Auteur Topic:  [F30] goedkope tuning boxen, iemand ervaring? voor 318d 136 pk  (gelezen 4351 keer)

Offline jpcolin

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
[F30] goedkope tuning boxen, iemand ervaring? voor 318d 136 pk
« Gepost op: 7 november 2012, 11:42:39 »
Hey,

Ik heb wat zitten te googlen en je kan blijkbaar boxen vinden van tussen de 59 en 119 euro voor 175-181pk 400Nm (ook tot 499 euro).
Heeft er iermand ervaring mee? is het prijsverschil echt de moeite?

thx
« Laatst bewerkt op: 9 november 2012, 12:16:16 door b_ken »

Offline Fokko

• Grand Prix Winner
Re: goedkope tuning boxen, iemand ervaring? voor F30 318d 136 pk
« Reactie #1 Gepost op: 7 november 2012, 11:52:41 »
Hey,

Ik heb wat zitten te googlen en je kan blijkbaar boxen vinden van tussen de 59 en 119 euro voor 175-181pk 400Nm (ook tot 499 euro).

thx
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou daar ver van weg blijven. Die powerboxen knoeien met je motor zonder dat je ook maar enig bewijs van expertise bij die leveranciers. Mischien heb ik ongelijk en is er niks mis met die powerboxen, maar wil jij het risico lopen om je motor om zeep te helpen? Vergeet niet dat je je volledige garantie verliest op je wagen zodra je een powerbox steekt. Als je over een jaar motorproblemen krijgt (al dan niet veroorzaakt door de powerbox) kun je zelf voor alle kosten opdraaien.

Ik heb mijn E91 318d laten remappen (=/= powerbox) bij iemand waarvan ik weet dat hij ervaring genoeg heeft met mijn wagen en ook kennis heeft van de mogelijke kwaaltjes van mijn motor. Mijn advies: laat je niet misleiden door de prijs en ga voor iemand die weet waar hij mee bezig is. Je kunt het risico nemen door nu een paar €€€ te besparen, maar je moet het risico op motorschade niet onderschatten, zeker bij die kant-en-klare powerboxen die je op internet besteld.
1993 BMW 318i Cabriolet Motorsport Design Edition
2008 BMW Z4 ///M Coupé
2012 BMW 520d Touring
2013 BMW 320d Touring M-sport

Offline Ynnck

• Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner