Auteur Topic:  1984 - E24 - ///M635CSi  (gelezen 43608 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pinzie

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 961
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #330 Gepost op: 14 mei 2012, 11:17:05 »
Proficiat met de leuke upgrades en de groene kaart  :///M:


De bak reviseren is geen optie?

offtopic: hoever sta je met de  :///M:5 ?

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10090
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #331 Gepost op: 14 mei 2012, 11:24:41 »
Intussen nog eens tijd voor een update...

* Upgrade van de achteras gedaan:
  - Zwarte Powerflex ton rubbers
  - Nieuwe 'drop arms', OEM
  - Nieuwe rubber waar de differentieel achteraan bevestigd wordt
  - Gereviseerde sper, 25%
  - 3,91 verhouding in de diff gestoken
  - Nieuwe bourages in de diff

* Jables heeft de velgen onder handen genomen.  Kan er weer mee over straat komen nu :D

* Nieuwe bandjes rondom, Kumho KU36 235/45/17 en 255/40/17.  Auto heeft abnormaal veel grip in deze setup.  Ik wacht ongeduldig op regen, want op droog is hij gewoon niet scheef te krijgen, en uiteraard heb ik al uitvoerig geprobeerd.

* Net naar de keuring geweest.  Groen groen groen!

Nu de rest van de auto eigenlijk helemaal klaar is om te scheuren, valt het meer en meer op dat de versnellingsbak eraan is.  Ik begin NU te sparen voor de nieuwe 6-bak...

Chique dinges  :thumbsup:

Wat betreft de 6-bak ... ik was me ook al aan het afvragen geweest welke 6-bak op de M30B35 motor van mij zou passen. In vergelijking met een modernere auto maakt hij beestig veel toeren. Ik heb altijd het gevoel dat ik nog eens wil schakelen als ik al in 5e zit.

Offline Frits

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+10)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 7918
    • Performance Shop Geel
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #332 Gepost op: 14 mei 2012, 11:35:35 »
Bak reviseren is een optie, maar ik wil een 6-bak, en geen 5-bak meer...  In combinatie met die 3.91 moet dat eindelijk het gevoel geven dat die bak toch wat vooruit gaat.

M5 vertrekt morgen naar de carrossier, maar die gaat er maar volgende week aan beginnen.
De donor staat daar al.


@b_ken: daar is het mij eigenlijk niet om te doen.  Ik wil gewoon het hooligan-gehalte van de auto wat omhoog krijgen.  Ik wil dus kortere versnellingen.  Dat daar dan nog en 6de bij zit, dat is mooi meegenomen, maar daar is het mij niet om te doen.
Ik wil eigenlijk gewoon een auto waarbij je moet doseren met de gaspedaal om de achterkant onder controle te houden.  Nu is het een altijd-plankgas-auto, en dat zegt me minder.

Kan je in die van u niet gewoon een langere diff verhouding steken?  Dan wordt hij natuurlijk lomer...
Too much horsepower is never enough.
Aerodynamics is invented by people that can't build decent engines.
Remember you can't race your house, but you can sleep in your car!
If everything is under control, you are not going fast enough.
Winning isn't everything, but losing sucks!

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10090
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #333 Gepost op: 14 mei 2012, 13:17:19 »
Een diff steken met een langere verhouding gaat natuurlijk altijd om de toeren te doen zakken. Maar ik wil toch ook nog het gevoel behouden van korte verhoudingen, en sneller weer oppakken na schakelen.

In mijn E12 zat ik met extreem lange verhoudingen. 2.91 diff en overdrive 5V boite. Die ging dan wel 120 in 2de en bijna 180 in 3e maar bij opschakelen vielen de toeren nogal fel terug. Nu ben ik zowat naar een ander uiterste gegaan met een korter diff en een sportboite. Met een 6-bak zou ik waarschijnlijk beide voordelen hebben. Maar of er ene is die past op dat oude blok  :thinking:

Als het u alleen om korte verhoudingen te doen is en een 6e alleen maar meegenomen is kun jij misschien gewoon een heel kort diff verhouding steken.
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2012, 13:18:54 door b_ken »

Offline Frits

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+10)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 7918
    • Performance Shop Geel
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #334 Gepost op: 14 mei 2012, 13:24:32 »
Ik heb een 3.91 verhouding zitten.  Korter maakt BMW niet in het 210 huis.  Dan moet ik al elders gaan shoppen...
En dan blijft het probleem van die versleten boite er nog he.  Ik hoop dat die nieuwe 6-bak alle problemen tegelijk oplost.
Too much horsepower is never enough.
Aerodynamics is invented by people that can't build decent engines.
Remember you can't race your house, but you can sleep in your car!
If everything is under control, you are not going fast enough.
Winning isn't everything, but losing sucks!

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10090
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #335 Gepost op: 14 mei 2012, 13:27:03 »
Dan moet je, als je al een 6-bak vindt die past, ook de verhoudingen per versnelling gaan vergelijken met de 5-bak van nu. (ik heb dat nog niet gedaan)
Als die bv. allemaal hetzelfde zijn dan blijft uw 'hooligangehalte'  :D wat het is. Dan komt er alleen een 6e bij.

Offline Frits

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+10)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 7918
    • Performance Shop Geel
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #336 Gepost op: 14 mei 2012, 16:54:02 »
Ik wil de 6-bak van de E34 M5 3.8 steken, en daar hoort origineel een 3.23 verhouding bij.  Met die 3.91 gaat dat HEEL snor komen  >:D
Too much horsepower is never enough.
Aerodynamics is invented by people that can't build decent engines.
Remember you can't race your house, but you can sleep in your car!
If everything is under control, you are not going fast enough.
Winning isn't everything, but losing sucks!

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10090
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #337 Gepost op: 14 mei 2012, 17:37:38 »
Gij had uw huiswerk al gemaakt denk ik. Ik heb het nu ook even gedaan.
De 6-bak van een E34 M5 zou de enigste zijn die past.  :thumbsup: (maar waar vind je zo iets  :iono:)
Van de 6-bak hebben de 6e en de 5de dezelfde verhouding als bij de 5-bak de 5e en de 4e. (resp. 0.81 en 1)
Maar van 1e tot 4e liggen de verhoudingen van de 6-bak een stuk korter.
Dat lijkt dus allemaal in uw plannen te passen he.  ;)

Offline Frits

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+10)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 7918
    • Performance Shop Geel
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #338 Gepost op: 14 mei 2012, 17:53:33 »
Volledig :D

Ik ga die bak gewoon nieuw kopen.  In die tijd konden ze volgens mij nog geen fatsoenlijke boiten maken.  Van die 5-bakken ben ik nog niks tegengekomen dat echt in orde is.  Ik heb geen goesting om veel geld te betalen voor een boite die toch niet goed is.  En zodra die onder mijne auto zit, gaat die hard moeten werken, dus ik kan maar beter met iets nieuw beginnen.
Gaat wel veel geld kosten, mja, goedkoop, snel en betrouwbaar, daar kan je altijd maar 2 dingen tegelijk van kiezen he.

Dus...  Gewoon betalen...
Too much horsepower is never enough.
Aerodynamics is invented by people that can't build decent engines.
Remember you can't race your house, but you can sleep in your car!
If everything is under control, you are not going fast enough.
Winning isn't everything, but losing sucks!

Offline stoffie

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2132
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #339 Gepost op: 15 mei 2012, 08:33:10 »
Leuk dat deze ook nog zijn aandacht krijgt.

Wel benieuwd wat zo'n 6-bak daar dan bij gaat doen en hoe goed die dan bij het motorkarakter gaat passen. Past dat dan allemaal zo'n beetje technisch gezien (ik zou denken van wel) ?

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10090
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #340 Gepost op: 15 mei 2012, 08:56:01 »
Dat gaat een redelijk zeldzame M6 helemaal uniek maken.  :thumbsup:


Offline Chasingdreams.be

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 3836
    • Chasing Dreams
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #341 Gepost op: 15 mei 2012, 09:27:20 »
Mooie updates!

6-bak van een E34? edit: ik zie het hierboven al.  ;D
Chasing Dreams - Automotive Auctions

Follow us on Instagram: https://www.instagram.com/chasingdreams.be/

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10090
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #342 Gepost op: 15 mei 2012, 11:13:22 »
Leuk dat deze ook nog zijn aandacht krijgt.

Wel benieuwd wat zo'n 6-bak daar dan bij gaat doen en hoe goed die dan bij het motorkarakter gaat passen. Past dat dan allemaal zo'n beetje technisch gezien (ik zou denken van wel) ?

Het zal er vooral op aankomen of het bij Frits zijn karakter past denk ik.  :wiggleyes:

Offline Whisper

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 3783
    • Correct Craft Fan
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #343 Gepost op: 15 mei 2012, 12:19:45 »
Leuk dat deze ook nog zijn aandacht krijgt.

Wel benieuwd wat zo'n 6-bak daar dan bij gaat doen en hoe goed die dan bij het motorkarakter gaat passen. Past dat dan allemaal zo'n beetje technisch gezien (ik zou denken van wel) ?

Het zal er vooral op aankomen of het bij Frits zijn karakter past denk ik.  :wiggleyes:

Kan er mij al iets bij voorstellen...  8)
The proof of intelligent life on other planets lies within the fact that NONE of them bothered to contact us...
Gun control means: using BOTH hands.
The car: E61 525D 06/2005 "Luther" - Swirl Flaps - DPF - EGR - ASD'd - Eibach Pro Kit
The boat: Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"

Offline Frits

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+10)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 7918
    • Performance Shop Geel
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #344 Gepost op: 15 mei 2012, 12:28:43 »
Leuk dat deze ook nog zijn aandacht krijgt.

Wel benieuwd wat zo'n 6-bak daar dan bij gaat doen en hoe goed die dan bij het motorkarakter gaat passen. Past dat dan allemaal zo'n beetje technisch gezien (ik zou denken van wel) ?

Het zal er vooral op aankomen of het bij Frits zijn karakter past denk ik.  :wiggleyes:

Zo is het  >:D
Too much horsepower is never enough.
Aerodynamics is invented by people that can't build decent engines.
Remember you can't race your house, but you can sleep in your car!
If everything is under control, you are not going fast enough.
Winning isn't everything, but losing sucks!

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10090
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #345 Gepost op: 15 mei 2012, 16:51:57 »
Frits, ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik heb het even door een oud excel bestand, dat ik lang geleden eens gemaakt heb, gehaald. Ik heb dat wel even moeten aanpassen want het was niet voorzien op 6 versnellingen en 7000 RPM.
Het lijkt me verre van een slechte combinatie, het 3.91 diff met de 6-bak. Met hetzelfde diff en een 5-bak zou je volgens mij vloeken op geen topsnelheid meer en te veel toeren draaien bij cruising speed.

Per versnelling kom ik nu aan de volgende topsnelheden (@70006500RPM ):
1e : 51 47
2e: 86  80
3e: 130 120
4e: 176  163
5e: 217  202
6e: 261  242


Cruisen aan 130 in 6e gaat 3500 RPM zijn.

Mij lijkt dat perfect  :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2012, 19:56:54 door b_ken »

Offline Frits

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+10)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 7918
    • Performance Shop Geel
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #346 Gepost op: 15 mei 2012, 19:27:10 »
't Is maar 6500 rpm he.  En de begrenzer is onverbiddelijk ;)

Vandaag de eerste keer in 't nat gereden.  Hmmm, in deze setup is 't nog niet wat ik wil.  Met een beetje hulp gaat hij wel scheef, maar puur op vermogen is 't nog niks...  Maar...  die springende achterwielen bij 't doorspinnen zijn wel weg.  Matig tevreden dus.
Too much horsepower is never enough.
Aerodynamics is invented by people that can't build decent engines.
Remember you can't race your house, but you can sleep in your car!
If everything is under control, you are not going fast enough.
Winning isn't everything, but losing sucks!

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10090
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #347 Gepost op: 15 mei 2012, 19:55:01 »
Zie ... dat komt ervan als ik niet eens mag (mee)rijden met zo ene he.  :P
Ik dacht dat 6500 zo 'oranje' was en 7000 rood.
Ik zal het veranderen ...

Offline Frits

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+10)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 7918
    • Performance Shop Geel
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #348 Gepost op: 15 mei 2012, 20:06:57 »
Dat komt ongeveer overeen met mijn verwachtingen.  Ik had gedacht geen topsnelheid te moeten inboeten, ik dacht dat de 6de iets langer was dan de 5de uit mijn huidige boite.  Maar eigenlijk is dit dan nog beter...  Ik heb da spel al 7 jaar, en nog nooit topsnelheid gereden.
Too much horsepower is never enough.
Aerodynamics is invented by people that can't build decent engines.
Remember you can't race your house, but you can sleep in your car!
If everything is under control, you are not going fast enough.
Winning isn't everything, but losing sucks!

