Varia > Fotografie

Feedback

(1/1)

RubenV:
Dit onderdeel ontbreekt hier eigenlijk.
Het concept is heel simpel:

Heb je een foto gemaakt waar je je wat onzeker over voelt en graag wat tips over wil krijgen?
Wil je een foto maken en krijg je graag wat tips?
Of wil je iets anders weten?

Post je foto of vraag hier!

mvg, Ruben

Blue Shark:
Goed topic!!  :thumbsup:

Ik ben een absolute n00b op het gebied van fotografie dus tips zijn altijd welkom!

RubenV:
Aan de kwaliteit van de foto's vermoed ik dat deze genomen is met een spiegelreflex?
'k Zal eens beginnen hé:

Foto 1:
Leuke hoek mooi scherp, maar in mijn ogen iets te donker.
Gewoon de sluitertijd wat lager zetten zodat de foto iets minder donker is, in deze situatie leek me het ook wel mogelijk om een lagere sluitertijd te nemen.
Ook onder vind ik hem net iets te krap, ietsje ruimer had mooier geweest :)

Foto 2:
Ik had persoonlijk de wagen ietswat naar voor verplaatst waardoor hij dus in de zon zou staan.
Nu neemt de achtergrond meer de aandacht dan de wagen en dat is niet echt de bedoeling.
Qua compositie zit je ook vrij goed, al had ik gemaakt dat de nummerplaat er net niet op stond, dat stoort nu wel een beetje.

Foto 3:
Neem nooit een foto langs de schaduwzijde van de wagen, en zeker niet van een zwarte wagen.
De wagen is al zo donker en de schaduw helpt daar dan ook niet aan.
Ook hier vind ik da ruimte aan de linkerkant iets te krap.
En als je een foto neemt, probeer dan ook altijd een rechte horizon te hebben, op het eerste zicht valt dit niet zo op maar als de horizon recht is, komt je foto al een stuk mooier over ;)

Foto 4:
Hier had ik de wagen evenwijdig met de baan gezet, zodat de lijnen van de wagen doorgaan samen met de baan.
Ook hier is het onderaan te krap, de snuit van de 1 staat er net niet op wat spijtig is.

Foto 5:
De wagen is hier veel te donker... De voorkant van de wagen loopt gewoon dicht waardoor je de lijnen van de snuit niet meer ziet.
Gewoon de wagen 180 graden draaien had veel geholpen, zo stond de wagen dan ook met de neus in de zon.
Voor de rest zie ik niet echt iets verkeerd :)

Algemene commentaar:
De reflecties storen mij wel wat op de meeste foto's, een polarisatie filter kan dit grotendeels verhelpen en kost ook niet zo heel veel.
Soms durf ik ook nog sommige van deze fouten te maken omdat ik er simpelweg niet aan denk.

mvg, Ruben

Anthony:
Dag BB!

Graag had ik wat 'tips en trics' gekregen betreffende fotografie.  Mijn toestel is een D3000 met 18-55VR (amateurtoestel, I know).
Meestal wordt deze gebruikt voor rallysport en stilstaande shoots van auto's.
Omdat ikzelf verre van tevreden ben van mijn foto's, had ik graag vernomen hoe ik mijn instellingen beter kan aanpassen aan de omgeving. (ISO, sluitertijd, diafragma,...)

Thanks! :)

Anthony

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie