Auteur Topic:  1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - H&R Monotube Gewindefahrwerke  (gelezen 23393 keer)

Offline Chasingdreams.be

• * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
    • Chasing Dreams
1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - H&R Monotube Gewindefahrwerke
« Gepost op: 18 september 2012, 15:03:36 »
Zo.. Hier volgt het verhaal van mijn Z3 Coupé. Ik was al een tijdje lang op zoek naar een vervanger voor de E46 320Ci Clubsport die ik sedert 2008 in mijn bezit had. Mijn oog viel op een Z3 Coupé aangezien de wagen comfortabel genoeg moest zijn voor dagelijks gebruik maar toch lekker sportief moest zijn. Ik speurde de verkoopsites af en ging wagens bekijken die alle teleurstellend waren qua staat of buiten budget waren. Uiteindelijk kwam ik bij een dealeronderhouden Z3 Coupé 2.8 uit '99 die in Tützing bij München stond. De wagen klonk perfect in de beschrijving: onverprutst, dealeronderhouden met alle facturen, 135K km, juiste kleurstelling en opties, etc.. Kortom de wagen voldeed perfect aan de door mij gestelde eisen.
Ik stuurde de verkoper in het Duits met allerlei vragen over de wagen. Ik kreeg een reactie terug in het Engels aangezien de man een Noor was die voor zijn werk in Duitsland en ook Zürich woonde. Een snelle check op Linkedin gaf me vertrouwen dat dit verhaal wel klopte. Hij beschreef de wagen op de juiste manier. Steeds uitgebreide reacties van minstens een A4 blad getypt op al mijn vragen. Hij wist het ook juist te verpakken, met quotes van Jeremy Clarkson over de Z3(M) Coupé. Hij liet me detailfoto's zien van alle schade wat me vertrouwen gaf in zowel de verkoper als de wagen. Met die opmerkingen in het hoofd kon ik ook een substantieel bedrag van de wagen afbieden. Let op: dit was begin juli! Ik vertelde hem dat ik zeer geïnteresseerd was maar dat ik eerst mijn wagen moest verkopen.
Dit duurde langer dan geanticipeerd. De tijd verstreek en ik kwam plotseling ook in mijn herexamens voor mijn Master. Ik had minder tijd om mijn wagen te promoten en afspraken moesten verzet worden naar begin september, daar ik echt geen tijd had om me daar mee bezig te houden.
De examens waren inmiddels voorbij en ik en de verkoper hadden nog steeds wekelijks contact over de wagen en hoe het ging met de verkoop van mijn wagen. Er kwam dan toch een koper langs voor de mijne. Velen hadden al afgehaakt omdat ze zolang moesten wachten om een afspraak te maken. De koper van mijn wagen was nogal onzeker dus heb ik die dagen echt in spanning geleefd. Ik moest die Z3 Coupé hebben! Uiteindelijk kwam er dan het verlossende smsje (dinsdag) dat mijn wagen verkocht was. Ik ben vanaf toen alles in orde beginnen maken: keuring voor verkoop en andere kleine puntjes nog in orde maken. Donderdagavond werd de wagen verkocht. Inmiddels had ik een vriend gevonden die bereid was om zijn firmasleur in te zetten om met mij naar Zürich te bollen het weekend dat kwam. De weekends daarop had niemand eigenlijk tijd om met mij naar daar te rijden. Waarom met de auto denk je? Omdat de verkoper nog een set winterwielen erbij gaf. Die passen niet in het Z'je. Donderdagavond ging de verkoop van mijn wagen door. Ik heb na afloop in euforie meteen naar de verkoper gemaild dat ik er dit weekend nog om kwam. We hadden nog geen overnachtingsplaats of iets geregeld en plotseling gingen we zaterdagochtend al vertrekken. Enkele uren later had ik via Booking.com een reservatie voor 2 personen gemaakt in het Swissotel in Zürich. Normaliter kost zo'n kamer al 150 per nacht maar hier kregen we plotseling een korting van 60%.
Goed, de kamer was in orde, het vervoer geregeld. Nu moest het geld nog in orde gemaakt worden. Aangezien de koper met mijn wagen met bankcheque heeft betaald en ik niet zoveel geld op mijn debetrekening heb staan, werd dat een probleem. Vrijdagochtend naar het lokale bankkantoor vertrokken waar ik al snel te horen kreeg dat het onmogelijk was om dat geld meteen los te krijgen. Daarnaast kwam ook nog eens dat ze niet zoveel geld hebben liggen in de kluis. Het geld van een spaar- naar een zichtrekening storten zou ook te lang duren. Gelukkig waren mijn ouders bereid om me even uit de nood te helpen. Je bent nu alleen wel verplicht om zulke bedragen via een bankautomaat af te halen. Dat betekent dat ik het hele bedrag in briefjes van 100 heb gekregen. Toch wel een paniekmomentje of daar de grens met Zwitserland wel mee binnen mag.
Nu was zo goed als alles geregeld. Vrijdagavond vroeg gaan slapen om om 8u opgepikt te worden door de vriend. Plotseling waren we onderweg naar iets waar ik al 2,5 maanden in onderhandeling over was maar op een goeie 24u heb geregeld om te vertrekken.

Omstreeks 16u kwamen we bij zijn thuisadres aan. Hij herkende de Belgische platen meteen en kwam al naar buiten. De ontmoeting was al meer alsof je een oude bekende tegen kwam. We hebben inmiddels meer dan 70 e-mails gewisseld. De wagen stond 2km verder in de ondergrondse parking van zijn werk. Het weer in Zürich was prachtig trouwens! De wagen uit de garage gereden zodat ik hem volle zon kon bewonderen. Op het eerste zicht was ik zwaar teleurgesteld in de lak. De eigenaar wilde de wagen behandelen met een glaze/wax die hij niet al te goed aangebracht waardoor er overal witte opgedroogde puntjes zaten. Die kwamen er met de nagel wel af. Toch vond ik dat de wagen wel al serieus wat gebruikssporen had. Van sommige was ik op de hoogte maar andere waren compleet nieuw. Het ergste was ik toen ik 2 miniscule roestpokjes vond onder het achterste zijraam en bij het dakje. Was ik nu helemaal naar Zürich gebold voor een afknapper? Een testrit moest me overtuigen van de wagen.
De eigenaar leidde me naar de bergweggetjes rond Zürich want hij wist goed genoeg dat dit een driver's car was. Hij gaf me ook de vrijgeleide om de wagen goed aan de tand te voelen om de potentie van de 2.8 in zulke kas te voelen. Na een testrit voelde de mechaniek zuiver aan. Dat was meer een bevestiging van de hele kaft met facturen erbij. Alleen de voorste draagarmrubbers voelden slecht aan. Hij gaf aan dat hij die klaar had liggen en dat die uiteraard bij de verkoop zaten. Ik was overtuigd! Op terugweg heb ik wel mijn teleurstelling uitgedrukt over de cosmetische schade. Hij begreep dat en gaf aan dat hij die pokjes zelfs niet had gezien. In Zwitserland mag je trouwens niet je wagen op de openbare weg wassen dus die ging altijd naar de wasstraat. Swirl Galore! We zijn dan uiteindelijk tot een overeenkomst gekomen die me in staat stelde om de roest en andere dringende schade weg te werken.

We zijn dan terug naar zijn thuis gereden waar we een contract hebben opgesteld met alle informatie. Ik mocht ook op zijn platen terug naar België rijden en ze achteraf terug opsturen naar hem. Inclusief de documenten die hij in orde gaat brengen bij het Tüv kantoor zodat de wagen kan geïmporteerd worden. Ik zei eerder al dat hij de draagarmrubbers had liggen? Blijkbaar was dat een kleine miscommunicatie. Hij had een hele voorste draagarmset liggen!
We hebben nog heel wat liggen kletsen en blijkt dat hij aan het hoofd van Bugatti stond bij de ontwikkeling en productie van de Veyron. Hij liet me nog veel filmpjes en foto's zien van hem samen met de Veyrons. Echt leuk wanneer je samen kan zitten met een echte petrolhead en uren kan door lullen over verschillende wagens.
Zaterdagavond zijn we dan naar het hotel getrokken. Op de website stond dat het hotel een carpark had. Dat was ook 1 van de voorwaarden die ik stelde bij het zoeken van het hotel. Dit is misschien het juiste moment om te vermelden hoe duur Zürich wel niet is. De parking kostte per nacht 36 euro. Ja, daar stonden we dan met 2 auto's. Even slikken en 72 euro aftikken graag. Na ons even op te frissen zijn we de stad ingetrokken (tramrit 8,4 euro , stukje pizza 20 euro, biertje 7 euro,..). Desondanks is het echte een petrolhead stad. Je komt er geen normale wagens tegen! Alleen maar ///M, AMG, RS, Ferrari, Porsche, Lamborghini etc. Zelfs de mindergestelden rijden er rond met turbocharged Golf I GTI's en E36 M3's etc. Je kon het gewoon niet volgen hoeveel dikke bakken er waren. Hallucinant! Het lekkere was dat niemand daar te schroom is om gas te geven. Het is daar zien om gezien te worden. Nadat we bakken geld hadden uitgegeven was het tijd om terug naar het hotel te gaan waar we tot middag zijn gebleven. Daarna zijn we nog even aan het meer gaan ontbijten en hebben we de terugrit naar België ingezet. Zelfs dat was een droom op zich. De wagen rijdt echt enorm lekker en trekt aardig hard door in toeren. Hij heeft zich perfect gedragen en ook al hebben we er 10 uur over gedaan op de terugweg, was het enorm comfortabel. Ik ben helemaal gelukkig met de wagen!
Nu zijn de Duitse platen terug opgestuurd naar DE en wacht ik de papieren voor import af. Daarna gaan we even de draagarmenset eronder pleuren en naar de keuring op de garageplaten.

Inmiddels ben ik al langs de carrossier van Bee-em-weeke geweest en hij gaat hoogstwaarschijnlijk in het voorjaar een hele respray ondergaan. Verder gaat ie nog een paar centimeter verder richting Moeder Aarde en volgende zomer komt er nog een mooi velgje. Verder blijft de wagen standaard en "unverbastelt".

Zo, dat was het hele verhaal van de Z3 Coupé. Ik heb een heuse fotoreeks van de hele reis maar die zal ik jullie besparen. Ik zal me beperken tot de foto's van de wagen zelf. Onder het motto: het kunnen er nooit genoeg zijn. Enjoy!

« Laatst bewerkt op: 8 oktober 2013, 14:40:26 door Jussi »
Chasing Dreams - Automotive Auctions

Follow us on Instagram: https://www.instagram.com/chasingdreams.be/

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
Re: 1999 - Z3 Coupé - 2.8
« Reactie #1 Gepost op: 18 september 2012, 15:09:45 »
Leuk verhaal Jussi.
En proficiat met je knappe kar   :thumbsup:

Offline White

• Trade Count: (0)
  • Pole Position
« Reactie #2 Gepost op: 18 september 2012, 15:22:36 »
Welkom mooie aankoop  :thumbsup:
2008 E85 Z4 Roadster 2.0i Alpine White

Offline BIG charlie

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 18 september 2012, 15:45:50 »
Knap verhaal, prachtige wagen  :drool:
Veel plezier ermee !

Grtz
BC
F21 116 ede lci Mineral Grau.
Suzuki Burgman 650 Executive

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i

Offline Hugo 81

• World Champion
« Reactie #4 Gepost op: 18 september 2012, 15:48:14 »
Mooi, zoals ik je al zei ben ik benieuwd om m eens irl te zien. Proficiat met de aankoop van deze prachtige lijnenspel-wagen. 8)
Ze rijden lekker :)

Offline volonte

• * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • Volonte
« Reactie #5 Gepost op: 18 september 2012, 16:05:58 »
wat een verhaal  :D
proficiat met uw nieuwe aankoop!!! t'is een schoontje jong  :thumbsup:

2016 Vdub passat 1.6 firmahok
2003 E46 ///M3
2004 E83 X3 babytransporter

Offline Barney

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #6 Gepost op: 18 september 2012, 16:10:29 »
 :thumbsup: knap exemplaar.
De Z3's schieten hier de laatste tijd als paddenstoelen uit de grond  :P

Veel plezier ermee!

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #7 Gepost op: 18 september 2012, 17:32:49 »
Zeer leuk om te lezen, dikke proficiat met je Z3 coupe! Veel plezier :thumbsup:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline Beemernasca

• Qualifying
« Reactie #8 Gepost op: 18 september 2012, 21:33:59 »
Knappe kar man  :thumbsup:
Als ik u kruis flikker met uw lichten he!!
ben uwen blauwe gewoon he  ;D

Offline inno

• World Champion
« Reactie #9 Gepost op: 18 september 2012, 21:50:14 »
 :drool:

ik ben zoooo jaloers... al jaren bezig met hele dagen de zoekertjes af te gaan naar een Z3QP...
heb er nu ook eentje op het oog.. misschien komt er binnenkort nog eentje bij :exited:

proficiat  :thumbsup:
Fuck Italian 'passion and soul', beemers have no mercy

http://www.bimmermeeting.be
*klik*

*klik*

Offline Chasingdreams.be

• * Board Sponsor *
  • World Champion
    • Chasing Dreams
« Reactie #10 Gepost op: 18 september 2012, 23:35:47 »
Zal ik doen hoor, Beemernasca!  :thumbsup:

Bedankt voor de reacties heren!   ;D

Offline Sega

• Premium Member
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #11 Gepost op: 19 september 2012, 03:02:09 »
BAM !!! Daar staat hij dan. :P

Heeeeerlijke Z3 Coupé opt eerste zicht en een leuk (en herkenbaar) verhaal. :)

Zalig om te lezen en meteen ook een hoop dikke foto's erbij! Ik ben benieuwd naar het verdere verloop en wil hem uiteraard graag eens irl zien! :)

Dik! En proficiat Jussi!  ^-^

Offline kenson

• World Champion
« Reactie #12 Gepost op: 19 september 2012, 08:02:02 »
Dus toch uiteindelijk eentje gevonden  :thumbsup:

En een mooie!  Wat ik me afvraag, die velgen, waren die niet enkel voor de 3.0 bestemd, of kon je die ook op de 2.8 verkrijgen?

Iig: veel plezier ermee!! Misschien moeten we maar eens met iedereen afspreken die een Z3(M)QP heeft, dikke fotoshout jonguh  :D 
1987 Mercedes W126
1990 E30 325i
1998 E36/8 Z3 M Coupé
2005 E91 330i

Offline Chasingdreams.be

• * Board Sponsor *
  • World Champion
    • Chasing Dreams
« Reactie #13 Gepost op: 19 september 2012, 10:34:30 »
Bedankt Sega! Dit is al wat geschikter materiaal om mee te doen aan de midnight runs. Binnenkort zal ie daar dus wel te zien zijn. ;)

De plannen in de nabije toekomst zijn een H&R verlaging en een respray. Elk paneel heeft wel een lelijke schade en om de auto maar half te laten bijwerken.. Kan ik maar beter even doorsparen en hem in een gloednieuw jasje steken. Kan ie er weer voor 13 jaar tegenaan.
Tevens heb ik net wat stukken besteld bij BMW om de verjongingskuur in te zetten.

@Kenson: inderdaad, eindelijk eentje gevonden! ;D ik heb geen idee of deze velgen alleen maar op de 3.0i zaten.. Ik vind dat er maar behoorlijk weinig informatie is te vinden over de Z3C's. Zowel qua specs als informatie over vehicule trim en onderlinge verschillen.

Die fotoshoot wil ik wel doen, hoor. Ik had het er ook al met Tom over dat ik wel eens een ritje wilde mee doen. Als dat mag als non-Z3M natuurlijk.. Ik zie je trouwens zo vaak rijden door Schoten en vrienden van me ook. Ik krijg foto's doorgestuurd naar mijn gsm of dat dezelfde kleur als mijn ex is of dezelfde als ik net ben gaan ophalen. ;D
Anyway, ik wil me wel wagen aan paar fotootjes te trekken van de bakken. Ik zeg niet dat ik goed ben maar het kost je dan ook niks. Moeten we alleen wat mooie locaties vinden (weinig natuur).

Offline solberg

• World Champion
« Reactie #14 Gepost op: 19 september 2012, 20:41:12 »
Van een deftige voorstelling gesproken,knap allemaal.

Succes ermee  ;)
E46 320d sedan 1998 (ex)
E46 320cd 2003,2005(ex)
E46 M3 2001 (ex)

Current car:-mercedes C220cdi break AMG pakket (FL)
                   -diamond black e36 325i cabrio

Offline Sega

• Premium Member
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #15 Gepost op: 20 september 2012, 01:07:54 »
Cool! Ik ga u en uw dikke kist dus te zien krijgen op een nachtritje?  :) Vetjes!  8)

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #16 Gepost op: 20 september 2012, 18:34:39 »
Vette shizzle, vette velgen, strakke plannen !  :bow:
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Il Re Leone

• Race Legend
« Reactie #17 Gepost op: 20 september 2012, 20:37:23 »
Prachtige voorstelling Jussi!!!
Leuk om te lezen!  :thumbsup:

Proficiat met de aankoop en enjoy the drive  :D!!!

btw hoeveel kilometers staan er op de teller van deze wagen?  :thumbsup:
My ride => E46 318d sedan

Audi A4 B8 2.0 TDI => CRASHED

E46 318 CI => SOLD

Yesterday is History, Today is a Gift, Tomorrow is Mystery!!!