Offline Frits

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+10)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 7918
    • Performance Shop Geel
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #349 Gepost op: 22 mei 2012, 20:52:20 »
Vandaag heb ik eindelijk eens in "een beetje regen" gereden.  Of was dat nu varen?  Wow, die ruitenwisserkes van die oude ketels op de rapste stand is ook gene vette...

Hier en daar zonder te hard te moeten smijten, dwars kunnen gaan.  Gemengde gevoelens...
+ Heel gecontroleerd, makkelijk scheef te sturen zonder de halve baan nodig te hebben
+ Het gedaver van de achterwielen als hij vol aan 't spinnen is, is weg.  Eindelijk!
+ Die Kumho's hebben belachelijk veel grip voor ne semi in 't nat
- Die Kumho's hebben belachelijk veel grip in 't nat.  Ik zou dat met ne knop moeten kunnen afzetten.
- Er zit echt wel een vervelende dip op 't toerental waarop ik eigenlijk net punch moet hebben om dwars te kunnen gaan.  Met de M5 zou ik op dezelfde rit 40 keer dwars kunnen gaan, met de E24 toch 3 keer  ::)
Too much horsepower is never enough.
Aerodynamics is invented by people that can't build decent engines.
Remember you can't race your house, but you can sleep in your car!
If everything is under control, you are not going fast enough.
Winning isn't everything, but losing sucks!

Offline Polleke

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4697
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #350 Gepost op: 22 mei 2012, 21:03:02 »
Ocharme !  ::)

Offline DéGioke

  • Premium Member
  • Trade Count: (+3)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6574
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #351 Gepost op: 22 mei 2012, 21:07:15 »
Ge legt te dure banden! Sunny steken  8)
2003 Volvo V70 2.4d LV
1991 Mercedes 500SL

Offline Frits

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+10)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 7918
    • Performance Shop Geel
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #352 Gepost op: 22 mei 2012, 21:22:59 »
F*ck Sunny...  Ik wil kunnen gaan als ik wil gaan, en schuiven als ik wil schuiven.  Met de M5 gaat dat.  Bij den deze is daar nog wa werk aan...
Too much horsepower is never enough.
Aerodynamics is invented by people that can't build decent engines.
Remember you can't race your house, but you can sleep in your car!
If everything is under control, you are not going fast enough.
Winning isn't everything, but losing sucks!

Offline Frits

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+10)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 7918
    • Performance Shop Geel
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #353 Gepost op: 1 juli 2012, 22:19:17 »
Daarnet rap rap vooraan een veerpootbrug gemonteerd.  Achteraan ligt ook klaar, maar geen tijd en goesting gehad vandaag.
Ik heb altijd het gevoel gehad dat die E24 een beetje te soft was.  Ik dacht dat het aan de veren/schokdempers lag, die niet hardcore genoeg zijn naar mijn norm.  Moet mijn mening toch wat bijschaven.  Zo een E24 heeft precies redelijk veel flex in de kas.  Ik voelde letterlijk in de eerste 10 meter dat er iets grondig veranderd was.  Ik denk eigenlijk dat 't helemaal naar mijn zin gaat zijn als die achterste veerpootbrug erop zit.  Uiteraard heb ik 't gedrag al eens getest bij een sportief ritje.  Het verschil is groter dan ik verwacht had.
Vermits het een regelbare veerpootbrug is, overweeg ik om ook nog wat meer negatief camber te zetten vooraan, kwestie dat die voortrein nog wat beter luistert naar mijn bevelen...

Daarnet nog iets leuk meegemaakt.  Ben met de E24 op pad, en voor mij rijdt er een Doedaweg V10 TDI.  Nieuwe nummerplaat, 1-DDx-xxx, dus 't was nog een nieuwe aanwinst.  Ik begin me net te ergeren aan die gast zijn getaffel, en ik kom efkes piepen om te zien of ik niet voorbij kon.  Daarop begint die Doedaweg te versnellen.  Ik volg dan maar gewoon, en die gast blijft versnellen.  Ik dus ook...  Dan is er efkes wat verkeer, een paar rotondes met verkeer, en dan hebben we weer wat vrij spel.  Die gast begint direct alles te geven, en ik natuurlijk enthousiast er achteraan.  Af en toe efkes wat dichterbij komen, en inhouden om er niet tegen te rijden.  Volgende versnelling nog eens 't zelfde.  En dan weer taffelaars die in de weg rijden.
Die gast zijne wereld moet wel ingestort zijn, dat hij met zijne pas gekochte V10 TDI nog geen BMW van 28 jaar oud eraf kon rijden  >:D
Too much horsepower is never enough.
Aerodynamics is invented by people that can't build decent engines.
Remember you can't race your house, but you can sleep in your car!
If everything is under control, you are not going fast enough.
Winning isn't everything, but losing sucks!

Offline H@ns

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1166
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #354 Gepost op: 1 juli 2012, 22:32:05 »
 :D

Online Jables

  • Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6898
  • Do. Or do not. There is no try.
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #355 Gepost op: 1 juli 2012, 23:18:31 »
Het verschil is groter dan ik verwacht had.

Bon...genoteerd   :wiggleyes:
Weer iets bij voor op de lijst  :D
2011 Volvo V70 D3

Offline Jamme1981

  • Trade Count: (+25)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 11316
  • Cars are a passion
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #356 Gepost op: 1 juli 2012, 23:21:20 »
Daarnet rap rap vooraan een veerpootbrug gemonteerd.  Achteraan ligt ook klaar, maar geen tijd en goesting gehad vandaag.
Ik heb altijd het gevoel gehad dat die E24 een beetje te soft was.  Ik dacht dat het aan de veren/schokdempers lag, die niet hardcore genoeg zijn naar mijn norm.  Moet mijn mening toch wat bijschaven.  Zo een E24 heeft precies redelijk veel flex in de kas.  Ik voelde letterlijk in de eerste 10 meter dat er iets grondig veranderd was.  Ik denk eigenlijk dat 't helemaal naar mijn zin gaat zijn als die achterste veerpootbrug erop zit.  Uiteraard heb ik 't gedrag al eens getest bij een sportief ritje.  Het verschil is groter dan ik verwacht had.
Vermits het een regelbare veerpootbrug is, overweeg ik om ook nog wat meer negatief camber te zetten vooraan, kwestie dat die voortrein nog wat beter luistert naar mijn bevelen...

Daarnet nog iets leuk meegemaakt.  Ben met de E24 op pad, en voor mij rijdt er een Doedaweg V10 TDI.  Nieuwe nummerplaat, 1-DDx-xxx, dus 't was nog een nieuwe aanwinst.  Ik begin me net te ergeren aan die gast zijn getaffel, en ik kom efkes piepen om te zien of ik niet voorbij kon.  Daarop begint die Doedaweg te versnellen.  Ik volg dan maar gewoon, en die gast blijft versnellen.  Ik dus ook...  Dan is er efkes wat verkeer, een paar rotondes met verkeer, en dan hebben we weer wat vrij spel.  Die gast begint direct alles te geven, en ik natuurlijk enthousiast er achteraan.  Af en toe efkes wat dichterbij komen, en inhouden om er niet tegen te rijden.  Volgende versnelling nog eens 't zelfde.  En dan weer taffelaars die in de weg rijden.
Die gast zijne wereld moet wel ingestort zijn, dat hij met zijne pas gekochte V10 TDI nog geen BMW van 28 jaar oud eraf kon rijden  >:D

 :toofunny: die zal ook alle kleuren van de regenboog uitgeslagen zijn...
well done Frits
e87 - 116i - 115pK - Sonora - Havana
e30 - 316i -  99pK - Brillianrot - Anthrazit stoff
e61 - 525d - 163pK - Silbergrau-Black -SOLD

Freude Am Fahren

VW Corrado-1989-1800 16V

Offline bt.

