Auteur Topic:  1986 - E28 - 520i - BBS Mahle 16"  (gelezen 20968 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BeRt!!

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 542
1986 - E28 - 520i - BBS Mahle 16"
« Gepost op: 3 augustus 2012, 20:04:48 »
Ik wilde al een tijdje een classic BMW en nu ik pas afgestudeerd ben is dat de perfecte moment!

Hiervoor heb ik 2 jaar met een E39 525td van 1997 gereden, die altijd van mijn grootouders geweest was. Deze is na heel wat ouderdomskwalen en ook de luiheid van de motor weggegaan. Hierna hebben we dan een E91 318d van 2009 gekocht die ik samen deel met mijn zussen.
Maar ik vond het tijd om zelf een auto te kopen en er een beetje een hobby van te maken, ook vooral omdat de oudere modellen meer karakter en meer puur autorijplezier meebrengen dan de nieuwe modellen!

Na wat zoekwerk naar E24's, dit is en blijft één van de favoriete oude modellen voor mij, ben ik dan toch gestopt naar het zoeken van dit model. Door veel gelezen en gezien te hebben op forums dat dit toch een vrij duurder model is en vooral in onderhoud, stukken en dergelijke ben ik gestopt met het zoeken van dit model. Als eerste auto is dit ook niet zo ideaal want hij moet dienen als daily. (ooit komt er wrs nog wel eens een E24 6-serie   :D )

Dan uiteindelijk op de E28 reeks uitgekomen, ook een sharknose wat ik zalig vind! Ruim, genoeg ruimte vanachter, kofferruimte, mooie lijnen, ... een ideale cruiser dus! Ook nog even voor een E23 gekeken omdat onze pa er vroeger zo nog eentje heeft gehad (rijdt ook al heel zijn leven BMW), maar ik vind de E28 toch mooier en idealer als dagelijks vervoer.
Ik was dus al een tijdje het internet aan het afschuimen naar E28's en deze maandag besloten om er 2 te gaan zien. Beide 528i's, ze stonden alletwee in het noorden van holland.
De eerste was een 528i in het hennarot https://picasaweb.google.com/1133220...NfN0aTTwIrfUg#
Op het eerste zicht een propere wagen, oorspronkelijk van Zwitserland, al best veel vervangen, precies ook herspoten want er was kleurverschil, doorgezeten bestuurdersstoel, hij reed wel goed, best veel pit in zo'n 2.8! 150d km's, maar hij stond mij en mijn pa niet zo aan omdat er helemaal geen onderhoudshistorie ofzo bijzat.
Hij deed hem weg omdat de auto teveel verbruikte.

Dan nr.2 gaan kijken in Friesland, ook een 528i, oorspronkelijk uit Frankrijk, motor draaide niet soepel, dakraam ging niet open omdat de bekleding in de weg zat, paar deukjes hier en daar en hij had volgens ons de wagen pas ingesmeerd vanonder met roettex.
166d km's, kortom hij zag er niet zo goed uit als op de foto's de we hadden doorgestuurd gekregen.

Naar huis gereden na een trip van zo'n 560km.
En ik had net die week ook iemand in Jülich, Duitsland gemaild met een 520i van '86 om wat meer foto's.
Op de foto's zag er de wagen best goed uit maar we wilden hem toch eens zien. Dinsdagvoormiddag afgesproken en naar daar gereden.
De eerste 5 min rond de auto lopen zagen we al direct dat de auto er in superstaat bijstond! Hij was van de grootvader geweest, zijn kleinzoon had hem nu in zijn bezit maar er werd de laatste 10 jaar ongeveer zeer weinig mee gereden.
De wagen heeft zo'n 95.000km's op de teller, 1ste hand want hij is in de familie gebleven, altijd binnengestaan en volledige onderhoudshistorie van de BMW dealer erbij.
Klein testritje gemaakt en de wagen gekocht!
Ik denk dat ze in deze staat nog vrij zeldzaam zijn, als zijn kleinkinderen meereden vroeger moesten ze hun schoenen uitdoen vanachter  ;D 
De motor bolt ook heel zuiver! En er is pas nog een oliewissel gebeurt in April, technisch en optisch staat hij dus top!
Diezelfde dag, eergisteren dus nog naar hier gehaald   :P

Hij is vrij optieloos, een schuifdak was zowat de belangrijkste optie die ik erin wilde.
Verder zit er geen radio of boxen in, dit wil ik er wel nog allemaal inbouwen. Heeft hier iemand ervaring mee misschien?

Ook moet er nog een rechterspiegel opkomen.
Voor de rest staat hij er echt super bij!
Rijdt wel op TRX banden, ik heb er minder goede dingen over gehoord over de grip bij nat weer.
Dit ga ik nog afwachten, ook dat ze nogal vrij duur en moeilijk te krijgen zijn. Die er nu opliggen zijn splinternieuw dus waarschijnlijk rijd ik deze op en leg er hierna kruisspaakvelgjes op met een goede regenband. Er komen nog wel nieuwe logo's op de centercaps.

De foto's:
« Laatst bewerkt op: 7 september 2013, 14:13:56 door BeRt!! »

Offline BeRt!!

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 542
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #1 Gepost op: 3 augustus 2012, 20:07:10 »
meer


Offline BeRt!!

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 542
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #2 Gepost op: 3 augustus 2012, 20:08:04 »
....

Offline BeRt!!

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 542
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #3 Gepost op: 3 augustus 2012, 20:08:50 »
 8)

Offline BeRt!!

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 542
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #4 Gepost op: 3 augustus 2012, 20:10:07 »
Dat was het zo'n beetje.

Ik ben gisteren naar de douane geweest, dat is dus al geregeld.
Maandag afspraak bij Bornem, dinsdagmorgen keuring met Z platen van bij BMW Beliën en dan woensdagmorgen rond een uur of half 5 's morgens naar Alken voor een nummerplaat :p
Dus ik hoop mid volgende week te rijden!


Offline bmw e12 e21

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1170
  • SHARK ATTACK!
    • 1980 - e12 - M535i
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #5 Gepost op: 3 augustus 2012, 21:11:28 »
Welkom op BB
mooie oldtimer met weinig km's. :thumbsup:
daar ga je veel plezier van hebben.
MIJN e12  M535i  -  218pk   
MIJN e21  323i edition S ´´RUN OUT´´  - 143pk
BMW  e21  315  -  75pk

Offline 725

  • Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 730
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #6 Gepost op: 3 augustus 2012, 21:20:35 »
Wow, dit ziet er echt wel een prachtig exemplaar uit.
Een 528 mag dan wel meer pit hebben maar zoals deze er uit ziet  :drool:

En vervolgens verder uitrusten met OEM toebehoren  :thumbsup:
BMW " There is no substitute "

VW Golf 1.0i A 05/2018
BMW e39 520i 09/1997 - Montrealblau (Ingeruild)
BMW e32 735i A 04/1988 - Lachssilber

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9737
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #7 Gepost op: 3 augustus 2012, 21:42:23 »
Proficiat met deze vondst.
In zo een toestand een oldie kopen is eigenlijk veel slimmer dan al degenen die zitten te restaureren hoor.
En dan komt ie weer he: whydowedothethingswedo.  :D

Zo vroeg moet je in Alken niet zijn hoor. Een uurtje voor opening dan sta je al goed vooraan. En vermits dat redelijk dicht bij mijn deur is, kom maar eens af. (Ah ja, je gaat er nog mee kunnen rijden naar Alken zeker.  :-\




Offline DéGioke

  • Premium Member
  • Trade Count: (+3)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6574
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #8 Gepost op: 3 augustus 2012, 21:49:43 »
Als ik een tip mag geven om je auto heel te houden: haal die banden er zo snel mogelijk af  ;)

Voor de rest veel succes ermee! Heb er vroeger ook zoeentje gehad! ;)
2003 Volvo V70 2.4d LV
1991 Mercedes 500SL

