Auteur Topic:  Fotowedstrijden 2012  (gelezen 4751 keer)

Offline RubenV

• Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
Fotowedstrijden 2012
« Gepost op: 16 februari 2012, 14:12:21 »
Beste BB'ers

Dit jaar zal elke fotowedstrijd een ander thema hebben, zo zullen de fotowedstrijden leuker en uitdagender worden!
De eerste fotowedstrijd van 2012 is nog zonder thema, maar vanaf fotowedstrijd 2 zullen we dus met thema's werken.
Hieronder vindt u een lijst met de voorlopige thema's & hoe je kan deelnemen!

16 Februari - 15 Maart

Fotowedstrijd 1   Geen thema

16 Maart - 15 April

Fotowedstrijd 2   “I’m blue”
Of we het nu hebben over de blauwe lucht waaronder je gaat cruisen in je cabrio, het blauw uit het logo van de Bayerische Motoren Werke of  simpelweg de kleur Monte Carlo Blau op de nieuwe M5… blauw zal altijd terug keren als we het over een BMW hebben.
Deze fotowedstrijd heeft dan ook deze typische BMW kleur als thema. Als fotograaf zorg je er voor dat de kleur blauw, in welke variant dan ook, aanwezig is in je foto. Dat hoeft niet noodzakelijk de kleur van het koetswerk te zijn, ook de omgeving kan blauwe tinten vertonen.

16 April - 15 Mei

Fotowedstrijd 3   “Interior design”
Leder, stof, alcantara, aluminium, houtinleg, … een BMW wordt al jaren gemaakt met de grootste zorg voor kwaliteit en het comfort van zijn bestuurder. De “fahrersitz” van menig BMW scheurijzer is dan ook een aangename plek om te vertoeven. Tijd dus om het kantoor van de meer gedreven petrolhead eens extra in de verf te zetten.
Deze fotowedstrijd draait hem rond de binnenkant, dat mag een overzicht zijn, maar ook een detail foto. Zolang het maar draait rond het interieur van je BMW.

16 Mei - 15 Juni

Fotowedstrijd 4   “I feel the need….the need… for SPEED”
Snelheid… of het nu in Eau rouge met je E30 M3 is, in drift met je M5 op Weeze of ergens in stijl op de Duitse autobahn in je 760Li. BMW’s hebben altijd de neiging snel te gaan en voor sensatie te zorgen. Deze sensatie van snelheid vastleggen op foto is een hele uitdaging. Tijd dus om jullie fotografisch kennen en kunnen tot het uiterste te drijven, net zoals jullie soms doen met de wagens.

16 Juni - 15 Juli

Fotowedstrijd 5   “Freude am fahren”
De slagzin van BMW, want iedereen BMW brengt plezier. Probeer vast te leggen waar jij als fotograaf of de eigenaar van de auto vrolijk van wordt, voor de ene is dat driften, voor de andere gezellig cruisen. De sfeer in de foto is belangrijker dan de auto zelf, als het maar plezier uitstraalt en daarvoor heb je geen 550pk nodig.

16 Juli - 15 Augustus

Fotowedstrijd 6  “Big city life”
Een BMW is meer dan een track of autobahn cruiser. Een BMW is te gebruiken als boodschappen wagen, luxe vervoer of zelfs werkinstrument. De stad is dus één van de domeinen die menig BMW vaak zal doorkruisen, ook daar zal hij meerdere hoofden laten draaien om zijn verschijning gade te slagen. Elke moderne BMW vind zijn weg tussen muren en obstakels om vervolgens veilig op zijn bestemming aan te komen. Ben jij in staat om dat drukke stadsgevoel vast te leggen?

16 Augustus - 15 September

Fotowedstrijd 7  “When the lights go out”
The cars come out to play. De wegen zijn minder druk, het vermogen kan worden aangesproken. De nacht is één van de momenten dat de BMW buiten komt om te spelen, zonder daarbij enig schroom te hebben over lawaai of snelheid. Ook in het avondlicht is een BMW een meesterwerk om gade te slaan, kies jij als fotograaf daarom voor een verlicht plein, of eerder de duistere sinistere look?

16 September - 15 Oktober

Fotowedstrijd 8

16 Oktober - 15 November

Fotowedstrijd 9

16 November - 15 December

Fotowedstrijd 10   “Fotowedstrijd der fotowedstrijden”
In deze fotowedstrijd zal men kunnen stemmen op de beste foto van de afgelopen 9 wedstrijden.

Hoe gaat u nu te werk?

- U beschikt over een foto van een wagen van uzelf of een andere BB'er in hoge resolutie, die voldoet aan een van de komende thema's
- Deze foto is nog nergens openbaar gemaakt.
- U mailt deze foto in hoge resolutie naar fotowedstrijdBB@gmail.be, hierin vermeld u uw nickname, de nickname of volledige naam van de fotograaf.
- Van zodra de deadline verstreken is wordt er een nieuw topic geopent waarin iedereen kan stemmen
- De foto met de meeste stemmen wint

De foto zal worden beoordeeld door een publiek met een hoge diversiteit. Probeer dus je foto’s zowel technisch als qua verhaal op punt te stellen. Sommigen onder ons hebben een technische achtergrond, zij zullen meer kijken naar hoe goed de foto is. Terwijl anderen meer “het moment” zullen beoordelen en daarom dus ook kunnen stemmen op een foto die gewoon aanspreekt ipv super scherp is. Voor de stemmers onder ons, let er op dat je de foto’s afweegt aan het thema. Stem dus op de foto die het beste voldoet aan de vraag, niet gewoon op de auto die er op staat.

