Auteur Topic:  Heb je je rijbewijs al eens kwijtgespeeld... en hoe?  (gelezen 32388 keer)

Offline arbe

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
Re: Heb je je rijbewijs al eens kwijtgespeeld... en hoe?
« Reactie #240 Gepost op: 14 juni 2019, 22:35:33 »
Er is niks gebeurd maar het wordt gezien als intentie. Want er kan veel meer gebeuren.
Is de manier waarop de zware verkeersovertredingen worden onderverdeeld.

Zware overtredingen van de 2e graad: totaal 31.
o Overtredingen die de veiligheid van personen onrechtstreeks in gevaar brengen.

- Zware overtredingen van de 3e graad: totaal49
o Overtredingen die de veiligheid van de personen rechtstreeks in gevaar brengen.

- Zware overtredingen van de 4e graad: totaal 7
o Overtredingen die de veiligheid van de personen rechtstreeks in gevaar brengen en die
van die aard zijn dat ze bij een ongeval bijna onvermijdbaar leiden tot fysieke schade.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline integrale

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #241 Gepost op: 14 juni 2019, 23:18:50 »
Als ik het goed vat, is al dit gebaseerd op hypothetische uitkomsten... doet me denken aan “als mijn tante wieltjes had, zou ze een kar(retje) zijn...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
I think that cars today are almost the exact equivalent of the great Gothic cathedrals; I mean the supreme creation of an era, conceived with passion by unknown artists, and consumed in image if not in usage by a whole population which appropriates them as a purely magical object.
― Roland Barthes

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #242 Gepost op: 14 juni 2019, 23:35:50 »
Nee, gebaseerd op: ge weet dat dit gevaarlijk kan zijn, doe het dus niet.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline integrale

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #243 Gepost op: 14 juni 2019, 23:38:13 »
Als we die lijn doortrekken, is het eigenlijk al gevaarlijk als we de sleutel in het contact steken/ op de start-stop knop duwen...
wat zijn de boetes daarvoor?

I think that cars today are almost the exact equivalent of the great Gothic cathedrals; I mean the supreme creation of an era, conceived with passion by unknown artists, and consumed in image if not in usage by a whole population which appropriates them as a purely magical object.
― Roland Barthes

Offline Blue

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #244 Gepost op: 15 juni 2019, 01:28:08 »
Die boete betaal je in Belgie al kwa takssysteem.

Afhankelijk waar je je sleutel insteekt word je nog erger gepakt.

Offline integrale

• Pre-Qualifying
  • **
Heb je je rijbewijs al eens kwijtgespeeld... en hoe?
« Reactie #245 Gepost op: 15 juni 2019, 01:34:00 »
Tenzij mr. Weyts tijdens de voorbije uren het rekeningrijden heeft ingevoerd(Vlaams-nationalisten, gotta love ‘m) worden we belast/beboet zonder dat we zelfs maar aan de sleutel draaien. Voor de wethouder is bezit al meer dan genoeg... om het met de woorden van “Jos, het debiele ei” te zeggen “ik bepleit een revolutie! Een revolutie zeg ik u...”

« Laatst bewerkt op: 15 juni 2019, 01:51:57 door integrale »
― Roland Barthes

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #246 Gepost op: 15 juni 2019, 01:59:26 »
Er is niks gebeurd maar het wordt gezien als intentie. Want er kan veel meer gebeuren.
Is de manier waarop de zware verkeersovertredingen worden onderverdeeld.

Zware overtredingen van de 2e graad: totaal 31.
o Overtredingen die de veiligheid van personen onrechtstreeks in gevaar brengen.

- Zware overtredingen van de 3e graad: totaal49
o Overtredingen die de veiligheid van de personen rechtstreeks in gevaar brengen.

- Zware overtredingen van de 4e graad: totaal 7
o Overtredingen die de veiligheid van de personen rechtstreeks in gevaar brengen en die
van die aard zijn dat ze bij een ongeval bijna onvermijdbaar leiden tot fysieke schade.

Intentie: jamaarja... Als je iemands neus breekt, na er op geklopt te hebben, konden er evengoed botsplinters in de hersenen terecht gekomen zijn, de ogen konden geraakt worden, of zelfs de slapen bij een goede slag met fatale afloop tot gevolg. Daar is effectief iets erg gebeurd met mogelijks fatale gevolgen. Tien dagen taakstraf... Das al. Een eventuele theoretische gevangenisstraf nog die omwille van tig redenen nooit uitgevoerd wordt en een paar euro boete en schade vergoeding van alles samen mss een 1000 euro en net geen knuffel van de procureur omdat je zo een moeilijke jeugd had...

Iemand rijdt op een leeg stuk eens lekker vlot zonder ook maar enig gevolg en huppakee: betalen en nog een zware straf ondergaan waardoor je eventueel nog je werk kan verliezen...

Offline integrale

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #247 Gepost op: 15 juni 2019, 02:07:43 »
Ik denk dat we het besluit kunnen maken dat de “intentie” van het rijbewijs tweeledig is; het veronderstelt een zeker kunnen en kennis mbt rijden voor ons en voor de wethouder een vrijgeleide om ons nog meer te doen betalen... qua mogelijk schadelijke afloop en intentie om mensen iets aan te doen, kan dat ook wel al tellen...de tijden van Hammurabi liggen ver achter ons...

― Roland Barthes

Offline Titleist

• Qualifying
« Reactie #248 Gepost op: 15 juni 2019, 21:10:12 »
Mja, het vergt wat oefening met een M3 maar ik hou me nu toch al meerdere jaren aan de limiet voor invordering, met een atmosferische motor is dat niet zo moeilijk eigenlijk.  :)

Dat ze binnenkort (weet iemand wanneer juist?) de minnelijke schikkingen zouden bundelen en je dat rapport uiteindelijk voor de politierechtbank eens mag komen uitleggen is wel minder.

Offline Andy

• Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
« Reactie #249 Gepost op: 18 juni 2019, 15:41:28 »
45dagen is idd. overdreven, voor het werk kan ik me wel behelpen gelukkig ... ... ... de fiets  ::)
Het was ook veel te snel, maar aangezien de omstandigheden zeker niet roekeloos.
Achja ... we zullen de dagen even moeten uitzweten.

In beroep gaan was ook nog een optie, maar lijkt me niet verstandig.
Tegenwoordig lachen ze er gewoon niet meer mee, ongeacht de omstandigheden, voorbeeldig verleden, enz...

En dat ik met een BMW rij, zal ook niet in mijn voordeel hebben gespeeld.
Met de reactie van de rechter, "this weer eene met een BMW" wist ik eigenlijk al genoeg  :iono:
« Laatst bewerkt op: 18 juni 2019, 15:45:16 door Andy »
1999 E46 316i stahlblau -> geprakt - 2002 E46 320ci topasblauw -> verkocht - 2006 E87 116i M-pakket titansilber -> verkocht - 2008 E91 335i M-pakket alpinweiss -> daily/fun - 1990 E30 (325i) lagunagroen -> verkocht - 1978 E21 316 pastellblau -> verkocht - 1993 E36 325i sedan -> 100% track

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #250 Gepost op: 19 juni 2019, 15:44:03 »

Met de reactie van de rechter, "this weer eene met een BMW" wist ik eigenlijk al genoeg  :iono:

Als dit geen vooringenomenheid is, dan weet ik het niet meer...

Offline integrale

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #251 Gepost op: 19 juni 2019, 18:16:11 »
Het is schering en inslag bij politierechtbanken overal ten lande... onpartijdigheid my a**

― Roland Barthes

Online Janske21

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • Grts
« Reactie #252 Gepost op: 19 juni 2019, 18:18:51 »

Idem bij mij. Rechtbank in Turnhout.

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #253 Gepost op: 19 juni 2019, 19:07:16 »
Het is schering en inslag bij politierechtbanken overal ten lande... onpartijdigheid my a**

Heeft toch niks met onpartijdigheid te maken? Het zijn meestal die met de dikke Duitsers, daar hoeft ge niet partijdig voor te zijn om dat vast te stellen. Zie ook ook elke dag. Die en vreemd genoeg lease-Priuskes, die vliegen mij op de E40 gelijk zot voorbij.
Als ie bewust de straffen zwaarder zou maken is dat partijdigheid, dit is puur een vaststelling.

2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline integrale

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #254 Gepost op: 19 juni 2019, 19:41:39 »
Om het met de woorden van mijn professor wijsbegeerte te zeggen: “elke veralgemening is per defenitie onjuist”, anders zijn alle oostblokkers dieven, alle Mexicanen lui, inwoners van de V.S dom en corpulent en bvb ook mensen met een Volvo + trekhaak slechte chauffeurs...

Het is mooi dat jij je veralgemening als juist ervaart maar ervaring is niet zaligmakend...

Ik verkies te geloven dat er ook bmw rijders zijn die zich braaf en gedwee aan de (snelheids)regels houden. Ook al maak ik geen deel uit van deze laatste groep

― Roland Barthes

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #255 Gepost op: 19 juni 2019, 20:45:21 »
De veralgemening zou zijn: "Alle BMW chauffeurs rijden zot."
"Het is weer een BMW" is een vaststelling, dat is helemaal geen veralgemening. Dat leerde mijn professor Nederlands me.

2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline integrale

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #256 Gepost op: 19 juni 2019, 20:47:57 »
En als we dan de professor statistiek erbij halen, zou deze zeggen dat een een grotere groep evenredig groot voorkomt in de cijfers... 

― Roland Barthes

Offline integrale

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #257 Gepost op: 19 juni 2019, 20:54:16 »

― Roland Barthes

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #258 Gepost op: 19 juni 2019, 20:56:59 »
Absoluut. MAar BMW's zijn geen grote groep en ze komen meer voor bij rechters. Die mannen verzinnen dat echt niet hoor, hebben ze geen enkele reden voor.
Ik vermoed ook dat topics zoals dit en de reacties hierop op een forum voor Hondas minder voorkomen :) .

Ik ben zelf enorm gepassioneerd door BMW's maar bepaalde vooroordelen zijn er gekomen met een reden. Het gebruik van richtingaanwijzers bvb, mensen verzinnen dat niet he :) .

Bij moto's is 't wel een grote groep, daar is BMW in de meerderheid - zeker bij de veelrijders. Geen idee of die ook meer voor de edelachtbare staan eigenlijk.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline integrale

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #259 Gepost op: 19 juni 2019, 21:00:27 »
Demagogisch verantwoord wel...

Voor zover dat geen contradictio in terminis is

― Roland Barthes

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #260 Gepost op: 20 juni 2019, 22:20:36 »
Ik vind net dat de meeste BMW-rijders wel hun richtingaanwijzers gebruiken. Audirijders en RR (nee, niet Rolls Royce) -bestuurders vegen daar al eens hun achterste aan. Dat ze maar doen, hoor, ik heb daar geen zeer van, maar ik wou toch even duiden wat ik vooral zie op de weg.

Die leasePriusjes die je voorbij zoeven, waar mag dat wel zijn? Ik vind net dat die meestal als slakken rondkarren op de snelweg.

Alle zotheid op een stokje: het blijft een dwaze uitspraak van die rechter. Waarom? Wel: "het is weer een BMW"... slaat echt nergens op. Om te beginnen legt een BMW niet die overtreding af, maar de chauffeur. Overigens is het net alsof een Amerikaanse rechter bij de zaak over een school shooting, vaststelt dat het weer om een tweeloop ging. Een tweeloop is een courant jachtwapen, terwijl een BMW dan weer ongeacht zijn serie of bouwjaar in de regel - uitzonderingen daargelaten - een snedig weggedrag aanbiedt. Tuurlijk zul je niet zo gauw pakweg een peugeotberijder daar op kunnen pakken. Stap eens in zo een fransoos, zelfs een DS, die wagens bieden niet datzelfde rijplezier op sportief vlak. Het voelt gewoon niet goed, je hoort massa's windgeruis, je voelt dat de wagen licht en onzeker op de weg ligt, dat stuurgevoel is vaag...

Stop diezelfde chauffeur in een BMW en die zal ook geneigd zijn om er uit te halen wat er in zit.

Maw: het getuigt vooral van kortzichtigheid van die rechter en een gebrek aan logisch nadenken. En voor het geval er op hun tenen getrapt zijn omdat ze misschien zelf rechter zijn of er mee getrouwd zelfs of whatever: ik ben er ferm gerust in. Deze week stond nog in de krant dat een rechter het wel erg bont maakte op de weg en zij moeten dan oordelen over mensen hun schuld? Serieus?

Je kunt nog beter iemand een pak rammel verkopen dan te snel te rijden, want je wordt lichter bestraft.

Offline integrale

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #261 Gepost op: 20 juni 2019, 22:22:36 »
Om nog maar te zwijgen over het profileren... maar in postcode 2000 loopt er al zo’n gele zeikerd rond die het aanmoedigt. De maatschappij verdraagt gewoon niet dat er iemand plezier heeft in z’n auto. Misschien de volgende keer gewoon de rechter op zijn/haar gezicht slaan?

« Laatst bewerkt op: 20 juni 2019, 22:24:55 door integrale »
― Roland Barthes

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #262 Gepost op: 20 juni 2019, 23:20:58 »
Om nog maar te zwijgen over het profileren... maar in postcode 2000 loopt er al zon gele zeikerd rond die het aanmoedigt. De maatschappij verdraagt gewoon niet dat er iemand plezier heeft in zn auto. Misschien de volgende keer gewoon de rechter op zijn/haar gezicht slaan?

Dat van de pedagogische tik jegens de rechter is nog geen stom idee. Misschien krijg je wel strafvermindering omdat je door een slechte relatie met je ouders bvb moeite hebt met gezag en door al die flashbacks met de terug voor je neus opdoemende autoriteit je zodanig verheven werd door een panische angst dat je vuisten geen respect konden opbrengen voor die rechter?

Het zit allemaal zodanig scheef wat perceptie betreft. Neem je nu eigen quote "de rechter op zijn/haar gezicht slaan?" Op zich is het uiteraard helemaal goed dat je, binnen de krijtlijnen van de inclusie, beide seksen erbij betrekt. De feministen zullen blij zijn, zul je denken... Niet dus, want voor je het weet, komt er een reactie van diezelfde soort en alle aanhangers in het genre dat je niet mag slaan naar vrouwen. Dan wordt die gelijke behandeling als pervers bekeken of hoe men draait en keert met de wind als het past in de etalage van het eigen gelijk  :D

Offline integrale

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #263 Gepost op: 20 juni 2019, 23:25:13 »
Het is om van te huilen...
Echter, thou Made me lol sir

― Roland Barthes

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #264 Gepost op: 21 juni 2019, 07:57:40 »
Ik vind net dat de meeste BMW-rijders wel hun richtingaanwijzers gebruiken. Audirijders en RR (nee, niet Rolls Royce) -bestuurders vegen daar al eens hun achterste aan. Dat ze maar doen, hoor, ik heb daar geen zeer van, maar ik wou toch even duiden wat ik vooral zie op de weg.

Die leasePriusjes die je voorbij zoeven, waar mag dat wel zijn? Ik vind net dat die meestal als slakken rondkarren op de snelweg.

Alle zotheid op een stokje: het blijft een dwaze uitspraak van die rechter. Waarom? Wel: "het is weer een BMW"... slaat echt nergens op. Om te beginnen legt een BMW niet die overtreding af, maar de chauffeur. Overigens is het net alsof een Amerikaanse rechter bij de zaak over een school shooting, vaststelt dat het weer om een tweeloop ging. Een tweeloop is een courant jachtwapen, terwijl een BMW dan weer ongeacht zijn serie of bouwjaar in de regel - uitzonderingen daargelaten - een snedig weggedrag aanbiedt. Tuurlijk zul je niet zo gauw pakweg een peugeotberijder daar op kunnen pakken. Stap eens in zo een fransoos, zelfs een DS, die wagens bieden niet datzelfde rijplezier op sportief vlak. Het voelt gewoon niet goed, je hoort massa's windgeruis, je voelt dat de wagen licht en onzeker op de weg ligt, dat stuurgevoel is vaag...

Stop diezelfde chauffeur in een BMW en die zal ook geneigd zijn om er uit te halen wat er in zit.

Maw: het getuigt vooral van kortzichtigheid van die rechter en een gebrek aan logisch nadenken. En voor het geval er op hun tenen getrapt zijn omdat ze misschien zelf rechter zijn of er mee getrouwd zelfs of whatever: ik ben er ferm gerust in. Deze week stond nog in de krant dat een rechter het wel erg bont maakte op de weg en zij moeten dan oordelen over mensen hun schuld? Serieus?

Je kunt nog beter iemand een pak rammel verkopen dan te snel te rijden, want je wordt lichter bestraft.

Pannekoek, het is niet omdat het altijd lange brieven zijn dat't juist is.

Die "het is weer een BMW" zal wel "het is weer ene met een BMW" zijn geweest, en ge vertelt zelf daarna dat dat blijkbaar wel klopt: "Stop diezelfde chauffeur in een BMW en die zal ook geneigd zijn om er uit te halen wat er in zit.".

Ik heb trouwens jaren met een vlotte BMW gereden (en nu nog met een behoorlijk vlotte moto) en rij daarom niet sneller.
En een zwaar pak rammel wordt echt niet minder bestraft als te snel rijden, tenzij dat 't moorddadig snel is, wat ook gerust mag.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #265 Gepost op: 21 juni 2019, 08:27:10 »
Pannekoek, het is niet omdat het altijd lange brieven zijn dat't juist is.

