Da we gaan mogen voortdoen, da heb ik al lang int snuitje. Want zoals reeds gezegd afgelopen weekend, het zal er rapper zijn dan we denken. Zeker met nog alle mods die eraan moeten gebeuren!
Den Tony had vorig jaar niks van muziek, omdat er geen radio instond. Ik had er nochtans eentje meegenomen die we 'on the run' gingen installeren maar dat is er uiteindelijk in die week niet van gekomen. We waren vant weekend eerst de bedenking aan maken om die tegen de volgende Run te laten werken, zodat we tenminste eens van muziek konden genieten. Wa muziek in den Tony is toch wel leuk tijdens die lange ritten. Maar ok, muziek. Kan er dan eens iets luider gegaan worden zonder da de boxen beginnen kraken of overspelen? Wss niet. Wel klote als er dan net een dikke schijf opstaat. Om dan de install van den Tony te beginnen upgraden, zou de kosten wel de hoogte injagen.
Ik was afgelopen maand ergens op een winter-bbq bij iemand thuis en 2 weken derna op nen drink bij iemand op het apptment. En in beide gevallen werd de muziek verzorgd door een ipad, aangesloten op een 2.1-setje van een PC. En eerlijk gezegd gaf dat wel voldoende. Daarom dat ik me in eerste instantie ook de bedenking maakten om een 2.1-setje in den Tony te steken, hup ipad eraan en we zijn vertrokken. Maar heeft dat wel voldoende potentieel om ook eens met de ramen af ergens aan te komen?
De Run, muziek en een dikke schijf die ik afgelopen weekend int frituur had opgezet... Ge hebt dan ni veel verbeelding meer nodig als ik zeg dat den Gio z'n ogen begonnen fonkelen en z'n oren begonnen flapperen!

Dan is zijn kijk mss ook wel een oplossing. Radio in den Tony voor entertainment on the road. En mss zo'n 'oude' thuis-installatie voor in de remork. Gio, we zouden mss ook eens moeten proberen om te zien of een install in de remork wel genoeg geeft. Er komen ventilatie-sleuven of -gaten in de remork (warmte buitenleiden en muziek naar buiten sturen) maar gaat de muziek dan wel genoeg hoorbaar zijn buiten?
En dat is dan alleen nog maar het aspect 'muziek'. Laat staan het aspect 'verlichting'. Den ene wilt blauwe sfeerverlichting in den Tony. Den andere wilt dan weer meer zichtbaarheid dan de gemiddelde wegenwacht of brandweerwagen.

Vanaf da den Tony terug in orde is, gaan we er weer menig uurtjes kunnen inpompen. Den Dave vroeg me onlangs of ik dacht dat het dit jaar wel even goed zou kunnen worden als vorig jaar. Ik denk dat ie zich daar geen zorgen over moet maken! Vorig jaar waren we al 'de zotte Belgen met de groene beejemwej'. Da zal dees jaar nog wel weer eens bewezen worden!