Offline bmw e12 e21

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1170
  • SHARK ATTACK!
    • 1980 - e12 - M535i
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #9 Gepost op: 3 augustus 2012, 22:06:22 »
Proficiat met deze vondst.
In zo een toestand een oldie kopen is eigenlijk veel slimmer dan al degenen die zitten te restaureren hoor.
En dan komt ie weer he: whydowedothethingswedo.  :D

Zo vroeg moet je in Alken niet zijn hoor. Een uurtje voor opening dan sta je al goed vooraan. En vermits dat redelijk dicht bij mijn deur is, kom maar eens af. (Ah ja, je gaat er nog mee kunnen rijden naar Alken zeker.  :-\

Als de verzekeraar de plaat online besteld heb je ze ook in 2 a 3 dagen.
Niet online aanvragen is 6-tal weken
MIJN e12  M535i  -  218pk   
MIJN e21  323i edition S ´´RUN OUT´´  - 143pk
BMW  e21  315  -  75pk

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9737
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #10 Gepost op: 3 augustus 2012, 22:20:25 »
Enkele maanden geleden ging online aanvragen niet voor ingevoerde auto's. Als ik de papieren aan de verzekeraar gaf moest hij ook nog zelf naar DIV gaan en gaan aanschuiven. Ik heb het dan maar zelf gedaan.
Ik weet niet of dat intussen veranderd is zodat het nu wel online kan.  :iono:

Offline Raf

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 68
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #11 Gepost op: 4 augustus 2012, 11:35:13 »
Online gaat nooit voor een ingevoerde auto: je moet immers het ORIGINEEL vorige buitenlands inschrijvingsbewijs inleveren bij de DIV. Dat kan dus enkel door opsturen of gaan afgeven aan het loket.

Al je zelf naar het loket van DIV gaat voor een ingevoerde wagen, moet je dat ook doen op de dagen dat daar iemand van de douane aanwezig is. Dat is mss wel veranderd, want ik heb vroeger eens uren aangeschoven om te horen dat de douane maar op bepaalde dagen aanwezig was in Kontich en ik mocht een tweede keer gaan aanschuiven op een andere dag >:(

EDIT op de site van de DIV staat het volgende voor kantoor Alken:" Inschrijving van ingevoerde voertuigen (bij aanwezigheid van de douane: maandag, woensdag en vrijdag van 8.30 tot 12 uur en ook nog vrijdag van 13 tot 15.45 uur .)"

Veel plezier met de E28 en soigneer deze schitterende kar goed.
Exen: 78' Audi 100 Typ 43, '85 Ford Orion 1.6DGL, '87 Saab 9000 Turbo 16V, '90 BMW E30 316i, '94 Volvo 855 GLT 2.5-20V
Nu: '99 Mitsubishi Spacestar 1.3, '02 Opel Zafira 1.8 A, '08 VW Sharan tdi A, '87 BMW E30 M3, '90 BMW E30 320i cabrio, '97 E36 318iA cabrio, '01 E39 BMW 520iA Touring

Offline Laurent1602

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3927
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #12 Gepost op: 4 augustus 2012, 11:43:03 »
Prachtige E28! Ziet er echt prima onderhouden uit :thumbsup:
Veel plezier ermee!

Offline BeRt!!

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 542
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #13 Gepost op: 4 augustus 2012, 11:53:42 »
Bedankt voor de fijne reacties!

Ik ga hem ook enkel en alleen maar verder uitrusten met OEM spullen  :)
Op Marktplaats heb ik al een originele inbouwset gevonden http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/bmw-onderdelen/558178720-bmw-e28-nieuwe-radio-inbouwset.html, ik heb hem gebeld en hij ging kijken of hij nog een setje had liggen.
Enkel moet ik dan nog een antenne voorzien, hiervoor ga ik een gat moeten boren in de carrosserie wat ik niet echt zie zitten.
Zijn er misschien nog andere oplossingen om een antenne te voorzien?


Zo vroeg moet je in Alken niet zijn hoor. Een uurtje voor opening dan sta je al goed vooraan. En vermits dat redelijk dicht bij mijn deur is, kom maar eens af. (Ah ja, je gaat er nog mee kunnen rijden naar Alken zeker.  :-\


Oké, goed om te weten!
Dan ga ik er zo'n 1,5u op voorhand staan dan ben ik zeker 1 van de eerste  :D

Jammer genoeg kan ik niet met de auto gaan nee!

Ik ga proberen aanwezig te zijn op de After Summermeet dus dan is hij daar te bezichtigen!

Als ik een tip mag geven om je auto heel te houden: haal die banden er zo snel mogelijk af  ;)

Voor de rest veel succes ermee! Heb er vroeger ook zoeentje gehad! ;)


Zijn die banden echt zo slecht in grip?
De DOT code is van 2009, dus ze zijn zo'n 3 jaar oud.

Ik heb hier nog een setje styling 32's liggen die op de E39 lagen in 17 inch met 235/45 banden op maar ik denk dat die te woest gaan staan.
Binnenkort eens passen en anders koop ik mij een setje originele BBS'en van die tijd. 

Online gaat nooit voor een ingevoerde auto: je moet immers het ORIGINEEL vorige buitenlands inschrijvingsbewijs inleveren bij de DIV. Dat kan dus enkel door opsturen of gaan afgeven aan het loket.

Al je zelf naar het loket van DIV gaat voor een ingevoerde wagen, moet je dat ook doen op de dagen dat daar iemand van de douane aanwezig is. Dat is mss wel veranderd, want ik heb vroeger eens uren aangeschoven om te horen dat de douane maar op bepaalde dagen aanwezig was in Kontich en ik mocht een tweede keer gaan aanschuiven op een andere dag >:(

EDIT op de site van de DIV staat het volgende voor kantoor Alken:" Inschrijving van ingevoerde voertuigen (bij aanwezigheid van de douane: maandag, woensdag en vrijdag van 8.30 tot 12 uur en ook nog vrijdag van 13 tot 15.45 uur .)"

Veel plezier met de E28 en soigneer deze schitterende kar goed.


Ja inderdaad!
Het verzekeringskantoor had het mij gezegd dat ik er enkel terecht kan wanneer de douane er zijn, dus woensdag it is!  ;)

Ik ga deze kar zeker in ere houden!

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9737
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #14 Gepost op: 4 augustus 2012, 14:23:04 »
De meeste die hun ervaring delen over TRX banden (waaronder ikzelf) praten over veel oudere banden. Die hebben dan echt 0.0 grip en rijden bijna als op sneeuw, ook als is het zomer.
Ik ben benieuwd hoe de ervaring met tamelijk recente banden zal zijn. Want het kan niet dat die banden nooit geen grip gehad hebben.
Styling 32 staat overal goed onder, al geef je deze auto er wel wat ander imago mee.  ;)

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10017
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #15 Gepost op: 4 augustus 2012, 18:38:32 »
De auto ziet er zeer netjes uit.
Ik zou hem volledig laten opkuisen onderaan en in de wielkasten en dan voorzien van een Waxoil.
Persoonlijk heb ik er goede ervaringen mee op Youngtimers.
Een bedrijf dat zijn werk prima doet is het volgende.
http://www.anticorrosiebedrijfbrabant.nl/Starthier.html
Dan weet je meteen "hoe goed" je auto nu is en wat je moet behandelen.
Het is wel niet goedkoop maar je verdient dit later dubbel en dik terug.
Voor de antenne als je niet OEM wil gaan achteraan op het spatbord zou ik een bumperantenne (deze zit onzichtbaar achter de bumper) of een ruitantenne aanbevelen.
Er bestaan tegenwoordig genoeg alternatieven voor.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline BeRt!!

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 542
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #16 Gepost op: 5 augustus 2012, 22:45:20 »
Het geval TRX band ga ik eens afwachten hoe de grip is, als het meevalt rij ik ze op en dan erna een ander setje velgen + goede regenband.

Bedankt voor de info Kraftbayer, ik was sowieso al aan het denken op de wagen vanonder een behandeling te geven.
Dit lijkt mij wel de perfecte behandeling, binnenkort eens een afspraak maken dan!

En voor de antenne zijn er dus ook verschillende mogelijkheden, die in de bumper lijkt mij wel ideaal.



Offline bmw e12 e21

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1170
  • SHARK ATTACK!
    • 1980 - e12 - M535i
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #17 Gepost op: 6 augustus 2012, 09:40:21 »
lijkt mij ook interessant.
enig idee wat die waxoil behandeling kost?

MIJN e12  M535i  -  218pk   
MIJN e21  323i edition S ´´RUN OUT´´  - 143pk
BMW  e21  315  -  75pk

Offline Borissnor

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 181
  • Sheer Driving Pleasure
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #18 Gepost op: 6 augustus 2012, 10:30:40 »
Je kan ook ipv Waxoil de wielkasten behandelen met een spuitbus tegen de steenslag,, is ook roestwerend en makkelijk aan te brengen. Heeft een zwarte kleur dus dat valt ook nog goed mee.

Mooie aankoop!

Offline Jamme1981

  • Trade Count: (+25)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 11280
  • Cars are a passion
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #19 Gepost op: 7 augustus 2012, 10:22:26 »
Amaai, dat is nog eens een knappe aanwinst als  jouw 1e echte wagen.
Ziet er in prima staat uit ook. Mooie kilometerstand.
Hoeveel pk zit hier in?
e87 - 116i - 115pK - Sonora - Havana
e30 - 316i -  99pK - Brillianrot - Anthrazit stoff
e61 - 525d - 163pK - Silbergrau-Black -SOLD

Freude Am Fahren

VW Corrado-1989-1800 16V

Offline bmw e12 e21

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1170
  • SHARK ATTACK!
    • 1980 - e12 - M535i
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #20 Gepost op: 7 augustus 2012, 10:37:27 »
Dat zouden 129pk's moeten zijn, neem ik aan, :thumbsup:
MIJN e12  M535i  -  218pk   
MIJN e21  323i edition S ´´RUN OUT´´  - 143pk
BMW  e21  315  -  75pk

Offline BeRt!!

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 542
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #21 Gepost op: 7 augustus 2012, 10:55:02 »
Jazeker 129pk!

Ik kom juist van bij de keuring, groen gekeurd!
Bij Beliën stonden ze er ook van te kijken, vrij uitzonderlijk om nog zo'n wagen in deze staat te vinden.

Morgen dan de laatste stap, nummerplaat halen 's morgens vroeg in Alken  :D
Ik ga er optijd zitten en heb mij wat leesvoer gekocht bij de plaatselijke dagbladhandelaar.



Omdat ik gisteren een pakketje van meguiars heb gekocht leek mij dit wel interessant.
Alles is uitgelegd met stappen en foto's.

Ook heb ik bij de wagen nog een originele folder van BMW gekregen!



Betreft de rechterspiegel, ik ga er morgen eentje ophalen dus das zo gefixt.
En ik heb op marktplaats een originele inbouwset van BMW  voor de radio gevonden, die man gaat mij deze week iets laten weten of hij nog een set had staan.
Onze pa had nog een oude Blaupunkt radio liggen die perfect past voor de leeftijd van deze E28 dus die heb ik ook al  :)


Offline bmw e12 e21

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1170
  • SHARK ATTACK!
    • 1980 - e12 - M535i
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #22 Gepost op: 7 augustus 2012, 11:59:45 »
een 4-tal weken geleden moest je nog voor 5u s'morgens daar zijn om aan de beurt te komen.
Hoe het nu is weet ik niet.
Neem maar een tent en een slaapzak mee.  ;D
« Laatst bewerkt op: 7 augustus 2012, 12:14:13 door remy »
MIJN e12  M535i  -  218pk   
MIJN e21  323i edition S ´´RUN OUT´´  - 143pk
BMW  e21  315  -  75pk

Offline ADR

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1828
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #23 Gepost op: 7 augustus 2012, 13:47:48 »
dit ziet er een prachtige E28 uit.
Dikke aankoop. veel plezier ermee

Dave

Offline BeRt!!

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 542
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #24 Gepost op: 8 augustus 2012, 13:44:01 »
Nummerplaat is aangevraagd!
Ik zou ze morgen in de brievenbus hebben.

Om 5u deze morgen was ik in Alken aan het DIV kantoor, ik was de 11de die er ging zitten.
Rond 6u - half 7 begon er meer volk toe te stromen, toen het kantoor om half 9 openging stond er denk ik zo'n rij van 80-90 man achter mij.
Nummerke gekregen, halfuur aangeschoven en het was geregeld!

Wel heel triest dat het op deze manier moet gaan, maar liever dit dan 6 weken wachten!

Offline ADR

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1828
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #25 Gepost op: 8 augustus 2012, 13:51:11 »
Graaf!

er zijn nog mensen met geduld.

Zeg je nu dat er slechts één persoon tegelijkertijd geholpen werd + hoeveel tijd hebben ze met jou bezig geweest? (als da wa vooruit gaat, zou je de volgende keer om kwart voor twaalf kunnen gaan ;) ).

Dave

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9737
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #26 Gepost op: 9 augustus 2012, 21:54:36 »
Found it !

Ik ga de updates hier wat volgen, en u de 16e iets mooi meebrengen, tenzij ge mij voor zijt.  :)

Offline Ian

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 300
  • Back 02 Basics
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #27 Gepost op: 13 augustus 2012, 03:11:34 »
Verdomd knappe E28!

Door uw schuld ben ik ook weer aan het zoeken naar E28's! In BE worden er wel niet veel aangeboden en zie het eigenlijk ook niet zitten om naar Duitsland ofzo te gaan kijken naar 1, met de kans dat je teleurgesteld terug komt en dus al die km's voor niets gedaan hebt.
2001 BMW E39 520d Touring - 1973 BMW E10 1602 - (en nog een paar Benzen)
1990 BMW E30 320i Touring (Verkocht) - 1990 BMW E30 318is (Verkocht) - 1983 BMW E30 320i (Verkocht) - 1986 BMW E30 316 (Verkocht)

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9737
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #28 Gepost op: 13 augustus 2012, 08:44:24 »
Als het niet te ver is durf ik al eens voor ene auto te vertrekken. Anders zorg ik dat ik een rondje rijd en er minstens een stuk of 3 ga bekijken. Mits al goed de advertenties te bekijken en eens te bellen op voorhand komt er dan wel altijd ene mee.
Voor een eerder zeldzame E28 weet ik niet of dat werkt.

Offline BeRt!!

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 542
Re: 1986 - E28 - 520i
« Reactie #29 Gepost op: 14 augustus 2012, 00:42:47 »
Zoals b_ken zegt, als je van plan bent er één ver weg in Duitsland te gaan kijken best met een paar combineren.
Vergelijken is trouwens nooit slecht! Ik heb misschien wel het geluk gehad dat het na 2 E28's bezichtigen direct raak was.
En hij stond ook vrij kort bij, op zo'n 130km van hier.

De E28 staat inmiddels sinds vorige week legaal op platen!
Hij rijdt echt superzalig ook heb hem al 2x getankt, het verbruik is zo'n 9,2L gemiddeld http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/527978.html.

Is er eigenlijk een verschil tussen Superplus 98 (staat aanbevolen in het tankdeksel) of 95?
Ik had wat opzoek werk gedaan en vooral bij wagens met meer vermogen is het best aanbevolen Superplus 98 te tanken.
Dit kwam ik ook tegen http://www.bmwe28.de/e28_520i_d.htm, hier staat bij een 520i met Katalysator normale benzine.
De eerste tankbeurt was superplus 98 en de 2de keer heb ik hem volgetankt met 95 omdat die vrij "cheap" stond in Bree.

Binnenkort zal ik nog wat foto's posten, ik heb ondertussen ook een rechterspiegel gemonteerd   :)