Die "het is weer een BMW" zal wel "het is weer ene met een BMW" zijn geweest, en ge vertelt zelf daarna dat dat blijkbaar wel klopt: "Stop diezelfde chauffeur in een BMW en die zal ook geneigd zijn om er uit te halen wat er in zit.".

Ik heb trouwens jaren met een vlotte BMW gereden (en nu nog met een behoorlijk vlotte moto) en rij daarom niet sneller.
En een zwaar pak rammel wordt echt niet minder bestraft als te snel rijden, tenzij dat 't moorddadig snel is, wat ook gerust mag.

Een neus breken wordt bestraft met 80u werkstraf en bescheiden boete. 1000 euro ongeveer? Zoals bij hoge  De Rechtbank op Vier niet gezien?

Ik vind dat te licht.

En mijn punt is: de mens staat daar terecht, niet het automerk. Want die
Chauffeur wordt weer in een hokje geramd. En dat is vooringenomenheid. Een rechter hoort elk geval uniek te behandelen alsof het de eerste keer is, of op zijn minst die indruk te wekken.

Het is alsof ik zou zeggen: Wat? Een burn-out? Typisch dat het weer een leraar is. => wat polariserend, nee?

En de burn-out bedoel ik psychisch, niet dat leraren en masse hun wielen laten doorspinnen. Lijkt me ook wat moeilijk met zo een bakfiets.

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #266 Gepost op: 21 juni 2019, 09:38:47 »
Toch liever een paar weken rijverbod dan 80u werkstraf? Die 80u zijt ge echt van uw vrijheid beroofd, met rijverbod kunt ge in principe nog gaan en staan waar ge wilt.

En als ge zegt bij een burn-out "Weer een leerkracht" is dat niet polariserend imo. Dat kan ook betekenen dat die job daar onderhevig aan is, zonder dat ge bedoelt dat die mensen (zoals mijn vrouw, ge zit op dun ijs :) ) totentrekkers zijn.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline Snorkel

• Premium Member
  • Crashed!
  • undereZtimated
« Reactie #267 Gepost op: 21 juni 2019, 17:58:36 »
Lijkt me ook wat moeilijk met zo een bakfiets.

Je vergeet nog het bordje met "weer een auto minder".  8)

Offline eck.9

• Qualifying
  • F21 120i 6MT
« Reactie #268 Gepost op: 1 augustus 2019, 17:12:42 »
45dagen is idd. overdreven, voor het werk kan ik me wel behelpen gelukkig ... ... ... de fiets  ::)
Het was ook veel te snel, maar aangezien de omstandigheden zeker niet roekeloos.
Achja ... we zullen de dagen even moeten uitzweten.

In beroep gaan was ook nog een optie, maar lijkt me niet verstandig.
Tegenwoordig lachen ze er gewoon niet meer mee, ongeacht de omstandigheden, voorbeeldig verleden, enz...

Rechtbank van Hasselt? Gene zever ma da was dus EXACT hetzelfde wat de rechter bij mij als eerste zei. Toen wist ik ook voldoende eigenlijk...

Nope, bij mij was ook letterlijk het eerste wat hij zei "het is weer ne BMW". Dus als dat voor hem ook in de rechtbank van Hasselt was, lijkt het mij eerder een persoonlijke vete van de rechter te zijn tov BMW rijders.
Dat er zo mensen rechter mogen zijn... triestig noem ik dat.
F21  - 2016 - 118d - Estoril Blau - SOLD
F87  - 2017 - M2 - Long Beach Blau - SOLD
F21  - 2018 - 120i - Saphirschwarz - DAILY
RJ15 - 2013 - Yamaha R6 - Gunmetal Grey - FUN

Offline 6-cilinderke

• Qualifying
« Reactie #269 Gepost op: 2 augustus 2019, 08:06:46 »
"het is weer ne BMW"

Het is niet normaal hoe vaak ik deze idiote laaggeschoolde opmerking al heb gehoord, al dan niet door een rechter.
Wat heeft het auto-merk met een overtreding te maken? Als ik geflitst word met mijn BMW, dan zou ik ook geflitst zijn moest ik op dat moment met een Golf rijden.
Als ik in overtreding geparkeerd sta, zal dit met een Renault ook het geval geweest zijn.

En deze mensen kunnen zichzelf dan 'rechter' noemen.
E46 323iA 1999 -SOLD-
E39 525d 2000 -SOLD- 
E60 530dA 2010 -SOLD- 
E46 323Ci 2001 -SOLD- 
E90 325D 2011 STAGE 2 328PK/700NM -CURRENT-
F30 330e Hybrid 2017 -CURRENT-