Auteur Topic:  Kans of Kansloos / 0-100 tijden / ....-meting topic  (gelezen 169145 keer)

Online Vanber

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
Re: Kans of Kansloos / 0-100 tijden / ....-meting topic
« Reactie #2760 Gepost op: 14 september 2018, 11:40:46 »
Begin van de week een testritje gaan doen met de  :///M:2 non comp.
Super leuk, verslavend en top geluid.

Maar iets moet ne toch van het hart: de dip dat die dingen hebben van 0 kickdown kan ik precies niet meer gewoon worden sinds mijn G30 e-drive.
Als ik daar mee laumch van 0 vol je instant die power en die M2 heeft zo een kleine lag daarin zitten.   Al de rest is natuurlijk veel sensationeler, maar die start is wel een verschil.  Wat als ze nu eens een M uitbrengen met een kleine electro ondersteuning voor die initiele dip weg te werken? 

Ik weet het, het is vloeken in de kerk, maar voor diegene die nog niet in de hybride dat hebben gevoeld is het toch eens een aanrader.
Ik had net het tegebovergestelde.
Onlangs deed ik een testrit met een 330e en een m140 en toen vond ik het net heel vervelend die heel direct gasrespons.
Vooral als passagier, bij het minste dat de bestuurder aan de gas komt, reageert die auto echt heel direct. Te direct, vond ik.

Bij vertrek van stilstand kan het wel handig zijn. Maar bij hernemingen vond ik dat gewoon ronduit irritant (vooral als passagier)
Kan ook gewoon aan mij liggen
BMW F20 M140i LCI2 Shadow edition - M-performance uitlaat + Sperdifferentieel
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=67584.0

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life - Life's too short not to !
« Reactie #2761 Gepost op: 14 september 2018, 11:49:08 »
Begin van de week een testritje gaan doen met de  :///M:2 non comp.
Super leuk, verslavend en top geluid.

Maar iets moet ne toch van het hart: de dip dat die dingen hebben van 0 kickdown kan ik precies niet meer gewoon worden sinds mijn G30 e-drive.
Als ik daar mee laumch van 0 vol je instant die power en die M2 heeft zo een kleine lag daarin zitten.   Al de rest is natuurlijk veel sensationeler, maar die start is wel een verschil.  Wat als ze nu eens een M uitbrengen met een kleine electro ondersteuning voor die initiele dip weg te werken? 

Ik weet het, het is vloeken in de kerk, maar voor diegene die nog niet in de hybride dat hebben gevoeld is het toch eens een aanrader.

Ik durfde dat hier niet te schrijven maar is idd wel zo als je een elektromotor gewoon bent (225XE is onze daily)  8)

Voor die reden bleef mijn 120i staan wegens minder rijplezier dan de saaie hybride.

Bij de testrit vd M140i miste ik ‘t wel minder moet ik zeggen en eens op dreef ja dan zeker niet meer  >:D

Maar ik volg je kazzz  ^-^

Offline r1sthebest

• Pole Position
« Reactie #2762 Gepost op: 14 september 2018, 14:50:07 »

Offline ThomasD

• Pole Position
« Reactie #2763 Gepost op: 14 september 2018, 19:11:05 »
Ik durfde dat hier niet te schrijven maar is idd wel zo als je een elektromotor gewoon bent (225XE is onze daily)  8)

Voor die reden bleef mijn 120i staan wegens minder rijplezier dan de saaie hybride.

Bij de testrit vd M140i miste ik ‘t wel minder moet ik zeggen en eens op dreef ja dan zeker niet meer  >:D

Maar ik volg je kazzz  ^-^

de boite van zf met hulp elektro , ze zijn vant schap te pakken , waarom bmw da ni test in bvb een M150i dan is wel jammer  >:D

Offline gfk807

• Race Legend
« Reactie #2764 Gepost op: 14 september 2018, 19:54:21 »
de boite van zf met hulp elektro , ze zijn vant schap te pakken , waarom bmw da ni test in bvb een M150i dan is wel jammer  >:D

Tesla-killer  >:D

0>100 in 2,9s  :exited:

Offline BruLaX

• Qualifying
  • HELLO
« Reactie #2765 Gepost op: 15 september 2018, 17:18:46 »
Na een nachtje Carré gistere tegen verlaagde golf 7 gti liggen spelen

E92 325d stage 2 vs golf 7 gti (remapped  :iono:? ) 1-0

E92 325d stage 2 vs bmw 740i 2017 model e
2-0

Gene enkele kon een duimpje vanaf  :thumbdwn:
« Laatst bewerkt op: 17 september 2018, 17:42:49 door BruLaX »
BMW E46 320D - Touring M Pack - Mystic blue

http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=54806

Offline Eri///M4

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #2766 Gepost op: 15 september 2018, 17:38:40 »
Na een nachtje Carré gistere tegen verlaagde golf 7 gti liggen spelen

