Auteur Topic:  BMW-Welt Museum Munchen  (gelezen 1533 keer)

Offline overcomes

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
BMW-Welt Museum Munchen
« Gepost op: 7 oktober 2012, 12:20:38 »
Eind deze maand oktober ga ik een weekend het BMW-Welt museum in Munchen gaan het bezoeken. Is er iemand al geweest? Graag wat informatie.

Offline beemerke2000

• World Champion
Re: BMW-Welt Museum Munchen
« Reactie #1 Gepost op: 24 oktober 2012, 15:27:25 »
Ik wou er dit jaar naartoe gaan na de oktoberfeesten. Maar op maandag is het museum gesloten. Dus zal het iets voor volgend jaar zijn.

Offline Laurent1602

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #2 Gepost op: 24 oktober 2012, 17:49:35 »
Je bent er toch snel een hele dag gepasseerd ;) Wij hebben in de voormiddag BMW Welt bezocht, in de namiddag het Museum en dan nog een testritje gedaan met een 335i ;D Je kan er auto's huren voor een uur, ook M's maar die waren volgeboekt. Als je dat wil doen, best reserveren dus.
Je kan er ook de fabriek bezoeken maar daar hadden we geen tijd meer voor.

Offline Sega

• Premium Member
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2013, 11:51:57 »
Even dit topic van onder het stof halen en proberen van wat meer informatie los te krijgen. :)

Ik weet dat er al heel wat BBers BMW Welt en Museum bezocht hebben... Ik krijg nu vrijdag eindelijk ook de kans om het eens te bezoeken voor de eerste keer.... Echter ben ik wel een beetje benadeeld qua tijd... Dus... Wat is het meest de moeite?! Want het zal een blitzbezoek zijn! Veel BBers kennen mij wel persoonlijk... Wat gaat mij het meest interesseren? Rijden met een ///M hoeft nu niet bepaald voor mij... Dat ken ik nu wel een beetje...  :wiggleyes:

Ik ga vrijdag heel vroeg vertrekken op vakantie naar Kroatië en heb München gekozen als tussenstopplaats om te overnachten en dus BMW te bezoeken... Het doel is om aan te komen in München rond 15u. Dan mag ik ook inchecken in mijn hotel. Dat is het doel! Want met 3 kinderen, 1 vrouw, 1 moeder en 1 vader ermee bij is dat niet altijd even evident. Je moet eens meer stoppen voor die gastjes... :)

Als ik het uitreken met Google Maps dan is het ongeveer 7u30 rijden zonder stopje... Dat gaat dus vroeg vertrekken worden om toch nog iets te zien van BMW. :)

Alle info is welkom! Tot hoe laat is dat spel open? Doenbaar met kindjes? (1 van 5jaar, 2 van 2jaar :) )

Bedankt! :)

Offline Sega

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #4 Gepost op: 31 juli 2013, 11:55:26 »
Ik heb hier al wel wat zitten lezen: http://www.tripadvisor.nl/Attraction_Review-g187309-d856420-Reviews-BMW_Welt-Munich_Bavaria.html

Maar dat lijken mij nu ook niet bepaald BMW freaks en lijken mij nogal snel onder de indruk te zijn...

Blijkbaar is BMW Werk een apart onderdeel? Of is BMW Welt iets anders dan het museum zelf...?

Offline Barney

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #5 Gepost op: 31 juli 2013, 11:58:53 »
Even dit topic van onder het stof halen en proberen van wat meer informatie los te krijgen. :)

Ik weet dat er al heel wat BBers BMW Welt en Museum bezocht hebben... Ik krijg nu vrijdag eindelijk ook de kans om het eens te bezoeken voor de eerste keer.... Echter ben ik wel een beetje benadeeld qua tijd... Dus... Wat is het meest de moeite?! Want het zal een blitzbezoek zijn! Veel BBers kennen mij wel persoonlijk... Wat gaat mij het meest interesseren? Rijden met een ///M hoeft nu niet bepaald voor mij... Dat ken ik nu wel een beetje...  :wiggleyes:

Ik ga vrijdag heel vroeg vertrekken op vakantie naar Kroatië en heb München gekozen als tussenstopplaats om te overnachten en dus BMW te bezoeken... Het doel is om aan te komen in München rond 15u. Dan mag ik ook inchecken in mijn hotel. Dat is het doel! Want met 3 kinderen, 1 vrouw, 1 moeder en 1 vader ermee bij is dat niet altijd even evident. Je moet eens meer stoppen voor die gastjes... :)

Als ik het uitreken met Google Maps dan is het ongeveer 7u30 rijden zonder stopje... Dat gaat dus vroeg vertrekken worden om toch nog iets te zien van BMW. :)

Alle info is welkom! Tot hoe laat is dat spel open? Doenbaar met kindjes? (1 van 5jaar, 2 van 2jaar :) )

Als je de meeste recente modellen wil zien ga je best naar BMW Welt (het gebouw tegenover het Museum)..
Hier is echter niet zo bijzonder véél te zien.. En datgene daar binnen staat, kan je ook vinden bij je lokale dealer.; Het gaat hem echter méér om de beleving, de architectuur, de wandeling doorheen het gebouw om vervolgens over de brug over te steken richting het BMW Museum..

Dus het BMW Museum in jou geval  ;) Op een uurtje (max. 2uur) ben je hier doorheen  ;)
Zowel Welt als Museum zijn open tot 18u. >> http://www.bmw-welt.com/de/

Offline Barney

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #6 Gepost op: 31 juli 2013, 12:00:57 »
Ik heb hier al wel wat zitten lezen: http://www.tripadvisor.nl/Attraction_Review-g187309-d856420-Reviews-BMW_Welt-Munich_Bavaria.html

Maar dat lijken mij nu ook niet bepaald BMW freaks en lijken mij nogal snel onder de indruk te zijn...

Blijkbaar is BMW Werk een apart onderdeel? Of is BMW Welt iets anders dan het museum zelf...?

BMW Welt is het nieuwe gebouw, het gebouw op de voorgrond. Het BMW Museum is dat gebouw op de achtergrond. (betonnen ronde torens) Zijn verbonden met elkaar door een brug en slecht 50m van elkaar af.

Offline Sega

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #7 Gepost op: 31 juli 2013, 12:07:45 »
SUPER! Dan weet ik meteen al wat ik juist moet doen... Aankomen. Vrouwke uitladen en naar BMW Museum knallen! :P

Bedankt Barney! De BMW Art Cars... Staan die in het Museum? Dat gaan mijn kindjes wel leuk vinden denk ik. :) Lijkt het je trouwens doenbaar met kindjes?

Is het veeel stappen. Ik wil dan bedoelen... Ligt alles ver uit elkaar? Best buggy in of niet te doen met buggy? :)

Offline Sega

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #8 Gepost op: 31 juli 2013, 12:10:36 »
Ik zou al lang heel graag deze eens IRL willen zien... 

Lijkt me zo geschift dik! :P

Offline Barney

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #9 Gepost op: 31 juli 2013, 12:13:41 »
SUPER! Dan weet ik meteen al wat ik juist moet doen... Aankomen. Vrouwke uitladen en naar BMW Museum knallen! :P

Bedankt Barney! De BMW Art Cars... Staan die in het Museum? Dat gaan mijn kindjes wel leuk vinden denk ik. :) Lijkt het je trouwens doenbaar met kindjes?

Is het veeel stappen. Ik wil dan bedoelen... Ligt alles ver uit elkaar? Best buggy in of niet te doen met buggy? :)

Welt en Museum liggen tegenover elkaar. En is niet ver stappen. De route doorheen het Museum is echter wel wat stappen.
Misschien toch best een buggy meenemen.. Als ik me alles nog goed herinner gebeurt alles binnen het Museum met een helling dus dat is gemakkelijk dan.
Art Cars staan in het Museum. Alsook de M-modellen, oldtimer, BMW motoren, race wagens, ..

Zeker de kinderen en vrouw meenemen! Is zeker ook plezant voor niet- liefhebbers, leken,..

Offline Momenol

• Premium Member
  • Trade Count: (+10)
  • Crashed!
  • Momenol Images
    • Owner of Momenol Images
« Reactie #10 Gepost op: 31 juli 2013, 13:13:51 »
Die E36 GT is de enige Art Car die in het museum staat voorlopig.
Parkeer u zeker in de ondergrondse parking aan Welt. Wat daar staat was niet normaal  :wow:

Info die ik eens in de PS gepost heb:

Je hebt dus BMW Welt in München, dit is het hoofdgebouw van BMW. Hieronder zijn het BMW museum, de BMW plant (fabriek) en het hoofdkantoor in ondergebracht.
Bezoeken van de BMW Welt is gratis en kan van 7.30 tot 00.00 middernacht 7/7. In de Welt vind je onder andere de lifestyle shop, een catering, een grote parking en een kleine collectie.

Aan de overkant van dit gebouw vind je het museum. Dit kan je bezoeken van dinsdag tot en met zondag van 10 tot 18u en kost €8 pp vanaf een groep van 5 personen. Het museum bevind zich in het 4 cilindervormige gebouw ernaast.

Dan heb je nog de BMW plant. Dit is de fabriek waar onder andere de F30 gemaakt wordt. Deze is spijtig genoeg enkel te bezichtigen op een werkdag.

Als er nog vragen moesten zijn over bovenstaande?  :)

Plan

Welt

Lifestyle shop met bijhorende schaalmodellen :P

In het BMW Welt gebouw zijn alle huidige modellen terug te vinden:

Het museum.

Het BMW GINA model zal er ook speciaal terug te vinden zijn in die periode.
The Racecar  - BMW E36 325i            The Oldie     -  E30 316i
The Roofless - Mazda MX-5 10th AE   The Blower   - Audi S4 B5
The Boiler     - BMW E39 530D   The Rotary    - Mazda RX8
The Italian     - Alfa 1.9 JTDm   That other Boiler    - BMW E91 320D

Offline Momenol

• Premium Member
  • Crashed!
  • Momenol Images
« Reactie #11 Gepost op: 31 juli 2013, 13:16:33 »
Ik zou eerst het museum bezoeken, want dat sluit het snelste (18u denk ik).

Welt zelf ( de showroom) is open tot 24u.

Het museum:

De Art Car:

« Laatst bewerkt op: 31 juli 2013, 13:19:20 door Momenol »

Offline Sega

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #12 Gepost op: 31 juli 2013, 13:45:39 »
Jep! Dat is nog een pak meer informatie en net wat ik zocht...!

Bedankt Momenol en Barney. Inderdaad... Best eerst recht naar het BMW Museum dan... Want dat is inderdaad maar open tot 18u. Nadien kan ik nog door BMW Welt lopen om af te sluiten en om zeker de shop eens te bezoeken. :)

Dat is de planning voor nu vrijdag. Ik ben alvast benieuwd!

Ik ga dan wel sowieso de buggy uitladen. Anders krijg ik niet alles gezien wss. :)

Offline Sega

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #13 Gepost op: 31 juli 2013, 13:46:48 »
Die E36 Art Car is geschift dik ! :P

Offline Momenol

• Premium Member
  • Crashed!
  • Momenol Images
« Reactie #14 Gepost op: 31 juli 2013, 13:52:45 »
Die E36 Art Car is geschift dik ! :P
Hij is wel niet rijdend :P
Er stak geen ophanging of aandrijving onder  ;D

Offline Sega

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #15 Gepost op: 31 juli 2013, 14:22:49 »
Bolt lekker ! E36 Flintstone Edition! :)

Offline beemerke2000

• World Champion
« Reactie #16 Gepost op: 31 juli 2013, 19:15:55 »

Op een vrijdag ga je op 7u30 minuten niet daar geraken vrees is.
Reken eerder een 9u. Je gaat op vele plaatsen druk verkeer hebben. En veel sneller dan 150 ga je daardoor niet kunnen rijden.

Offline Momenol

• Premium Member
  • Crashed!
  • Momenol Images
« Reactie #17 Gepost op: 31 juli 2013, 19:17:20 »
Op een vrijdag ga je op 7u30 minuten niet daar geraken vrees is.
Reken eerder een 9u. Je gaat op vele plaatsen druk verkeer hebben. En veel sneller dan 150 ga je daardoor niet kunnen rijden.
Wij hebben toch tegen 200 kunnen knallen, en we zijn ook op een vrijdag vertrokken rond een uur of 10.

Offline RubenV

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #18 Gepost op: 31 juli 2013, 19:20:09 »

Wij hebben toch tegen 200 kunnen knallen, en we zijn ook op een vrijdag vertrokken rond een uur of 10.
Ja maar dat was niet tijdens 't verlof  😏

Offline Momenol

• Premium Member
  • Crashed!
  • Momenol Images
« Reactie #19 Gepost op: 31 juli 2013, 19:25:02 »
Ja maar dat was niet tijdens 't verlof  😏
Ja inderdaad. Zal wel drukker zijn momenteel.

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #20 Gepost op: 11 juli 2016, 22:58:27 »
Alles van BMW Classic onder één dak (in de Moosacher Strasse 66 in Munchen ) :

http://www.auto55.be/nieuws/27480-alles-van-bmw-classic-onder-een-dak?utm_medium=RSS

Offline FJRdude

• World Champion
  • E93 325i
    • Freude Am Fahren
« Reactie #21 Gepost op: 11 juli 2016, 23:02:33 »
Alles van BMW Classic onder één dak (in de Moosacher Strasse 66 in Munchen ) :

http://www.auto55.be/nieuws/27480-alles-van-bmw-classic-onder-een-dak?utm_medium=RSS

Ben pas naar BMW Welt geweest....  had ik dit geweten had ik daar mogelijks ook effe halt gehouden....
Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!

E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline chris k

• World Champion
« Reactie #22 Gepost op: 12 juli 2016, 22:28:05 »
Omgeving tussen Nürnberg en München ( voorbij Regensburg )  op de wisselaar zijn werken bezig 16km op 2 baanvakjes .

Oprijden richting Italië was het een ramp.... meer stoppen dan rijden terugweg ging vlot.

Denk dat je beter het vliegtuig neemt  tot München voor museum bezoek in de plaats van er met de auto naartoe te rijden.

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #23 Gepost op: 3 september 2019, 00:02:01 »
BMW M geeft extra reden om naar München te gaan : https://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-m-geeft-extra-reden-om-naar-munchen-te-gaan-129670

https://www.bmw-welt.com/en/experience/exhibitions/m-town_EN.html