Auteur Topic:  125cc kopen of niet?  (gelezen 4419 keer)

Offline Flemmetronics

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
125cc kopen of niet?
« Gepost op: 15 september 2012, 22:12:06 »
Vraagske, aangezien ik voor mijn woon-werkverkeer enkel stad door moe zou ik ook wel een voordeel hebben met zo'n 125cc'ke. Maar nu, welke zouden jullie aanraden en hoe rijd zoeiets want van moto's kenk niks... Ikzelf heb al een nice machinneke gevonden. Nen KTM Duke 125. Iemand ervaring mee?
« Laatst bewerkt op: 19 september 2012, 16:03:28 door jan.van.gent »

Offline jan.van.gent

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
Re: 125cc kopen of niet?
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2012, 16:05:33 »
Hallo,

Ik heb even uw topic afgesplitst en een andere naam gegeven.

Ik heb zelf ook een 125cc, en gebruik dat ook voor dagelijks vervoer. Is zeeer plezant. MAAR zorg er voor dat je trip naar het werk niet te ver is, autostrade doen met een 125cc is een ware kwelling, zowel voor de motor als voor jezelf, niet doen dus.

Zo een duke lijkt me een prachtmachine, maar voor dat geld heb je wel al de mogelijkheid om je motorrijbewijs te halen + een tweedehands "echte" moto te kopen...
Let op, een 125cc blijft leuk, maar voor korte afstanden. Voor in/op/rond stad is er niets leukers, maar daar buiten...

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #2 Gepost op: 19 september 2012, 16:54:56 »
Ik heb zelf ook een 125cc, en gebruik dat ook voor dagelijks vervoer. Is zeeer plezant. MAAR zorg er voor dat je trip naar het werk niet te ver is, autostrade doen met een 125cc is een ware kwelling, zowel voor de motor als voor jezelf, niet doen dus.

Zo een duke lijkt me een prachtmachine, maar voor dat geld heb je wel al de mogelijkheid om je motorrijbewijs te halen + een tweedehands "echte" moto te kopen...
Let op, een 125cc blijft leuk, maar voor korte afstanden. Voor in/op/rond stad is er niets leukers, maar daar buiten...

+1

In de stad gewoon onmisbaar. Nooit file, nooit parkeerproblemen. Als je op de buiten woont en geen zwaar pendelverkeer moet trotseren, zou ik het niet doen, dan lijkt het me een overbodige kost.

Offline Marlboro

• World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 19 september 2012, 18:42:03 »
Koop die duke maar , doet je op termijn toch  watertanden naar iets zwaarder ;)

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Offline Flemmetronics

• Nieuw
  • *
125cc kopen of niet?
« Reactie #4 Gepost op: 26 september 2012, 13:10:20 »
Wel autostrade doe ik niet. En echt op den buiten woon ik ook niet, maar moet wel iedere dag naar brussel, das zo'n 17 km dak moe bollen...

Offline jan.van.gent

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #5 Gepost op: 26 september 2012, 13:19:32 »
Daar is een 125cc wel ideaal voor eigenlijk. Ga je wel veel plezier aan hebben.

Maar besef dat je vroeg of laat wel zwaarder ga willen. Dus persoonlijk zou ik nooit veel geld geven aan een 125cc, als je kan zien wat voor machines je al kan kopen voor dat geld 2dehands.

Offline snooka

• Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *Euro Style* Tief ‹nd BrŽit
    • livesets, recorded and uploaded by Snooka
« Reactie #6 Gepost op: 26 september 2012, 13:55:14 »
125cc is natuurlijk met gewoon B-rijbewijs

kan je altijd opdrijven, Malossi 250cc, Polini ...

maar voor enkel een kleine 20km te doen ideaal

en al vind je voor zelfde prijs iets zwaarder, dan moet je rijbewijs halen natuurlijk, dat kost weer geld (en is juist moeilijker geworden) en natuurlijk tijd,

Voor wie er geen tijd aan wilt besteden, en niet met d emoto rijdt buiten het woon-werk verkeer, is dit ideaal

Offline jan.van.gent

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #7 Gepost op: 26 september 2012, 14:13:26 »
125cc is natuurlijk met gewoon B-rijbewijs

kan je altijd opdrijven, Malossi 250cc, Polini ...

maar voor enkel een kleine 20km te doen ideaal

en al vind je voor zelfde prijs iets zwaarder, dan moet je rijbewijs halen natuurlijk, dat kost weer geld (en is juist moeilijker geworden) en natuurlijk tijd,

Voor wie er geen tijd aan wilt besteden, en niet met d emoto rijdt buiten het woon-werk verkeer, is dit ideaal
Duke is 4-takt, zo eenvoudig gaat dat opdrijven niet als bij 2 takt.

Duke is plezant genoeg voor secundaire wegen.
Maar ik zou toch opteren om nog je examen te doen. Nu is het nog te betalen en niet te moeilijk. In 2013 verandert het allemaal (snooka, dit is pas vanaf 2013, nu is het nog de oude manier). Want vroeg of laat wil je zwaarder.

Offline Flemmetronics

• Nieuw
  • *
125cc kopen of niet?
« Reactie #8 Gepost op: 26 september 2012, 15:18:28 »
Ha ja die wil naar zwaarder os al met auto's zo dus met ne moto zal da ook zo wel zen wss. Ja da rijbewijs das toch oek alty miserie ze, den tijd er voor vinden. Kzal me daarvoor eerst is gaan inlichten want by nen auto was mn pa den instructeur ma met moto zalt via school worden...

Offline jan.van.gent

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #9 Gepost op: 26 september 2012, 15:47:41 »
Ha ja die wil naar zwaarder os al met auto's zo dus met ne moto zal da ook zo wel zen wss. Ja da rijbewijs das toch oek alty miserie ze, den tijd er voor vinden. Kzal me daarvoor eerst is gaan inlichten want by nen auto was mn pa den instructeur ma met moto zalt via school worden...
Inderdaad moet via rijschool.
Maar wacht niet te lang, er zijn wachttijden, zeker gezien in januari 2013 ALLES verandert, je moet veel meer uren les volgen (dus veel duurder) en het is nog meer in stappen dan vroeger.

Offline kenbck

• Nieuw
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 5 maart 2014, 12:58:16 »
Sinds 2013 is er inderdaad veel veranderd op vlak van het motorrijbewijs! Indien je het autorijbewijs haalde voor 1 mei 2011, dan mag je gewoon opstappen op een 125cc en rijden.
Heb je het later behaald, dan zijn er meer voorwaarden.

Wil je meer weten? Neem dan gerust een kijkje op www.125cc.be/rijbewijs!