E92 325d stage 2 vs golf 7 gti (remapped  :iono:? ) 1-0

E92 325d stage 2 vs bmw 740i 2017 model Tot 275 en dan gestopt
2-0

Gene enkele kon een duimpje vanaf  :thumbdwn:
Jij komt wel redelijk dichbij mij in de buurt. Tot 275? Op de a12?   :thinking:
Jaguar F-Type R V8
BMW M4

Offline RDH

• World Champion
« Reactie #2767 Gepost op: 15 september 2018, 18:55:00 »

zal nog wel stuk van den tunnel zijn dan want 275 me al die flitsbakken om de 5 botten

Offline BruLaX

• Qualifying
  • HELLO
« Reactie #2768 Gepost op: 15 september 2018, 19:29:42 »
A12 vanaf de lichten van londerzeel richting brussel. Kga moeten beginnen met opletten :jpshakehead:

Offline ThomasD

• Pole Position
« Reactie #2769 Gepost op: 17 september 2018, 09:19:07 »
100-200 tijd al ne keer gestest brulax ?

Offline jan.van.gent

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #2770 Gepost op: 17 september 2018, 16:06:59 »
#zaagmodus: 275 op de A12 na een nachtje stappen in de carré. Hopelijk zien we u binnenkort niet in een krantenartikel passeren  ??? :o

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline BruLaX

• Qualifying
  • HELLO
« Reactie #2771 Gepost op: 17 september 2018, 17:41:15 »
#zaagmodus: 275 op de A12 na een nachtje stappen in de carré. Hopelijk zien we u binnenkort niet in een krantenartikel passeren  ??? :o

Dit hoop ik ook   :wiggleyes: ja de 740i wou niet opgeven  :-X

Offline gfk807

• Race Legend
« Reactie #2772 Gepost op: 17 september 2018, 18:53:28 »
Dit hoop ik ook   :wiggleyes: ja de 740i wou niet opgeven  :-X

Dan moet er enen de slimsten zijn zeker he  >:D

Offline DHL

• Pole Position
« Reactie #2773 Gepost op: 21 september 2018, 11:41:15 »
Dan moet er enen de slimsten zijn zeker he  >:D

Ja, vanaf een gegeven moment moet je ze laten gaan... Als ze aan pakweg 180 nog achterblijven heb je je punt gemaakt  op zo'n banen. En nu ben ik zelf zeker en vast d'een heiligsten niet zulle lol...
Eens boven de 200 krijg je een serieus tunneleffect, iedereen krijgt dat zonder uitzondering, en dan kan je enkel nog hopen dat niemand een foutje maakt want je ziet het totaal niet meer aankomen.
Zelfs op de snelweg, niemand ziet dan nog echt wat er gebeurt op de andere rijstroken.
Iedereen zou daar eens moeten op letten, hoe sneller je gaat rijden des te smaller wordt je zicht.
En die zwaar accidenten gebeuren net daardoor, niet door te snel te rijden maar door heel erg te snel rijden :)
Voor mij is er steeds een verschil tussen overdreven snelheid en onaangepaste snelheid. Met overdreven snelheid heb ik totaal geen moeite....

Offline Blue

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #2774 Gepost op: 21 september 2018, 13:57:01 »
Raar want als ik in Duitsland boven de 200km/h rij zie ik toch nog de andere stroken hoor?
Idem on track waar je dan soms moet opletten voor snellere/tragere wagens op de rechte stukken.

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #2775 Gepost op: 21 september 2018, 14:01:31 »
Raar want als ik in Duitsland boven de 200km/h rij zie ik toch nog de andere stroken hoor?
Idem on track waar je dan soms moet opletten voor snellere/tragere wagens op de rechte stukken.

Zijn gewoon de limieten van het menselijk lichaam. Zijn mensen die 't wat minder hebben als anderen maar dat ontkennen is de zon ontkennen.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #2776 Gepost op: 21 september 2018, 14:05:32 »
Heeft niets met de zon te maken.
Denk dat pas vanaf hogere snelheden is hoor.
Recent nog gedaan: hele tijd aan +200 in Duitsland gereden en dan let je goed op de 2 andere vakken ernaast, net om te anticiperen als er iemand van 3de naar 2de komt want vaak knalt die van’t 2de dan ineens op 1ste.
En moet je dus zelf vroeger je gas lossen en anticiperen. 

Offline Eri///M4

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #2777 Gepost op: 21 september 2018, 14:56:37 »
Ik zie amper verschil tussen 160 en 200 op de autobahn. Vanaf 250 wel. Maar zou ik ooit 250 rijden in België? No thx
Jaguar F-Type R V8
BMW M4

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #2778 Gepost op: 21 september 2018, 14:58:45 »
Ah uiteraard ziet ge dat niet. Maar't verschil bij 120-160-200 is er wel.
Niet perse in het vaste zicht maar heel erg in't perifeer zicht dat afneemt - en uw ogen gaan ook veel meer moeten "zoeken". Op de autostrade misschien minder belangrijk maar toch een serieus verschil.

Maar dat is zoals die loze uitdrukkingen van mensen die "geconcentreerder" zijn als ze harder rijden.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Online ADW1

• Grand Prix Winner
« Reactie #2779 Gepost op: 21 september 2018, 16:51:36 »
Zijn gewoon de limieten van het menselijk lichaam. Zijn mensen die 't wat minder hebben als anderen maar dat ontkennen is de zon ontkennen.
Gelukkig liggen mijn limieten wat hoger dan. :P
BMW 320CI e46 M Sport - BMW 118D e87 - BMW 320D e92 M Sport - Audi S3 8V Berline - Volkswagen Golf 7 GTI Performance Edit - BMW 335D e92 M Sport -
BMW 335I e92 M Sport

Offline DHL

• Pole Position
« Reactie #2780 Gepost op: 21 september 2018, 17:53:52 »
Straffe mensen die geen tunnelvisie krijgen. Iedereen krijgt dat. Groot verschil hoor tussen 150-200 en 250. T is net omdat velen dat (niet willen) beseffen dat het verkeerd gaat.
Iedereen kan 200 rijden en 250 ook... Niks moeilijks aan maar als er dan auto's rijden op vak 1 en 2 kan je niet meer op jezelf rekenen. Dan moet je erop rekenen dat zij jou zien afkomen. Niet alleen door je tunnelzicht maar ook gewoon omdat het snelheidsverschil veel te groot is.
En wat het ook gevaarlijk maakt (en wellicht zullen er dit ook ontkennen), je gaat dan sneller 'fixeren'. Bvb op een auto op het tweede vak die beetje dicht naar de linkerkant komt.
Als ge op circuit rijdt is dat heel anders... daar heb je het grote verschil van snelheden niet en na een paar rondes ken je de weg. Je hebt gewoon met veel minder factoren rekening te houden dan als je dit op de openbare weg doet waardoor je met tunnelzicht toch links en rechts kan kijken. Maar dat tunnelzicht is daar ook, enkel kan je het makkelijker verplaatsen. (en merk je het minder hierdoor).
Uiteraard zal iemand die dagelijks op circuit rijdt er minder last van hebben dan iemand die het sporadisch doet. Da's hetzelfde met ne moto. In de zomer knallen en ne hele winter niks. Ge moet ne keer proberen met ne snelle moto een zwaantje eraf te rijden, da's ook ni simpel als ge ne zomerrijder zijt.
Pas op, ik ben zeker en vast de heiligheid niet... verre van. Extreme dingen gedaan, maar dat mindert als ge naar de vijftig gaat ;). Maar 't gaat er nooit volledig uit vrees ik, het wordt gewoon minder roekeloos.

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #2781 Gepost op: 21 september 2018, 18:04:54 »
't gaat er nooit volledig uit vrees ik, het wordt gewoon minder roekeloos.

Kan ik beamen :thumbsup:

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #2782 Gepost op: 21 september 2018, 18:21:56 »

Eens boven de 200 krijg je een serieus tunneleffect, iedereen krijgt dat zonder uitzondering, en dan kan je enkel nog hopen dat niemand een foutje maakt want je ziet het totaal niet meer aankomen.
Zelfs op de snelweg, niemand ziet dan nog echt wat er gebeurt op de andere rijstroken.
Iedereen zou daar eens moeten op letten, hoe sneller je gaat rijden des te smaller wordt je zicht.

Mijn reacties waren uitsluitend hierop.
Ik zeg niet dat er geen tunnelvisie ontstaat.
Geef alleen mee dat dat bij mij dan mss iets hoger ligt (mss door circuit, geen idee) maar boven de 200 (maar onder 280) zie ik echt nog wel heel goed wat er op de 3 vakken voor mij gebeurd en kan ik daarop reageren.

Wat wel is, door de snelheid die je rijdt moet je VEEEL vroeger en sneller reageren!!
Want waardoor heel veel ongelukken op die hoge snelheid gebeuren is omdat mensen dat niet gewoon zijn en dan verwachten dat ze even snel afgeremd zijn of even brute stuur bewegingen mogen maken....
Je maakt veel meters dus daar moet je rekening mee houden.

Offline DHL

• Pole Position
« Reactie #2783 Gepost op: 21 september 2018, 21:40:24 »
Allé man, t is juist omgekeerd, door overschatten van jezelf gebeuren accidenten. Denken dat je op tijd kan reageren en tot 280 geen tunnelvisie hebt is gewoon verkeerd.
Ik weet niet hoe oud je bent maar van mijn vriendengroepke met dezelfde interesses als ik, zijn er een deel die veel geluk hadden ( ik reken mezelf erbij) maar jammer genoeg zijn dr toch enkelen die al lang begraven zijn. Klinkt hard, maar is wel zo. En zelfs daarna dachten we nog dat het allemaal te vermijden was...als je maar rap genoeg reageerde. En we deden lustig voort 😇

Offline DHL

• Pole Position
« Reactie #2784 Gepost op: 21 september 2018, 22:23:14 »
Pas op gelle moet mij niet verkeerd verstaan he :)... Ben zeker gene moraalridder en wil zeker niet 'd een beste' zijn...
Wil gewoon maar zeggen dat sommige dingen er wel over zijn. Aan die snelheden op die baan... minste dat er gebeurt zijde dood en als 't beetje tegenzit sleurde er nog een paar mee. Ik vind da gestoord 270 op de A12. Sorry hoor man, hadde nu kortstondig 180 of zo gezegd zou'k het gewoon te rap vinden ;). Die baan ligt er ook niet perfekt bij he.

Offline BruLaX

• Qualifying
  • HELLO
« Reactie #2785 Gepost op: 21 september 2018, 22:29:01 »
Pas op gelle moet mij niet verkeerd verstaan he :)... Ben zeker gene moraalridder en wil zeker niet 'd een beste' zijn...
Wil gewoon maar zeggen dat sommige dingen er wel over zijn. Aan die snelheden op die baan... minste dat er gebeurt zijde dood en als 't beetje tegenzit sleurde er nog een paar mee. Ik vind da gestoord 270 op de A12. Sorry hoor man, hadde nu kortstondig 180 of zo gezegd zou'k het gewoon te rap vinden ;). Die baan ligt er ook niet perfekt bij he.
Kijk he ik geef da perfect toe dat dit gestoord was, ik heb dit niet gedaan als het kei druk was. Dit was om 4h s’nachts, alleen ik en de bmw waren op de baan. En wou niet opgeven en ik was ook te koppig haha en als ge zo iets aant doen zijn denkt ge ook niet aan de gevolgen op da moment. Tis erna dat dit begint door te dringen.

Offline Draje

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #2786 Gepost op: 21 september 2018, 22:39:18 »
Ik ken niet veel banen die er goed bijliggen om 270 te rijden, laat staan 200...

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #2787 Gepost op: 21 september 2018, 22:47:37 »
Ik hebt over Duitsland om duidelijk te zijn.

Offline DHL

• Pole Position
« Reactie #2788 Gepost op: 22 september 2018, 04:04:06 »
Kijk he ik geef da perfect toe dat dit gestoord was, ik heb dit niet gedaan als het kei druk was. Dit was om 4h s’nachts, alleen ik en de bmw waren op de baan. En wou niet opgeven en ik was ook te koppig haha en als ge zo iets aant doen zijn denkt ge ook niet aan de gevolgen op da moment. Tis erna dat dit begint door te dringen.

Ja 'k begrijp da wel zulle, da's de adrenaline in uw lijf en 't is plezant. Maar echt, 't is op die momenten dat het gebeurt. Met uwen auto ne keer optrekken tot 180, pak nu nog 200 (daar zijde snel aan) en hem dan laten gaan op een manier waarvan hij weet dat ge ermee stopt. Dan weet diene kerel ook dat hij het niet kon halen en dan waarde gij niet alleen de snelsten, maar ook de slimsten ;). En zou me terug laten bollen tot een niet-rijbewijs-kwijt-snelheid. Ik weet het, niet de plezantste keuze. Stel u voor da ge geflitst wordt aan 275, Benneke is in staat om uwen auto af te pakken.

Offline Draje

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #2789 Gepost op: 22 september 2018, 11:20:52 »
Ja 'k begrijp da wel zulle, da's de adrenaline in uw lijf en 't is plezant. Maar echt, 't is op die momenten dat het gebeurt. Met uwen auto ne keer optrekken tot 180, pak nu nog 200 (daar zijde snel aan) en hem dan laten gaan op een manier waarvan hij weet dat ge ermee stopt. Dan weet diene kerel ook dat hij het niet kon halen en dan waarde gij niet alleen de snelsten, maar ook de slimsten ;). En zou me terug laten bollen tot een niet-rijbewijs-kwijt-snelheid. Ik weet het, niet de plezantste keuze. Stel u voor da ge geflitst wordt aan 275, Benneke is in staat om uwen auto af te pakken.

Denk dat u auto dan verbeurd verklaard wordt..