  • Trade Count: (+2)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 527
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #357 Gepost op: 2 juli 2012, 09:15:14 »
Daarnet rap rap vooraan een veerpootbrug gemonteerd.  Achteraan ligt ook klaar, maar geen tijd en goesting gehad vandaag.
Ik heb altijd het gevoel gehad dat die E24 een beetje te soft was.  Ik dacht dat het aan de veren/schokdempers lag, die niet hardcore genoeg zijn naar mijn norm.  Moet mijn mening toch wat bijschaven.  Zo een E24 heeft precies redelijk veel flex in de kas.  Ik voelde letterlijk in de eerste 10 meter dat er iets grondig veranderd was.  Ik denk eigenlijk dat 't helemaal naar mijn zin gaat zijn als die achterste veerpootbrug erop zit.  Uiteraard heb ik 't gedrag al eens getest bij een sportief ritje.  Het verschil is groter dan ik verwacht had.
Vermits het een regelbare veerpootbrug is, overweeg ik om ook nog wat meer negatief camber te zetten vooraan, kwestie dat die voortrein nog wat beter luistert naar mijn bevelen...

Daarnet nog iets leuk meegemaakt.  Ben met de E24 op pad, en voor mij rijdt er een Doedaweg V10 TDI.  Nieuwe nummerplaat, 1-DDx-xxx, dus 't was nog een nieuwe aanwinst.  Ik begin me net te ergeren aan die gast zijn getaffel, en ik kom efkes piepen om te zien of ik niet voorbij kon.  Daarop begint die Doedaweg te versnellen.  Ik volg dan maar gewoon, en die gast blijft versnellen.  Ik dus ook...  Dan is er efkes wat verkeer, een paar rotondes met verkeer, en dan hebben we weer wat vrij spel.  Die gast begint direct alles te geven, en ik natuurlijk enthousiast er achteraan.  Af en toe efkes wat dichterbij komen, en inhouden om er niet tegen te rijden.  Volgende versnelling nog eens 't zelfde.  En dan weer taffelaars die in de weg rijden.
Die gast zijne wereld moet wel ingestort zijn, dat hij met zijne pas gekochte V10 TDI nog geen BMW van 28 jaar oud eraf kon rijden  >:D

Schitterend!

Dit weekend heb ik een gelijkaardig tafereel meegemaakt :)
Zat achter een nieuwe P Cayenne S die er goed vandoor ging. Aan de volgende lichten sta ik achter hem en de man gaat er vlot vandoor bij groen licht. Hoewel dat niet meteen m'n intentie was, ben ik er toch even achterna gegaan. Helaas teveel meters verlies door in m'n eerste versnelling te vertrekken. Kort achter de verkeerslichten staat er echter nog een partij, die eveneens op rood staan. Cayenne staat reeds als eerste stil voor de lichten en ik laat me rustig uitbollen om in tweede versnelling te kunnen aanpikken. Enkele meters voordat ik alsnog zou moeten afremmen en naar m'n 1e gaan, springt het licht op groen en hop, daar gaan we :)
Tot m'n grote verbazing blijf ik versnelling na versnelling in de kont van de Cayenne plakken! :o

Dikke fun alleszins maar stel me toch de vraag ofdat die kerel al dan niet voluit ging...? Misschien een 'S' typebenaming bijgeplakt op z'n V6 / diesel...?  :iono:

Ik ben wel eens benieuwd naar het verschil met en zonder veerpootbruggen...
Kan je een kostenestimatie maken voor dergelijke ingreep?
'79 BMW 635CSi
'99 BMW 328i - Slunse
'71 Peugeot 504 Cabriolet
'76 Jaguar XJ-C 4.2

Offline Mette

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 413
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #358 Gepost op: 4 juli 2012, 13:55:11 »
Die gast zijne wereld moet wel ingestort zijn, dat hij met zijne pas gekochte V10 TDI nog geen BMW van 28 jaar oud eraf kon rijden  >:D

Moet een zalig gevoel gegeven hebben  :D

Ik denk dat die gasten niet snappen dat ze met een boot van >2 ton niet zomaar iedereen achter zich laten, ook al hebben ze minder paardjes...

E46 M3 SMG II

Online d.fine

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • *****
  • Berichten: 18146
  • Carpe diem!
Re: 1984 - E24 - ///M635CSi
« Reactie #359 Gepost op: 4 juli 2012, 20:39:14 »
Die gast zijne wereld moet wel ingestort zijn, dat hij met zijne pas gekochte V10 TDI nog geen BMW van 28 jaar oud eraf kon rijden  >:D

Zalig! :toofunny:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'