de tuningdata softwarematig worden aangepast.

De meeste mensen hier zijn tegen "boxen" en denken hierbij aan een weerstandje tussen de inspuiting, de technologie vandaag staat op heden echter al een héél stuk verder. vb AC Schnitzer verdeeld ook "boxen".

Tuning is door BMW altijd te traceren.
Dat is hier al genoeg verklaard en niet alleen door mij maar ook door personen die het zelf ondervonden hebben.
Als er opgeslagen waarden worden uitgelezen die niet conform de fabrieksgeprogrammeerde waarden zijn dan is er altijd al een "vermoeden" van Tuning.
Een Tuning die niets aan de fabriekswaarden wijzigt veranderd volgens mij ook niets aan de prestaties van de auto of ik moet het heel erg mis hebben ;).
Met een  :///M: logo op de auto win je ook geen vermogen.
Maar tuners die willen verkopen kunnen het altijd goed uitleggen.
En Ik weet ook dat bijv. AC Schnitzer zelf Tuningboxen verkoopt maar eens gedemonteerd laten deze ook sporen in de ECU na.
En AC Schnitzer is nu toch geen kleine speler op die markt.
Grtn,
BMW...Kraftbayers!

Offline Gunninglike

• Warming Up
  • *
« Reactie #24 Gepost op: 21 november 2012, 10:02:46 »
Ik denk dat ELKE tuner wil verkopen en iedereen is natuurlijk voorstander van zijn eigen produkt.
Zo zal een tuner die OBD tuning doet kritiek hebben op de "Boxen" omdat hij deze zelf niet verdeeld of hierop niet verdiend...laat ons eerlijk zijn, niemand start een eigen zaak en investeerd zonder de bedoeling van winst te maken.

Wat je grapje met het M logo betreft, wil je nu zeggen dat een "box" de fabriekswaarde van de wagen overschrijft?  :toofunny:

Als de MAP sensor aan de ECU wil doorgeven dat de turbodruk 1.1Bar is, dan kan de "Box" die staat tussen de sensor en de ECU hier 0.8 Bar van maken zodat de uiteindelijk druk komt op 1.4Bar, doch de info die de ECU van de "box" zal ontvangen is 1.1Bar.
Op dezelfde manier worden de andere parameters ook beinvloed door een DEGELIJKE "Box".

Offline Gunninglike

• Warming Up
  • *
« Reactie #25 Gepost op: 21 november 2012, 11:03:32 »
Hey,

thx

Ik denk wel dat het verschil héél groot is, in zijn goedkoopste vorm is het vaak nietmeer als een weerstand die tussen de ECU en de inspuiting geplaatst word.
In zijn duurdere vorm is het een Mini-ECU met eigen processing power die gebruik maakt van meerdere sensoren.

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #26 Gepost op: 21 november 2012, 11:06:11 »
Jij zegt dat de ECU 1,1 bar zal ontvangen, maar jij zegt ook dat de ECU 0,8 bar zal ontvangen?

De ECU ontvangt verkeerde waarden als je hem wilt forceren om meer kracht te geven. En door die verkeerde info kloppen de overige variabelen niet meer.

De powerbox doet net het nut van een ECU teniet, de ECU is er net om te zorgen dat alles klopt met elkaar. En in die ECU zitten de beperkingen opgelegd door BMW zelf. Dus iets externs dat geen toegang heeft tot de code van de ECU kan niet echt goed zijn voor de auto.
Work hard, play hard

Offline Gunninglike

• Warming Up
  • *
« Reactie #27 Gepost op: 21 november 2012, 11:19:35 »
De ECU ontvangt verkeerde waarden als je hem wilt forceren om meer kracht te geven. En door die verkeerde info kloppen de overige variabelen niet meer.

Ik zeg net dat een goede box ALLE parameters aanpast, daarom dat hij gebruik maakt van de verschillende sensoren.

Offline Beamerken

• Qualifying
« Reactie #28 Gepost op: 22 november 2012, 19:31:49 »

Ik zeg net dat een goede box ALLE parameters aanpast, daarom dat hij gebruik maakt van de verschillende sensoren.

En toch zal het zichtbaar zijn bij BMW dat er aan geprutst is.
Als jij een valse waarde doorgeeft van de turbodruk aan de ECU. Dan zal deze ECU de turbo geometrie verder moeten aansturen om de turbodruk te behalen. Dit zal buiten de normen vallen van BMW. Dit wordt opgeslagen. En als BMW de gegevens uitleest, dan zullen ze merken, dat ofwel de turbo druk verliest, of dat er één of andere tuning mee gemoeid is.
FREUDE AM FAHREN
BMW 318d sold                                      BMW 420dA Grand Coupè

Offline faith2304

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #29 Gepost op: 29 december 2012, 20:37:42 »
Dit topic zorgt wel voor wat verwarring...
Zijn er dan sommige boxen die te traceren zijn andere niet of allemaal wel...