Offline Lectra

• Premium Member
  • Trade Count: (+19)
  • Crashed!
« Reactie #18 Gepost op: 20 september 2012, 22:01:06 »
Congrats Jussi...
Leuke intro over je nieuwe wagen.
Was een plezier om te lezen.
Ziet er een knap ding uit.
Have fun..

Offline navigator

• Qualifying
« Reactie #19 Gepost op: 20 september 2012, 22:22:40 »
Knap verhaal, knappe auto.
Ik denk ook dat de velgen meestal op een 3.0 lagen, maar zeker weet ik het ook niet.
Wel dat ze gewild zijn, door heelwat Z-owners.
Kwa informatie, kan je hier mss iets mee doen  http://users.belgacom.net/bmw_z3/
Geniet van je coupé, doe ik al bijna 10j  ;)

Offline Chasingdreams.be

• * Board Sponsor *
  • World Champion
    • Chasing Dreams
« Reactie #20 Gepost op: 23 september 2012, 19:07:14 »
@Il Re Leone: er staan nu 137K kilometers op de teller. Interieur ziet er nog formidabel uit!

@Navigator: bedankt voor de link. Ik was er al eens op geraakt voor wat feitjes over de Z3QP. Ik vind wel niets over de wielen. Als ik een Z3QP 2.8 uit bouwjaar '99 aanvink bij BMWfans, zie ik de velgen er toch tussen staan.  :iono:
http://bmwfans.info/parts/catalog/Z3/Coupe/Europe/Z3_2.8-M52/LHD/N/1999/january/browse/wheels/bmw_l_alloy_wheel_cross_spoke_comp_ii_42/

Normaal gezien ging de draagarmenset er dit weekend onder maar door een accident van de mecanicien en tevens zeer goede vriend, moet dat uitgesteld worden naar een andere latere datum. Ik moet dus nog een beetje meer geduld uitoefenen vooraleer deze de baan op mag. 

Bedankt voor de complimenten, heren!

Offline Chasingdreams.be

• * Board Sponsor *
  • World Champion
    • Chasing Dreams
« Reactie #21 Gepost op: 28 september 2012, 19:15:11 »
Today was a good day!

Allereerst kwam er een enveloppe uit Duitsland aan met de boorddocumenten en het uitschrijfformulier uit het Duits register. Hiermee kan ik dan langs dan de douane, naar de keuring en dan eindelijk inschrijven.

Daarnaast ook 2 mini mods besteld bij BMW.

De sidemarkers waren langs beide kanten afgebrokkeld.

Ziet er al een stukje frisser uit hé.

Daarna waren ook nog de uitlaatteutjes aan de beurt.

Before:

After:

Booty shot:

Volgende maand nog een instaplijst vervangen en dan zijn alle prutsen opgelost. Ik ben er best blij mee.  8) Daarna staan er een groot onderhoud, verlaging en de respray op de planning.

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
Re: 1999 - Z3 Coupé - 2.8 - mini mods
« Reactie #22 Gepost op: 28 september 2012, 19:44:33 »
That Booty , would hit !
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Jamme1981

• Trade Count: (+25)
  • Crashed!
  • Cars are a passion
« Reactie #23 Gepost op: 29 september 2012, 10:59:02 »
Knappe aanwinst.  :thumbsup:
Veel succes en rijplezier ermee.
e87 - 116i - 115pK - Sonora - Havana
e30 - 316i -  99pK - Brillianrot - Anthrazit stoff
e61 - 525d - 163pK - Silbergrau-Black -SOLD

Freude Am Fahren

VW Corrado-1989-1800 16V

Offline Straight_Six

• World Champion
« Reactie #24 Gepost op: 29 september 2012, 11:16:18 »
Prachtige voorstelling Jussi!
Altijd leuk om van de autojacht een écht avontuur te maken  :D

Je merkt ook meteen in het verhaal dat de wagen van liefhebber naar liefhebber gaat, mooi om te zien  :thumbsup:
Veel geniet ervan!

Stiekem ook een beetje gek van de Z3 Coupé  :exited:

Offline Yannick D

• Grand Prix Winner
  • ik rij met alles...
« Reactie #25 Gepost op: 29 september 2012, 13:21:45 »
ben nog altijd jaloers... nu zeker als hij met der tijd knapper aant worden is

Offline Chasingdreams.be

• * Board Sponsor *
  • World Champion
    • Chasing Dreams
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - mini mods
« Reactie #26 Gepost op: 3 oktober 2012, 13:16:20 »
Vanochtend de paperassen gaan regelen bij de douane. 40 minuten en 10 eurocent kwijt voor de procedure.  ;D

Vanmiddag ga ik de draagarmen er onder zetten en hopelijk deze week nog met Z-platen naar de keuring. Ik zal wel een plaatje of twee schieten met de iPhone.

Offline Chasingdreams.be

• * Board Sponsor *
  • World Champion
    • Chasing Dreams
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - mini mods
« Reactie #27 Gepost op: 3 oktober 2012, 22:03:59 »
De draagarmen zitten eronder.. Kolere, dat was een klotejob!  :censor: De mecanicien en tevens vriend die erbij was, zei dat hij maar zelden zo'n vaste boel had gezien. Alle kogelgewrichten draaiden zot dus moesten die allemaal afgeslepen worden. Op het einde brak er een beugel van een pendelsteun af dus kunnen we weer even wachten voor we kunnen proefrijden en naar de keuring gaan.  >:(

Verder zag alles er in orde uit. Ik heb tijdens het wachten bij de douane ook gedetailleerd door de rekeningen liggen bladeren en zag dat de vorige eigenaar ongeveer een 3500 euro aan onderhoud heeft gedaan sinds 2010. De onderkant van de wagen bevestigde dat.
Alleen de cross-bar moet er eens af om te zandstralen en te spuiten. Die heeft veel steenslag en zout gezien in zijn leven.
Verder nog wat onaangename roestplekjes tegengekomen, wat de respray nog meer rechtvaardigt.

Paar pics en een filmpje van de versleten draagarmen:

« Laatst bewerkt op: 3 oktober 2012, 22:13:22 door Jussi »

Offline Chasingdreams.be

• * Board Sponsor *
  • World Champion
    • Chasing Dreams
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - gekeurd en ingeschreven
« Reactie #28 Gepost op: 10 oktober 2012, 18:07:28 »
Deze week is er weeral wat gebeurd: dinsdagochtend 7u stond ik met de garagist aan de keuring. De Z ging er zonder problemen door, uitgezonderd een opmerking over de versleten achterbanden.  :gayfight:

Vanochtend om 9u20 stond ik aan de DIV in Kontich. Op dat moment waren al 26 mensen voor mij.  >:( Om kwart voor 12 was het dan eindelijk aan mij. Ik dacht bij mezelf: yes, dan moet ik niet meer wachten tot hun middagpauze voorbij is. Maar ik had te vroeg gejuicht. De beambte maakte mij al snel duidelijk dat ik er iets ontbrak waardoor ik naar nog naar de dienst mobiliteit in Brussel kon. Zeer fijn nieuws als je al een kleine 3 uur ligt te wachten.
Goed, op zulke momenten zet ik mijn "game face" op. DIV verlaten, auto ingestapt, navigatie via iPhone op en knallen maar! In Brussel na wat fout rijden mezelf in een ondergrondse parking gegooid. Om 13u15 kwam ik er binnen en omdat de beambte in Kontich het meeste al had ingegeven, mocht ik de rij voorbijsteken. In het Frans kunnen uitleggen wat er exact fout was en na een halfuurtje was het dan toch geklaard: de Z is ingeschreven met de nummerplaat 1-EBH-800.
Normaal gezien wordt de plaat morgen geleverd door de postbode. I can't wait!  :wow:

Dan zal het een weekje rondrijden worden om de Z hier wat gewoon te worden op mijn favoriete wegen en daarna gaat ie naar Frits voor de eerste mods.  ;)
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2012, 18:09:34 door Jussi »

Offline kid

• Nieuw
  • *
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - gekeurd en ingeschreven
« Reactie #29 Gepost op: 10 oktober 2012, 18:37:37 »
Veel plezier gewenst van 't weekend dan  8)
Daily: Z3 2.8 Coupé - Mini Clubman S
Voor weekend fun: Italiaans drankorgel.