mvg, Ruben

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
Re: Fotowedstrijden 2012
« Reactie #1 Gepost op: 16 februari 2012, 14:16:55 »
Nice 8) zal voor veel variatie en mooie foto's zorgen.
Nice work Ruben :thumbsup:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline RubenV

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #2 Gepost op: 16 februari 2012, 14:40:16 »
Nice 8) zal voor veel variatie en mooie foto's zorgen.
Nice work Ruben :thumbsup:
Grootste werk is door PJH gedaan! Waarvoor dikke merci  ;)

Offline Soul

• World Champion
    • BMWMeets
« Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2012, 23:05:45 »
Gezien dit een forum is en het gaat over auto's, waarom niet als thema "het forum en de auto's van het forum" ? Dus een foto die zonder woorden moet duidelijk maken waar het forum voor staat en wat de liefde voor BMW is...
 :iono:

Online PJH

• Premium Member
  • World Champion
    • www.openroads.be
« Reactie #4 Gepost op: 17 februari 2012, 01:03:58 »
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt? Het zullen immers allemaal forumwagens zijn
www.openroads.be
Rediscover the fun of driving!

Offline Soul

• World Champion
    • BMWMeets
« Reactie #5 Gepost op: 19 februari 2012, 19:05:20 »
Ja, is weerom een moeilijke vraag van mij...  ;D
Gevoelens liggen hier precies... gevoelig.  ;D

Een technisch goeie foto is een technisch goeie foto. Belichting goed, geen reflecties, juist gekadreerd,...
That's it.

Maar het kan ook meer zijn :
een foto die niet alleen de auto toont, maar een verhaal vertelt ;
een foto die je "pakt" ;
een foto die maakt dat je het hele topic van de eigenaar wil lezen ;
een foto die iets moois benadrukt of iets fouts aan de kaak stelt ;
...

Offline R&C_Events

• World Champion
  • www.roadstersencoupes.be
    • Roadsters & Coupés Events
« Reactie #6 Gepost op: 17 januari 2013, 12:37:35 »
Ligt het nu aan mij of heb ik de indruk dat dit nogal stilgevallen is?  :wiggleyes:
Ik wil geen discussies heropenen hiermee he! (mochten die er geweest zijn in het verleden)

Online mineral

• Race Legend
« Reactie #7 Gepost op: 17 januari 2013, 12:47:51 »
 Niet genoeg geïnteresseerden jammer genoeg  :-\

Offline RubenV

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #8 Gepost op: 17 januari 2013, 16:07:58 »
Ligt het nu aan mij of heb ik de indruk dat dit nogal stilgevallen is?  :wiggleyes:
Ik wil geen discussies heropenen hiermee he! (mochten die er geweest zijn in het verleden)
Ik ben volop bezig met de nieuwe fotowedstrijd(en)!
Dit jaar komen er opnieuw wedstrijden, deze avond komt het eerste topic online ;)

Offline R&C_Events

• World Champion
« Reactie #9 Gepost op: 17 januari 2013, 17:56:50 »
Dit jaar komen er opnieuw wedstrijden, deze avond komt het eerste topic online ;)

cool... ben ondertussen op zoek naar een nieuwe reflexcamera, zo een wedstrijden zijn ideaal om te oefenen  :thumbsup:

Offline Extensis

• Trade Count: (+10)
  • Race Legend
« Reactie #10 Gepost op: 18 januari 2013, 00:56:24 »

cool... ben ondertussen op zoek naar een nieuwe reflexcamera, zo een wedstrijden zijn ideaal om te oefenen  :thumbsup:

Inderdaad!  :thumbsup:

Maar als er altijd maar 20 votes zijn of 4 pics worden ingezonden...  :(
Hopelijk wordt hier terug leven in geblazen!!  :wow:

Offline Zaskar

• Premium Member
  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • I am getting older but I refuse to grow up
« Reactie #11 Gepost op: 18 januari 2013, 08:01:17 »
Er zijn op een jaar wel wat nieuwe leden bij,die zoals ik graag fotokes schieten
BV
F11 520d(Sold) -MK7 GTI PP(Sold) -E82 135i(sold)-E36 M3 EVO (sold)  Weekend Suzuki GSX-R1000
I am getting older but I refuse to grow up

Offline volonte

• * Board Sponsor *
  • World Champion
  • Volonte
« Reactie #12 Gepost op: 18 januari 2013, 09:14:57 »
I'm in to om in te zenden  ;D

2016 Vdub passat 1.6 firmahok
2003 E46 ///M3
2004 E83 X3 babytransporter

Offline RubenV

• Premium Member
  • Race Legend
Fotowedstrijden 2012
« Reactie #13 Gepost op: 18 januari 2013, 09:18:45 »
Gisteren al typend in slaap gevallen :wiggleyes:
Het thema van de eerste fotowedstrijd kan ik al verklappen, Winter :)

Offline volonte

• * Board Sponsor *
  • World Champion
  • Volonte
« Reactie #14 Gepost op: 18 januari 2013, 10:12:14 »

Die kwam onverwachts  :P

2016 Vdub passat 1.6 firmahok
2003 E46 ///M3
2004 E83 X3 babytransporter

Offline R&C_Events

• World Champion
« Reactie #15 Gepost op: 18 januari 2013, 17:31:45 »

Die kwam onverwachts  :P

Misschien moeten we toch wat oppassen met thema's, dat maakt het altijd wat moeilijker en kan mss een reden zijn dat er soms weinig inzendingen komen?  :iono: