Nooit dit topic afgesloten, zie ik...

Na de laatste post hier in augustus 2016 is de Touring kort daarna gestorven op het wegdek.
Op een zonnige dag in september snor ik over de Vlaamsche weg toen er plots een licht geratel hoorbaar was vanonder de motorkap. Ik zet me aan de kant om een kijkje te nemen, maar merk niks bijzonder terwijl de wagen stationair draait.
Enkele minuten later hoor ik een luide knal en begint de hele auto te daveren. Gelukkig heb ik de reflexen van een hyena en parkeer mezelf aan de kant van de weg, terwijl de wagen rammelt en hort en puft en stoot... Contact stil.
Uiteraard ferm geschrokken en motorkap open gedaan. Niks te zien! De motor zat er nog steeds in!
Ik start de wagen, maar nog steeds hetzelfde fenomeen. Zelfs iemand van de politieke partij Groen met een deelfietsabonnement zou in het snuitje hebben dat dit niet OK was.
Uiteindelijk de wagen afgesleept naar de garage. Omwille van het feit dat het zondag was, kwam er die dag geen verdict. 's Morgensvroeg contact opgenomen met de chirurg van de afdeling Mechaniek en enkele uren later kreeg ik te horen dat mijn wagen het niet gehaald had.

Diagnose: krukas in twee geknakt!!
In sneltempo mogelijke opties overlopen => rebuild, ruilmotor... Maar kwam steeds richting prijzen dat de sop de kool niet waard was.
Jarenlang geen enkel noemenswaardig probleem gehad en dan met één fatale knal om het hoekje gegaan. Ik geef toe: ik ben daar lang slecht van geweest, want ik reed er heel graag mee.
Dus bij deze: Slaap zacht, lieve Touring. Ik zal je nooit vergeten.
Van je vriend Snorkel.
PS: Sorry van die mottige velgen die ik onder je heb gelegd. Ik was nog jong en onbezonnen. In een volgend leven trakteer ik je op een set VorteSteiners! Beloofd!